Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: lpg, mk3, regulacja lpg, spalanie, zuzycie paliwa

Otwarty przez: trzeci
30 Maj 2011, 22:47
[MK3] Duże spalanie LPG
Autor Wiadomość
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Maj 2011, 11:26   

Maki napisał/a:
Cytat:
ja pale codziennie z gazu, pompa paliwa odlaczona co by sie nie zatarla....benzyny uzywalem tylko w zimie,

I głupotę robisz
A dlaczego, mam auto które jak kupiłem jakieś 3 lata temu to już jeździło tylko na LPG, nie wiem od kiedy, ale już ma 3 lata jak nic, BTW w zimie przy -20 ciężko trochę pali, ale pali i jedzie :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 22 Maj 2011, 11:27   

Diablusia moim zdaniem nie powinnaś jechać do tego durnego gazownika (chyba, że tym razem nie spieprzy sprawy), tylko wykonać regulację sama :)

świetny poradnik napisał pawelos666 na wcześniejszej którejś podstronie. Regulacja jest łatwa, a dokładniej zrozumiesz tego działanie. No i będziesz mogła sobie w każdej chwili podkręcić moc jak i zmniejszyć razem ze spalaniem :)


Joe jesteś kolejną osobą którą znam, gdzie odpala się tylko z LPG no i silnik chodzi dalej :D

często czyścisz parownik/wymieniasz membrany ?
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
Ostatnio zmieniony przez Blackknight88 22 Maj 2011, 11:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22 Maj 2011, 11:28   

Jak na mój chłopski rozum.... to skoro auto na rozwalonej sondzie chlało mi 10l/100km benzyny... + 25% więcej gazu co dawało 12,5 litra gazu... jeśli sonda została wymieniona i auto zaczęło palić normalnie w granicach 7;/100km benzyny + 25% daje 9l gazu... na setke

ale mogę się mylić to tylko mój chłopski rozum:))
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Maj 2011, 11:28   

kuba87 napisał/a:
LPG właczane na zupełnie zimnym silniku wykancza go
Silnik to ma gdzieś,,, nie startuje się na LPG tylko i wyłącznie ze względy na reduktor, przymarza i to go dobija - silnikowi szkodzi rozruch i praca na zimno to na LPG jak i BP (nie ma to najmniejszej równicy, no może LPG mniej dobija silnik nic PB, tak, jest mniej szkodliwe niż benzyna)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 22 Maj 2011, 11:30   

ok z tym tez się zgodzę
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 22 Maj 2011, 11:31   

Diablusia pokazałaś nam, że jak na kobietę to nie boisz się zerknąć pod maskę i sama coś podłubać przy okazji czegoś się ucząc.

Olej gazownika ciepłym żółtym.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Maj 2011, 11:32   

Blackknight88 napisał/a:
bo wolne i tak są regulowane przez parownik co do LPG
Nie, wolne w mono zawsze są regulowane przez komputer za pomocą silniczka przy przepustnicy, na parowniku to ustawiasz tylko ile gazu ma lecieć że tak powiem minimalnie i zawsze,,, pokręć przy reduktorze i zobacz jak komputer będzie chciał skontrować to co Ty ostawiłeś to tego co ona ma zaprogramowane,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 22 Maj 2011, 11:34   

Joe masz rację, ale skoro wrzucając na luz podczas jazdy gaśnie to znaczy, że ta dawka "wolnych" jest zbyt przykręcona. U mnie obroty ładnie spadają, nie gaśnie podczas jazdy na luzie i spalanie jest w normie :)

Być może VSS, którego odłączyłem jakiś czas temu też może mieć z tym coś wspólnego.


Wrzucenie na luz przy prędkości 100km/h nie gasi silnika.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Maj 2011, 11:43   

99% powodów gaśnięcie na wolnych przy dojeździe do skrzyżowania to wrzucanie auta na luz i toczenie się bez "zapiętego" napędu - nie wiem w jakich szkołach uczą jazdy na sprzęgle czy luzie, ale dużo osób tak robi, to w połączeniu z wdmuchnięciem powietrza w dolot (powodowane to jest ruchem pojazdu) powoduje wdmuchnięcie do reduktora gazu i zasilanie silnika czystym powietrzem i ten gaśnie,,, zły montaż (często jest zakładana blaszka zasłaniająca wlot powietrza) i do tego zła regulacja instalacji (by jak najmniej silnik palił,,, do tego na sam koniec dochodzi głupi komputer, który widać spadające obroty próbuje uchylić przepustnice i jak mu się wydaje podać więcej paliwa co akurat przynosi 100% odwrotny skutek,,,

