Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] Różnice 1.3 i 1.4 w Fieście z 2002r.
Autor Wiadomość
INQO
[Usunięty]

Wysłany: 23 Lis 2010, 18:37   [MK6] Różnice 1.3 i 1.4 w Fieście z 2002r.

Witam serdecznie!
Zamierzam niebawem kupić Fiestę z 2002r. Mam na to 15000. Koniecznie z klimą i ABS.
Mam wypatrzonych kilka, niektóre mają silnik 1.3 inne 1.4. Chcę założyć instalację gazową Stag300.
Z informacji, które znalazłem na forum:
- silnik 1.3 ma 2 zawory na cylinder i regulację luzu śrubowo-hydrauliczną
- silnik 1.4 ma 4 zawory na cylinder i regulację luzu płytkową
który wybrać? Kolega (może niedoinformowany) odradza mi 1.3, twierdzi, że to żeliwna konstrukcja rodem z czasów świetności Capri ;D że to beznadziejny silnik, słaby i paliwożerny, najgorsza konstrukcja dedykowana Ka-złomom...
I bądź tu mądry.
Mam dostęp do dobrych interfejsów diagnostycznych, już jedną fiestę prawie kupiłem, ale po podłączeniu laptopa błędy silnika i czujnik zderzenia czołowego... uf!
Instalka z lubryfikacją, sam ustawiam LPG (bardzo precyzyjnie: w moim mondeo MK1 na LPG już 90000km:)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Lis 2010, 20:11   

Skoro 1.3 wynaleziony gdzieś w latach 70, kładli 30 lat później do auta, to nie musi być taki zły :)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
AccessX 

Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 669
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Lis 2010, 21:03   

INQ), Parzych w którymś temacie opisał to tak: Silnik 1,3 to starsza konstrukcja silnika niz 1,25 . Wiec idąc tym tropem, to 1,3 to stary cap nie silnik :) . Ale ja tam nie jestem obeznany w 100% w tej sprawie :) .
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Lis 2010, 21:45   

AccessXR napisał/a:
1,3 to stary cap nie silnik
E tam, ma jakieś 30-40 lat,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 23 Lis 2010, 22:13   

jeśli chodzi o koncepcję, to jak pamiętam to jest rocznik 1959 :hihihi:

i teraz:
- jeśli to wersja 60KM, to od strony mechanicznej zmienione jest niewiele w stosunku do tego staruszka
- jeśli 70KM, to tam w 2003 roku rozrząd został przebudowany z OHV na OHC.

TUTAJ jest to wszystko fajnie opisane.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
wtyk 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 39
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 75
Skąd: Poznań
Wysłany: 23 Lis 2010, 23:36   

W 1.3 nie spodziewaj się niższego spalania niż w 1.4, bo jest to dość stara konstrukcja charakteryzująca się raczej paliwożernością niż oszczędnością jak na tak mały silnik, jestem w posiadaniu jednostki 1.4 o mocy 80 KM i przebiegu 94000 km która nie była podobno oferowana na polskim rynku i jestem bardzo bardzo zadowolony, prócz wymiany cewki zapłonowej nie miałem żadnych usterek, a spalanie nigdy nie wyszło ponad 10 litrów a nogę uwierz mi w mieście potrafię mieć ciężką... podczas normalnej jazdy na gazie mieszczę się w ok 8,00 litrach...

Jeśli chodzi o silnik 1.3 to zależy jeszcze który, bo wychodziły dwie wersje.

Pozdrawiam
 
 
pawel182 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Lis 2010, 16:27   

AccessXR napisał/a:
INQ), Parzych w którymś temacie opisał to tak: Silnik 1,3 to starsza konstrukcja silnika niz 1,25 . Wiec idąc tym tropem, to 1,3 to stary cap nie silnik :) . Ale ja tam nie jestem obeznany w 100% w tej sprawie :) .


Inna kwestia jest taka że autor chce tam zainstalowac gaz. W takim wypadku to jednak lepszym wyborem będzie raczej 1.3 niż 1.4 (przynajmniej więcej takich opinii się słyszy bo sam osobiście na LPG nie jeżdze)
_________________
Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność :)
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 27 Lis 2010, 18:17   

stag 300 do 1.3 OHV? daj se spokój...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.