| [MK3] Spadki mocy, przerywanie, gaśnięcie silnika | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Adziu [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lut 2011,  17:11   [MK3] Spadki mocy, przerywanie, gaśnięcie silnika | 
 |  
               | 
 |  
               | Nadal mam problemy ze swoja fiestą, motor 1.4 benzyna na wielopunkcie (EFI) 73KM. Silnik dziwnie się zachowuje: 
 - przy dojeżdżaniu do skrzyżowania/świateł silnik gaśnie czasami
 - przy rozpędzaniu auta dosyć często brakuje mu mocy, czasami złapie cug dopiero przy jakiś obrotach
 - na wolnych po kilkunastu sekundach zaczyna przerywać dziwnie chodzić jak by na jednym z cylindrów nie było iskry
 - po zatrzymaniu samochodu obroty lubią stanąć na 2.5 tyś. i dopiero po chwili spadają albo jak wyżej przerywa
 
 Już od dłuższego czasu nie mogę ogarnąć tego tematu. Kable i świece nowe, przepływomierz był czyszczony kilkakrotnie, sonda działa, katalizator wycięty (był czysty), silnik krokowy był już kilka razy wymieniany na nowe i używki i nadal jest to samo, filtry i płyny robione na bieżąco, rozrząd był robiony rok temu. Po każdej wymianie/naprawie i czyszczeniu komputer był resetowany, ale nadal jest to samo. Dodam jeszcze, że auto pali 8-9L/100km. Proszę o pomoc bo ja już nie mam pomysłów co mógłbym jeszcze zrobić
   |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 23 Lut 2011,  08:44, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fiesta maniak [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lut 2011,  17:18   Re: Spadki mocy, przerywanie, gaśnięcie silnika | 
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdzałeś czujnik powietrza zasysanego? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adziu [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lut 2011,  17:24 | 
 |  
               | 
 |  
               | Powiedz coś więcej gdzie go znajdę bo szczerze mówiąc nie mam pojęcia  Jeśli Ci chodzi o przepływke to jest ok. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fiesta maniak [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lut 2011,  17:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | Takie jaja działy się mi w innej fieście (rocznik 95, 1.1i) i wystarczyło wyczyścić ten czujnik (pod filtrem powietrza, od strony kabiny). |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adziu [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lut 2011,  17:33 | 
 |  
               | 
 |  
               | Z tego co kojarzę to nigdy tam nic takiego nie widziałem, ale może się mylę. Dzisiaj już tam nie zajrzę bo ciemno się zrobiło ale jutro dam znać czy coś takiego tam siedzi  Powiedz mi jeszcze czy to jest w kaście auta czy obudowie filtra od spodu i jak to mniej więcej wygląda ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fiesta maniak [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lut 2011,  17:36 | 
 |  
               | 
 |  
               | Szczerze mówiąc nie pamiętam bo dość dawno temu to było robione, ale coś mi się kojarzy że on był wkręcony w obudowę filtra powietrza. Najłatwiej trafić po przewodach   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | majdanos   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.4i/71KM
 Imię: Wiktor
 Wiek: 33
 Dołączył: 11 Sie 2010
 Posty: 73
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lut 2011,  18:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | po 1 silnik efi 1.4 ma 75 km po 2 masz gaz ?jezdzisz do konca paliwa na tzw.oparach ?
 po 3 robiles diagnoze testerem diagnostycznym ?
 
 odpisz bedziemy myslec dalej
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adziu [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lut 2011,  20:42 | 
 |  
               | 
 |  
               | majdanos, No tak te 75KM pomyliłem się.
 Gazu nie mam i nigdy w aucie nie było. Nie, nie jeżdżę na oparach. Cały czas mam około pół baku. Diagnoza testerem ? Jeśli chodzi o podłączenie pod kompa to tak było robione i nie wykazało żadnych błędów.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | majdanos   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.4i/71KM
 Imię: Wiktor
 Wiek: 33
 Dołączył: 11 Sie 2010
 Posty: 73
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lut 2011,  21:26 | 
 |  
               | 
 |  
               | Najpierw odlacz przeplywomierz powietrza(takie czarne ustrojstwo kolo filtra powietrza,tylko nie wydlubuj tego a odlacz wtyczke  ) i przejedz sie troszke bo on w tych silnikach czesto nawala.Jak nie bedzie poprawy to mozesz tez vss (czujnik predkosci) odlaczyc i tez mala rundke zrobic jak dalej nie bedzie poprawy zrob reset kompa (co i jak znajdziesz na forum) jak nic nie pomoze odezwij sie :> |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adziu [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lut 2011,  08:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | majdanos, gdzie znajdę ten czujnik vss ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rebel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 11 Cze 2010
 Posty: 569
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lut 2011,  08:58 | 
 |  
               | 
 |  
               | Adziu może byś trochę podziałał samodzielnie? Najpierw pytania o czujnik zasysanego powietrza, potem o przepływke teraz o VSS. Twój silnik nie jest jedynym egzemplarzem na świecie także rusz trochę głową i poszperaj po forum. 
 http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/search.php
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adziu [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lut 2011,  10:53 | 
 |  
               | 
 |  
               | Panowie sprawa wygląda tak na ciepłym silniku: 
 Silnik chodzi nie równo szarpie, przerywa odłączam przepływomierz zaczyna chodzić równo, ma obroty około 1100
 Odłączyłem również wąż od odmy co idzie do tej "gruszki" silnik chodzi jak traktor, też szarpie. Po zatkaniu palcem tego węża silnik ładnie chodzi wolne obroty ma ok. 900.
 Teraz pytanie czy rozbierać przepływkę czy zatykać śrubą ten wąż na stałe ? Gdy go zatkam nie będzie mi wywalać oleju z silnika uszczelkami ? Wrzucam dwa filmiki co i jak.
 http://www.youtube.com/watch?v=-hD-3HEhokk
 http://www.youtube.com/watch?v=qOuUUNXjz8M
 oraz fotkę mojego silnika gdzie zaznaczyłem ten wąż:
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | majdanos   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.4i/71KM
 Imię: Wiktor
 Wiek: 33
 Dołączył: 11 Sie 2010
 Posty: 73
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lut 2011,  12:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | licz sie z tym ze jak odlaczysz przeplywke to moze ci spalanie wzrosnac |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adziu [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lut 2011,  12:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tak wiem, ale robiłem to tylko na próbę. Obecnie mam zaślepiony ten wąż, a przepływkę ponownie rozebrałem i czyszczę. Później tylko zresetuje kompa i zobaczymy co dalej będzie się działo
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | majdanos   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.4i/71KM
 Imię: Wiktor
 Wiek: 33
 Dołączył: 11 Sie 2010
 Posty: 73
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lut 2011,  12:51 | 
 |  
               | 
 |  
               | W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być bardzo kosztowana, ponieważ oprócz uzupełnienia oleju dochodzi jeszcze koszt uszczelniacza i robocizna. 
 O zatkaniu odmy świadczy także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju.
 
 tyle w teori
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adziu [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lut 2011,  12:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | majdanos, patrzyłem właśnie i ten wężyk jest od podciśnienia a nie od odmy  Do odmy mam jeszcze dwa inne jeden idzie z kapy zaworów a drugi tam gdzieś z dołu bloku silnika. A co do tego czujnika zasysanego powietrza to ja w obudowie filtra nic takiego nie mam. Jest tylko pod puszką filtr węglowy. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | majdanos   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.4i/71KM
 Imię: Wiktor
 Wiek: 33
 Dołączył: 11 Sie 2010
 Posty: 73
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lut 2011,  13:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | http://www.elektroda.pl/r...53.html#9092267 praktycznie taki sam problem byl poruszany 
 sprawdz szczelnosc tego czarnego pudelka z napisem ford i szczelnosc wezykow/polaczen
   
 
 czujnik zasysanego powietrza to moim zdaniem przeplywka ktora dziala na zasadzie tzw goracego drutu ktory jest chlodzone przez powietrze zasysane do silnika dajac znac kompowi ile silnik potrzebuje tlenu :>
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adziu [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lut 2011,  15:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mam popękaną obudowę tego zawora. Nie wiem czy to kleić teraz czy co bo ceny są od 100-180zł u mnie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | majdanos   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.4i/71KM
 Imię: Wiktor
 Wiek: 33
 Dołączył: 11 Sie 2010
 Posty: 73
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lut 2011,  16:22 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Adziu napisał/a: |  	  | Nie wiem czy to kleić teraz czy co bo ceny są od 100-180zł u mnie. | 
 
 sprobowac nie zaszkodzi.Cos sobie przypominam ze tam jest jakis filtr i go sie czysci ale pewny nie jestem jak znajde na forum to podam ci linka
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adziu [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lut 2011,  16:29 | 
 |  
               | 
 |  
               | Z tego co ja się dowiedziałem to jest tam jakaś membrana która robi za zawór, nie wiem czy zwrotny czy co. A może by tak coś pod pasować od innego auta/silnika ? A wiesz może jak to się fachowo nazywa  ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |