Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: hamulce, mk3

[MK3] Hamulce - odpowietrzenie
Autor Wiadomość
elsilvan
[Usunięty]

Wysłany: 29 Sty 2011, 12:57   [MK3] Hamulce - odpowietrzenie

Witam
Na wstępie chciałbym napisać ze podobne tematy były ale odpowiedzi nie uzyskałem
To tak ostatnio dolewałem płyn hamulcowy no i po tym mam luz w pedale hamulca
to wyczytałem ze trzeba odpowietrzyć hamulce ale nie wiem która to jest śrubka jak można by było dać jakieś zdjęcie. Ostatnio zaczęło mi coś stukać w prawym przednim kole i mam wrażenie jak by mi tylko 1 kolo hamowało to co się w nim coś tuczę
i chciałbym się dowiedzieć co to możne być i ewentualnie to naprawić
Ostatnio zmieniony przez bidżej 30 Sty 2011, 09:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Sty 2011, 13:03   

elsilvan napisał/a:
Na wstępie chciałbym napisać ze podobne tematy były ale odpowiedzi nie uzyskałem
Chcesz wmówić że od 2004 roku nikt nie opisał jak odpowietrzyć hamulce, ale regularnie jest pisane żeby to robić,,,
elsilvan napisał/a:
trzeba odpowietrzyć hamulce ale nie wiem która to jest śrubka
Dolewając płynu nie ma możliwości zapowietrzenia hamulca, chyba że był odsysany płyn ze zbiorniczka, druga sprawa to nie jedna śrubka tylko 4, przy każdym kole i w pojedynkę tego nie zrobisz,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
elsilvan
[Usunięty]

Wysłany: 29 Sty 2011, 13:15   

jak odpowietrzyć to wiem ale nie wiem która to jest śrubka
ta co nad przewodem jest czy to taki jak by guzik ?
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 29 Sty 2011, 13:20   

elsilvan napisał/a:
ta co nad przewodem jest czy to taki jak by guzik ?


Jeśli masz na myśli tą gumową zatyczkę to tak.
 
 
 
elsilvan
[Usunięty]

Wysłany: 29 Sty 2011, 13:23   

Rebel napisał/a:
elsilvan napisał/a:
ta co nad przewodem jest czy to taki jak by guzik ?


Jeśli masz na myśli tą gumową zatyczkę to tak.



dziekuje za odpowiedz a co z tym stukaniem w prawym przednim kole ?
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 62
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 29 Sty 2011, 13:49   

elsilvan

Nie ma możliwości zapowietrzenia układu poprzez dolanie płynu.
Istnieje takowa jeśli płynu już nie było i pompa zassała powietrze.
Płyn sam z siebie nie zniknął, a jeśli się to zdarzyło oznacza, że jest w układzie od początku istnienia Fiesty.
Płyn hamulcowy jest mocno higroskopijny [chłonie wodę] i należy go wymieniać co 2 lata.
W przeciwnym wypadku może się zdarzyć, że przy awaryjnym hamowaniu woda zacznie wrzeć, a wtedy pozostaje tylko modlitwa, bo hamulców już nie ma.

Z powyższych powodów proponuję Ci po pierwsze dokładnie przeglądnąć cały układ hamulcowy zwracając szczególną uwagę na okolice zacisków z przodu oraz cylinderków z tyłu i poszukać śladów hydrolu. Jeśli je znajdziesz należy zlikwidować źródło przecieków.

Po drugie wymienić cały płyn hamulcowy na nowy.

Zwracam też uwagę, że elastyczne wężyki hamulcowe powinno się wymieniać po 5, max 7 latach bez względu na ich wizualny stan.

Na hamulcach się po prostu nie oszczędza. Chyba, że ktoś jest kompletnie pozbawiony wyobraźni lub wysoko ubezpieczony na życie.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Sty 2011, 14:16   

elsilvan napisał/a:
jak odpowietrzyć to wiem ale nie wiem która to jest śrubka
:9: Jest tylko jedna,,, i to nie śrubka tylko odpowietrznik,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 62
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 29 Sty 2011, 14:29   

A jeszcze w kwestii odpowietrzników [śrubek, guziczków, czy jak je tam jeszcze zwiesz ;-)].
Zapuść je dobrym penetrolem [polecam Wurth'a], poczekaj 30 min, zapuść i poczekaj godzinkę. Później DELIKATNIE próbuj odkręcać.
Jeśli nie wyrażą ochoty na współpracę zapuść jeszcze raz i możesz popukać delikatnie przez drewniany kołek. Zapuść, popukaj i próbuj ruszyć. Można też podgrzać delikatnie palniczkiem.
Tak niestety do skutku.

Jeśli ukręcisz odpowietrznik, a to bardzo łatwe, to czeka Cię kupowanie nowego zacisku.
Nie daj się namówić na gwintowanie. TO SĄ HAMULCE.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Sty 2011, 14:35   

TomQ napisał/a:
Jeśli ukręcisz odpowietrznik, a to bardzo łatwe, to czeka Cię kupowanie nowego zacisku.
Po co? Urwany odpowietrznik się wykręca u ślusarza za 5 zeta :)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 29 Sty 2011, 14:36   

dokładnie wyczyścić szczotką drucianą odpowietrznik zalać jakimś penetratorem, odczekać, potem nasadka sześciokątna i powinno puscić
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 62
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 29 Sty 2011, 14:55   

JoeMix napisał/a:
Po co? Urwany odpowietrznik się wykręca u ślusarza za 5 zeta :)

Może i tak, ale po podobnych doświadczeniach już się boję.
Dawno temu, jeszcze w Audi 100 właśnie wykręcałem u ślusarza i przy ostrym hamowaniu nowy wyszedł sobie razem z gwintem zacisku. Szczęście, że miałem gdzie uciekać i ręczny był igiełka.
Potem ślusarz przegwintował na większy rozmiar. Nie przeszło to testu na zaparcie się o fotel i najmocniejsze z mocnych depnięcie.
Skończyło się na nowym zacisku.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
Ostatnio zmieniony przez TomQ 30 Sty 2011, 12:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 29 Sty 2011, 15:00   

ja jak zmieniałem heble to musiałem przyspawać nakrętkę do urwanego odpowietrznika i odkręciłem...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Sty 2011, 15:08   

Miły, bo jak można to tak się robi a jak nie to się rozwierca, ale nie ruszając ori gwintu,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
elsilvan
[Usunięty]

Wysłany: 29 Sty 2011, 15:56   

dziękuje za wszystkie odpowiedzi a co z tym stukaniem w prawym przednim kole ?
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 29 Sty 2011, 17:07   

elsilvan napisał/a:
dziękuje za wszystkie odpowiedzi a co z tym stukaniem w prawym przednim kole ?


Powiedz coś więcej o tym stukaniu. Wyglądamy na wróżki? :fox:
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 29 Sty 2011, 17:10   

amortyzator do wymiany, sworzeń wahacza, wybite łożysko w w piaście, klocek nie wraca w prowadnicy.... a kto z nas to słyszał? kto widział? na szarpaki jedź, daj 30 zł i jazda
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 30 Sty 2011, 09:50   

równie dobrze może być po prostu wytrzaskany drążek lub końcówka drążka... prawe koło zazwyczaj wyłapuje dziury na naszych drogach tak więc wiesz...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.