| 
		FAQ - CVH Turbo | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Lut 2007,  23:54   FAQ - CVH Turbo
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam,
 
W tym topiku opisze możliwości CVH Turbo. 
 
 
Pierwszą podstawowa sprawa jest stan silnika. W naszych realiach  posiadanie CVH Turbo wiąże się ze swapem bo niewiele jest oryginalnych RST w PL, a te które są sukcesywnie kupuje, ale to inna historia.             
 
Przechodząc do sedna sprawy. Zakładam ze kupiliśmy silnik w bliżej nie znanym stanie. Wiec pierwszą podstawową i jedynie słuszna decyzja jest jego rozbiórka. Na szczęście z reguły one już od dłuższego czasu nie jeździły z turbina wiec jest nadzieja ze tłoki i cylindry będą jeszcze OK. Zakładając taką opcje czeka nasz normalny remoncik jak w zwykłym CVH. Czyli:
 
-	nowe pierścionki
 
-	może szlif wału i panewki
 
-	komplet uszczelek
 
-	w głowicy rzadko się coś psuje wiec uszczelniacze powinny wyleczyć temat,
 
-	wałek rozrządu to najdroższa cześć bo nie ma zamienników są tylko oryginały a koszt to 1000zł (jak dobrze pamiętam) wiec dokładając 100-200zł mamy sportowy zamiennik ale o tym później.  Możemy użyć seryjnego wałka z xr2i niby ma inną fazę wydechu ale daje sobie doskonale rade (ja na takim jeździłem) i jest tańszy bo kupi się go za jakieś 400zł +/-
 
-	komplet szklanek około 300zł.
 
-	W najgorszym wypadku mam do wytulejowania blok – w kielcach koszt 450zł.
 
-	Przy tak zakrojonym remoncie wartało by wymienić pompę oleju na nowa bo jest to bardzo ważny element naszego silniczka, a koszt 250zł (około za nowa w InterCarsie) jest dość niski w porównaniu do szkód jakie może wyrządzić stara zniszczona pompa.
 
Poskładać i dobrze dotrzeć. 
 
Mamy serce, wiec przechodzimy dalej. Zakładamy ze interesuje nas seryjne RST z mocą 130KM 180Nm. Potrzebujemy T2 koszt około 1000zł z gwarancja półroczną. 
 
Wszystko składamy i cieszymy się długo i szczęśliwie szybkim, małym autkiem o przyspieszeniu około 8s 0-100km/h i prędkości maksymalnej 210km/h. Kosztuje nas to około 3500-4000zł.
 
 
Stage1
 
Następny etap podnoszenia mocy nie przyniesie nam za wielkiego wzrostu mocy ale jest dość tani i pozwoli nam definitywnie uciec wszystkim zetecą w Fofi   ), również tym które maja 2,0 16v - takie cudo może swobodnie walczyć z naszym w pełni seryjnym RST.
 
Przerabiamy układ dolotowy stosując filtr stożkowy lub wkładkę sportową i przerabiamy układ wydechowy na 2,5 calowy z 1 przelotowym tłumikiem o średnicy przelotu 2,5”. Możemy również podnieść ciśnienie doładowania o 0,1 bara. Warto też założyć zawór upustowy, który nie doda nam mocy ale polepszy reakcje gazu w czasie zmiany biegów oraz wydłuży żywotność naszej turbosprężarki.  To wszystko powinno zaowocować wzrostem mocy do 140KM. 
 
 
Stage 2: (Stage1 + kolejne przeróbki)
 
Podziele go na rodzaje:
 
1)	tak naprawdę powinien być przewidziane w trakcie swapowania naszego silnika. Polega on na zastosowaniu elementów pochodzących z Escorta RS Turbo. Wykorzystujemy:
 
-	kolektor wydechowy, 
 
-	turbosprężarke Garrett T3,
 
-	 przewody olejowe do smarowania turbiny,
 
-	oraz wtryski beżowe 701 o wyższej wydajności.
 
Powinno nam to dać około 160KM przy zachowaniu doładowania na poziomie 0,8 bara.
 
2)	opcja druga przy wykorzystaniu seryjnej sprężarki i seryjnych wtrysków. Podnosimy doładowanie do 1 bara w piku i utrzymaniu 0,8 stałego. Mamy do dyspozycji w tedy też około 160KM.
 
Osobiście uważam, że na tym etapie lepiej przejść osiągnąć ta moc za pomocą pierwszego sposobu ponieważ jest bardziej rozwojowy i przy mocy około 180-190KM i tak będziemy musieli to zrobić.
 
Opcje 2 możemy rozwinąć o większy intercooler montowany w zderzaku oraz o wtryski 701, oraz sportowy wałek ( tu na wstępie pisałem że za niewiele więcej niż oryginalny mamy wałek przygotowany na wysokie doładowanie – np. piper cams , kent cam, cat cams).  Te zabiegi pozwolą nam osiągnąć moc dochodzącą do 190KM po odpowiednim prze mawpowaniu  i podniesieniu doładowania do 1,2 bara w piku i stałym doładowaniu około 1 bara.
 
