Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: lpg, mk3, regulacja lpg, spalanie, zuzycie paliwa

Otwarty przez: trzeci
30 Maj 2011, 22:47
[MK3] Duże spalanie LPG
Autor Wiadomość
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Maj 2011, 15:13   

Zwykły automat, odpalasz na benzynie potem automatem przytłacza Ci się na gaz, a jak zgasisz to znowu startuje z benzyny - po pracy na gazie, będzie się ten ulatniał i puszka filtra będzie wypełniona gazem a nie powietrzem i nie zapalisz auta ani na benzynie ani na gazie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19 Maj 2011, 15:26   

no właśnie ja zawsze odpalam na benzynie.... dokładnie tak jak pisze JoeMix

Mam takie małe pudełeczko koło kierownicy ( 3 możliwości zapalanie na benzynie i później z automatu za chwile przełącza na gaz, sam gaz, i sama benzyna) zawsze mam ustawione na I (czyli benzyna i przełącza na gaz) .... czyli takie zachowanie auta jest normalne? to co proponujecie?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Maj 2011, 15:39   

Ustawienie centralki jest normalne, ale zachowanie auta już nie :P proponuje zrobić test, skoro po przejechaniu do sklepu i przełączeniu na gaz jest problem, to proponuje zablokować centralką tak aby silnik chodził tylko na benzynie i się przejechać na benzynie, na benzynie zgasić i z benzyny zapalić - jak odpali bez problemów to winna instalacja gazowa i nią się wtedy będzie można zająć,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19 Maj 2011, 16:02   

Mi też czasem ciężko pali auto po krórtkim odcinku, ale dępnięcie gazu do deski pomaga w odpaleniu
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Maj 2011, 16:17   

vegetagt, ty masz gaźnik a diablusia ma mono,,, zupełnie inne sposoby zasilania, właśnie diablusia, popraw sobie na 1,1i
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Maj 2011, 16:21   

JoeMix,
JoeMix napisał/a:
Zwykły automat, odpalasz na benzynie potem automatem przytłacza Ci się na gaz, a jak zgasisz to znowu startuje z benzyny - po pracy na gazie, będzie się ten ulatniał i puszka filtra będzie wypełniona gazem a nie powietrzem i nie zapalisz auta ani na benzynie ani na gazie,,,
W moim Elpigazie mam klawiszek z położeniem LPG - Pb. ZAWSZE jest w położeniu LPG, ale odpala z PB i po uzyskaniu temperatury 20stC od czujnika wkręconego w reduktor następuje niezauważalne przełączenie z Pb na LPG - świeci się pomarańczowa dioda. Po jakiejkolwiek jeździe i zgaszeniu silnika ZAWSZE jest start z Pb i na malejących obrotach przełącza się na LPG. Działanie "prosto dla - z całym szacunkiem - blondynki...Sterownik gazu Leonardo XL, reduktor Vega.
Spalanie w cyklu mieszanym wokół 9l/100. Najniższy wynik ze 100km trasy z prędkością bez ograniczeń znakami 100/h miałem 6,8l/100.
Ostatnio zmieniony przez bojarek 19 Maj 2011, 16:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19 Maj 2011, 16:24   

JoeMix, to zachowanie dotyczylo łopla na wielopunkcie z instalacja 1gen.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Maj 2011, 16:30   

bojarek, więc nie masz zwykłego sterownika dla monowtrysku, tylko sterownik który reaguje na temperaturę silnika - standardowa centralka reaguje na obroty silnika, to raz, a dwa to że masz centralkę dla Blondynki, nie znaczy ze jak zgasisz auto to nie będzie ci do dolotu "lał" się gaz,,, znaczy na sprawnej i wyregulowanej instalacji nie będzie,,,

BTW, IMHO centralka z położeniem LPG/PB tylko jest do bani, bo nie można wymusić awaryjnego rozruchu z LPG, a to się nieraz przydaje,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Maj 2011, 17:02   

JoeMix,
JoeMix napisał/a:
centralka z położeniem LPG/PB tylko jest do bani, bo nie można wymusić awaryjnego rozruchu z LPG, a to się nieraz przydaje,,,
Można, można...tylko trzeba wiedzieć jak; o czym poinformował mnie mój "stroiciel" gazowni. :yes:
_________________
Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 19 Maj 2011, 17:17   

Ja powiem tak. Mi pali w trasie 7,5L mieszane 8,5L miasto 9,5L. Jazda normalna nie super oszczędna.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
zdaszek 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 2.0 16V
Imię: Stasiek
Wiek: 34
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 214
Skąd: Łódź/Pabianice
Wysłany: 19 Maj 2011, 17:40   

Po zgaszeniu auta, dopływ gazu jest automatycznie odcinany w conajmniej dwóch miejscach, choć często się zdarza że i w trzech, czyli :
-na reduktorze
-na filtrze gazu
-na butli(tu nie zawsze).
Więc po zgaszeniu auta, raczej nic się nie dostaje do kolektora dolotowego. Gaz, który jest w wężu od reduktora nie zostaje zassany, a dlatego, że jest cięższy od powietrza, to sam sobie z węża do kolektora nie "wleci".
Ja w swoim mono, też miałem tak, że czasami gasł mi na wolnych obrotach, a notorycznie po wrzuceniu na luz obroty spadały na 500 aby po chwili wzrosnąć do 900.
Kilka razy jeździłem na regulacje i nic to nie pomagało. Kiedy silnik zaczął mi wariować (po odpaleniu wchodził na wysokie obroty, rzędu 3-4 tyś) wymieniłem CPP i to mi pomogło :)
 
 
 
cind12 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 31
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 64
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 19 Maj 2011, 18:17   

Miałem podobnie jak kolega zdaszek tylko u mnie najpierw auto zaczęło palić po 12l/100km w cyklu miejskim wymieniłem membranki w parowniku później pojechałem na regulacje bo coś się poknociło i nie mogłem sam ustawić koleś powiedział ze parownik źle złożony a ze mu się nie chciało go wyciągać kazał mi go wyciągnąć i przywieźć luzem stwierdziłem ze szybciej rozbiorę go od nowa i sprawdzę co nie tak z nim po wyregulowaniu wróciłem do normalnego spalania po mieście w granicach 8-8,5//100km a na trasie 6,5-8l/100km kwestia tego jak cisnąłem fiescinke później miałem tez problemy z silniczkiem krokowym ale samo wyczyszczenie pomogło teraz jak pocisnę dobrze fiestę to spalanie wychodzi nawet i 10l/100km LPG ale po mojej regulacji w końcu fiesta nie gaśnie jak podczas jazdy wyrzucę na luz :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Maj 2011, 18:27   

zdaszek napisał/a:
Więc po zgaszeniu auta, raczej nic się nie dostaje do kolektora dolotowego.
Napisałem - w sprawnej i dobrze wyregulowanej instalacji, się nic nie dostaje, wystarczy np. żeby zawór na reduktorze leciutko puszczał,,,

PS widzę po raz kolejny, ze CPP + silniczek krokowy lekarstwem na wszystko, nawet LPG do którego mają się jak koszulka do butów,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
zdaszek 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 2.0 16V
Imię: Stasiek
Wiek: 34
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 214
Skąd: Łódź/Pabianice
Wysłany: 19 Maj 2011, 18:52   

Nie ma czegoś takiego jak "zawór trochę puszcza". Jest elektromagnes. Jak podamy mu napięcie to działa i otwiera zawór. Kiedy to napięcie mu zabierzemu, sprężyna zamyka zawór.
Instalacja ma 7 miesięcy, więc o tym, że w zaworze jest stara i zmęczona spręzyna mówić raczej nie ma sensu.
Regulacja instalacji też nie ma tutaj żadnego wpływu, bo - jak wyżej ^
Aby silnik działał poprawnie na gazie, najpierw trzeba zlikwidować wszystkie usterki które pojawiają się przy zasilaniu benzyną. Tak tez uczyniłem, a że i z gazem się poprawiło to już tylko fuks :hihihi:

CPP i silniczek krokowy odpowiadają za wolne obroty, więc jeżeli na gazie jest z tym problem to chyba ma to jednak jakiś związek, nie ?
 
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19 Maj 2011, 19:15   

Więc tak krokowca i cpp wymieniałam... już mi nie gaśnie - chciałabym grzecznie zwrócić uwagę że to nie było moim problemem :P
1. problem to duże spalanie
2. problem to problem z odpaleniem po przejechaniu małego odcinka i próbie ponownego odpalenia.

Po waszej sugestii, poszperałam trochę w necie i wraz z chłopakiem znalazłam coś takiego:

http://www.fiesta.abla.pi...er/#podlaczenie

Kupiłam owy buzer za 4,5zł i wykonałam test... ku braku mojego zdziwienia wyskoczyły 2 błędy sondy lambda... 28 i 38... pojechałam do sklepu kupiłam sondę lambda.
Sonda została wymieniona... zrobiłam kolejny test który dał wynik pozytywny - tzn. brak błędów.

Teraz zostało mi czekanie - przejechanie 100km i sprawdzenie spalania...

pytanie z innej beczki :) kto mi zmieni awarta do rozmiarów wymaganych na tej stronie bo na takie niestandardowe to nie umiem:)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Maj 2011, 19:31   

zdaszek napisał/a:
Nie ma czegoś takiego jak "zawór trochę puszcza". Jest elektromagnes. Jak podamy mu napięcie to działa i otwiera zawór. Kiedy to napięcie mu zabierzemu, sprężyna zamyka zawór.
Więc zawór trochę puszcza to się może stać 3 dni po montażu, zwyczajnie się rozszczelni, zepsuje czy jak tam sobie chcesz to nazwać, wiem bo tak miałem,,,

CPP i "krokowy" owszem mają wpływ na wolne, ale jeśli silnik wyje bo krokowy się wysuwa nie należy tego łączyć z LPG, sam silnik też nie jest winny gdyż konstrukcja jego uniemożliwia mu się samoczynne wysunięcie lub schowanie, jak się rusza to znaczy ze tak nim komputer steruje,,, dlaczego: to inna sprawa już,

diablusia, daj avatar to się zmniejszy
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 20 Maj 2011, 11:08   

Maki napisał/a:
11L to dużo. Twoja fieścina w trybie mieszanym powinna palić max 8,5L. Coś nie tak od samego początku z tą instalacją.


