Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk3, oswietlenie, reflektory, swiatla drogowe

Otwarty przez: bidżej
14 Gru 2010, 09:02
[MK3] Nie działa jedno światło długie
Autor Wiadomość
eleet
[Usunięty]

Wysłany: 11 Gru 2010, 13:51   [MK3] Nie działa jedno światło długie

Nie działało mi prawe długie światło. Mijania działają oba. Wymieniłem żarówki i dalej nie działa co to może byc? Jak to naprawić?
Ostatnio zmieniony przez bidżej 13 Lut 2011, 10:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 11 Gru 2010, 13:59   

do wtyczki idą 3 kabelki - masa, krótkie i długie światła... nie jest jeden przetarty albo zerwany?
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
elektron1234 

Model: Inne auto
Wersja: L
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 11
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 11 Gru 2010, 14:16   

Prubówka z żarówka i sprawdz bezpiecznik (sa 2 na długie ) W tym wypadku albo zarowka albo bezpiecznik Powodzenia
_________________
Pomagam w odkodowaniu wszystkich mozliwych radii samoch(ford serii V rownież)email:stanislawgoclon@o2.pl tel 509674475 GG 6005324
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 11 Gru 2010, 14:29   

elektron1234, żarówka raczej odpada bo pisał, że wymienił...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Gru 2010, 14:54   

no bezpiecznik sprawdź, to podstawa
_________________
 
 
 
eleet
[Usunięty]

Wysłany: 11 Gru 2010, 15:28   

Sprawdziłem bezpiecznik i dobry jest...
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 11 Gru 2010, 15:40   

JAk sprawdziłeś bezpiecznik?
Patrzyłeś na drucik, czy mierzyłeś napięcie na nim, a może próbówka ładnie świeciła?
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
eleet
[Usunięty]

Wysłany: 11 Gru 2010, 16:37   

Sprawdzałem drucik i wsadziłem nowy bezpiecznik i nic...
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 11 Gru 2010, 18:25   

Najszybciej można zlokalizować usterkę instalacji el. za pomocą próbnika.

Zapinasz próbnik na żarówkę:
świeci - uszkodzona żarówka lub oprawka
nie świeci - zostawiasz masę a drugi koniec do + aku,
Jeśli nie świeci nie ma masy na oprawce.
Świeci - masa jest OK, brak zasilania po stronie +.

Potem jedziesz dalej do bezpiecznika.
Sprawdzasz same plusy, czyli jeden przewód próbnika do masy, a drugim testujesz.
Po obydwu stronach bezpiecznika ma być +12.
Jeśli nie ma po jednej bezpiecznik do wymiany.

Sprawdzanie przekaźnika nie ma sensu, bo jest tylko jeden dla obydwu świateł.
Skoro jedno działa to przekaźnik jest OK. Jedynie połączenie pomiędzy nóżką
nr 87 a bezpiecznikiem może być winne.

Jeśli po obydwu stronach bezpiecznika jest +12, a na oprawce nie ma, to winne musi być
połączenie pomiędzy bezpiecznikiem, a oprawką żarówki. Kabel ma kolor Y lub W
[jeden jest + dla długich, drugi dla mijania, ale nie pamiętam który] B/Gn to masa.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Gru 2010, 23:48   

a co Wy tu za kombinacje robicie, przewód idzie z lampy do lempy (jak się nic w mk3 w stosunku do wcześniejszych nie zmieniło) więc jak jedna świeci a druga nie to prawie na pewno będzie to ta druga w kolejności i padł przewód od lampy do lampy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
elektron1234 

Model: Inne auto
Wersja: L
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 11
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 12 Gru 2010, 08:46   

JoeMix napisał/a:
a co Wy tu za kombinacje robicie, przewód idzie z lampy do lempy (jak się nic w mk3 w stosunku do wcześniejszych nie zmieniło) więc jak jedna świeci a druga nie to prawie na pewno będzie to ta druga w kolejności i padł przewód od lampy do lampy,,,


Kolego nie wprowadzaj w BŁAD Kazdy reflektor jest zasilany oddzielnym przewodem od kasety bezpiecznikow (gdzie sa dwa bezpieczniki na swiatla drogowe i mijania) Jeden wspolny przewod "idzie" od przelacznika zespolonego przy kierownicy do kasety bezpiecznikow Na kasecie rozdzielone jest po przekazniku na dwa reflektory (stad 2 bezpieczniki) Kolega niech sprawdzi przewód (stojąc przed reflektorem jest to przewod po lewej stronie kostki ten u góry to mijania ,z prawej masa) Przegladnij ten przewod az do kasety bezpiecznikow i znajdziesz usterke W tym wypadku trzeba miec jeszcze checi do roboty a tego widze brakuje W pierwszym poscie napisalem juz co trzeba robic Powodzenia

Jak cos nie wiesz napisz na gg a "poprowadze cie"
_________________
Pomagam w odkodowaniu wszystkich mozliwych radii samoch(ford serii V rownież)email:stanislawgoclon@o2.pl tel 509674475 GG 6005324
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Gru 2010, 10:47   

elektron1234, napisałem że jak się nie nie zmieniło w stosunku do wcześniejszych wersji, ale to i tak niewiele zmienia, masę można odrzucić bo światło mijania jest, a nie ma tylko drogowego, skoro na bezpiecznikach się rozdziela i tam jest napięcie to padł przewód od bezpiecznika tego światła do światła - proste.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
elektron1234 

Model: Inne auto
Wersja: L
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 11
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 12 Gru 2010, 11:00   

Ale moze tylko dla nas
_________________
Pomagam w odkodowaniu wszystkich mozliwych radii samoch(ford serii V rownież)email:stanislawgoclon@o2.pl tel 509674475 GG 6005324
 
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 12 Gru 2010, 12:58   

Specjalnie się troszkę rozpisałem.
Nie tylko chciałem pomóc rozwiązać ten problem, ale podać metodologię
dla innych na przyszłość.

A, że przypadek banalnie prosty, to idealny do ćwiczeń dla początkujących.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.