Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] RS1800 - modyfikacje N/A
Autor Wiadomość
Krzysiek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 523
Skąd: Andrychów
Wysłany: 19 Sie 2011, 21:08   [MK3] RS1800 - modyfikacje N/A

Hej
Zakładam temat aby się nieco dowiedzieć. Moment mam praktycznie idealny ponieważ silnik leży rozłożony na części pierwsze. Chcę w miarę podnieść moc 1.8 z seryjnych 130 koni na możliwie większy poziom na razie bez turbo. Silnik przejdzie generalny remont, czyli szlif wymiana czego się da i co nie jest w za dobrym stanie. Narazie w planach jest oddanie głowicy do szlifu, szlif wału korbowego, piaskowanie wszystkich elementów silnika, wymiana panewek, pierścieni, polerka tłoków, wymiana uszczelek aby zwiększyć szczelność, wymiana rozrządu itp. Chciałbym podnieść moc silniczka nie chodzi mi o przyrost typu 200 koni N/A. Standard 130ps powiedzmy że chciałbym ją podnieść do 160-170. Pytanie czy takie "podniesienie" mocy się w ogóle opłaca? Chodzi o koszty. Czytałem ten cały artykuł z ciekawości co dodał Faza o tuningu Zeteców. I jak to się ma w praktyce ? Myślałem o takiej opcji :

- remont silnika
- wałki od 2.0
- kolek ssący 2.0
- kolek wydechowy rs2000
- dolot na stożku ( nie made in china )
- wydech przelotowy

I teraz zastanawia mnie ten artykuł. Polerka kanałów dolotowych i wydechowych.. mocniejsze śruby, wymiana zaworów ale na jakie ? Te modyfikacje dają coś w praktyce ??

Nie chcę wyjść na debila chociaż i tak pewnie po tym temacie na niego wyjdę, ale pomyślałem że skoro silnik jest w częściach można z nim coś dodatkowo zrobić aby miał coś więcej niż seria. Co o tym myślicie czy te modyfikacje dadzą zamierzony cel podniesienia mocy ? I czy w ogóle gra jest warta świeczki ?

p.s : Wiem że lepiej by było kupić rs2000 ale naprawdę nie chce mi się jeździć znowu za silnikiem i sprzedawać rs1800.
_________________
Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
Ostatnio zmieniony przez trzeci 20 Sie 2011, 12:03, w całości zmieniany 1 raz  
Profil Facebook
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 19 Sie 2011, 21:36   

opcja szukaj... albo podwieszone tematy w dziale tuning mechaniczny
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 19 Sie 2011, 21:36   

Warto tutaj wspomnieć że te silniki nawet fabrycznie nie trzymały mocy podanej przez producenta, i zostało to już potwierdzone pomiarami (zwłaszcza w UK, gdzie wyskakiwały wyniki w okolicach 12X KM). Ale weź choćby pomiary robione przez Fordona gdzie po kilku modyfikacjach i to na plastikowym kolektorze dalej troche brakowało do 130KM.

http://www.zetecescorts.bravehost.com/Engines.html

Cytat:
Therefore, the main limitation on the engines in the original cars is the induction, mapping and manifold. You can fit cams and modified heads to the standard engine in your Escort, Focus or Mondeo but you will get very few bhp for your £s until you bin the original induction.


Czytając chociażby powyższy artykuł wyraźnie widać że fabryczne kolektory i "mapy" mocno ograniczają te silniki.

Moc 150 - 155 KM z silnika 1.8 RQC możliwa jest po wystrojeniu silnika na podwójnych gaźnikach. Myślę że z tym wiąże się też modyfikacja wydechu. A takie zmiany to już niestety nie jest lekka sprawa dla kieszeni, zarówno jeśli chodzi o części jak i późniejsze spalanie :)
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 19 Sie 2011, 21:52   

no nie trzyma i to czuć

najłatwiej się konie zyskuje zmiejszając masę które one muszą pociągnąć :P

szczerze powiem że mi to starcza co mam :) na codzień jeżdżę golfem 75km (no zmieniłem wałek na taki z 2.0 i chodzi ciut lepiej :P ) więc jak sie czasem fiestą przejade to banan mi z twarzy ne schodzi przez conajmniej 3 godziny :P


aaaa i najtanszą opcja wg mnie to gaźniki motocyklowe ;] i tzw ogien :)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Krzysiek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 523
Skąd: Andrychów
Wysłany: 20 Sie 2011, 12:11   

Czyli mówicie że takimi pierdółkami nie uzyskam tych parę patatajów więcej ? Jedyną opcją na podniesienie jako tako mocy w tym silniku jest jego uturbienie?
_________________
Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
Profil Facebook
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 20 Sie 2011, 14:23   

madek, tyle ze ja robilem bazowe 115KM... a nie 130 :)
W co bys nie poszedl i tak i tak beda to koszta, mozesz obrobic glowice, dac walki z 2.0, inny kolektor z wieksza przepustnica + jakies strojenie, lekko liznac w dol glowice o okolo 0,6mm do 1mm zeby byl zapas na w razie cos pozniej, no i sensowny wydech od kolektora az po sam koniec....
I jesli przy w/w dojdziesz do 150KM mozesz sie cieszyc i to bardzo...
Mozesz isc w ITB ale spalanie cie raczej skutecznie odstraszy, i to samo w T, tyle ze przy T jest wiecej gratow ktore potrzeba zrobic dorobic i przerobic aby takowe mialo prawo dzialac... tak czy siak koszta i to nie male...
_________________

 
 
 
Krzysiek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 523
Skąd: Andrychów
Wysłany: 20 Sie 2011, 14:28   

A co powiecie na to co już wypisałem + wymiana wtryskiwaczy na większe ?
_________________
Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
Profil Facebook
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 20 Sie 2011, 14:39   

Ale wymiana wtryskow na wieksze da ci na calym zakresie wiecej paliwa tylko a pamietaj ze w tym momencie moze oslabnac na dole i bedzie (moze) mocniejsze na gorze o ile AFR nie spadnie dramatycznie w dol....
Tu klania sie strojenie pod inne wtryski, chociaz seria wydoli na tyle ze przy lekko podlubanym silniku jestes w stanie miec mocno zalany silnik na calym zakresie obrotow...
_________________

 
 
 
Krzysiek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 523
Skąd: Andrychów
Wysłany: 20 Sie 2011, 14:41   

Mhm. No nic zrobię mu remont i szykuje się odkładanie kasy na zestaw Turbo chyba. W każdym razie dzięki za porady.
_________________
Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
Profil Facebook
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.