Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:54
[MK6] 1.4 TDCi - nie odpala
Autor Wiadomość
art202 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 10
Skąd: gdynia
Wysłany: 2 Gru 2010, 11:47   [MK6] 1.4 TDCi - nie odpala

Witam

mk6 przebieg 127tys. polisingowy tankuje bp i statoil auto kupione niecałe dwa miesiące temu, wbicie w książce serwisowej przegląd 7tys km temu

szukałem trochę znalazłem ale nie wszystko,
problem
kiedyś zaparkowałem auto przodem w dół (pochyła ulica) z jednym kołem na krawężniku
rano odpaliłem przejechałem kilkaset metrów i zgasła nie odpaliła
podejrzenie padło na układ paliwa rozrusznik kręci i nic pompowałem pompką przepychałem auto z płaskiego na pochyłe za którymś razem zagdakał i poszło

dziś rano to samo auto zostało zostawione na noc przodem w dół dwoma kołami na krawężniku (przechylenie na bok pasażera) i dziś nie odpala rozrusznik kręci, pompuje pompką i nic

przerobiłem kilka podobnych postów jednak tam było odwrotnie tak pozostawiane auto odpalało ( a nie chciało na płaskim),

pompka ręczna niby pompuje paliwo słychać, w przewodach widać mimo to nie odpala
prosze o sugestie
Ostatnio zmieniony przez bidżej 16 Gru 2010, 11:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
tomasz1982 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 42
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 42
Skąd: Białystok
Wysłany: 2 Gru 2010, 19:00   

Filtr paliwa wymieniony przed zima?? Kiedy była ostatnia wymiana?? Może najprostsza rzecz ale trzeba go wymienić.

[ Dodano: Czw Gru 02, 2010 19:01 ]
W zime ten brud czy szlam, który jest w filtrze potrafi zamarznąć.
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2 Gru 2010, 21:30   

Zobacz czy na samostart zagada jeśli odpali i będzie chodziła normalnie to wtryski do sprawdzenia. Prawdopodobnie na przelewach puszczają.
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
art202 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 10
Skąd: gdynia
Wysłany: 7 Gru 2010, 18:34   znalazłem odpowiedz dziekuje za podpowiedzi

myślałem że kupując auto z serwisu będą takie rzeczy jak filtr paliwa wymieniają na czas, na liczniku 128tys producent przewiduje co 60 tys, jednak ford Gdynia na Morskiej to flejtuchy i nie robią takich rzeczy, filtr wymieniłem szkoda że u nich skasowali 440 po zniżkach 210 diagnostyka komp, 60 wymiana 250 filtr (bez ogrzewacza o zgrozo)

uszczelki pod wtryskami wydmuchało teraz czeka mnie wymiana ktoś orientuje się gdzie je dostane Gdynia i trójmiasto?
 
 
tomasz1982 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 42
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 42
Skąd: Białystok
Wysłany: 7 Gru 2010, 21:51   

No to ładnie Ci skasowali.... Filtr oryginalny 150 zł, wymiana 5 minut, nawet na forum jest instrukcja. A co to podkładek pod wtryskiwaczami to poszukaj na forum ktoś z Gdyni pisał kiedyś gdzie tanio i dobrze zrobił. A czemu każą Ci wymienić?? Spaliny idą z silnika?? Śmierdzi spalinami w kabinie?? Cykanie słychać??
 
 
art202 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 10
Skąd: gdynia
Wysłany: 16 Gru 2010, 11:06   eurocar never

ta słychać cykanie i wydruk komputera potwierdził

czekam aż mój mechanik będzie miał chwilę
wycenił na 200 za całość

chciałem do Pezala w Gdańsku
ale tam nie bardzo wiedzą ile za to chcą
raz mówią 200zł jak dzwonie się umówić to od 450zł
boję się podstawiać auto po tej rozmowie, z obawy wymiany pół samochodu
_________________
była mk3 nie narzekał lał i jeździł
 
 
jadrian 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 17 Gru 2010, 07:47   

Witam,
Czy te diesle zawsze maja problemy z porannym rozruchem, kiedy samochód stoi pod "chmurką"?

Filtr paliwa wymieniony rok temu. Czy trzeba go wymieniać co roku? :yyy: :yyy:
Leję "zwykły" on na BP + STP do diesli. I jak dotąd autko paliło od razu. Dziś przy ok. - 20 stopniach autko nie odpaliło ;-(
Przy przekręcaniu kluczyka słychać było tylko rozrusznik. Auto nie mogło załapać ;-( Nie było tego charakterystycznego dźwięku jak auto próbuje zastartować. Po kilkunastu próbach zapalenia auto próbowało "załapać". Jak już zapaliło to chodziło jakieś 30sec. i amen.
Czy to normalne w tych dieslach??
 
 
tomasz1982 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 42
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 42
Skąd: Białystok
Wysłany: 17 Gru 2010, 15:30   

Raczej powinno się wymieniać przed zimą......ale wiadomo filtr 150zł. Jeśli tego nie zrobiłeś i tak się dzieje to odczep na chwile przewody do filtra i z filtra żeby odpowietrzył się. U spodu filtra jest pokrętło i też odkręć je w celu odpowietrzenia i spuszczenia brudów jeśli są i nie zamarzły. Podłącz tak jak było i pompką dopompuj trochę paliwa do filtra. Powinien zaskoczyć już i odpalić.
 
 
kamilegia 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 24
Skąd: LU
Wysłany: 23 Lut 2011, 19:10   

Witam. Odkopie troszke temat, bo mam podobny problem. Auto przez cala zime (znaczy do teraz) palilo za 1. razem. Nawet jak nie bylo uzywane przez kilka dni w grudniu - zaparkowane pod chmurka na krawezniku (przechylone na strone kierowcy) - palilo za 1.

Teraz - dokladnie tydzien temu zaparkowalem samochod przednimi kolami na krawezniku - nie odpalil. Po kilkunastu probach i po podpompowaniu - ruszyl. Pomyslalem, ze to kwestia gorszego paliwa (ktore dostalem w kanistrze), wiec pojechalem na stacje i dolalem do pelna vervy (ok 10l). Auto palilo za pierwszym, czasem za drugim. Wczoraj dalej mialem problem z odpaleniem- ten sam przypadek - auto zaparkowane przednimi kolami na krawezniku - nie rusza. Po podpompowaniu - rusza.

Dodam, ze powyzsze przypadki mialy miejsce w godzinach 11-12, wiec rano - auto palilo za 1. gaslo 1-2 razy i pozniej juz jechalem. Parkowalem - po 2-3 godz - auto nie pali.

Dzisiaj rano probowalem odpalic - auto bylo zaparkowane na krawezniku przechylone w strone kierowcy - nie pali. Pompowalem - nic. Spieszylem sie, wiec nie probowalem dalej odpalac. Wrocilem z pracy - probuje dalej odpalac - pompuje- nie pali. Po kilkunastu probach auto juz nie "startowalo" - zadzialal chwile rozrusznik, po czym palila sie kontrolka oleju i slychac bylo dzwiek jakiegos "klatkowania" - nie wiem jak to nazwac.
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 23 Lut 2011, 23:54   

kamilegia napisał/a:
i slychac bylo dzwiek jakiegos "klatkowania"
Możliwe że aku padł...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Lut 2011, 13:51   

A nawet na pewno się zdoił w tych mrozach i przy tylu próbach.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
gocek 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 40
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 15
Skąd: MiędzybrodzieB
Wysłany: 11 Lut 2012, 17:50   

Witam podepnę się pod temat bo nie chce zakładając nowego z podobnym nagłówkiem mam fieste 1,4TDCI z 2003r 147tys przejechane raczej pewne w listopadzie wymieniony filtr paliwa z podgrzewaczem olej i filtry, problem pojawił sie gdy mrozy przyszły -15 i więcej auto zapala przy 5 próbie i 15sek kręcenia czasem dłużej, mechanik stwierdził że wszystko ok ale chyba tak nie jest świece żarowe wykręciłem każda ma opór ok 1.3ohm pobór każdej z osobna około 8-9A czy taki ma być? proszę o sugestie i pomoc.

