[MK3] RS1800 - modyfikacje N/A |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek
![](http://img152.imageshack.us/img152/9666/37414344.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 19 Sie 2011, 21:08 [MK3] RS1800 - modyfikacje N/A
|
|
|
Hej
Zakładam temat aby się nieco dowiedzieć. Moment mam praktycznie idealny ponieważ silnik leży rozłożony na części pierwsze. Chcę w miarę podnieść moc 1.8 z seryjnych 130 koni na możliwie większy poziom na razie bez turbo. Silnik przejdzie generalny remont, czyli szlif wymiana czego się da i co nie jest w za dobrym stanie. Narazie w planach jest oddanie głowicy do szlifu, szlif wału korbowego, piaskowanie wszystkich elementów silnika, wymiana panewek, pierścieni, polerka tłoków, wymiana uszczelek aby zwiększyć szczelność, wymiana rozrządu itp. Chciałbym podnieść moc silniczka nie chodzi mi o przyrost typu 200 koni N/A. Standard 130ps powiedzmy że chciałbym ją podnieść do 160-170. Pytanie czy takie "podniesienie" mocy się w ogóle opłaca? Chodzi o koszty. Czytałem ten cały artykuł z ciekawości co dodał Faza o tuningu Zeteców. I jak to się ma w praktyce ? Myślałem o takiej opcji :
- remont silnika
- wałki od 2.0
- kolek ssący 2.0
- kolek wydechowy rs2000
- dolot na stożku ( nie made in china )
- wydech przelotowy
I teraz zastanawia mnie ten artykuł. Polerka kanałów dolotowych i wydechowych.. mocniejsze śruby, wymiana zaworów ale na jakie ? Te modyfikacje dają coś w praktyce ??
Nie chcę wyjść na debila chociaż i tak pewnie po tym temacie na niego wyjdę, ale pomyślałem że skoro silnik jest w częściach można z nim coś dodatkowo zrobić aby miał coś więcej niż seria. Co o tym myślicie czy te modyfikacje dadzą zamierzony cel podniesienia mocy ? I czy w ogóle gra jest warta świeczki ?
p.s : Wiem że lepiej by było kupić rs2000 ale naprawdę nie chce mi się jeździć znowu za silnikiem i sprzedawać rs1800. |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 20 Sie 2011, 12:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 19 Sie 2011, 21:36
|
|
|
opcja szukaj... albo podwieszone tematy w dziale tuning mechaniczny |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
madek
![](http://images44.fotosik.pl/560/10c5da9a354daf89m.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 19 Sie 2011, 21:36
|
|
|
Warto tutaj wspomnieć że te silniki nawet fabrycznie nie trzymały mocy podanej przez producenta, i zostało to już potwierdzone pomiarami (zwłaszcza w UK, gdzie wyskakiwały wyniki w okolicach 12X KM). Ale weź choćby pomiary robione przez Fordona gdzie po kilku modyfikacjach i to na plastikowym kolektorze dalej troche brakowało do 130KM.
http://www.zetecescorts.bravehost.com/Engines.html
Cytat: | Therefore, the main limitation on the engines in the original cars is the induction, mapping and manifold. You can fit cams and modified heads to the standard engine in your Escort, Focus or Mondeo but you will get very few bhp for your £s until you bin the original induction. |
Czytając chociażby powyższy artykuł wyraźnie widać że fabryczne kolektory i "mapy" mocno ograniczają te silniki.
Moc 150 - 155 KM z silnika 1.8 RQC możliwa jest po wystrojeniu silnika na podwójnych gaźnikach. Myślę że z tym wiąże się też modyfikacja wydechu. A takie zmiany to już niestety nie jest lekka sprawa dla kieszeni, zarówno jeśli chodzi o części jak i późniejsze spalanie |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Laskosz
![](http://i5.photobucket.com/albums/y187/Laskosz/avatar%20na%20forum/123_zpsfntuguvr.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 19 Sie 2011, 21:52
|
|
|
no nie trzyma i to czuć
najłatwiej się konie zyskuje zmiejszając masę które one muszą pociągnąć
szczerze powiem że mi to starcza co mam na codzień jeżdżę golfem 75km (no zmieniłem wałek na taki z 2.0 i chodzi ciut lepiej ) więc jak sie czasem fiestą przejade to banan mi z twarzy ne schodzi przez conajmniej 3 godziny
aaaa i najtanszą opcja wg mnie to gaźniki motocyklowe ;] i tzw ogien |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Krzysiek
![](http://img152.imageshack.us/img152/9666/37414344.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 20 Sie 2011, 12:11
|
|
|
Czyli mówicie że takimi pierdółkami nie uzyskam tych parę patatajów więcej ? Jedyną opcją na podniesienie jako tako mocy w tym silniku jest jego uturbienie? |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Fordon
![](http://img442.imageshack.us/img442/5490/81b6afa54e679282b48c54f.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 20 Sie 2011, 14:23
|
|
|
madek, tyle ze ja robilem bazowe 115KM... a nie 130
W co bys nie poszedl i tak i tak beda to koszta, mozesz obrobic glowice, dac walki z 2.0, inny kolektor z wieksza przepustnica + jakies strojenie, lekko liznac w dol glowice o okolo 0,6mm do 1mm zeby byl zapas na w razie cos pozniej, no i sensowny wydech od kolektora az po sam koniec....
I jesli przy w/w dojdziesz do 150KM mozesz sie cieszyc i to bardzo...
Mozesz isc w ITB ale spalanie cie raczej skutecznie odstraszy, i to samo w T, tyle ze przy T jest wiecej gratow ktore potrzeba zrobic dorobic i przerobic aby takowe mialo prawo dzialac... tak czy siak koszta i to nie male... |
_________________
![](images/signatures/61593020143f1f1dc8c724.gif) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Krzysiek
![](http://img152.imageshack.us/img152/9666/37414344.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 20 Sie 2011, 14:28
|
|
|
A co powiecie na to co już wypisałem + wymiana wtryskiwaczy na większe ? |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Fordon
![](http://img442.imageshack.us/img442/5490/81b6afa54e679282b48c54f.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 20 Sie 2011, 14:39
|
|
|
Ale wymiana wtryskow na wieksze da ci na calym zakresie wiecej paliwa tylko a pamietaj ze w tym momencie moze oslabnac na dole i bedzie (moze) mocniejsze na gorze o ile AFR nie spadnie dramatycznie w dol....
Tu klania sie strojenie pod inne wtryski, chociaz seria wydoli na tyle ze przy lekko podlubanym silniku jestes w stanie miec mocno zalany silnik na calym zakresie obrotow... |
_________________
![](images/signatures/61593020143f1f1dc8c724.gif) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Krzysiek
![](http://img152.imageshack.us/img152/9666/37414344.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 20 Sie 2011, 14:41
|
|
|
Mhm. No nic zrobię mu remont i szykuje się odkładanie kasy na zestaw Turbo chyba. W każdym razie dzięki za porady. |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|