|
Otwarty przez: trzeci 30 Maj 2011, 22:47 |
[MK3] Duże spalanie LPG |
Autor |
Wiadomość |
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Maj 2011, 11:26
|
|
|
Maki napisał/a: | Cytat:
ja pale codziennie z gazu, pompa paliwa odlaczona co by sie nie zatarla....benzyny uzywalem tylko w zimie,
I głupotę robisz | A dlaczego, mam auto które jak kupiłem jakieś 3 lata temu to już jeździło tylko na LPG, nie wiem od kiedy, ale już ma 3 lata jak nic, BTW w zimie przy -20 ciężko trochę pali, ale pali i jedzie |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Blackknight88
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22 Maj 2011, 11:27
|
|
|
Diablusia moim zdaniem nie powinnaś jechać do tego durnego gazownika (chyba, że tym razem nie spieprzy sprawy), tylko wykonać regulację sama
świetny poradnik napisał pawelos666 na wcześniejszej którejś podstronie. Regulacja jest łatwa, a dokładniej zrozumiesz tego działanie. No i będziesz mogła sobie w każdej chwili podkręcić moc jak i zmniejszyć razem ze spalaniem
Joe jesteś kolejną osobą którą znam, gdzie odpala się tylko z LPG no i silnik chodzi dalej
często czyścisz parownik/wymieniasz membrany ? |
_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. |
Ostatnio zmieniony przez Blackknight88 22 Maj 2011, 11:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
diablusia
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37 Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 22 Maj 2011, 11:28
|
|
|
Jak na mój chłopski rozum.... to skoro auto na rozwalonej sondzie chlało mi 10l/100km benzyny... + 25% więcej gazu co dawało 12,5 litra gazu... jeśli sonda została wymieniona i auto zaczęło palić normalnie w granicach 7;/100km benzyny + 25% daje 9l gazu... na setke
ale mogę się mylić to tylko mój chłopski rozum:)) |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Maj 2011, 11:28
|
|
|
kuba87 napisał/a: | LPG właczane na zupełnie zimnym silniku wykancza go | Silnik to ma gdzieś,,, nie startuje się na LPG tylko i wyłącznie ze względy na reduktor, przymarza i to go dobija - silnikowi szkodzi rozruch i praca na zimno to na LPG jak i BP (nie ma to najmniejszej równicy, no może LPG mniej dobija silnik nic PB, tak, jest mniej szkodliwe niż benzyna) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 22 Maj 2011, 11:30
|
|
|
ok z tym tez się zgodzę |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Blackknight88
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22 Maj 2011, 11:31
|
|
|
Diablusia pokazałaś nam, że jak na kobietę to nie boisz się zerknąć pod maskę i sama coś podłubać przy okazji czegoś się ucząc.
Olej gazownika ciepłym żółtym. |
_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Maj 2011, 11:32
|
|
|
Blackknight88 napisał/a: | bo wolne i tak są regulowane przez parownik co do LPG | Nie, wolne w mono zawsze są regulowane przez komputer za pomocą silniczka przy przepustnicy, na parowniku to ustawiasz tylko ile gazu ma lecieć że tak powiem minimalnie i zawsze,,, pokręć przy reduktorze i zobacz jak komputer będzie chciał skontrować to co Ty ostawiłeś to tego co ona ma zaprogramowane, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Blackknight88
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22 Maj 2011, 11:34
|
|
|
Joe masz rację, ale skoro wrzucając na luz podczas jazdy gaśnie to znaczy, że ta dawka "wolnych" jest zbyt przykręcona. U mnie obroty ładnie spadają, nie gaśnie podczas jazdy na luzie i spalanie jest w normie
Być może VSS, którego odłączyłem jakiś czas temu też może mieć z tym coś wspólnego.
Wrzucenie na luz przy prędkości 100km/h nie gasi silnika. |
_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Maj 2011, 11:43
|
|
|
99% powodów gaśnięcie na wolnych przy dojeździe do skrzyżowania to wrzucanie auta na luz i toczenie się bez "zapiętego" napędu - nie wiem w jakich szkołach uczą jazdy na sprzęgle czy luzie, ale dużo osób tak robi, to w połączeniu z wdmuchnięciem powietrza w dolot (powodowane to jest ruchem pojazdu) powoduje wdmuchnięcie do reduktora gazu i zasilanie silnika czystym powietrzem i ten gaśnie,,, zły montaż (często jest zakładana blaszka zasłaniająca wlot powietrza) i do tego zła regulacja instalacji (by jak najmniej silnik palił,,, do tego na sam koniec dochodzi głupi komputer, który widać spadające obroty próbuje uchylić przepustnice i jak mu się wydaje podać więcej paliwa co akurat przynosi 100% odwrotny skutek,,,
Opisy regulacji LPG gdzie jest opisane o kręceniu śruba na wężu (czyli do instalacji gaźnikowych) w mono można sobie wsadzić, bo wystarczy ze nam komputer przesunie przepustnice i całą regulacje można sobie wsadzić,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diablusia
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37 Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 22 Maj 2011, 15:42
|
|
|
czy ktoś może sprostować moje myślenie odnośnie spalania gazu a sondy lambda;p:)?
