Zamknięty przez: van 21 Gru 2016, 21:16 |
mk1 "Czas kuć metal i krzesać iskry" |
Autor |
Wiadomość |
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 1 Maj 2011, 16:48 mk1 "Czas kuć metal i krzesać iskry"
|
|
|
1. NICK: Rkalitka
2. IMIĘ: Roman
3. MODEL: Ford Fiesta mk1
4. WERSJA:
5. ROCZNIK: mk1 76-83
6. SILNIK: 1.8 Td intercooler
7. OPIS AUTA: Auto, które zastąpiło Paszteta.
Okazja do kupienia zdrowej mk1 z gwintowanym zawieszeniem, poszerzeniami, kołami i rocznym lakierem - żal nie kupić.
Tak stałem się właścicielem brązowej mk1 - dobrze Wam znanej
Dzięki uprzejmości Jakuba auto przywiózł mi dosłownie na podwórze - za co jeszcze raz bardzo dziękuje
Auto - goła buda - bez szyb w drzwiach, instalacji elektrycznej, wnętrza, silnika itd.
Tydzień wolnego przed świętami miał postawić brązową do startu na YTP pierwszej eliminacji - jak już raczej wiadomo nie uudało się choć walka została podjęta jeszcze na noc przed oficjalnym rozpoczęciem pierwszej eliminacji.
W tym momencie Samochód prawie poskładany i brakuje kilku elementów - ale to niestety żmudna i gówniana robota a mnie nie ma na co dzień w domu więc pewnie jeszcze trochę to potrwa.
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: założone szyby w drzwiach i zderzaki
b. mechaniczne: silnik z Paszeta wraz ze skrzynią.
-Nowe mocowania silnika i skrzyni biegów(poduszka silnika z escorta mk6 a skrzyni biegów fiesta mk3 1.1)
-Półosie od escorta mk3, łożyska przednie konwersja mk1 i escorta mk3
-intercooler z escorta erst w podobnym miejscu jak w escorcie(nie bójcie się nie mam wyciętego pasa jak Pasztet), chłodnica wody z escorta mk6
-Zmienione mocowania sworzni wahacza(pochylenie kół przednich)
-wyrzucony wymiennik ciepła(ten z pompy oleju), zmienione wyjście na olejenie turbiny(teraz jest trójnik z głowicy na czujnik oleju i olejenie)
-instalacja elektryczna też z Paszteta.
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: zderzaki, lusterka, okna z poliwęglanu.
b. mechaniczne:
- przyspawanie wydechu,
- założenie dmuchawy chłodnicy,
-chłodnica oleju,
-pompa hamulcowa z escorta lub mondeo raczej bez serwa
-wyrzucenie vacu pompy z silnika,
- ogarnięcie zbieżności i pochylenia kół przednich,
- zamocowanie aku za siedzeniami lub w bagażniku,
- złożenie dolotu z puszką na filtr powietrza.
c. audio: brak tłumika od rury kolektorowej i kilka dziur w ścianie grodziowej
d. inne: nie wiem jeszcze
10. FOTKI AUTA
Wrzucę jakieś później |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 1 Maj 2011, 17:01
|
|
|
No fotki, fotki
P.s czyli "pasztet" na żyletki? |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 1 Maj 2011, 17:09
|
|
|
Bezimienny, poszukaj sobie princessy Qzyna No nieźle Romek nieźle, tyle co w takim razie z planami Jakuba z włożenie do tego silnika z motóra? |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 1 Maj 2011, 17:31
|
|
|
a co sie stało z pasztetem bo ja nie w temacie? |
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 1 Maj 2011, 18:08
|
|
|
jestem w takim szoku ze az przestalo padac |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 1 Maj 2011, 18:17
|
|
|
Hehe ... no proszę jak te auta u nas krążą
Powodzenia i zaprezentuj nam ex Qzynową w nowym wcieleniu.
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 1 Maj 2011, 19:54
|
|
|
Oj Roman Roman, nie wytrzymałeś z pochwaleniem się do Zlotu... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 1 Maj 2011, 22:21
|
|
|
Ehhh No szkoda że nie udało się dojechać nią na YTP
Roman jest bardzo ambitny i na pewno niebawem jego nowe mk1 wyjedzie z warsztatu napędzane turbo dieslem.
Kiedy wyjeżdżałem w sobotę z pod jego domu o 6stej rano obie fiesty wyglądały tak:
|
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 1 Maj 2011, 23:14
|
|
|
czemu traktor? |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 09:49
|
|
|
Peedro napisał/a: | Bezimienny, poszukaj sobie princessy Qzyna No nieźle Romek nieźle, tyle co w takim razie z planami Jakuba z włożenie do tego silnika z motóra? |
Ajajaj czyli Qzyn'owa fieścina (chyba najpiękniejsza spośród Mk1) znowu będzie śmigać, super bo już bałem się ojej losy, potem plan z silnikiem z motoru troche mnie pocieszył a teraz normalny silnik (co prawda klekot) będzie w niej śmigał, jest OK. |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 11:33
|
|
|
Ten klekot na kolejnym YTP stłucze tyłki niejednej benzynówce
Jestem tego pewien |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 17:29
|
|
|
co jak co będzie brakować tego pasztetowego przodu ;] |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 18:18
|
|
|
Co do Paszteta - to w temacie Paszteta jest wszystko napisane i będzie dalej kontynuowane
Co do brązowej to traktor, bo to bardzo dobry silnik jeśli chodzi o przyspieszenie, trwałość, cenę części i co przede wszystkim ważne o spalanie - no i nie musiałem nic innego kupować jednak za jakieś pieniążki
Ponadto silnik jest rozwojowy i jeśli tylko będzie brakowało mocy to można zminić turbo na troche większe i osiągnąć moc, której nie jest w stanie się i tak wykorzystać w mk1(myślę o zakrętach).