Jesteś pewien, że max 8,5LPG czy 8,5PB czyli 10LPG?

Sprawa jest prosta, instalacja to konstrukcja cepa. Poszukaj "poemat na temat gazu" czy coś takiego, który krótko i zwięźle opisuje podstawę funkcjonowania gazu. Po czym poświęć 15min i wyreguluj go porządnie. Tyle.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 20 Maj 2011, 11:49   

Dokładnie jak mówi Kamil. Regulacja śrubą i jazda próbna, regulacja i jazda i tak do skutku, aż osiągniemy interesującą dla nas dynamikę przy dolnej granicy (w stronę zubożenia dawki by mniej palił). To że na wolnych po regulacji nie gaśnie, nie muli, nie znaczy że będzie tak samo przy prędkości 60<
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 20 Maj 2011, 17:58   

odpalasz silnik fiestowy, czekasz 30 sekund, dluzej nie ma sensu bo gaz ma dobrze byc ustawiony tez do odpalania, krecisz do 3000 silnik na czas powiedzmy 10sec potem wchodzisz na maks powiedzmy 5sekund i skrecasz srube dawki na wezu, czujesz ze gasnie, jesli wyczujesz ten punkt gdzie obroty aczynaja spadac z maksymalnych? to od tego momentu daj 0,5 obrotu w lewo, zawsze najpierw ustawiasz dawke na wezu, jak masz juz tak ustawione, ze znalazles ten punkt i dales +0,5 w lewo by odkrecic, zabierasz sie za ustawianie cisnienia na parowniku. silnik najlepiej niezbyt mocno rozgrzany odpalsz i wkrecasz srubke (czyli zgodnie ze wskazowkami zegara) dochodzisz do momentu ze zaczyna gasnac (mieszanka zbyt uboga),zaznaczasz markerem, nastepnie krecisz w lewo rowniez az do momentu pierwszych oznak gasniecia (spadku obrotow), zaznaczasz markerem na srubce kreske i na parowniku kreski i dzielisz sobie ten zakres obrotów granicy palnosci gazu na pol i ustawiasz ja w polowie tego zakresu kreską, potem jazda testowa, jesli czujesz ze slabo sie zbiera, odkrec deczko na parowniku (czyli srubka w lewo lambda spada), auto bedzie mialo nizsze obroty jalowe ale bogatsza mieszanke w zakresie obrotow tak do ~3500 i wiekszego kopa tym samym, mam tak ustawione w 1.4 i za kazdym razem przy ruszaniu na gazie piszczy, czasem niechacy...a spalanie mam 7-8 litrow, nic lepiej nie udalo mi sie ustawic jak w ten sposob, jesli komus zalezy zeby mniej palil moze od tego ustawienia przekrecic srubke w prawo na parowniku i zubozyc troche mieszanke, lambda wzrosnie, do tego mozna zastowac swiece 4 elektrodowe ktore lepiej pracuja przy wyzszej lambda, ubozszej mieszance na nizszych obrotac. w zakresie maksymalnych obrotow odpowiada juz bardziej ustawienie węża (dobrze ustawiona instalacja dla obrotow maksymalnych na wezu daje lambde w okolicy jedynki), do tegopolecam jesli ktos ma gaznik to zamknac powietrze calkowicie na gazniku i odkrecic tylko 1 obrot (zdziwicie sie milo), nalezy to zrobic przed regulacja gazu albo wcale nie ruszac, jak juz wszystko ustawione zaznaczasz markerem ustawienie na wezu i skrecasz o 1cm w lewo lub w prawo i sprawdzasz czy nie jedzie lepiej, jak nie to wracasz do poprzednich opcji, srubka na parowniku mozna krecic jeszcze pozniej zaznaczajac sobie stare ustawienie, pokrecic od poprzedniego tak o 1/4 w lewo lub w prawo, bedzie to w miare dobrze ustawiona "na oko" instalacja
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 20 Maj 2011, 18:40, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 20 Maj 2011, 18:11   

Cytat:
Jesteś pewien, że max 8,5LPG czy 8,5PB czyli 10LPG?

Sprawa jest prosta, instalacja to konstrukcja cepa. Poszukaj "poemat na temat gazu" czy coś takiego, który krótko i zwięźle opisuje podstawę funkcjonowania gazu. Po czym poświęć 15min i wyreguluj go porządnie. Tyle.

Mówiłem o LPG
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
Blackknight88 LPG 7 4 Sty 2017, 23:32
cargo
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.