Pozdrawiam
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1090
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 11 Lut 2012, 18:58   

Jak je wykręciłeś to sprawdź jak grzeją, a nie jaki maja opór... Na krótko do aku, i patrz czy czubki się nagrzewają.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
gocek 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 40
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 15
Skąd: MiędzybrodzieB
Wysłany: 11 Lut 2012, 19:04   

sprawdzone czubki sie nagrzewają w 5 sec może i cała reszta stopniowo w kolejne 10 powiedzmy
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1090
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 11 Lut 2012, 19:05   

No to świece masz w porządku.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
gocek 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 40
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 15
Skąd: MiędzybrodzieB
Wysłany: 11 Lut 2012, 19:33   

a liczyłem na nie jeszcze zastanawiam sie nad dawką rozruchową gdzieś czytałem na forum że aktualizacja oprogramowania pomaga czasem wiec pojadę do gościa co chiptuningiem się zajmuje żeby zobaczył, mi pomysły się skończyły
 
 
lakiernik175 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 46
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 240
Skąd: Kraśnik Lub.
Wysłany: 12 Lut 2012, 09:40   

Pany ,ten akurat diesel jest hu..wy na stanie pod chmurką przy -15stC.
U mnie przebieg mały,nówka akumulator,wszystko gra jak powinno ale do temp -15.Jak jest tyle albo niżej to aż żal mi podchodzić do tego samochodu i go odpalać.
Przy -30 mój sąsiad odpala BMW 2.0 w dieslu i nie ma bólu.
A tego to ratuje tylko czajnik z gorącą wodą.Tak ma i już.
Niech sie ktoś inny pochwali,że przy tych temp z tym silnikiem(po nocy pod chmurką) nie ma problemów to jestem w stanie podjechać i na własne oczy to zobaczyć.Mówię o godz 7.00 rano jak dziś gdzie po nocy -20stC a nie jak niektórzy wysypiaja sie do południa i wstają jak jest już -10.
Jak wam sie spieszy do pracy to w rękę czajnik i polać po gumowej rurze idącej do kolektora dolotowego i gada bez problemów :ok:
_________________
Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem.
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 12 Lut 2012, 10:33   

lakiernik175 napisał/a:
Niech sie ktoś inny pochwali,że przy tych temp z tym silnikiem(po nocy pod chmurką) nie ma problemów to jestem w stanie podjechać i na własne oczy to zobaczyć.Mówię o godz 7.00 rano jak dziś gdzie po nocy -20stC a nie jak niektórzy wysypiaja sie do południa i wstają jak jest już -10.

1.6 też sie liczy? jeśli tak to zapraszam serdecznie jutro na odpalanie po weekendzie spędzonym na parkingu

a 2.0 bmw... :hahaha: ostatnio dwa takie musiałem w garażu trzymać i rozmrażać bo nie dały se rady
 
 
lakiernik175 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 46
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 240
Skąd: Kraśnik Lub.
Wysłany: 12 Lut 2012, 12:12   

Napisałem
lakiernik175 napisał/a:
z tym silnikiem

czyli 1.4 tdci
O silniku 1.6tdci wypowiem się za rok. po przyszłej zimie będę wiedział nieco więcej.
Mam nadzieje ,że nie będzie już z nim takiego problemu.
Zauważ że w tym dziale w okresie zimowym nikt się nie skarżył na problemy z odpalaniem silnika 1.6. Może to kwestia tego że jest w fieście rzadziej spotykany a może tego że lepiej zrobiony(zestrojony).
Ostatnio zmieniony przez lakiernik175 11 Sie 2012, 21:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 12 Lut 2012, 17:25   

1.4 tdci jest bardzo kijowy na zimę. Zmienione świece (plus regeneracja głowicy), nowy przekaźnik świec żarowych, najlepsze paliwo, nowiutki aku monstrum (w porównaniu do fabrycznego) i też miewa problemy ze startem. Przywykłem do tego i kupiłem na wszelki wypadek troche biletów :) Filtr paliwa trochę kosztuje (oryginał 130zł) i tak z raz na rok jak komuś szkoda kasy to wypadałoby wymienić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.