| 
		[MK3] Przeróbka z 2 gen na 1 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 majdanos  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Imię: Wiktor 
                  Wiek: 33  Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 73 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Maj 2011,  18:48   [MK3] Przeróbka z 2 gen na 1
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam.Problem moj polega na tym iz komp od gazu szlag trafil.posiadam 2 gen gazu ze sterownikiem sondy lambda typu stag2-l, przelacznikiem stag-w (czy cos takiego) i parownikiem emmegas ml 94 w ktorym ostatnio wymienilem membranki.niestety na kablach od kontrolera idących do sondy lambda jest tzw spinol.I teraz moje pytanie czy moge obciac te kable i zamiast krokowego dac srube do regulacji gazu?Jak to by sie mialo do spalania i czy jest to mozliwe ? z góry dzieki za odpowiedzi :] | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 15 Maj 2011,  19:20, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drzeniow  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 35  Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Maj 2011,  19:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | u mnie przy 2 generacji, działalo wszystko dobrze bez komputera, nie spalał duzo wiecej, tylko czasami gasl na wolnych przy dojeżdżaniu do świateł. | 
             
						
				_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie. 
 
Aktualnie:
 
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 
Było:
 
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Maj 2011,  21:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Tak, wszystko będzie smiegać, tylko nie skręcaj za bardzo mieszanki bo silnik załatwisz (jak chcesz zrobić I generacje to w zasadzie można wywalić wszystką elektronikę poza centralką) | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bojarek  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Grześ 
                  Wiek: 78  Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 153 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Maj 2011,  08:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               majdanos: 	  | majdanos napisał/a: | 	 		  | niestety na kablach od kontrolera idących do sondy lambda jest tzw spinol | 	   Chciałeś powiedzieć "zwarcie"? Jakkolwiek Kolega  JoeMix,  potwierdza prawdę, to na Twoim miejscu raczej ustaliłbym przyczynę tego zwarcia (spinola    ) a cięcie kabelków i wstawianie śruby to całkiem na końcu. 
 
 
[ Dodano: Pon Maj 16, 2011 09:06 ]
 
drzeniow,  	  | drzeniow napisał/a: | 	 		  | tylko czasami gasl na wolnych przy dojeżdżaniu do świateł. | 	    Bo miałeś ustawione ubogawo... | 
             
						
				_________________ Pyrki można gotować, byle nie na gazie... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamil wolski  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Maj 2011,  11:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | bojarek napisał/a: | 	 		  
 
drzeniow napisał/a:
 
tylko czasami gasl na wolnych przy dojeżdżaniu do świateł.
 
Bo miałeś ustawione ubogawo... | 	  
 
 
Albo za bogato. | 
             
						
				_________________ było: 104KM 220Nm
 
jest: 133KM 186Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 majdanos  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Imię: Wiktor 
                  Wiek: 33  Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 73 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Maj 2011,  11:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | bojarek napisał/a: | 	 		  majdanos: 	  | majdanos napisał/a: | 	 		  | niestety na kablach od kontrolera idących do sondy lambda jest tzw spinol | 	   Chciałeś powiedzieć "zwarcie"? Jakkolwiek Kolega  JoeMix,  potwierdza prawdę, to na Twoim miejscu raczej ustaliłbym przyczynę tego zwarcia (spinola    ) a cięcie kabelków i wstawianie śruby to całkiem na końcu. 
 
 | 	  
 
 
zwarcie juz dawno zlokalizowalem ale narazie brak kasy na nowy kontroler i byc moze silnik krokowy o komputerze silnika juz nie wspominajac :( | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 van  		  
		 
         Moderator
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`80 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.3/69KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 44  Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Maj 2011,  14:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | druga generacja to takie oszukiwanie pierwszej z niepotrzebnymi kabelkami, ciąć i tyle | 
             
						
				_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 
Volva XC70 i inne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bojarek  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Grześ 
                  Wiek: 78  Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 153 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Maj 2011,  15:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               van81,  	  | van81 napisał/a: | 	 		  
 
druga generacja to takie oszukiwanie pierwszej z niepotrzebnymi kabelkami, ciąć i tyle | 	   Znacznie upraszczasz...Silniczek krokowy gazu - przy poprawnych ustawieniach w komputerku - daje tyle gazu, ile trzeba przy danym obciązeniu silnika; śrubę natomiast masz "rozwartą" ciągle tak samo, zatem gdy potrzebujesz "depnąć", gazu leci ciągle tyle samo. Chyba, że się mylę...    | 
             
						
				_________________ Pyrki można gotować, byle nie na gazie... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Maj 2011,  15:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jasne że źle myślisz,,, po podłączeniu zasilania i otwarciu zaworów parownik dalej tyle gazu aby silnik pracował na wolnych (do regulacji) jak depniesz w gaz to tak jak w gaźniku, silnik zaczyna wysysać gaz z reduktora,,, i tak jak w gaźniku działa to na prawach fizyki, instalacje IIgeneracji można porównać to monowtrysku, komputer tak steruje silnikiem na wężu by na podstawie odczytów z sondy skład mieszanki był optymalny,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamil wolski  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Maj 2011,  15:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | bojarek napisał/a: | 	 		  van81,  	  | van81 napisał/a: | 	 		  
 
druga generacja to takie oszukiwanie pierwszej z niepotrzebnymi kabelkami, ciąć i tyle | 	   Znacznie upraszczasz...Silniczek krokowy gazu - przy poprawnych ustawieniach w komputerku - daje tyle gazu, ile trzeba przy danym obciązeniu silnika; śrubę natomiast masz "rozwartą" ciągle tak samo, zatem gdy potrzebujesz "depnąć", gazu leci ciągle tyle samo. Chyba, że się mylę...    | 	  
 
 
W instalacji Igen regulujesz zarówno register, jak i parownik, więc troszkę się pomyliłeś | 
             
						
				_________________ było: 104KM 220Nm
 
jest: 133KM 186Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |