Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Jak przyśpieszyć zapłon - 1.1
Autor Wiadomość
Agnieszka18
[Usunięty]

Wysłany: 29 Cze 2010, 12:08   [MK3] Jak przyśpieszyć zapłon - 1.1

Witam,
czy da się przyśpieszyć zapłon w Fiesta 1.1 gaźnik i jak to zrobić? :)
Pozdrawiam:*
Agnieszka

Kod:
Proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
- trzeci
Ostatnio zmieniony przez trzeci 29 Cze 2010, 12:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Cze 2010, 12:41   

Po co?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 29 Cze 2010, 14:11   

Da się..



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 29 Cze 2010, 16:47   

DziDzia napisał/a:
Da się..
W jaki sposób?
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29 Cze 2010, 19:28   

jak rozrusznik będzie nowy, to szybciej odpali
 
 
 
Agnieszka18
[Usunięty]

Wysłany: 30 Cze 2010, 09:46   

Aby poprawić ilość prawidłowo spalanej mieszanki, tym samym podnosząc delikatnie wydajność silnika, co za tym idzie moc i przyspieszenie bez wzrostu spalania. Dodam że auto mam zagazowane, chociaż i na benzynie różnica również będzie odczuwalna. Nie widzę w Fiesta typowego aparatu zapłonowego... ktoś wie jak to się robi w Fieście??
Agnieszka
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 30 Cze 2010, 09:58   

w tych silnikach kąt wyprzedzenia zapłonu jest sterowany przez elektroniczny moduł zapłonowy EDIS na podstawie wskazań czujników w silniku (głównie czujnik położenia wału, MAP). ręcznie nic się tu nie zdziała (chyba że masz silnik z początku produkcji MK3, gdzie zdarzał się zapłon na rozdzielaczu).
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 30 Cze 2010, 10:09   

A nie ma jeszcze opcji w tej wtyczce obok gniazda diagnostycznego? Coś tam chyba z kątem zapłonu ona robiła.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 30 Cze 2010, 10:12   

zworka zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu dla wachy o niższej liczbie oktanowej (88?)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 30 Cze 2010, 10:14   

bidżej napisał/a:
o niższej liczbie oktanowej (88?)
albo 91. No i właśnie ona opóźnia czy przyspiesza?
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 30 Cze 2010, 10:17   

po mojemu przyspiesza, tzn zapłon następuje wcześniej, przy niższym ciśnieniu...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Agnieszka18
[Usunięty]

Wysłany: 30 Cze 2010, 12:10   

Jeśli dla niższej liczby oktanowej to opóźnia, w przeciwnym wypadku nastąpiłoby spalanie stukowe.

bidżej
ten moduł EDIS występował również w silnikach gaźnikowych?
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 30 Cze 2010, 12:18   

Agnieszka18, tak, w gaźnikowych też.

spierałbym się co do tego opóźniania, może ktoś to wyjaśni? :D bo jak dla mnie gwałtowniejsze spalanie wystąpi przy wyższym ciśnieniu, będzie wyższa temperatura i to może prowadzić do spalania stukowego - ale to tak teoretyzując...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 30 Cze 2010, 12:23   

bidżej napisał/a:
Agnieszka18, tak, w gaźnikowych też.

A to ja nic nie wiem :)



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 30 Cze 2010, 12:25   

DziDzia, o MK3 mowa :fox:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 30 Cze 2010, 12:29   

Gaźnik to gaźnik...



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
Agnieszka18
[Usunięty]

Wysłany: 30 Cze 2010, 12:45   

Teoria i praktyka mówi :) iż im wyższa liczba oktanowa paliwa, tym bardziej powinien być przyśpieszony zapłonu celem pełniejszego spalania mieszanki. Przy LPG, gdzie liczba oktanowa około 106 taki zabieg wyraźnie odczuwalnie odmuli silnik szczególnie w niskich obrotach. Testowałam to w trabancie i różnica była naprawdę duża :)
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 30 Cze 2010, 12:46   

DziDzia, a co ma do tego zapłon?

pofatygowałem się i znalazłem coś takiego: TU monowtrysku brak (nie ma oddzielnego MAPa), za to moduł jest jak najbardziej. w przypadku gaźnikowców to się chyba nazywa ESC...

[ Dodano: Sro Cze 30, 2010 12:52 ]
Agnieszka18, poczytałem, zgadzam się :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
Ostatnio zmieniony przez bidżej 30 Cze 2010, 13:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 30 Cze 2010, 12:56   

bidżej napisał/a:
DziDzia, a co ma do tego zapłon?
Nie wiem, pospamować chciałem :hahaha:



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Cze 2010, 13:32   

Zworę się zdejmuje jak leje się do 1,1 paliwo gorszej jakości niż zalecane np. E91,,, to nie przesuwa zapłonu, ale z tego co się orientuje zmianie cała mapę, gaźnik nie ma złącza diagnostycznego ani żadnej innej możliwości przestawienia zapłonu, dwa, nie ma takiej potrzeby,,, 106 oktanów gazu to mit,,, liczba oktanowa z definicji nie może być większa jak 100, gaz wprawdzie bardziej jest odporny na spalanie sutkowe i detonacyjne,,, ale ludzie nie w silniku z 93 roku :) Jak Ci auto muli na niskich to trzeba instalacje dobrze wyregulować, a w przypadku gaźnika gdzie jest zapewne 2 przelotowy niezależny to powinien być specjalny mixer i reduktor najlepiej,,, bo pewnie masz tak że na niskich kiepsko chodzi bo się zalewa gazem, jak ustawisz dobre niskie to na wysokich ma za mało gazu i tez wtedy dobrze nie chodzi,,,

[ Dodano: Sro Cze 30, 2010 13:43 ]
bidżej napisał/a:
za to moduł jest jak najbardziej. w przypadku gaźnikowców to się chyba nazywa ESC...
EEC tak samo jak w mono z tego co wiem, tylko że mono ma EECIV a gaźnik ma III (mk2 miało II a Mk1 Xr2 miało EEC pierwszej generacji)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 21 Mar 2010, 23:10
Piter
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 02:02
fiestaRS
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zacząć ?
pablonas Sport w FKP 19 5 Sty 2005, 20:43
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Jak z Calypso zrobić Szklarnię
czyli przeróbka dachu w Calypso na szklany
trzeci Tuning stylistyczny 8 4 Paź 2012, 15:26
rufffio
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.