Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: hamulce, mk3, serwo hamulcowe

[MK3] dziwne zachowanie serwa
Autor Wiadomość
moci 

Model: Inne auto
Wersja: C
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 92
Skąd: bzin
Wysłany: 26 Gru 2009, 15:30   [MK3] dziwne zachowanie serwa

witam od pewno go czasu jest dziwne zachowanie serwa w samochodzie. Buczy przy zapalonym silniku chodzi podobnie jak się zatka rurę od odkurzacza jak się go włączy.Co to może być a stało się to po zabawie autem na śniegu czyżby padała membrana w serwie bo byłem na stacji diagnostycznej to sprawdził mi hamulce i stwierdził że prawy przód nie równo hamuje do lewego przodu a tył hamuje równo.
Ostatnio zmieniony przez bidżej 12 Kwi 2011, 14:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Gru 2009, 16:17   

Serwo nic nie ma do tego jak hamują hamulce czy równo czy nie,,, zwyczajnie zastępuje cześć siły jaką musisz naciskać na pedał, czyli dla takiego samego efekty bez serva trzeba naciskać mocniej,,, skoro syczy to coś się rozszczelniło,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
moci 

Model: Inne auto
Wersja: C
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 92
Skąd: bzin
Wysłany: 26 Gru 2009, 16:20   

czy może przewód idący od silnika do serwa mógł się zapchać
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Gru 2009, 17:25   

Skąd mam to wiedzieć - trzeba zdemontować i zobaczyć,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
moci 

Model: Inne auto
Wersja: C
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 92
Skąd: bzin
Wysłany: 26 Gru 2009, 17:28   

a czy odczepienie tego wężyka nic nie zepsuje w razie rozwalenia się tego wężyka ze starości jak go mogę później dokupić
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Gru 2009, 17:35   

Poczytaj trochę o servie na forum będziesz wiedział,,,

1. Wężyk może być jakikolwiek byle odpowiedniej średnicy, jak będzie zbyt elastyczny lub będzie miał za cienkie ścianki to będzie się zapadał i servo będzie się wyłączać,,,

2. Serva może nie być wcale lub może być odłączone tylko że 1) trzeba zatkać "dziurę" w silniku by nie ciągną powietrza 2) mocno deptać na pedał hamulca by zahamować, ale mając świadomość że servo wyłączone jest i kilka hamowań dla wyczucia auta i zero zagrożenia dla innych, chyba że ktoś nie ma siły w nodze,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
moci 

Model: Inne auto
Wersja: C
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 92
Skąd: bzin
Wysłany: 26 Gru 2009, 17:58   

od łańczanie serva na stałe nie wchodzi w grę bo chciałbym to naprawić czy oddać to do magików czy samemu się bawić
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Gru 2009, 18:44   

Servo jest nienaprawialne gdyż jest nierozbieralne, jak się rozszczelni czy coś to się je wymienia na sprawne,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
ciechol
[Usunięty]

Wysłany: 8 Kwi 2011, 14:33   

Witam,
Mam problem z hamulcami. Przy właczonym silniku serwo "wyje" a po naciśnięciu hamulca wyje głośniej. Pedał zrobił się troche twardszy i hamulce słabsze ale hamują i nie ściąga auta. Czy ktoś z kolegów miał może taki przypadek lub wie co to może być?
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 8 Kwi 2011, 16:34   

masz dziurawe serwo.
Czas wymiany przyszedł.
Zobacz skad dokładnie wyje, i może uda Ci się to jakoś doraźnie zakleić ale wymiana obowiązkowa jeśli serwo ma dziurkę.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Kwi 2011, 16:37   

drzeniow napisał/a:
Zobacz skad dokładnie wyje, i może uda Ci się to jakoś doraźnie zakleić
Szkoda zachodu, zaklei i nie wiadomo kiedy się rozklei i hamulec stanie się niespodziewanie słabszy, ja bym całkiem servo odłączył,wąż zatkał i sprawdził skuteczność hamulca - jak by dało rade to tak jeździł, a że pedał twardy i deptać trzeba będzie to będzie mobilizacja do szybkiej wymiany,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
ciechol
[Usunięty]

Wysłany: 8 Kwi 2011, 19:06   

Dzięki za odpowiedzi.
Serwo wymieniełem jaieś 3msce temu ale kupiłem używkę...:(
W jaki sposób mogę sprawdzić czy to napewno serwo, czy sprawdze odłączając podcisnienie które odchodzi od silnika??Jak silnik i pedał powinny zareagować?
Pomożecie:)
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 8 Kwi 2011, 20:03   

ciechol napisał/a:
W jaki sposób mogę sprawdzić czy to napewno serwo, czy sprawdze odłączając podcisnienie które odchodzi od silnika??Jak silnik i pedał powinny zareagować?

do serwa idzie jeden wężyk od kolektora dolotowego, odłącz go z serwa albo gdzieś w okolicach zaworka i zatkaj. Hamulec będzie twardy(nie będzie sie go łatwo wciskać) ale będzie działać. Serwo powinno przestać syczeć.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
ciechol
[Usunięty]

Wysłany: 8 Kwi 2011, 21:09   

Drzeniow dzieki za pomoc. Jutro zrobie jak napisałeś.
Pzdr.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Kwi 2011, 22:59   

ciechol napisał/a:
Jak silnik i pedał powinny zareagować?
Pedał stwardnieje, jak nie zatkasz węza to silnik zgaśnie i może nie dać się uruchomić, dlatego dobrze tam duża śrubę wpakować by się zatkało,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.