Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: alternator, kontrolki, ladowanie, mk6

[MK6] alternator
Autor Wiadomość
bercik302 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 67
Skąd: www
Wysłany: 21 Gru 2010, 20:38   [MK6] alternator

witam


mam taki problem z alternatorem. Został on sprawdzony w serwisie i po odpaleniu daje prawidłowe napięcie 14V ale po chwili przechodzi w tryb awaryjny i podaje 13 z groszem i przez to zapala mi się kontrolka ładowania. Wymieniłem w nim regulator napięcia bo był uszkodzony ale problem dalej istnieje. Moze jakieś pomysły ?
Ostatnio zmieniony przez bidżej 22 Gru 2010, 06:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Gru 2010, 21:44   

W nim jest więcej elektroniki niż potrzeba,,, więc prostych pomysłów nie ma, bo ani nie ma narzędzi ani możliwości naprawy, bo alterem u Ciebie już steruje komputer i może on jest uszkodzony a nie alternator czy regulator napięcia.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bercik302 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 67
Skąd: www
Wysłany: 22 Gru 2010, 07:20   

komputer jest ok, była robiona diagnoza w serwisie Forda, sprawdzana instalacja i stwierdzono że wina leży w alternatorze ale nie kazałem już im tam grzebać bo każdy wie jakie ceny oni tam maja
 
 
Arkadius 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 637
Skąd: Sępólno Kraj.
Wysłany: 22 Gru 2010, 07:33   

tam masz elektroniczny regulator napięcia dosyć zaawansowany niestety

koszt 100-150zł

po wymianie trzeba jechać na kompa

warto sprawdzić kable do alternatora bardzo dokładnie (focus ma z tym duży problem!) nie wiem jak MK6
_________________
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD
 
 
 
bercik302 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 67
Skąd: www
Wysłany: 22 Gru 2010, 14:22   

kupiłem właśnie odpowiedni regulator napięcia dałem za niego 140zł ale problem istnieje nadal
 
 
Arkadius 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 637
Skąd: Sępólno Kraj.
Wysłany: 23 Gru 2010, 20:36   

byłeś na kompie po wymianie? Regulator trzeba tak jakby zaprogramować i wykasować błąd z kompa
_________________
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD
 
 
 
bercik302 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 67
Skąd: www
Wysłany: 24 Gru 2010, 09:08   

byłem w serwisie forda, i koleś powiedział że jest tylko błąd "obwód sterujący alternatora - usterka" sprawdzili całą instalacje, błąd wykasowali ale problem istnieje dalej
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Gru 2010, 09:11   

Czyli nie naprawili, istnieje coś takiego jak gwarancja
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bercik302 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 67
Skąd: www
Wysłany: 24 Gru 2010, 12:17   

nie ma mowy tu o gwarancji bo auto jest już dawno po gwarancji, mieli sprawdzić wszystko i powiedzieli ogólnie że alternator jest do wymiany to podziękowałem po ceny mają z kosmosu
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Gru 2010, 13:16   

Z twojej wypowiedzi wywnioskowałem ze auto zostało nieskutecznie naprawione, jeśli jednak oni tam tylko coś popatrzyli ale nie naprawiali to inna bajka wtedy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bercik302 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 67
Skąd: www
Wysłany: 24 Gru 2010, 21:02   

w serwisie mieli tylko znaleźć przyczynę świecenie się lampki ładowania i sprawdzili wszystko i mówią że to wina alternatora, i teraz na własną rękę chce to zrobić tylko myślę w czym problem jesli wymieniłem regulator. czy to może być któraś dioda ?
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 24 Gru 2010, 22:05   

bercik302 napisał/a:
obwód sterujący alternatora - usterk

bercik302 napisał/a:
czy to może być któraś dioda ?

a czy może idą święta?


nie mogłem się powstrzymać.. :)
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
bercik302 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 67
Skąd: www
Wysłany: 25 Gru 2010, 09:38   

nie mogłem się powstrzymać.. :) [/quote]


bardzo pomocne :brawo:
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Gru 2010, 09:45   

No pomocne,,, napisałem Ci że masz w aucie więcej elektroniki niż trzeba, ktoś Ci napisał że jak coś tam zmienisz to potem trzeba na komputer jechać i to ustawić,,, sądzisz ze co sam w domu zrobisz? Koło możesz se zmienić, bo do tego na komp nie trzeba wstawiać, skoro auto diagnostyka mówi ze jest uszkodzony układ sterowania to jest uszkodzony układ sterowania,,, i trzeba wymienić (bo znając życie naprawić się nie da), byleś w aso powiedzieli ci że alter do wymiany, ale Cie nie stać to albo kup gdzieś używkę (kto wie czy nie trafisz na taki jak masz) albo daj swój do regeneracji albo wstaw se nowy,,, chyba ze się znasz to alter na stół pomiarowy, pod przyrządy posprawdzaj wszystko czy sprawne i jeśli się okaże ze faktycznie nie alter to wtedy trzeba szukać dalej w elektryce,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bercik302 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 67
Skąd: www
Wysłany: 18 Sty 2011, 18:59   

odnawiam temat, alternator wrócił z regeneracji wymieniony został mostek diodowy, regulator, został sprawdzony na stole i jest sprawny, po zapaleniu lampka nie świecie się jednak po 10s zapala się;/ co teraz polecacie ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Sty 2011, 19:09   

Auto na komputerze było,,, w mk6 to już chyba komputer alterem stertuje,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 18 Sty 2011, 20:47   

nawet na oczy go nie widziałem, JoeMix ty pewnie też...
żeby chociaż fotkę z rozgrzebanego alternatora.. człowiek by się może domyslił, jak to pracuje. to w końcu wtyczka z trzema pinami...
ale skoro taki sprawdzony, zregenerowany, to usterka tkwi w
bercik302 napisał/a:
błąd "obwód sterujący alternatora - usterka"

okablowanie się kłania i nie sprawdzi tego nikt, mając altek a stole, a auto w garażu.
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Sty 2011, 21:38   

Jak to mówiąc wprost - za głupi jestem na nowe auta, często zaskakują mnie rozwiązania techniczne, po prostu w głowie mi się nie mieści jak można tak komplikować sprawy proste :)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Sty 2011, 22:44   

Alternator niczym się prawie nie różni prócz tego że ma wejście korekcji błędu ładowania . Jest wysyłany przebieg z kompa auta do regulatora napięcia i jest możliwa niewielka korekcja . Kontrolka sterowana jest nadal z regulatora(chyba) , jeden przewód to zasilanie po stacyjce a trzeci to sygnał korekty z kompa . Oba sygnały niebieski przewód i zielony idą do kompa . A3 i B1 - pod tymi pinami trzeba szukać przejścia . W transicie z podobnym układem ładowania zazwyczaj urywa przewody albo świruje alternator przez nie oryginalny regulator ładowania .
 
 
 
bercik302 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 67
Skąd: www
Wysłany: 19 Sty 2011, 15:37   

mam błąd P0620 Generator Control Circuit
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.