i ewentualnego wpływu bądź braku wpływu sądy na spalanie gazu
"to skoro auto na rozwalonej sondzie chlało mi 10l/100km benzyny... + 25% więcej gazu co dawało 12,5 litra gazu... jeśli sonda została wymieniona i auto zaczęło palić normalnie w granicach 7;/100km benzyny + 25% daje 9l gazu... na setke" |
|
|
|
|
bojarek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76 Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 153 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Maj 2011, 15:51
|
|
|
Kod: | (co nieco usunięto)
- bidżej |
[ Dodano: Nie Maj 22, 2011 16:08 ]
JoeMix, JoeMix napisał/a: | Opisy regulacji LPG gdzie jest opisane o kręceniu śruba na wężu (czyli do instalacji gaźnikowych) w mono można sobie wsadzić, bo wystarczy ze nam komputer przesunie przepustnice i całą regulacje można sobie wsadzić,,, | Tys prowda, bo do monowtrysku powinno się jednak montować II-gą generację z attuatorem i sterownikem gazu. Oczywiście gazownik musi umieć ustawić w tymże sterowniku stosowne parametry attuatora i pozostałe. |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 23 Maj 2011, 18:22, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
karolusms
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie
|
Wysłany: 22 Maj 2011, 21:27
|
|
|
zapomnialem dopisac ze przy regulacji lpg w monowtrysku nieda sie tego zrobic z podpietym krokowcem...ja odpalalem na benzynie, czekalem az obroty spadna do tych 800 odpinalem krokowiec, przelaczalem na lpg i dopiero krecilem bo tak to komp caly czas korygowal, co do odpalania na lpg, poprzednia fiesta przez 4 lata byla palona tylko z gazu, jedynie w zimie byla benzyna (to byl gaznik) buda padla.......silnik do dzis (tzn od ponad roku) jezdzi w buggie !!!!!! i z tego co wiem to sprawuje sie idealnie (mi oleju wogole nie palil ale byl po remoncie.......) tak jak pisal JoeMix...odpalanie na LPG wykancza parownik (a w przypadku Lovato padaja expresowo NIEORYGINALNE membrany, oryginaly wytrzymuja ponad 2 razy dluzej), ojciec katowal auto (jest lisotnoszem) i te rozowe siadaly po nie calym roku...czarne wytrzymywaly ciut ponad 2 lata
zastanawia mnie co taki MAKI moze powiedziec poza wysmiewaniem ??
Bojarek WTF ?! |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Maj 2011, 21:57
|
|
|
Cytat: | i ewentualnego wpływu bądź braku wpływu sądy na spalanie gazu | Masz na wężu, takim grubym idący z reduktora (parownika) do puszki filtra (lub w okolice) śrube która możesz kręcić - sonda nie ma wpływu na spalanie gazu, masz tam silniczek którym komputer ustala ilość gazu - sonda ma wpływ. Cytat: | "to skoro auto na rozwalonej sondzie chlało mi 10l/100km benzyny... + 25% więcej gazu co dawało 12,5 litra gazu... jeśli sonda została wymieniona i auto zaczęło palić normalnie w granicach 7;/100km benzyny + 25% daje 9l gazu... na setke" | To nie jest tak nieprawdą jest ze auto pali 120% normy gazu,,, tylko że silnik zasilany LPG może spalić 120% normy benzyny, czyli jeśli fabryka celuje w 10L to LPG może być 8L a może być 12L,,, i te 12L to jest OK, jak będzie 15 to znaczy ze pali za dużo bo coś jest nie tak, nie jest tak ze zepsute auto pali 10L to LPG pali 12,,, a po naprawie pali 8L i wtedy spalanie gazu tez spadnie,,, więc jeśli auto spalało dużo benzyny i zostało naprawione coś co odpowiadało za podawanie większej ilości paliwa, a jednocześnie nie ma wpływu na instalacje LOG to spalanie LPG raczej nie spadnie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
karolusms
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie
|
Wysłany: 22 Maj 2011, 22:05
|
|
|
a dlaczego tak jest ze bedzie palic lpg wiecej ??? moc uzyskuje sie z masy nie z objetosci..... 1 kg lpg to ok 1,73 litra 1 kg benzyny to ok 1.33 litra, do tego jeszcze dochodzi kalorycznosc, a tej nie pamietam |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Maj 2011, 22:12
|
|
|
Dokładnie, i jeśli się okazuje że silnik pali mniej gazu niż benzyny to albo ma za mocno skręconą mieszankę albo jego czasy świetności minęły i pali benzyny ponad normę,,, o ile w obecnych silnikach to nie częste, to w starych gaźnikowych prawie zasadą jest ze pali mniej gazu niż benzyny ze względu na rozklekotany gaźnik,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
karolusms
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie
|
Wysłany: 22 Maj 2011, 23:37
|
|
|
uczestniczylem w wymianie piercieni w fiacie uno 1.0 w ktorym wlasciciel (uwaga to nie zart) potrafil zejsc ponizej 6 litrow na 100 km, oczywiscie w trasie ..... po sciagnieciu glowicy zonk, nadzery na tlokach, glowicy i zaworach, slady takie jakby ktos przylozyl przecinak i mocno przywalil mlotkiem, najwiecej takich sladow mialy 2 srodkowe tloki (najwieksza temperatura) aktualnie gaz tak wyregulowany ze pali 7-9 litra, auto przebieg ma niewielki , jakies 150 tys, gaz zalozony chyba przy 80 tys.....oto co potrafi zrobic uboga mieszanka, w duzym fiacie sadystyczni uzytkownicy bawili sie gaznikiem poteznie zubozajac mieszanke (wczesniej planowanie glowicy, poprawa sprezania idt) jednak silnik wtedy tak sie nagrzewal ze olej kompletnie tracil swoja lepkosc i pompa przestawala tloczyc, olej zweglal sie tworzac potezne nagary ktore zapychaly kanaly olejowe i silnik po nie wielkim przebiegu sam sobie "rozwiercal" cylindry albo poprostu zacieral sie na amen, wszelakie teorie ze silnik niszczy paliwko LPG sa wyssane z palca, nie samo paliwo a ZUBOZONA mieszanka, lpg nie zmywa filmu olejowego, lpg nie degraduje oleju a przedewszystkim nie tworzy nagarow, tyle co moge powiedziec zdrowa fiesta powinna palic od 7 do 9 litra przy jezdzie w miare eko i bez pociskania |
_________________
|
|
|
|
|
majdanos
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Wiktor
Wiek: 31 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 73 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 23 Maj 2011, 02:22
|
|
|
To juz wiemy od czego zalezy spalanie benzyny...zbyt mocne zubożanie mieszanki.na czym odpalac, kto gdzie mieszka,o uno tez wiemy nawet jak obrotomierz zrobic ! ale w temat nic ciekawego a szkoda bo mnie sprawa interesuje |
|
|
|
|
Blackknight88
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 23 Maj 2011, 06:09
|
|
|
majdanos na temat też sporo wiemy. Czego nie wiesz dokładne ? |
_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. |
|
|
|
|
GrubyP
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł Gruby
Wiek: 35 Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 61 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 23 Maj 2011, 07:14
|
|
|
karolusms napisał/a: | tyle co moge powiedziec zdrowa fiesta powinna palic od 7 do 9 litra przy jezdzie w miare eko i bez pociskania |
No to bogato. A jak to jest z instalacjami sekwencyjnymi do wielopunktowego wtrysku ?
Tam też można ustawiać "ręcznie" pokrętłem mieszankę, czy już nie... z tego co się orientuje to już nie....
Moja poza miastem paliła 5,5- 5,7 Pb teraz 6,5 LPG. Czytając to co piszecie to się trochę dziwie, same spece tutaj , za 20 kkm silnik do remontu, czy jak ?
Kod: | (co nieco usunięto)
- bidżej |
|
Ostatnio zmieniony przez bidżej 23 Maj 2011, 18:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
diablusia
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37 Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 23 Maj 2011, 08:11
|
|
|
Oo ludzie ! przyprowadzam was do porządku... nie to jest tematem moich problemów tylko duże spalanie LPG mojej czerwonej fiesty:)
czy nikt się nie ustosunkuje do moich damskich domysłów odnośnie... sondy lambda spalania benzyny i wpływu na spalanie gazu;-/ powtórzone dwa razy kilka postów wcześniej....
Lepiej się tym zajmijmy a nie tym.. komu staje a komu nie;) ps. każdego z nas czeka ten sam wiek innych wczesniej innych później więc chillll |
|
|
|
|
|
Podobne Tematy |
Temat |
Autor |
Forum |
Odpowiedzi |
Ostatni post |
|
Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
|
Blackknight88 |
LPG |
7 |
4 Sty 2017, 23:32 cargo |
|
Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
|
diodalodz |
Mechanika ogólna |
5 |
31 Sty 2006, 09:10 Gość |
|
Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
|
Freeman |
Nasze auta |
0 |
12 Lip 2011, 16:36 Freeman |
|
Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
|
Longer_007 |
Hyde-Park |
205 |
2 Wrz 2015, 14:13 szagrad |
|
Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
|
TomeX500 |
Tuning mechaniczny |
39 |
25 Cze 2013, 22:37 rybek121 |
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|