Przesunięty przez: van 21 Cze 2014,  20:36		 | 
	
			[MK2] szukam schematu elektryki | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Oki188  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`88 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Imię: Damian 
                  Wiek: 39  Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 36 Skąd: Biłgoraj 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Gru 2011,  22:24   [MK2] szukam schematu elektryki
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam.
 
Czy ktoś z kolegów ma może schemat instalacji elektrycznej do Fiesty MK2
 
i może mi podesłać na adres m@il celeron400@poczta.fm
 
Głównie chodzi mi o przełączniki zespolone gdyż chcę zamontować sobie
 
czasówki do wycieraczek ale nie wiem gdzie się wpiąć dlatego potrzebuje schematu
 
Z góry dziękuje za pomoc | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Oki188 23 Gru 2011,  16:24, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Gru 2011,  06:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Do mk2 z czasówką się nie wepniesz, z racji na układ parkowania,,, jak chcesz taką uniwersalną to stracisz jeden bieg wycieraczek - tylko ori przełącznik z czasówka + przekaźnik i zrobienie jak se to konstruktor wymyślił,,, dlatego że jak w pozycji spoczynkowej będziesz chciał dać impuls żeby wycieraczki ruszyły to się zwarcie zrobi, przez przełącznik właśnie,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Oki188  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`88 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Imię: Damian 
                  Wiek: 39  Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 36 Skąd: Biłgoraj 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Gru 2011,  08:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hmm jak bym miał schemat to coś bym wykombinował zawsze można prąd puścić przez diodę o dużej wydajności prądowej a zapobiegnie to zrobieniu zwarcia bo dioda nie puści prądu w drugą stronę.
 
Tylko bez schematu to ja ani rusz do instalacji.... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Gru 2011,  10:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Włącz wycieraczki i zaraz wyłącz, tak by przełącznik był na zero, i wyjmij wtyczkę z włącznika, wycieraczki stan - dioda nie pomoże, przerabiałem ten temat, nawet jak wycieraczki stoją w miejscu to tam jest przepływ prądu,,, tak że silnik ma szczotki zwarte (hamowanie),,, tylko ori przełącznik który w pozycji czasowej ma ów hamowanie wyłączone, i przeniesione na przekaźnik,,, chyba że zrezygnujesz z jednego biegu, ja robiłem bez shamatu, na 3 przekaźniki przeniosłam układ przełącznika,,, i przełącznik wykorzystałem tylko do sterowania przekaźnikami, w dół chwilówka, raz w górę=czasówka na II biegu, do końca w górę=II bieg | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Oki188  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`88 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Imię: Damian 
                  Wiek: 39  Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 36 Skąd: Biłgoraj 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Gru 2011,  13:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Patrząc na schemat zaczerpnięty z innego samochodu myślę że dało rade by to przerobić tak aby nie tracić biegów ani nie robić zwarcia | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Oki188 23 Gru 2011,  16:25, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Gru 2011,  13:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Oki188, na końcu sam naprawiam Etzolda są jakies schematy. Jak nie masz książki to ci cykne fotki | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Oki188  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`88 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Imię: Damian 
                  Wiek: 39  Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 36 Skąd: Biłgoraj 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Gru 2011,  15:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | vegetagt napisał/a: | 	 		  | na końcu sam naprawiam Etzolda są jakieś schematy. Jak nie masz książki to ci cyknę fotki | 	  
 
 
Byłbym bardzo wdzięczny za wszystkie schematy które by mi pomogły | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Gru 2011,  18:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Poszukaj przełącznika zespolonego do mk2 z czasówką .  Raz w dół zostaje na stałe i to bieg wycieraczek z interwałem czasowym. Do tego przekaźnik mikroprocesorowy uniwersalny sterowany sygnałem spryskiwacza (niezbędna negacja sygnału) bo większość przekaźników ma sterowanie + a w mk2 jest spryskiwacza uruchamiany masą . Wtedy masz programowany czas od 0 do 60 sek zazwyczaj płynnie .
 
 
http://www.fiestaklubpols...er=asc&start=20 | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Oki188  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`88 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Imię: Damian 
                  Wiek: 39  Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 36 Skąd: Biłgoraj 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Gru 2011,  19:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki kolego przełącznika poszukam na alledrogo a jeśli nie uda mi się znaleźć to podaje dla potomnych wyniki pomiarów przełącznika zespolonego
 
 
 
Porównywałem ze schematem wyżej i jak widać da się zrobić   
 
 
Jak będę miał gotowy schemat to na pewno się nim podzielę.:) | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Oki188 17 Gru 2011,  22:26, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Gru 2011,  22:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Pamiętaj że na biegu "0" jeden przewód z silnika podpięty jest pod masę by silnik gwałtownie się zatrzymywał . Realizuje to przełącznik zespolony. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Oki188  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`88 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Imię: Damian 
                  Wiek: 39  Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 36 Skąd: Biłgoraj 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Gru 2011,  22:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | Pamiętaj że na biegu "0" jeden przewód z silnika podpięty jest pod masę by silnik gwałtownie się zatrzymywał . Realizuje to przełącznik zespolony. | 	  
 
Faktycznie masz rację pin 10 z 9 na moich pomiarach co przeoczyłem | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Oki188 23 Gru 2011,  16:24, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Oki188  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`88 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Imię: Damian 
                  Wiek: 39  Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 36 Skąd: Biłgoraj 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Gru 2011,  23:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki wielkie za schemat scalę go w całość i na pewno się przyda    | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Oki188 23 Gru 2011,  16:24, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Gru 2011,  13:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Musisz sobie dobudować bramkę NOT do układu w przerywaczu i bedzie się sterować minusem spryskiwacza .
 
Najprostsza opcja to 1 tranzystor i 2 rezystory.
 
  
 
Choć możesz użyć scalonych bramek np serii 74.. z tego co pamiętam (gdyż zajmuje się raczej mikrokontrolerami)
 
 
ewentualnie jeśli nie ogarniasz elektroniki możesz zastosować miniaturowy przekaźnik monostabilny NO NC | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Oki188  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`88 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Imię: Damian 
                  Wiek: 39  Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 36 Skąd: Biłgoraj 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Gru 2011,  15:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Elektronikę ogarniam ale po nocy jak się dużo myślało nad wszystkim to zapomniałem że faktycznie taką bramką mogę zrobić sterowanie spryskiwaczem | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |