|
[MK3] Uszczelniacz półosi - wymiana |
Autor |
Wiadomość |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13 Lut 2010, 15:48 [MK3] Uszczelniacz półosi - wymiana
|
|
|
Witam, ostatnio zauważyłem, wyciek, padł uszczelniacz półosi z lewej strony skrzyni(stojąc przed samochodem). Czy średnio doświadczony człek jak Ja da sobie rade z jego wymianą(posiadam kanał, lecz nie mam jakiś specjalistycznych narzędzi, jesli takowe są potrzebne)?? Prosiłbym o instruktaż szczegółowy jak to wykonać, będę bardzo wdzięczny.
Kod: | Proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
- trzeci |
|
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Lut 2010, 16:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 13 Lut 2010, 21:03
|
|
|
poluzowac nakretke piasty
musisz zdjac kolo
wypiac koncowke drazka kierowniczego
wypiac swozen wahacza
wyciagnac przegub ze zwrotnicy
do wyciagniecia przebugu ze skrzyni potrzebujesz łom albo duzy, bardzo duzy srubokret.
wkladasz go pomiedzy przegub a obudowe skrzyni i podwazasz przebug az wyjdzie. jak od razu nie wyjdzie to przekrec go o maly obrot i próbuj ponownie az do skutku.
u mnie obecnie przegub jest zapieczony w skrzyni biegow i nie ma mozliwosci jego wyjecia, musze rozebrac skrzynie
powodzenia |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14 Lut 2010, 10:48
|
|
|
chyba Mnie troszkę to przerasta |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 14 Lut 2010, 14:35
|
|
|
nie poddawaj się, jak zdołasz wypiąć wahacz to już z górki będzie. nie jest to takie trudne, mechanik pewnie ściągnie trochę więcej.
aha, pomyliłem się, żeby wypiąć półoś ze skrzynie nie musisz przecież wypinać półosi ze zwrotnicy wystarczy ze z wahacza odepniesz i wyciągniesz już półoś ze skrzyni
powodzenia |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14 Lut 2010, 22:34
|
|
|
Będzie to pierwsza moja tak zaawansowana ingerencja w samochód, więc mogę zadawać pytania, które będą dla kogoś mądrzejszego zaupełnie banalne, prosze o wyrozumiałość z góry
Zebrałem trochę informacji i według Mnie wygląda to tak:
.Puszczam olej ze skrzyni(którędy i którędy go potem uzupełnić??)
. Zdejmuję koło
. Odbezpieczam nakrętkę mocowania półosi w piaście
. Unieruchamiam przy pomocy hamulca koła przednie, i odkręcam nakrętkę mocowania półosi(czy przy tej nakrętce w piaście jest normalny gwint czy lewy??)
. Odłączam kolumnę zawieszenia od sworznia wachacza
. odłączam koniec drązka kierowniczego od od ramiona zwrotnic
. Wyjmuję półoś ze skrzyni(osłonę też trzeba odkręcić??)
. Odchylam na zewnątrz kolumnę zawieszenia i wyjmuję półoś
. Wybijam delikatnie stary uszczelniacz, żeby nie zniszczyć półosi
. przy pomocy starego uszczelniacza i rurki wbijam nowy uszczelniacz
. Składam wszystko w kolejności odwrotnej
Jeżeli coś jest źle, bądź czegoś brakuje, to proszę Was o poprawienie. Jak będę pewien wszystkiego to postaram się zrobić FAQ o tym. |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 15 Lut 2010, 13:10
|
|
|
Puszczam olej ze skrzyni(którędy i którędy go potem uzupełnić??)
. Zdejmuję koło
--nie, to po odkreceniu nakretki polosi
. Odbezpieczam nakrętkę mocowania półosi w piaście
--jako pierwsza czynnosc,
. Unieruchamiam przy pomocy hamulca koła przednie, i odkręcam nakrętkę mocowania półosi(czy przy tej nakrętce w piaście jest normalny gwint czy lewy??)
--nie blokujesz kol, musisz miec mozliwosc krecenia polosia zeby moc ja wyjac. gwint jest lewy i prawy, na prawej piascie (patrzac od srodka auta) jest gwint lewy
. Odłączam kolumnę zawieszenia od sworznia wachacza
--odlaczasz swozen wahacza od zwrotnicy
. odłączam koniec drązka kierowniczego od od ramiona zwrotnic
--najpierw sprobuj bez tego, jezeli nie uda ci sie wysunac polosi i bedziesz potrzebowal wiecej miejsca, to wtedy wypnij koncowke drazka
. Wyjmuję półoś ze skrzyni(osłonę też trzeba odkręcić??)
--jaka oslone? jezeli nic nie blokuje przegubu (np abs) to nic nie odkrecasz, rzuc okiem czy nic nie jest w drodze pólosi.
. Odchylam na zewnątrz kolumnę zawieszenia i wyjmuję półoś
--tak, jak nie wychodzi, to obracasz polos i podwaz ją srubokretem albo łomem
. Wybijam delikatnie stary uszczelniacz, żeby nie zniszczyć półosi
--tak
. przy pomocy starego uszczelniacza i rurki wbijam nowy uszczelniacz
--tak
. Składam wszystko w kolejności odwrotnej
--tak
Jeżeli coś jest źle, bądź czegoś brakuje, to proszę Was o poprawienie. Jak będę pewien wszystkiego to postaram się zrobić FAQ o tym.
--oleju raczej nie bedziesz musial spusczac ze skrzyni, jezeli cos wyleci to mozesz dolac troche. |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 10:55
|
|
|
No masz w mairę dobrze to opisane, ja mam nadzieję zrobić to w sobotę jesli bedzie czas i kanał u kumpla, zobaczymy, potem zdam relacje |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 18:10
|
|
|
Do rad Stafcia dodam że może się jednak przydać nisak na olej ( jeżeli w skrzyni jest go dużo , to będzie brzydka plama a i uzupełnić koniecznei trzeba ) oraz to żeby nowy uszczelniacz wbić na inną ( mniejszą nieco ) głębokość niż stary . dzięki temu nei będzie chodził po wyrobionej części przegubu i nie będzie się pociło |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 19:22
|
|
|
Dzięki żółwiu za poradę, wyciek oleju mam nadzieję zniwelować podniesieniem prawej strony na lewarku, bo z prawej wymieniać będę, dziś kupiłem uszczelniacz w focie, zobaczymy co będzie |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Fiestas [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Mar 2011, 17:24
|
|
|
ostatnio wymieniałem uszczelniacz półosi, tej krótszej (lewe koło), MK3, przebieg oryg. 90 tys bez groszy, przebiegło to tak:
1. oczywiście koło zdejmujemy, 2. wstępnie spuszczamy olej ze skrzyni biegów przez wykręcenie najniższej śruby, takiej z tuleją (zał. foto), 3. odkręcamy dużą nakrętkę na półosi (nakrętkę piasty), 4. odkręcamy śrubę końcówki wahacza, 5. po rozparciu obejmy na czopie końcówki wypinamy wahacz ze zwrotnicy (nie trzeba odkręcać końcówki drążka kierowniczego i jej wypinać ze zwrotnicy), 6. skręcamy maksymalnie koło w lewo, wyjmujemy półoś z piasty, teraz mimo wstępnego spuszczenia oleju podkładamy naczynie po skrzynię, gdyż po wyjęciu półosi olej będzie się dalej wylewał, 7. wyjmujemy półoś ze skrzyni, przez podważanie płaskim łomem pod kielichem półosi, tj. łom umieszczamy między skrzynię a półoś, po wyjęciu półosi widzimy na wianuszku zębatym taką zawleczkę - zatrzask, jeśli ona zapiecze się na amen, to słyszałem, że trzeba wtedy skrzynię demontować, ale u mnie poszło gładko, teraz olej wycieka dalej przez jakieś 1/2 godz., gdy już nie cieknie 8. wyjmujemy stary uszczelniacz np. szerszym śrubokrętem, 9. czyścimy gniazdo uszczelniacza w skrzyni, 10. zakładamy nowy uszczelniacz stroną płaską na zewnątrz (a stroną z rowkiem i sprężynką do wewnątrz), najlepiej przykładamy tuleję o średnicy uszczelniacza, w warsztatach to jest zwykle tuleja od prasy do obsadzania łożysk i silenbloków, pobijamy z wyczuciem i równomiernie, uszczelniacz licuje się z płaszczyzną skrzyni, dalej oczywiście nie wejdzie, reszta czynności oczywiście w kolejnośći odwrotnej, nie zapomnijmy zabić śruby półosi (piasty) na rowku. Oryginalny uszczelniacz forda kosztował mnie 25 zł, taki zastosowałem. Ford nie zaleca wymiany oleju w skrzyni, co najwyżej uzupełnienie, uzupełniamy olejem mineralnym lub półsyntet., raczej nie wymieniamy na synt., gdyż może wypłukać (rozszczelnić) pozostałe starsze uszczelniacze.
Cała operacja trwa 2 godz., z czego 3/4 godz. to spuszczanie oleju.
Poprzednio miałem też fiestę MK3, tam oba uszczelniacze puściły przy 130 tys. km, w tym aucie na drugiej półosi na razie nie ma najmniejszego śladu nieszczelności.
link do foto:
http://img217.imageshack....34/1007546a.jpg |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|