Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: lpg, mk3, regulacja lpg, spalanie, zuzycie paliwa

Otwarty przez: trzeci
30 Maj 2011, 22:47
[MK3] Duże spalanie LPG
Autor Wiadomość
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 20 Maj 2011, 19:29   

Pawełos666 wszystko ładnie, pięknie tylko trzeba mieć jeszcze ten obrotomierz :) dlatego najlepiej przejechać trochę, zatrzymać się ustawić i tak do skutku. Choć z obrotkiem na pewno byłoby lepiej i dokładniej.

Są jakieś obrotomierze uniwersalne pasujące do 1.1i/1.3i ? najzwyklejszy byleby właśnie w razie jakichś prac podmaskowych się przydał ;)
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 20 Maj 2011, 20:32   

lampa stoboskopowa ma taka funkcje pod przewod WN i szczytujesz lub oscyloskop samochodowy pod czujnik walu/wałka hall
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 20 Maj 2011, 22:36   

hmm to raczej te drozsze wersje miernika obrotow choc wiadomo, ze bardzo dokladne. Nawet jak nie podpinac stroboskopa pod WN to blyskac na pasek klinowy, choc nie wiem czy jest tam jakis wlasnie pasek co by byl jakis punkt odniesienia.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 20 Maj 2011, 23:05   

nie przesadzajmy, wyswietla Ci normlanie cyferki ile RPM na LCD,, nic nie trza błyskać, odczytuje to na podstawie pradow przeplywajacych przez WN na 1 garze, nie pamietam tylko ile max wynosil chyba do 8000 mozliwosc zbadania, wczesniej trzeba to oczywiscie ustawic pod okreslony silnik, oscyloskopem to ciezko z halla, musi byc konkretny sprzet inaczej to bzdury wychodza i sie sieka pomiar, niedokladnie ogolnie, tachometr laserowy chyba najtaniej zalozyc ;] jesli chcesz miec super dokladny pomiar
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 21 Maj 2011, 00:22   

nie przesadzajmy tez w druga strone czyli z ta dokladnoscia ;) . nie majstruje przy rakiecie.

Myslalem raczej o jakims allegrowym analogowym lub cyfrowym obrotkiem podpietym pod edisa. Tylko czy wszystkie uniwersalne beda kompatybilne z fiestolotem ? Tzn chodzi mi o to by nie bylo przeklamania 200obrotow w jedna lub druga strone.

Chocby takie cos : http://allegro.pl/ea-obro...1605570252.html

pytam o dokladnosc bo niektorzy wsadzajac obrotki z fiest z innymi oznaczeniami mowia o przeklamaniach.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Maj 2011, 06:55   

Blackknight88, wystarczająca dokładność do czegoś takiego,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 21 Maj 2011, 08:54   

dzięki, o taką odpowiedź mi chodziło.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 21 Maj 2011, 09:59   

http://allegro.pl/obrotom...02.html#gallery
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21 Maj 2011, 17:11   

słuchajcie.. krew człowieka zalewa..

Mam pewien problem z tą sondą lambda...;-/

Mianowicie wczoraj sonda została wymieniona, dziś zrobiłam reset komputera przejechałam 12km na benzynie wykonałam test - 0 błędów.
Następnie przejechałam jakieś... 20km już na gazie, (bo po takiej odległości wszystko już chyba się zdążyło na benzynie poustawiać) wykonałam ponowny test... i znów pojawił mi się błąd 28 - czyli błąd sondy lambda...

Co może być przyczyną takiego zachowania - odczytów komputerowych dodam że do stworzenia komputera użyłam buzzera na 12V] ze strony:

http://www.fiesta.abla.pi...er/#podlaczenie

Dlaczego najpierw test wyszedł bezbłędnie - po jeździe na benzynie - natomiast gdy wykonałam ponowny test 2-3 h później po jeździe na gazie wyszedł błąd sondy...? Czy jest jakaś możliwość że instalacja gazowa, miesza w komputerze auta i stąd owy bład?
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 21 Maj 2011, 17:21   

jesli nie masz emulatora sondy lambda to tak gazownia będzie mieszała odczyty
i komputer bedzie fiksował
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21 Maj 2011, 17:25   

kuba87, hmm a co to ten emulator - zapewne go nie mam;P ale to oznacza że sonda działa normalnie;)? i wszystko jest ok?
i wtedy wiarygodny test jest na benzynie??
i sonda dziala ok>?

czy radzicie cos takiego zalozyc jak tak toi gdzie to mozna kupic i po ile...
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 21 Maj 2011, 19:08   

nie mozna sobie ot tak załozyć musi go dobrać do generacji gazowni zamontowanej w aucie
na gazie odczyt sondy lambda znacznie się rózni od odczytów na banzynie dlatego powinien być emulator ze gdy przełączas na gaz komputer zostaje oszukany i mysli ze skład spalin jest ok
w silnikach wtryskowych z sondą ustalenie mieszanki paliwowo powietrznej odbywa się własnie poprzez odczyty z sondy
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Maj 2011, 19:11   

diablusia: Emulator to taki oszukiwacz komputera benzynowego; musisz go mieć, aby tenże komputer "nie widział", że silnik nie jest zasilany benzyną. Skoro sonda na benzynie działa poprawnie, to po zainstalowaniu emulatora też będzie tak działać. Niestety, nie wiem gdzie go kupić; to powinien wiedzieć gazownik... :yes:

[ Dodano: Sob Maj 21, 2011 19:12 ]
kuba87: Nie uznajesz dużych liter i interpunkcji?
_________________
Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21 Maj 2011, 19:14   

kuba ok ja mam jednopunktowy monowtrysk rozumiem ze to gazownik powinien dobrac tak?
no i główne pytanie jest takie czy teraz sonda dziala poprawnie? czy ten emulator jest niezbedny?cZY TYLKO MOZNA GO ZALOZYC? ja pierwsze slysze o czyms takim....

No i jak to jest w praktyce konkretnie w moim przypadku skoro na benzynie nie bylo bledow a na gazie sie pojawily to znaczy ze sonda dziala dobrze czy nie bo troche sie w tym pogubilam juz...

bojarek a czy bez tego mozna jezdzic bezpiecznie i w miare oszczednie? sade wymienilam jak w temacie fiesta palila mi 14-15 na setke... czy bez tego emulatora bedzie tak jak na zepsutej sondzie...?
czy ten emulator po prostu ma wplyw tylko na odczyty komputerowe;)??
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 21 Maj 2011, 19:18   

tak sonda podczas pracy silnika na benzynie działa poprawnie
komputer łapie błędy gdy silnik jest zasilany gazem
emulator powinien zamontować gazownik podczas montazu instalacji LPG
teoretycznie wszystko da się załozyć/ naprawić praktycznie juz niekoniecznie :)

[ Dodano: Sob Maj 21, 2011 19:19 ]
co do gazu musisz wyregulować instalację
sonda ma wpływ na pracę silnika na benzynie
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21 Maj 2011, 19:30   

kuba87, czyli w sumie gazownik olał sprawę i nie założył mi tego co powinien?

silnik chodzi mi równo bez falowań itp. tylko komputer wykrywa błąd... tzn mogę tak jeździć czy lepiej pogadać z gazownikiem nad założeniem emulatora..?

i czy owy emulator ma wpływ na ilość spalanego gazu?? lub jakiś inny wpływ na auto? na plus bądź minus?
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Maj 2011, 19:51   

diablusia: Powiem tak: olej tego gazownika i gwarancję, bo ona raczej Ci niczego nie gwarantuje. Przeanalizuj dwie strony adresów gazowników w Bydg. pod kątem miejsca zamieszkania, położenia uczelni i spróbuj zorientować się, który z wyselekcjonowanych ma inne podejście do tematu, niż obecny miszcz. Inaczej stracisz nerwy, kasę na ciągłych korektach, nadmiernym spalaniu gazu (do katalogowego zużycia benzyny w jeździe mieszanej dolicz max 25% i będziesz miała wysokość spalania gazu). Takie jest moje zdanie; wg innych forów gazownicy bydgoscy generalnie nie mają najlepszej opinii... :yes:
_________________
Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 21 Maj 2011, 19:59   

kuba87 napisał/a:
sonda ma wpływ na pracę silnika na benzynie


Nie mogę się zgodzić. U mnie na walniętej sondzie gazu żłopało 12-14l, a benzyny nie wiem, bo nie jeżdżę na niej często (tzn dłuższe trasy niż 10-15km).

Po wymianie sondy i standardowym resecie spalanie zmalało do 8-9l.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21 Maj 2011, 20:08   

Blackknight88 napisał/a:
kuba87 napisał/a:
sonda ma wpływ na pracę silnika na benzynie


Nie mogę się zgodzić. U mnie na walniętej sondzie gazu żłopało 12-14l, a benzyny nie wiem, bo nie jeżdżę na niej często (tzn dłuższe trasy niż 10-15km).

Po wymianie sondy i standardowym resecie spalanie zmalało do 8-9l.


Ja od października tez jeżdzę prawie tylko na gazie benzyne mam do odpalania więc nie wiem ile mi pali ale juz w październiku moja fiesta potrafila chlac 9 benzyny... a sonda którą wyjęłam była.. już nieźle spalona poza tym wymieniłam też świece bo paliła na dwa gary dziś zrobilam reset i jestem ciekawa jakie bedzie spalanie...
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 21 Maj 2011, 20:12   

Blackknight88, w MK3?
na instalacji mieszalnikowej? chyba ze masz załozoną instalację 3 generacji ktorych nie ogarniam bo nie jestem gazownikiem i nie bede się wypowiadał
przy uszkodzonej sondzie komputer ma problem z okresleniem prawidłowej dawki paliwa na benzynie od zapłonu jest EDIS u mnie np musiałem dokupić emulator wtrysków bo mi komp swirował
gazownia została podłączona w ten sposob ze rozłączała wtrystkiwacze i komp myslał ze się najzwyczajniej w swiecie coś wysypało efekt był taki ze silnik nie miał zupełnie wolnych obrotow (gasł) jak juz trzymał to mocno falował

[ Dodano: Sob Maj 21, 2011 20:13 ]
w jakiej częsci bydzi mieszkasz?
mogłbym podjechać kiedyś po pracy zajrzec w autko
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
Blackknight88 LPG 7 4 Sty 2017, 23:32
cargo
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.