![Fiesta Klub Polska](templates/subSilver/images/banner.jpg)
|
[MK3] 1.8 16V 105KM sonda lambda |
Autor |
Wiadomość |
bartkjs [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 16:20 [MK3] 1.8 16V 105KM sonda lambda
|
|
|
Witam. Tester diodowy pokazał błąd 172 i z tego co znalazłem jest to błąd sondy lambda. Sonda ma wpływ na mieszankę paliwowo-powietrzną, ale czy steruje tym tak, żeby nie mozna było odpalić auta?
Po wielu dniach sprawdzania wszystkich przewodów i czujników, wymianie świec i przewodów udało mi się odpalić fiestę z tym, że spaliny są koloru szaroniebieskiego teraz. Czy to też przez padnięta sondę?
Dodam jeszcze, że auto przerywa i szarpie podczas jazdy, a wolne obroty, (nie zawsze) spadaja do około 500 i dopiero przegazowanie ratuje silnik przed zgaśnięciem. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
JoeMix
![](http://ffc.dmkhost.net/images/avatar%20120.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 17:04
|
|
|
bartkjs napisał/a: | ale czy steruje tym tak, żeby nie mozna było odpalić auta? | Nie, puki silnik (sonda) jest zimny to jej wskazania sa ignorowane,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
bartkjs [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 17:15
|
|
|
Nie odpalała, ale to nie przez sondę w takim razie. Zapaliła w końcu to dobrze, tylko dlaczego teraz szarpie i na jałowym póbuje zgasnąć? A najbardziej martwi mnie kolor spalin. Błąd 172 to jest bład sondy, zbyt uboga mieszanka. Na mój prosty rozum jak sonda podaje do kompa, że mieszanka uboga to ten wali benzyny jak zły, żeby wzbogacić. Stąd może to szarpanie i gaśnięcie bo go zalewa. Ale wtedy z rury to by na czarno dmuchało chyba |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
madek
![](http://images44.fotosik.pl/560/10c5da9a354daf89m.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 17:22
|
|
|
Takie objawy raczej nie wskazują na sonde. Czyściłeś/wymieniałeś zawór bocznikowy powietrza? On odpowiada głównie za utrzymywanie wolnych obrotów. Poza tym zacząłbym od pomiaru kompresji, bo niebieskawy dym nie wróży nic dobrego (przepalanie oleju).
Poza tym czy samochód czasem gdzieś nie stał długo? Może zapiekły się pierścienie. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
bartkjs [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 17:27
|
|
|
Krokowego nie ruszałem jeszcze. A ten dymek mnie bardzo martwi. Kolorek taki szarawo niebieskawy wiem, że jak na niebiesko kopci to olej sobie pociąga , ale myślałem, ze może to być wynikiem złego składu mieszanki |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 17:29
|
|
|
a jaki zapach spalin? moja tak kopciła jak miałem nieszczelny kolektor dolotowy
Cytat: | Nie, puki silnik (sonda) jest zimny to jej wskazania sa ignorowane,,, |
no ciekawe
jak odłączyłem u siebie sonde i odpaliłem to nie dość że kopci to falują obroty
a w hcs'ie jak miałem sonde uwaloną to po odpaleniu na zimnym obroty wzrastały do 2 tys i to sie działo też jak sie zagrzał... więc sonda nie jest olewana gdy silnik jest zimny |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
bartkjs [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 17:44
|
|
|
Zapach takiej nieprzepalonej benzyny troche, A dolot może zasysać lewe powietrze bo odkrecałem przepustnice ale uszczelniłem to silikonem temperaturowym bo nie mogłem kupić uszczelki.
Cytat: | a w hcs'ie jak miałem sonde uwaloną to po odpaleniu na zimnym obroty wzrastały do 2 tys i to sie działo też jak sie zagrzał... więc sonda nie jest olewana gdy silnik jest zimny |
jak były mrozy to na zimnym też obroty były wysokie i gdy już wróciły do normy czyli ok 900 to podczas jazdy (postój na światłach) też wzrastały do 2-2.5 tys
[ Dodano: Czw Sty 20, 2011 23:23 ]
Czy w oryginalnej sondzie(4 przewody, białe to grzałka) jaką montuje ford, przewód sterujący jest czarny, a szary to masa? W zamiennikach tak jest, ale nie jestem pewien czy oryginał też tak miał. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|