Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 4 Maj 2006,  14:16		 | 
	
			Różnice zetec 1.8 105 KM vs 1.8 130 KM | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 LOY  		  
		 
         Członek Honorowy FKP
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Wiek: 47  Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Mar 2005,  03:11   Różnice zetec 1.8 105 KM vs 1.8 130 KM
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               zarówno fiesty XRjak i escortyXR maja silniki 1.8 16V w wersji 105KM i równolegle 130KM. 
 
silniki sa praktycznie nie do odróżnienia. Czytałem juz tyle odpowedzi ilu odpowiadajacych . 
 
Wiec jeszcze raz.JAK UZYSKAC 130KM z silnika 105, i nie pytam o tuning ale o zmiany fabryczne???? 
 
czytałem u niemców że wystarczy założyć inna przepustnicę ,wałki i jednostkę sterującą. 
 
Równocześnie czytałem że by 130tka miała lepszy "dół" to w niej należy montować wałki od 105tki. to trochę bez sensu!!!!CZy ktos ma jakies ciekawe informacje?  ciekawe czy futura z zeteckiem tez podatna byłaby na wstawienie większej przepustnicy? | 
             
						
				_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie    | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 20 Cze 2006,  19:12, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 GienekWichura  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Turbo 
                  Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Mar 2005,  06:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Oprócz zmiany wałków rozrządu przepustnicy niestety trzeba
 
przemapować komputer.   
 
W tej chwili jescze dokładnie nie wiem ale podejrzewam że 
 
głowica od 130 ma inny kształt gniazd ale to jeszcze sprawdzę
 
i Ci odpowiem | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 LOY  		  
		 
         Członek Honorowy FKP
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Wiek: 47  Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Mar 2005,  01:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | nie głowica jest taka sama ale tłoki w 130 KM maja żlobienia do dodatkowego smarowania. ale to szczegól choc napewno przedłóża ich żywotnosc.poco przestrajac? ja pisałem by wymienić komp.... | 
             
						
				_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rycho  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.8i16V/105KM 
                  Wiek: 50  Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 203 Skąd: Trzebnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Mar 2005,  05:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A widziałeś te tłoki, że tak twierdzisz?? Ja ich nie widziałem, ale w katalogu forda tłoki do wersji 130 KM i 105KM mają taki sam numer, co oznacza, że niema różnicy. 
 
Różnica jest natomiast w dyszach spryskujących olejem denka tłoków, do RDB i RQB są inne.
 
Rycho | 
             
						
				_________________ JetCar XR2
 
 
I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
 
Robią syf i w tym syfie się tarzają
 
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
 
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Mar 2005,  14:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja slyszalem nastepujace zeczy (moge sie mylic):
 
1) walki i przepustnica od 2,0 zetec,
 
2) natomiat komputer moce tez byc ten sam co w mondeo 2,0.
 
3) w tlokach raczej nie ma roznicy
 
Tak ogulnie to jeszcze wystepowal 1,8 16v o mocy 115km w mondeo, wiec do konca nie wiem. punkt 1) raczej napewno.
 
Jak znasz angielski to odsylam bo ja nie do konca wiec tego nie przetlumacze    
 
 
http://www.fiestaturbo.co...=history#rs1800
 
http://www.rsownersclub.co.uk/
 
http://www.fasterfords.co...ta_rs1800_5.jpg
 
 chyba tylko tyle mam jak cos to dosle | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mellow [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Mar 2005,  19:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               115 byly tez w Esciortach - ja taki teraz mam, co do przerabiania z 105 na 130 to z wlasnego doswiatczenia z rozbierania tych silnikow moge dopowiedziec tylko ze:
 
 
- inne walki
 
- inne sterowanie
 
- szersza przepustnica
 
- chlodzenie tlokow od dolu
 
 
te 4 rzeczy sa najwazniejsze w (co prawda przeplywomierz za 105 ma inne nr seryjny ale jego zamiana w sumie nie wnosi zadnych wyczowalnych zmian...)
 
 
Co do walkow i osprzetu 2.0 modeo to raczej watpie, kiedys sprawdzalem i nr tez byly inne, a przepustnica napewno sie rozni bo rozbieralem kolektor 2.0 i taile byly inne.
 
 
Pozdrawam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       | 
   
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.