Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: lpg, mk3, regulacja lpg, spalanie, zuzycie paliwa

Otwarty przez: trzeci
30 Maj 2011, 22:47
[MK3] Duże spalanie LPG
Autor Wiadomość
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21 Maj 2011, 20:15   

mieszkam w fordonie... ;) ale jak trzeba to mogę gdzies podjechać:)
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21 Maj 2011, 20:54   

Blackknight88 napisał/a:
kuba87 napisał/a:
sonda ma wpływ na pracę silnika na benzynie


Nie mogę się zgodzić. U mnie na walniętej sondzie gazu żłopało 12-14l, a benzyny nie wiem, bo nie jeżdżę na niej często (tzn dłuższe trasy niż 10-15km).

Po wymianie sondy i standardowym resecie spalanie zmalało do 8-9l.


przy 1 gen nie ma, bo upraszczając, działa toto jak gaźnik.

bojarek napisał/a:
do katalogowego zużycia benzyny w jeździe mieszanej dolicz max 25% i będziesz miała wysokość spalania gazu)


A monowtrysk odcina dopływ paliwa przy odjęciu gazu? Chyba już tak ( ale głowy nie dam sobie za to uciąć ). 1 gen gazu nie odcina, więc spalanie może spokojnie być większe niż 125% benzyny.

Bardziej miarodajne jest porównanie z innymi zagazowanymi fiestami z takim silnikiem oraz zadanie pytania, dot stylu jazdy własciciela.
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 21 Maj 2011, 21:05   

ja ieszkam w ostromecku a pracuje w fordonie :P
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 21 Maj 2011, 21:34   

Ja pisałem wcześniej że mi pali w trasie 7,5L mieszane 8,5L miasto 9,5L. Jazda normalna nie super oszczędna. Czyli:

0km/h -1 bieg
20km/h - 2 bieg
40km/h - 3 bieg
60km/h - 4 bieg
80km/h - 5 bieg

Podaje w km/h bo nie mam obrotka.

Kiedyś dla testu w trasie 350km starałem jeździć oszczędnie czyli od 3 biegu wszystkie prędkości o 10km/h w dół to w trasie spalił mi niecałe 7 litrów gazu(wyszło bodajże 6,8L gazu)
Tylko to nie była jazda ale wleczenie się.
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21 Maj 2011, 21:40   

Maki, a zrzucasz na luz przy dojazdach do skrzyzowan, podczas jazdy z górki itp?
W 1 gen przez zrzucanie na luz przy oplowskim c20ne potrafie zejść 3 litry / 100 w dół w mieście.
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Maj 2011, 21:49   

vegetagt,
vegetagt napisał/a:
W 1 gen przez zrzucanie na luz przy oplowskim c20ne potrafie zejść 3 litry / 100 w dół w mieście.
Sweet dreams...powiedz jeszcze, że zupełnie i nigdy przy tym "zrzucaniu" Cci nie zgasł? :hahaha:
_________________
Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 21 Maj 2011, 21:57   

bojarek, mi nie gaśnie :P
i pali ok 10l gazu w miescie w trasie ok 7 no ale ja mam 1.6
aha gasnięcie silnika przy dojazdach na skrzyzowaniu brak mocy itp to zazwyczaj objaw jakiejs usterki
po to w instalacjach mieszalnikowych zakłada się zwęzki w dolocie
mieszalnik działa tak samo jak gaznik, wytworzenie mieszanki powoduje przepływ powietrza "wyciągającego" gaz z mieszalnika
jesli Tobie gasnie i uwazasz to za normalny objaw to sorry
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Maj 2011, 22:22   

kuba87:
kuba87 napisał/a:
jesli Tobie gasnie i uwazasz to za normalny objaw to sorry
Otóż nic mi nie gaśnie, bo Elpigaz w takie bajery się nie bawi. Dzięki też za opis działania instalacji mieszalnikowej i zwróć uwagę, że bawiłem sie "w te klocki" tyle w tył, ile masz lat.
_________________
Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21 Maj 2011, 22:28   

bojarek napisał/a:
vegetagt,
vegetagt napisał/a:
W 1 gen przez zrzucanie na luz przy oplowskim c20ne potrafie zejść 3 litry / 100 w dół w mieście.
Sweet dreams...powiedz jeszcze, że zupełnie i nigdy przy tym "zrzucaniu" Cci nie zgasł? :hahaha:


bezposrednio po zrzucaniu nigdy. Jak tocze się dłużej to mu się czasami zdarzalo, lecz przeważnie obroty spadaja ponizej 500 ( tyle, ze obrotomierz juz ich nie wskazuje, bo digital ma taka dokladnosc ) i wtedy albo lekko gazu, zeby wróciły, albo na bieg na chwile...


tyle, ze ten spadek 3 litrowy, to jest z 17-18/100 do okolic 15/100, a nie w stylu z 8 do 5...
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 21 Maj 2011, 22:49   

ftp://ftp.capri.pl/user/t..._gazu_temat.pdf - najlepszy poradnik jaki mozna znalesc o regulacji lpg, przeczytac 10 razy, zagrzac pozadnie silnik, pokrecic i MUSI chodzic OK, parownik ustawic idealnie w polowie zakresu i lekko zakrecic (tak jak pisze w poradniku ok 10 %), register (zawor na wezu) u mnie jest odkrecony ledwo co, a auto chodzi ok, pali od 7 do 8 litrow, czasem jak dam autku w dupe tzn do 3 tys. obrotow to spalanie idzie ponad 8 litrow i w gore, aha i to co najwazniejsze, czystosc filtra powietrza !!! szczelnosc calego dolotu !!! odmy itd. najlepiej usunac ten zawor regulujacy zimne/cieple powietrze w patelni a takze ten przewod znad kolektora
_________________

 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 21 Maj 2011, 23:05   

bojarek, jesli chcesz powiedziec ze zasadę działania gaznika poznawałes przez 24 lata...
zachowujesz się jak dzieciak a to nie jest smieszne dziwczyna ma problem a ty się głupio wymądrzasz
tak btw z ortografii interpunkcji itp zawsze miałem 2 ( dysleksja czy jakos tak)
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Maj 2011, 09:04   

Już pisałem ze jak jest instalacja LPG to błędu sondy się raczej nie da wykurzyć, a jak na wężu jest śruba zamiast silniczka krokowego to już na 100% - wtedy nawet sprawna sonda nie będzie przez komputer brana pod uwagę, po drugie to choćby auto na benzynie paliło 30 litrów na stówę to bym to olał, skoro dobrze odpala i na PB pracuje 30 sekund dziennie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Maj 2011, 09:59   

kuba87,
kuba87 napisał/a:
bojarek, jesli chcesz powiedziec ze zasadę działania gaznika poznawałes przez 24 lata...
O, przepraszam...uraziłem Pana młodzieńczość :ups: Nie mówimy w wątku o poznawaniu zasady działania gaźnika, tylko co najwyżej instalacji gazowej pierwszej generacji, którą można użyć tyle do zasilania silnika w mieszankę benzyna-powietrze poprzez gaźnik, nazywany też "karburator" , ile stosując jednopunktowy wtrysk benzyny z dodaniem zassanej przez silnik stosownej ilości powietrza...

[ Dodano: Nie Maj 22, 2011 10:02 ]
JoeMix,
JoeMix napisał/a:
choćby auto na benzynie paliło 30 litrów na stówę to bym to olał, skoro dobrze odpala i na PB pracuje 30 sekund dziennie,,,
Tylko, że diablusia nie boryka się z dużym spalaniem benzyny, tylko do 14/100 gazu i wokół tej kwestii wątek się pętli.
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 22 Maj 2011, 10:13   

moze dziewczyna smiga 140 na godzine :D u mnie roznica jazdy 90 a 100 (licznikowe) na godzine to roznica spalania 1 LITR !!! poradnik jak wyregulowac podalem ciut wyzej, niech sprobuje, a jezeli na benzynie przy gazie bez emulatora nie chce palic to jeszcze przypominam sobie ze u mnie tak sie dzialo jak nie bylo styku na przewodach do krokowca (palil wtedy jak czolg,przerywal itd.) potem tez uwalil sie CPP ale wtedy to juz wogole byla porazka z autem.....przy 1 generacji lambda nic niema do gazu, a bledem sondy bym sie nie przejmowal...chyba ze tragicznie na benzynie chodzi...ja pale codziennie z gazu, pompa paliwa odlaczona co by sie nie zatarla....benzyny uzywalem tylko w zimie, polecam diablusi zeby (o ile sie da, ale raczej napewno sie da) zeby autko palila na gazie, gdzies wyczytalem ze odpiecie czujnika od skrzyni (tego co mowi komputerowi czy auto jedzie czy stoi) pozwala ciut zmiejszyc spalanie, ja odpialem i u mnie odczuwac mozna tylko taka roznice ze obroty sie juz nie zawieszaja :D
_________________

 
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 22 Maj 2011, 11:09   

kuba87 napisał/a:
Blackknight88, w MK3?
na instalacji mieszalnikowej? chyba ze masz załozoną instalację 3 generacji ktorych nie ogarniam bo nie jestem gazownikiem i nie bede się wypowiadał
przy uszkodzonej sondzie komputer ma problem z okresleniem prawidłowej dawki paliwa na benzynie od zapłonu jest EDIS u mnie np musiałem dokupić emulator wtrysków bo mi komp swirował
gazownia została podłączona w ten sposob ze rozłączała wtrystkiwacze i komp myslał ze się najzwyczajniej w swiecie coś wysypało efekt był taki ze silnik nie miał zupełnie wolnych obrotow (gasł) jak juz trzymał to mocno falował

[ Dodano: Sob Maj 21, 2011 20:13 ]
w jakiej częsci bydzi mieszkasz?
mogłbym podjechać kiedyś po pracy zajrzec w autko


Wiesz co nie wiem jaka to instalacja ale na pewno nie 3gen. Ona była zakładana bodajże w 2005roku :)

Mówię tylko jak to u mnie wyglądało :)


BTW. Diablusia wymieniłaś także przewody WN ? czy tylko świece? zwykle wymienia się to i to :)
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22 Maj 2011, 11:16   

No własnie, głównym wątkiem było duże spalanie LPG;)

A co do benzyny to lambdę i tak dobrze że wymieniłam bo w październiku chlała mi minimum 9 benzyny.

a Ja nie jeżdżę 140/h:P jak już to max 100-110 jak jadę do szkoły a tak po mieście czy coś to jeżdżę normalnie nie jestem piratką drogową:)
Zależy mi na oszczędnej jeździe... owszem dynamika musi jakaś być żebym nie startowała jak żółw ze skrzyżowania.... ale jak ja robie... tygodniowo (tylko do szkoły) 400km - to w miesiącu mam 1600km... to na prawdę robi mi różnicę czy pali mi tak jak powinno powiedzmy to 9 gazu a nie 14... to jest 5 l na 100km więc łatwo policzyć ile mogłabym zaoszczędzić w miesiącu... a kasę.. mogłabym poładować trochę w części .... ;-(

Ogólnie to jestem trochę mądrzejsza przez ten weekend... :ups: przez wasze porady na forum, więc jak we wtorek podjadę do gazownika to mu przedstawię kilka kwestii rzeby nie myślał że ma głupie dziewczę przed sobą:) Poczytam ten poradnik, nie wiem czy do wtorku uda mi sie tym zająć bo mam teraz sesje więc trochę nauki...
na wtorek jestem umówiona z gazorem, więc JEŚLI - oby się tak nie stało - JEGO REGULACJA G... DA, to wtedy będę się z tym bawić sama :devil:


Wymieniłam tylko świece, przewody wymieniałam jakieś półtora roku temu...
Ostatnio zmieniony przez diablusia 22 Maj 2011, 11:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 22 Maj 2011, 11:16   

Cytat:
ja pale codziennie z gazu, pompa paliwa odlaczona co by sie nie zatarla....benzyny uzywalem tylko w zimie,

I głupotę robisz

Cytat:
polecam diablusi zeby (o ile sie da, ale raczej napewno sie da) zeby autko palila na gazie,

Nie proponuj głupot. Zawsze odpala się na benzynie czy to lato czy to zima.

Cytat:
gdzies wyczytalem ze odpiecie czujnika od skrzyni (tego co mowi komputerowi czy auto jedzie czy stoi) pozwala ciut zmiejszyc spalanie, ja odpialem i u mnie odczuwac mozna tylko taka roznice ze obroty sie juz nie zawieszaja :D


Ale się uśmiałem. Kolejna bzdura z twojej strony
_________________
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 22 Maj 2011, 11:21   

Odpiecie czujnika od skrzyni ( VSS ) rozwiązuje problemy z obrotami (szaleją) jak CPP, Krokowiec i inne rzeczy są sprawne :P ano i ciutkę więcej pali na benzynie, bo wolne i tak są regulowane przez parownik co do LPG.

Odpalanie jak mówi Maki. W zimę warto przejechać choćby ten 1km na benzynie i dopiero potem na LPG przełączyć. W lato można od razu przełączyć jak jest cieplutko.

odpalanie na lpg ? znam ludzi co jeżdżą TYLKO na LPG od 3lat... ale więcej kasy ładują w silnik.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Maj 2011, 11:24   

bojarek napisał/a:
Tylko, że diablusia nie boryka się z dużym spalaniem benzyny, tylko do 14/100 gazu i wokół tej kwestii wątek się pętli.
No to co tu ma sonda lambda do tego i kilka innych rzeczy o których się gada?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 22 Maj 2011, 11:25   

LPG właczane na zupełnie zimnym silniku wykancza go
owszem mozna czasem (z braku benzyny) awaryjnie odpalić z gazu
ale zimny silnik powinien pracować na benzynie nawet latem
w mojej fiescie np. na zupełnie zimnym silniku na lpg nie mam wolnych obrotow albo są bardzo niskie
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
Blackknight88 LPG 7 4 Sty 2017, 23:32
cargo
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.