[MK3] 1.8 16v nie pali chwile po zgaszeniu |
Autor |
Wiadomość |
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 8 Gru 2010, 18:41 [MK3] 1.8 16v nie pali chwile po zgaszeniu
|
|
|
problem jest taki, że chwile po zgaszeniu silnika nie chce on ponownie odpalić. rozrusznik kręci, silnik nie zaskakuje. po kilku minutach zaskoczy ale dość leniwie, tak jakby już łapał ale jeszcze trzeba mu pomóc rozrusznikiem. jak odpali to już wszystko jest ok.
dzieje się tak głównie kiedy silnik jest nierozgrzany, na rozgrzanym do normalnej temperatury jeszcze nie próbowałem.
poza tym pierwsze odpalenie rano czy ogólnie w ciągu dnia jest bezproblemowe, pali na dotyk, silnik chodzi równo i nie gaśnie.
co może być przyczyną? |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 8 Gru 2010, 19:10
|
|
|
może kasowacze luzu na zaworach się "wieszają"? |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
anjko
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 8 Gru 2010, 22:18
|
|
|
A dzieje się tak codziennie rano czy np jak auto postoi ze dwa trzy dni nie ruszane ?
I jeszcze jedna sprawa jak zgasisz i próbujesz odpalić to kręci normalnie czy tak lekko efekt podobny do tego jak by się rozrząd zerwał?
Jeśli tak jest to jest to wada fabryczna tych silników. Niektóre ziutki to mają inne nie. Ford w tamtych latach usówał usterkę na gwarancji w modelach w których się taki problem pojawił. Chodzi o to że ciśnienie oleju na zimnym silniku kiedy olej jest jeszcze gęsty pokonuje siłę sprężyn zaworowych. Zawory się z lekka uchylają i na chwilę znika ciśnienie sprężania. Po rozgrzaniu oleju problem znika Generalnie idzie z tym żyć tylko trzeba po odpaleniu zimnego silnika nie pozwolić mu przez dwie trzy minuty zgasnąć aż zagrzeje się z lekka olej. W lecie to zjawisko właściwie nie występuje. |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 8 Gru 2010, 22:25
|
|
|
nie straszcie go myśle ze go zalewa |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 8 Gru 2010, 22:29
|
|
|
anjko napisał/a: | A dzieje się tak codziennie rano czy np jak auto postoi ze dwa trzy dni nie ruszane ?
I jeszcze jedna sprawa jak zgasisz i próbujesz odpalić to kręci normalnie czy tak lekko efekt podobny do tego jak by się rozrząd zerwał? |
Zaznaczam że rano zapala normalnie, nie ma żadnych problemów. Raz nie mogłem odpalić przez 5 minut po tym jak się zakopałem w śniegu i zgasł przypadkowo (był jeszcze zimny). Problem występuje tylko jak zgaszę silnik i po maksymalnie 1 minucie próbuje zapalić znowu.
Kręci normalnie, nie zauważyłem żeby robił to jakoś lżej.
Swoją drogą anjko mowa tutaj o Twojej byłej fieście |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
anjko
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 8 Gru 2010, 22:35
|
|
|
Daras84 napisał/a: | nie straszcie go myśle ze go zalewa |
To nie żadne straszenie generalnie to właściwie nie problem tak jak pisałem wyżej da się z tym żyć.
madek napisał/a: | Kręci normalnie, nie zauważyłem żeby robił to jakoś lżej |
Jeśli tak to może faktycznie się podlewać tak jak pisze Daras84,
madek napisał/a: | Swoją drogą anjko mowa tutaj o Twojej byłej fieście |
Wiem dlatego piszę trochę ją znam |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 8 Gru 2010, 22:39
|
|
|
anjko napisał/a: | To nie żadne straszenie generalnie to właściwie nie problem tak jak pisałem wyżej da się z tym żyć. |
To fakt, nie jest to uciążliwe na codzień, ale kiedy się przytrafia to już lekko można się wkurzyć
anjko napisał/a: | eśli tak to może faktycznie się podlewać tak jak pisze Daras84, |
Moje pierwsze skojarzenie jak się to zdarzyło było właśnie takie, jakby się jakoś zapowietrzał albo właśnie zalewał. Bo w czasie kręcenia czasem dosłownie na chwile zaskakuje.. i z powrotem gaśnie, aż zacznie palić na tyle ze sam trzyma obroty. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 9 Gru 2010, 10:32
|
|
|
to moze przeplkywka albo sonda |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.