[MK3] SWAP Fiesta 1.8D na 1.8 TD |
Autor |
Wiadomość |
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 14 Lis 2011, 10:20
|
|
|
Wspomaganie jest nie do opanowania, tak więc przełoże cały ukł kierowniczy z wersji bez wspomagania. Mam nadzieje, że silnika nie trzeba do tego wymontować? |
|
|
|
|
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 1 Sty 2012, 19:46
|
|
|
Dawno mnie tu nie było...
Przekręciłem cały ukł kierowniczy, teraz jest supcio
Pojeździłem trochę tą fiestą i chyba przyzwyczaiłem się do mocy;P
Chciałem trochę turbinkę podkręcić, ale coś mi tu nie pasuje, skróciłem cięgno(o jakieś 8mm) widoczne na zdjęciu:
http://www.ottewilly.plus...gtd/tuning4.JPG
ale nic zabardzo to nie zmieniło...
Jak przegazuję moją fieścinę to te cięgno mi się wgl nie rusza, czy tak ma być? Jak to rozbierałem to zauważyłem, że zawór był zapieczony, rozruszałem go i teraz w miarę lekko chodzi, ale cięgno ani drgnie...
Aaa i jeszcze mi podpada to, że u mnie można obrócić tym cięgnem dokoła własnej osi(chodzi o tą zardzewiałą część, na prawo od niebieskiej strzałki)
Co z tym zrobić? Proszę pomóżcie |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 1 Sty 2012, 20:13
|
|
|
Bo samo zwiekszenie cisnienia nic ci nie da...
A to co sie kreci to sztanga WG, ona rusza sie dopiero jak napompuje sie uklad do 0,8bara lub innej wartosci zadanej po regulacji, tam powinna byc nakretka zeby zakontrowac to. |
_________________
|
|
|
|
|
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 1 Sty 2012, 21:40
|
|
|
Mówiąc szczerze to uczę sie na tej fieście co i jak, dobrze, że są na tym forum ludzie, którzy chcą dzielić się swoją wiedzą.
Dawkę jak na razie ma seryjną, chciałem tylko żeby mi sie ta turbawka szybciej załączała tj koło 2tys obrotów. Co z tym najlepiej zrobić?
Kurcze, jeszcze jedno, fieścina pali mi 9l/100km, jazda dość agresywna, ale bez przesady, co to może być? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 1 Sty 2012, 21:43
|
|
|
nie dolana ropa bo pewnie krecisz ja...
jak dales wiekszego boosta podlej mu paliwa...
Podstawa to wiecej boosta wiecej paliwa i wiecej mocy |
_________________
|
|
|
|
|
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 1 Sty 2012, 22:12
|
|
|
Musze to kiedy opanować, szkoda, że mam pompe Lucasa, z Boschem byłoby łatwiej.
Fordon, to nie to, już na seryjnych ustawieniach 9 wypiła.
Może coś z pompą mam nie tak, bo jak 1 but 2 but 3 but i wrzucę na luz to zgaśnie. |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 1 Sty 2012, 22:22
|
|
|
gasnie ?? :O a wtryski masz na podmiane ?? jesli tak to podmien bo moga lac... albo naprawde zle ustawiona pompa jest... |
_________________
|
|
|
|
|
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2 Sty 2012, 21:49
|
|
|
Jak leją wtryski to nie powinien kopcić na czarno? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 2 Sty 2012, 21:59
|
|
|
Powinien ale tez moze lekko przydymic i koniec... |
_________________
|
|
|
|
|
jonteczek
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Dawid
Wiek: 36 Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 54 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2 Sty 2012, 22:11
|
|
|
zajcu200 napisał/a: | Jak leją wtryski to nie powinien kopcić na czarno? |
No właśnie drogi kolego - niekoniecznie! Piszę na swoim przykładzie. U mnie wtryski było mocno zmasakrowane (oglądałem końcówki pod mikroskopem) na pompce sikały, jakbyś ze strzykawki lał i najlepsze było to, że samochód nic nie kopcił! Zero dymu, nawet przy pełnym bucie. Sam nie mogłem w to uwierzyć, bo to podobno podstawowy objaw lejących wtrysków. U mnie objawami był brak mocy i głośniejsza praca silnika. Po wymianie końcówek i regulacji ciśnienia (było o wiele za niskie) auto odżyło, teraz super się wkręca na obroty Jedyne, co jeszcze muszę zrobić, to mu zwiększyć dawkę paliwa i będzie odrzutowiec
zajcu200 napisał/a: | Może coś z pompą mam nie tak, bo jak 1 but 2 but 3 but i wrzucę na luz to zgaśnie. |
Obstawiam źle wyregulowaną bądź kończącą się pompę.
Tak btw. Jak Ci idzie teraz Fiestka? Jest duża różnica w porównaniu z wolnossakiem? |
_________________ "Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny" |
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 3 Sty 2012, 18:14
|
|
|
jonteczek, zajcu200, moze zalozycie tematu o swoich bolidach, kurcze ślązacy a was nie widac:) o spotach wy slyszeli kiedy?? |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
kaky
Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Courier
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 24 Paź 2012 Posty: 3 Skąd: Chełmek
|
Wysłany: 24 Paź 2012, 21:31
|
|
|
witam
sprawa jest bardzo pokrewna tematowi wątku:
kupiłem couriera mk5 1,8DI endura 2002r z niesprawnym silnikiem (podobno dopiero po zrobieniu pompy i wtrysków okazało się im, że to panewka na którymś korbowodzie ), a posiadam niedawno wyremontowany 1,8D endura, ale bez turbo z poprzedniej budy, która skończyła na złomie.
PYTANIA - JAK TO TERAZ POSKŁADAĆ, ŻEBY BYŁO OK?
1. przekładać wszystko z wersji bez turbo?
2. przezrboić na zasadzie wymiany samego słupka na ten wyremontowany
a) czy głowica jest taka sama? będą pasować kolektory?
b) układ korbowo-tłokowy jest taki sam? jeśli nie, to czy ten z wersji bez turbo wytrzyma doładowanie?
3. jakieś inne kombinacje?
Będę wdzięczny za każdą pomoc... |
|
|
|
|
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 25 Paź 2012, 17:03
|
|
|
kaky napisał/a: | kład korbowo-tłokowy jest taki sam? jeśli nie, to czy ten z wersji bez turbo wytrzyma doładowanie? |
Nie ma różnic między wersjami D/TD pod tym względem. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
kaky
Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Courier
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 24 Paź 2012 Posty: 3 Skąd: Chełmek
|
Wysłany: 25 Paź 2012, 23:48
|
|
|
podziękował!
jeśli napotkam jakieś problemy już podczas samej transplantacji to będę znów prosił o radę. |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 31 Paź 2012, 00:37
|
|
|
Ale nie DI czy TDDI to jest zupelnie inny tlok miedzy 1.8D i TD a TDDI czy DI... glowica jest ta sama po za wtryskami ale tlok sa inne bo komora wirowa jest w tloku, a nie w glowicy... |
_________________
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 31 Paź 2012, 08:15
|
|
|
Tłoki są inne w wersji z pośrednim/bezpośrednim wtryskiem, ale same tłoki/korby/wał/słupek się nie różnią między DI a TDDI, tak jak się nie różnią między D a TD... |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
kaky
Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Courier
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 24 Paź 2012 Posty: 3 Skąd: Chełmek
|
Wysłany: 22 Lis 2012, 11:23
|
|
|
to zapytam inaczej - czy z tego samochodu:
WF03XXBAJ3TT41637
1996 1,8 ENDURA DE
mogę przełożyć goły słupek do tego samochodu:
WF03XXBAJ31C47593
2001 1,8 DI 55kW (czyli z turbo)
i wszystko będzie ok? |
|
|
|
|
|