 
Z informacji dostanych od znajomych z UK przedstawię orientacyjne moce przy których kończą się poszczególne elementy seryjnej RS Turbo.
 
-	intercoller - 160KM
 
-	seryjne wtryski - 180KM
 
-	 seryjna trubosprężarka – 190KM
 
Oczywiście są to dane umowne ponieważ stosując wałek rozrządu przewidziany do niskiego doładowania uda nam się osiągnąć około 170KM z seryjnym IC. Wszystko zależy po prostu od specyfikacji.
 
 
Stage 3: 
 
 
On pozwoli nam uzyskać moce powyżej 200KM z silnika 1,6. Opiera się na dużej trubinie T3, bardzo ostrym wałku, dużym IC, i bardzo mocnej mapie. Można stosować przerobione kolektory i kilka innych rzeczy które w PL są w zasadzie nie do dostania, a przy doładowaniu dochodzącym do 1,5 bara lub przekraczającym go to wymagane są kute tłoki o niskiej kompresii, ale znam fiesty z UK o mocy zbliżonej do 300KM wyciągniętych z silnika 1600cm!!! 
 
 
 
Reasumujac w naszych realiach jak najbardziej jest możliwe zbliżenie się do mocy 200KM choć takie auto będzie się względnie nadawać do jazdy na co dzień. Ale chcąc zachować normalna elastyczność w jeździe na co dzień i w miarę normalne zużycie paliwa moc około 180KM jest realna. A przy tym mamy Małe auto o przyspieszeniu około 6,5 - 7s 0-100km/h – oczywiście mówię o aucie codziennym nie wybebeszonym gdzie widać że właściciel walczył z każdym kilogramem.
 
 
Moim skromnym zdaniem CVH turbo jest bardziej sensownym rozwiązaniem niż Zetec Turbo. Jest tańsze w złożeniu oraz można sobie etapami przechodzić miedzy różnymi mocami. Dzięki czemu mamy więcej zabawy i zbieramy większe doświadczenie a nadal mamy w miarę seryjny silnik do którego części są stosunkowo tanie i dostępne.
 
 
 
PumaRST | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 2 Mar 2008,  23:05, w całości zmieniany 4 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kolin  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Mateusz 
                  Wiek: 37  Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Lut 2007,  00:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To mi sie napewno przyda za dluzszy czas     bardzo fajnie opisane jednym zdaniem bardzo dobra lektura    proponuje zeby przeniesc do gory | 
             
						
				_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rasta  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Focus 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 46  Dołączył: 18 Maj 2004 Posty: 523 Skąd: Wawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Lut 2007,  01:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | PumaRST napisał/a: | 	 		  | również tym które maja 2,0 16v - takie cudo może swobodnie walczyć z naszym w pełni seryjnym RST.  | 	  
 
 
Tu bym polemizował     | 
             
						
				_________________ Profesjonalne flokowanie
 
www.flokowanie.com.pl - 501-055-203 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Lut 2007,  01:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Rasta napisał/a: | 	 		   	  | PumaRST napisał/a: | 	 		  | również tym które maja 2,0 16v - takie cudo może swobodnie walczyć z naszym w pełni seryjnym RST.  | 	  
 
 
Tu bym polemizował     | 	  
 
 
 w jakim sensie??
 
 
moc jest zbliżona, waga też wiec 2,0 16v z RST moze rywalizowac ale mówie o 2,0 które ma serie czyli 130/136KM i 186Nm
 
 
idąc dalej zakładając tą samą mase te auta są wzasadzie identyczne. myśle że oba zrobia około 8s 0-100km/h | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Piesek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 39  Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Lut 2007,  03:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               to jak narazie moja fofi jest składana na stage 2    wersję pierwszą... w stage 3 raczej się niebęde pakować, ale o tym z Marcinem już rozmawialiśmy    dlaczego nie   
 
PS. Jeśli mowa o CVH turbo to myślę że stage 4 można nazwać zapodanie dołu od escorta usa 1.9 | 
             
						
				_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 trzeci  		  
		 
         Moderator
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i8V/110KM 
                  Imię: Artur 
                  Wiek: 55  Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Cze 2007,  17:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wrzuciłem opracowanie Marcina tutaj 
 
Ale przepisując ten tekst na stronę główną zastanawiałem się cały czas - co to jest doładowanie w piku      
 
I czemu nie na przykład w treflu ?  ;-) 
 
Pozdro ... | 
             
						
				_________________ Verba volant, scripta manent | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Laskosz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`79 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Piotr 
                  Wiek: 39  Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Cze 2007,  17:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wielkie G sie na tym znam ale wydaje mi się że to maksymalne doładowanie      dobrze trafiłem? | 
             
						
				_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 odyniec  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: B. 
                  Wiek: 39  Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Cze 2007,  17:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               jak mi moja główka mówi: w czasie jazdy ze stala predkoscia jest jedno doladowanie, 
 
 
a w czasie przyśpieszania jest chyba większę i to będzie to w piku - najwieksze mozliwe przy przyspiesznianiu. | 
             
						
				_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 trzeci  		  
		 
         Moderator
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i8V/110KM 
                  Imię: Artur 
                  Wiek: 55  Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Cze 2007,  17:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No dobrze, ale w takim razie czemu nie max doładowanie  tylko doładowanie w piku ?
 
