Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] SWAP Fiesta 1.8D na 1.8 TD
Autor Wiadomość
zajcu200 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 48
Skąd: Rybnik
Wysłany: 14 Lis 2011, 10:20   

Wspomaganie jest nie do opanowania, tak więc przełoże cały ukł kierowniczy z wersji bez wspomagania. Mam nadzieje, że silnika nie trzeba do tego wymontować?
 
 
zajcu200 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 48
Skąd: Rybnik
Wysłany: 1 Sty 2012, 19:46   

Dawno mnie tu nie było...


Przekręciłem cały ukł kierowniczy, teraz jest supcio :)


Pojeździłem trochę tą fiestą i chyba przyzwyczaiłem się do mocy;P

Chciałem trochę turbinkę podkręcić, ale coś mi tu nie pasuje, skróciłem cięgno(o jakieś 8mm) widoczne na zdjęciu:


http://www.ottewilly.plus...gtd/tuning4.JPG


ale nic zabardzo to nie zmieniło...

Jak przegazuję moją fieścinę to te cięgno mi się wgl nie rusza, czy tak ma być? Jak to rozbierałem to zauważyłem, że zawór był zapieczony, rozruszałem go i teraz w miarę lekko chodzi, ale cięgno ani drgnie...

Aaa i jeszcze mi podpada to, że u mnie można obrócić tym cięgnem dokoła własnej osi(chodzi o tą zardzewiałą część, na prawo od niebieskiej strzałki)

Co z tym zrobić? Proszę pomóżcie
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 1 Sty 2012, 20:13   

Bo samo zwiekszenie cisnienia nic ci nie da...
A to co sie kreci to sztanga WG, ona rusza sie dopiero jak napompuje sie uklad do 0,8bara lub innej wartosci zadanej po regulacji, tam powinna byc nakretka zeby zakontrowac to.
_________________

 
 
 
zajcu200 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 48
Skąd: Rybnik
Wysłany: 1 Sty 2012, 21:40   

Mówiąc szczerze to uczę sie na tej fieście co i jak, dobrze, że są na tym forum ludzie, którzy chcą dzielić się swoją wiedzą.


Dawkę jak na razie ma seryjną, chciałem tylko żeby mi sie ta turbawka szybciej załączała tj koło 2tys obrotów. Co z tym najlepiej zrobić?

Kurcze, jeszcze jedno, fieścina pali mi 9l/100km, jazda dość agresywna, ale bez przesady, co to może być?
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 1 Sty 2012, 21:43   

nie dolana ropa bo pewnie krecisz ja...
jak dales wiekszego boosta podlej mu paliwa...
Podstawa to wiecej boosta wiecej paliwa i wiecej mocy :)
_________________

 
 
 
zajcu200 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 48
Skąd: Rybnik
Wysłany: 1 Sty 2012, 22:12   

Musze to kiedy opanować, szkoda, że mam pompe Lucasa, z Boschem byłoby łatwiej.



Fordon, to nie to, już na seryjnych ustawieniach 9 wypiła.

Może coś z pompą mam nie tak, bo jak 1 but 2 but 3 but i wrzucę na luz to zgaśnie.
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 1 Sty 2012, 22:22   

gasnie ?? :O a wtryski masz na podmiane ?? jesli tak to podmien bo moga lac... albo naprawde zle ustawiona pompa jest...
_________________

 
 
 
zajcu200 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 48
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2 Sty 2012, 21:49   

Jak leją wtryski to nie powinien kopcić na czarno?
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 2 Sty 2012, 21:59   

Powinien ale tez moze lekko przydymic i koniec...
_________________

 
 
 
jonteczek 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Dawid
Wiek: 36
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 54
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2 Sty 2012, 22:11   

zajcu200 napisał/a:
Jak leją wtryski to nie powinien kopcić na czarno?


No właśnie drogi kolego - niekoniecznie! Piszę na swoim przykładzie. U mnie wtryski było mocno zmasakrowane (oglądałem końcówki pod mikroskopem) na pompce sikały, jakbyś ze strzykawki lał i najlepsze było to, że samochód nic nie kopcił! Zero dymu, nawet przy pełnym bucie. Sam nie mogłem w to uwierzyć, bo to podobno podstawowy objaw lejących wtrysków. U mnie objawami był brak mocy i głośniejsza praca silnika. Po wymianie końcówek i regulacji ciśnienia (było o wiele za niskie) auto odżyło, teraz super się wkręca na obroty :) Jedyne, co jeszcze muszę zrobić, to mu zwiększyć dawkę paliwa i będzie odrzutowiec :-P

zajcu200 napisał/a:
Może coś z pompą mam nie tak, bo jak 1 but 2 but 3 but i wrzucę na luz to zgaśnie.


Obstawiam źle wyregulowaną bądź kończącą się pompę.

Tak btw. Jak Ci idzie teraz Fiestka? Jest duża różnica w porównaniu z wolnossakiem? :)
_________________
"Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny" :)
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 3 Sty 2012, 18:14   

jonteczek, zajcu200, moze zalozycie tematu o swoich bolidach, kurcze ślązacy a was nie widac:) o spotach wy slyszeli kiedy??
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
kaky 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Courier
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 3
Skąd: Chełmek
Wysłany: 24 Paź 2012, 21:31   

witam
sprawa jest bardzo pokrewna tematowi wątku:
kupiłem couriera mk5 1,8DI endura 2002r z niesprawnym silnikiem (podobno dopiero po zrobieniu pompy i wtrysków okazało się im, że to panewka na którymś korbowodzie ;-| ), a posiadam niedawno wyremontowany 1,8D endura, ale bez turbo z poprzedniej budy, która skończyła na złomie.

PYTANIA - JAK TO TERAZ POSKŁADAĆ, ŻEBY BYŁO OK?

1. przekładać wszystko z wersji bez turbo?
2. przezrboić na zasadzie wymiany samego słupka na ten wyremontowany
a) czy głowica jest taka sama? będą pasować kolektory?
b) układ korbowo-tłokowy jest taki sam? jeśli nie, to czy ten z wersji bez turbo wytrzyma doładowanie?
3. jakieś inne kombinacje?

Będę wdzięczny za każdą pomoc...
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 25 Paź 2012, 16:51   

No wreszcie courier:d:d:d BĘDZIE pasować słupki są takie same słowa Fordona :)
_________________
Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej.....
Profil Facebook
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1090
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 25 Paź 2012, 17:03   

kaky napisał/a:
kład korbowo-tłokowy jest taki sam? jeśli nie, to czy ten z wersji bez turbo wytrzyma doładowanie?


Nie ma różnic między wersjami D/TD pod tym względem.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
kaky 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Courier
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 3
Skąd: Chełmek
Wysłany: 25 Paź 2012, 23:48   

podziękował!

jeśli napotkam jakieś problemy już podczas samej transplantacji to będę znów prosił o radę.
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 31 Paź 2012, 00:37   

Ale nie DI czy TDDI to jest zupelnie inny tlok miedzy 1.8D i TD a TDDI czy DI... glowica jest ta sama po za wtryskami ale tlok sa inne bo komora wirowa jest w tloku, a nie w glowicy...
_________________

 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1090
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 31 Paź 2012, 08:15   

Tłoki są inne w wersji z pośrednim/bezpośrednim wtryskiem, ale same tłoki/korby/wał/słupek się nie różnią między DI a TDDI, tak jak się nie różnią między D a TD...
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
kaky 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Courier
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 3
Skąd: Chełmek
Wysłany: 22 Lis 2012, 11:23   

to zapytam inaczej - czy z tego samochodu:
WF03XXBAJ3TT41637
1996 1,8 ENDURA DE

mogę przełożyć goły słupek do tego samochodu:
WF03XXBAJ31C47593
2001 1,8 DI 55kW (czyli z turbo)

i wszystko będzie ok?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.