[MK3] Jakie problemy można napotkać przy przełożeniu silnika |
Autor |
Wiadomość |
Filek
Model: Inne auto
Wersja: Laser
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37 Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 11 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 24 Lis 2010, 07:33 [MK3] Jakie problemy można napotkać przy przełożeniu silnika
|
|
|
Jakie problemy można napotkać przy przełożeniu silnika z xr2i. Stałem sie szczęśliwym posiadaczem lekko rozbitego xr2 i mam zamiar przełożyć silnik do mojej fiestki. Oczywiście cała instalacje z pełna elektryka. Zwracam sie z uprzejma prośba o porady do kolegów z forum. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Lis 2010, 18:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
BerciQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 24 Lis 2010, 08:33
|
|
|
problemow moze być mnóstwo.
W moim przypadku:
- uszkodzona instalacja silnika
- uszkodzony pin sterownika
- brak obrotów jałowych
- skrzywiony wydech i tłukł się o miskę
- wycieki oleju z silnika
- brak możliwości odpalenia z powodu immobilisera, a instalacja była bez
- cieknąca chłodnica
- nie załączanie się wentylatora chłodnicy, ale to była wina termowyłącznika z innym gniazdem niż wtyczka w instalacji
- uszkodzony przepływomierz |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24 Lis 2010, 08:38
|
|
|
BerciQ napisał/a: | - uszkodzony przepływomierz |
xr2i nie ma przepływomierza |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
BerciQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 24 Lis 2010, 08:40
|
|
|
to nie wiem. W moim przypadku był przy 16V |
|
|
|
|
kamilocha1
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 35 Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 383 Skąd: SJ , SRC ;DD
|
Wysłany: 24 Lis 2010, 08:53
|
|
|
problemow whoooy a pieniedzy zato malo ;D |
_________________ cyyyklon
|
|
|
|
|
Filek
Model: Inne auto
Wersja: Laser
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37 Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 11 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 24 Lis 2010, 08:58
|
|
|
Silnik odpala wszystko jest ok poza uszczelka pod głowica: ( przepływomierz jest. Jest to chyba silnik 1, 8 16 v największym dylematem jest narazi e ta uszczelka, ale koszt samej uszczelki nie jest wysoki ok 90 zł tylko czy głowica Bedzie ok.Przeszłość xr2 nie jest mi znana dokładnie podobno stało 2 lata |
|
|
|
|
BerciQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 24 Lis 2010, 09:03
|
|
|
Filek napisał/a: | :) Silnik odpala wszystko jest ok poza uszczelka pod głowica: ( przepływomierz jest. Jest to chyba silnik 1, 8 16 v największym dylematem jest narazi e ta uszczelka, ale koszt samej uszczelki nie jest wysoki ok 90 zł tylko czy głowica Bedzie ok.Przeszłość xr2 nie jest mi znana dokładnie podobno stało 2 lata |
uszczelka, uszczelką, ale głowicę wypadało by dać do planowania bo mogła się już przez czas pokrzywić. A na deklu silnika pisze ci DOHC ? |
|
|
|
|
Filek
Model: Inne auto
Wersja: Laser
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37 Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 11 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 24 Lis 2010, 09:05
|
|
|
Tak DOHC |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 24 Lis 2010, 09:14
|
|
|
musisz jeszcze przełożyć pompę paliwa, w podpisie masz 1,3 na gaźniku wiec nawet przekładka całego baku wchodzi w grę, warto przełożyć zawieszenie, hamulce.
Problem może się również pojawić przy spinaniu wiązek kabinowej z silnikowa. Ale wszelakie tematy były poruszane na forum wystarczy poszukac tematów "SWAP" |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
Ostatnio zmieniony przez luki 24 Lis 2010, 09:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
BerciQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 24 Lis 2010, 09:14
|
|
|
Filek, to możesz mieć 1.6 16V , 1.8 16V.
Jak faktycznie XR2i to 1.8 16V 130KM
ale możesz też mieć jakiegoś cywilka swapowanego na DOHC i ze zmienionymi zderzakami itd.
Po numerze VIN ci to mogą sprawdzić. Na forum jest dział do tego, to się wszystko wyjaśni
A problemy j.w.
[ Dodano: Sro Lis 24, 2010 09:16 ]
luki86 napisał/a: | musisz jeszcze przełożyć pompę paliwa, w podpisie masz 1,3 na gaźniku wiec nawet przekładka całego baku wchodzi w grę, warto przełożyć zawieszenie, hamulce |
to tak, ale pyta o problemy |
|
|
|
|
Filek
Model: Inne auto
Wersja: Laser
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37 Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 11 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 24 Lis 2010, 09:47
|
|
|
Zadaje sobie sprawę z wszystkich tych problemów i tu powstaje pytanie czy warto to zrobić?
Z mechanika sobie poradzę, jako jeden z 3 synów mechanika: P i tez jakoby mechanikiem z elektryka myślę ze nie będzie problemów jak cała instalacje przełożę z tamtej xr2. Ciężko powiedzieć czy tamten samochód nie był jakąś przekładką ma on szeroki zderzak i nakładki na progach nadkolach niestety przód jest rozbity po spotkaniu z wózkiem widłowym samochód był cały tylko na placu ktoś pod wpływem najechał na niego myślę ze za 400 zł opłacało się kupić ten samochód.VIN będę miał dopiero wieczorkiem jak wrócę do domu.Z tego, co wiem to w Hiszpanii był wyprodukowany. |
|
|
|
|
BerciQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 24 Lis 2010, 10:32
|
|
|
warto, nie warto. Pytanie musisz sam sobie zadać. Ile chcesz trzymać Fiestę czy chcesz jeździć ekonomicznie (choć 1.3 to z 8 Ci chyba łyka) czy dynamicznie.
1.8 16V 130KM mnie pali 10-10,5 w mieście a na trasie zszedłem do 6.3 L/100KM. Ale po przesiadce z 1.1i jazda jest nie porównywalna.
To że ma zderzaki i nadkładki nie świadczy to o autentycznym XR2i. To można bez problemu założyć czy zmienić. |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 24 Lis 2010, 23:53
|
|
|
swapuj swapuj jak masz całą fieste dawce to nie będzie problemu... robota bajka |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 24 Lis 2010, 23:57
|
|
|
jesli fabryczna xrka to cała instalacje elektryczną przełoz będzie prosciej
tylko przed montazem obejzyj cała i napraw wszelkie uszkodzenia
usun alarm ktory zapewne jest dodatkowe przewody audio itp |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Filek
Model: Inne auto
Wersja: Laser
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37 Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 11 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 29 Lis 2010, 06:37
|
|
|
Niestety pogoda nie dopisuje Operacja przesunieta prawdopodobnie na wiosne . |
|
|
|
|
|