teraz mnie nie ma w domu i dlatego zbieram kilka gratów i tak:
- dzisiaj wytargałem u Marty w jakimś mega złomowisko-śmietnisku dwa kompletne pasy szelkowe jedne schrota drugie zendera - obydwa czerwone więc do kubełka pasują
- wykręciłem też pompę hamulcową z golfa III 96 r 110km w dieselu - bez serwa bo mam zamiar dać bez wspomagania.
w związku z tym pytanie - jaką dać blachę na ścianę grodziową w celu wzmocnienia (2-3mm?), czy ją przyspawywac do grodziowej czy przykręcać(blachę)?? Czy mogę wywalić vaku pompę i miejsce po niej zaślepić blachą i uszczelką jakąś??
Nie wiem jeszcze czy mocować aku za fotelem czy w bagażniku(może w bagażniku bo się polepszy minimalnie rozkład mas)?
po przełożeniu instalacji elektrycznej wszystko działa oprócz świateł tylnych światła stopu i cofania - jakieś sugestie??(masę podłączyłem kierunki są)
w sobotę w nocy przy próbie odpalenia rozrusznik zrobił tyryryryry.....i tak mu zostało do teraz nawet po podmianie na inny. Masa silnika jest - jakieś przebicie, brak prądu??
to na razie wszystko może wieczorem wrzucę jakieś fotki jak dam radę [/quote] |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 18:30
|
|
|
Światła stopu, sprawdź przełącznik przy pedale i czy jest tam +12V po włączeniu zapłonu, wsteczny tak samo tyle że przy skrzyni. Co do tryryryry - zacznij od naładowana akumulatora, spróbuj włączyć rozrusznik bez wysuwanie zębnika (zwarcie na dużych śrubach przy rozruszniku) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 19:07
|
|
|
Jak naciskam pedał hamulca to mi się podświetla licznik
akumulator 13v na "sucho", wcześniej kręcił bardzo dobrze do momentu gdy musieliśmy rozrusznik wykręcić i po ponownym zamontowaniu klapa. na krótko jest tak samo tyryryry.... |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 19:14
|
|
|
Hmmm, na krótko powinien się silnik (rozrusznik) normalnie kręcić,,, jak tyrkocze to albo ten akus jest padnięty albo wirnik się zablokował,,, 13V na sucho - czyli jak, trochę dziwne napięcie dla 12V akumulatora,,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 22:05
|
|
|
a to niespodzianka
Sam jeszcze nie wiem co o niej myśleć bo mam mieszane uczucia, z jednej strony fajnie, że brązowa będzie żyła, z drugiej strony kibicowałem Jakubowi w jego pionierskim projekcie i odsunąłem rączki od zakupu brązowej.
No i ten klekot. Może i on będzie oszczędny, może mocny, może tani i trwały. Guzik się też znam ale do jakiś wyścigów nie jest on przypadkiem zwyczajnie za ciężki ? |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
Witek1992
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mariusz
Wiek: 32 Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 330 Skąd: DKA
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 22:16
|
|
|
van81 napisał/a: | nie jest on przypadkiem zwyczajnie za ciężki ? |
Nie wiem jak to jest ( bo się nie znam ) Ale, niedawno ważyłem swojego klekota ( mk3 ) i ważył 860 KG na pusto, moi dwaj kumple mają też mk3 ale 1.3 w benzynie i jakoś ich auta są 15 - 20 kilo cięższe od mojego klekota
P.S. Projekcik bardzo zacny Po wakacjach przymierzam się też do swapa ale narazie rozważam... i chyba... raczej będzie druga turbo dieslo fiesta ( w sumie to już 3 no ale.... ) |
_________________ Do Diesla, tak jak do Kobiety... - Trzeba mieć podejście. ;D |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 22:33
|
|
|
Pompa hamulcowa z golfa chyba 22m(widać na obudowie) nie wiem jak to będzie działać
No i pasy o których mówiłem.
Co do Waszego obrzydzenia co do diesla i ścigania się z takim silnikiem - macie absolutną rację - nie nadaje się do sportu.
Ale ja nigdy nie będę kierowca wyścigowym, rajdowym a nawet jeżdżącym regularnie w jakiś kjsach........nie spinam się a auto i koncepcja z dieslem jest moją fanaberią na temat fiesty mk1 |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
|