Ciekawi mnie to karciane określenie  ;-) 
 
Pozdro ... | 
             
						
				_________________ Verba volant, scripta manent | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 madek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Kuba 
                  Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rasta  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Focus 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 46  Dołączył: 18 Maj 2004 Posty: 523 Skąd: Wawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Cze 2007,  20:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | trzeci napisał/a: | 	 		  | co to jest doładowanie w piku   | 	  
 
 
 
Przykładowo ja ma doładowanie max. ok. 1 bara. Jak daję pełną p..... zmieniam bieg i pedał w podłogę to boost potrafi skoczyć na moment ok. 1.1 to jest właśnie to    | 
             
						
				_________________ Profesjonalne flokowanie
 
www.flokowanie.com.pl - 501-055-203 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 trzeci  		  
		 
         Moderator
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i8V/110KM 
                  Imię: Artur 
                  Wiek: 55  Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Cze 2007,  20:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No madek już to wyjaśnił podając skąd się wziął pik (peak)
 
Faktycznie, lepiej powiedzieć turboslangiem "w piku" niż dosłownie"w szczytowym doładowaniu" , bo niektórym mogłoby się dwuznacznie kojarzyć hehehehe
 
Dzięki za wyjaśnienie     
 
Pozdro ... | 
             
						
				_________________ Verba volant, scripta manent | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tosiek  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i8V/110KM 
                  Imię: grzegorz 
                  Wiek: 47  Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 1 Skąd: kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Wrz 2011,  14:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               witam mam
 
pytanie odnosnie zamontowanja turbiny w mk3 xr2i,mam mozliwosc zakupienia orginalnej turbiny z osprzetem tulko nie wiem co i jak to sie ma do komputera jtd.bylbym wdzieczny za pomoc i ewentualne porady.pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Wrz 2011,  15:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Turbina przede wszystkim wymaga odprężenia silnika,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Wrz 2011,  19:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               komputer, mapsensor, czujniki, tloki odprężające, chłodnica wody, intercooler, i kilka innych spraw. 
 
 
jesli mam być szczery to daj sobie spokój. Kilka lat temu przeszedlem drogę xr2i 110KM->rs turbo ale w tedy dalo się jeszcze dostać graty choć nie było to łatwe. teraz graniczy to z cudem. 
 
 
Jak chcesz RST to gadaj z Żówikiem Tuptusiem on ma cały set z RST na sprzedaż to jedyna sensowna droga czyli swap wszystkiego z jednego źródła (nie koniecznie od Żółwia choć to jedyny znany mi zestaw w PL)  inaczej to nie ma sensu w pl. | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzysiek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: SuperS 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Krzysiek 
                  Wiek: 35  Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Paź 2012,  20:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | odgrzewamy kotleta. Mam pytanie, od jakiej mocy wymagany czy zalecany jest Mocal ? W stage 2 podpina się go już ? | 
             
						
				_________________ Czarna
 
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Paź 2012,  21:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzysiek napisał/a: | 	 		  |  od jakiej mocy wymagany czy zalecany jest Mocal ? | 	  
 
 
tzn?? co masz na mysli bo ta firma produkuje wiele rzeczy | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzysiek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: SuperS 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Krzysiek 
                  Wiek: 35  Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Paź 2012,  21:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | wybacz nie sprecyzowałem pytania chodzi mi o chłodnice oleju. | 
             
						
				_________________ Czarna
 
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Paź 2012,  21:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jak się zacznie grzać latem (nie w korkach) to trzeba założyć. zakładam ze masz jakiś czujnik zegarowy oleju co by widzieć jego temp. a tak po za tym to dobry olej 10/60 lub 5/50 w zależności w jakim stanie silnik i ognia | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzysiek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: SuperS 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Krzysiek 
                  Wiek: 35  Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Paź 2012,  06:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | podpatrzyłem to na fiestaturbo, angole to montują pytanie tylko czy jest to konieczne do drogowego samochodu który przecież nie jest autem torowym gdzie się ciśnie ile fabryka dała.. A na drodze wiadomo raz za czas się przyciśnie mu więcej i właśnie zastanawiam się czy jest sens montażu tego mocala bo wg mnie przy takiej jeździe jak wspominam olej grzać się aż tak super nie powinien chyba że się mylę. | 
             
						
				_________________ Czarna
 
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |