[MK4] Akumulator - rozładowuje się |
Autor |
Wiadomość |
DarkSside [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Paź 2010, 15:16 [MK4] Akumulator - rozładowuje się
|
|
|
Witam mam mały problemik... Niewiadomo z jakich przyczyn ale akumlator sie rozladowywuje... Auto bylo dzisiaj sprawdzane napiecie na akumulatorze jest bardzo dobre (akumulator jest 7 miesieczny z centry) wiec i on jest tez sprawny w 100 %. Poboru pradu rowiez nie ma i tez bylo to dzisiaj sprawdzane, a co do ladnowania to jest one bardzo dobre czyli alternator jest sprawny... a mimo wykluczenia tych usterek musze ladowac go co jakies 4 dni a dzieje sie mi to od jakis 3 tyg (wczesniej nigdy sie to nie zdazalo) kompletnie nie wiem o co w tym chodzi.... Moze wiecie o co w tym chodzi?? Co sie dzieje?? Co jej dolega?? |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Lis 2010, 10:18, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 18 Paź 2010, 15:44
|
|
|
czyli wszystko działa, a nic nie działa? jaki masz ten pobór prądu i jakie ładowanie?
za pytanie jak to zmierzyć postrzał w stopę, bo biedny JoeMix kiedyś w końcu połamie sobie palce na klawiaturze... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 18 Paź 2010, 15:56
|
|
|
dobrze pamiętam, że kiedyś komuś rozładowywał aku przekaźnik/włącznik od ogrzewania tylnej szyby? |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 18 Paź 2010, 16:25
|
|
|
Cytat: | dobrze pamiętam, że kiedyś komuś rozładowywał aku przekaźnik/włącznik od ogrzewania tylnej szyby? |
Ten ktoś to ja. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
mercer
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19 Paź 2010, 00:49
|
|
|
Potwierdzam jako kolejny przypadek. Miałem to samo, wykonczyłem akumulator. Jak koledzy radzą, trzeba spróbować z wyjeta kostka od silniczka tylnej wycieraczki |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Paź 2010, 07:52
|
|
|
Ogrzewanie tylnej szyby a tylna wycieraczka to nie to samo w/g mnie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 19 Paź 2010, 19:15
|
|
|
Wycieraczki są sterowane bez przekaźników. W moim przypadku to skleił się styk w przekaźniku ogrzewania tylnej szyby dlatego mi brał prąd. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 21 Paź 2010, 11:15
|
|
|
Ale jak kolega mierzył, że aku trzyma się godnie, alternator ładuje, a poboru nie ma, więc sklejone przekaźniki odpadają. Na moje albo ktoś nie umiał mierzyć tego wszystkiego, albo akumulator nadaje się już tylko do kosza. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
DarkSside [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Lis 2010, 10:13
|
|
|
Słuchajcie zauważyłem coś takiego:
Jezeli odpale, spokojnie jezdze czyli nie przegazuje go do 5 tys obrotów to akumulator rozladowuje sie...
A jezeli jak odpale auto i przegazuje do ponad 5 tys obrotow, to momentalnie widac jak swiatla, zegary, panel radia zaczyna swiecic mocniejszy swiatlem i puzniej juz sie tak caly czas utrzymuje a akumulator [b]nie[b] rozladowuje sie. Oo co w tym chodzi?? |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26 Lis 2010, 11:17
|
|
|
O ślizgający się pasek albo zabity alternator. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Lis 2010, 15:41
|
|
|
DarkSside, a jak kontrolka świeci się jak należy i gaśnie kiedy trzeba? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
TomQ
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 245 Skąd: RZ
|
Wysłany: 27 Lis 2010, 16:12
|
|
|
DarkSside napisał/a: | przegazuje do ponad 5 tys obrotow, to momentalnie widac jak swiatla, zegary, panel radia zaczyna swiecic mocniejszy swiatlem i puzniej juz sie tak caly czas utrzymuje |
Ten opis wyklucza prawidłowe przeprowadzenie pomiarów, które opisałeś wcześniej.
Trzeba je zrobić jeszcze raz u dobrego fachowca.
Osobiście stawiam na:
1 - regulator
2 - napęd alternatora [pasek, koła itd.]
3 - alternator
4 - jakieś padactwa w instalacji w obwodzie ładowania.
Istnieje również prawdopodobieństwo, choć niewielkie,że coś pobiera duży prąd i wyłącza się przy wyższych obrotach.
Dobry elektryk zdiagnozuje temat w max. 30 min.
Moja intuicja stawia na regulator napięcia lub napęd alternatora, ale to tylko gdybanie.
Mówiąc regulator mam na myśli całość razem ze szczotkami. |
_________________ Pozdrawiam,
TomQ |
|
|
|
|
|