Opisy regulacji LPG gdzie jest opisane o kręceniu śruba na wężu (czyli do instalacji gaźnikowych) w mono można sobie wsadzić, bo wystarczy ze nam komputer przesunie przepustnice i całą regulacje można sobie wsadzić,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22 Maj 2011, 15:42   

czy ktoś może sprostować moje myślenie odnośnie spalania gazu a sondy lambda;p:)?
i ewentualnego wpływu bądź braku wpływu sądy na spalanie gazu

"to skoro auto na rozwalonej sondzie chlało mi 10l/100km benzyny... + 25% więcej gazu co dawało 12,5 litra gazu... jeśli sonda została wymieniona i auto zaczęło palić normalnie w granicach 7;/100km benzyny + 25% daje 9l gazu... na setke"
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Maj 2011, 15:51   

Kod:
(co nieco usunięto)
- bidżej


[ Dodano: Nie Maj 22, 2011 16:08 ]
JoeMix,
JoeMix napisał/a:
Opisy regulacji LPG gdzie jest opisane o kręceniu śruba na wężu (czyli do instalacji gaźnikowych) w mono można sobie wsadzić, bo wystarczy ze nam komputer przesunie przepustnice i całą regulacje można sobie wsadzić,,,
Tys prowda, bo do monowtrysku powinno się jednak montować II-gą generację z attuatorem i sterownikem gazu. Oczywiście gazownik musi umieć ustawić w tymże sterowniku stosowne parametry attuatora i pozostałe.
Ostatnio zmieniony przez bidżej 23 Maj 2011, 18:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 22 Maj 2011, 21:27   

zapomnialem dopisac ze przy regulacji lpg w monowtrysku nieda sie tego zrobic z podpietym krokowcem...ja odpalalem na benzynie, czekalem az obroty spadna do tych 800 odpinalem krokowiec, przelaczalem na lpg i dopiero krecilem bo tak to komp caly czas korygowal, co do odpalania na lpg, poprzednia fiesta przez 4 lata byla palona tylko z gazu, jedynie w zimie byla benzyna (to byl gaznik) buda padla.......silnik do dzis (tzn od ponad roku) jezdzi w buggie !!!!!! :P i z tego co wiem to sprawuje sie idealnie (mi oleju wogole nie palil ale byl po remoncie.......) tak jak pisal JoeMix...odpalanie na LPG wykancza parownik (a w przypadku Lovato padaja expresowo NIEORYGINALNE membrany, oryginaly wytrzymuja ponad 2 razy dluzej), ojciec katowal auto (jest lisotnoszem) i te rozowe siadaly po nie calym roku...czarne wytrzymywaly ciut ponad 2 lata

zastanawia mnie co taki MAKI moze powiedziec poza wysmiewaniem ??

Bojarek WTF ?! :2xf:
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Maj 2011, 21:57   

Cytat:
i ewentualnego wpływu bądź braku wpływu sądy na spalanie gazu
Masz na wężu, takim grubym idący z reduktora (parownika) do puszki filtra (lub w okolice) śrube która możesz kręcić - sonda nie ma wpływu na spalanie gazu, masz tam silniczek którym komputer ustala ilość gazu - sonda ma wpływ.
Cytat:
"to skoro auto na rozwalonej sondzie chlało mi 10l/100km benzyny... + 25% więcej gazu co dawało 12,5 litra gazu... jeśli sonda została wymieniona i auto zaczęło palić normalnie w granicach 7;/100km benzyny + 25% daje 9l gazu... na setke"
To nie jest tak nieprawdą jest ze auto pali 120% normy gazu,,, tylko że silnik zasilany LPG może spalić 120% normy benzyny, czyli jeśli fabryka celuje w 10L to LPG może być 8L a może być 12L,,, i te 12L to jest OK, jak będzie 15 to znaczy ze pali za dużo bo coś jest nie tak, nie jest tak ze zepsute auto pali 10L to LPG pali 12,,, a po naprawie pali 8L i wtedy spalanie gazu tez spadnie,,, więc jeśli auto spalało dużo benzyny i zostało naprawione coś co odpowiadało za podawanie większej ilości paliwa, a jednocześnie nie ma wpływu na instalacje LOG to spalanie LPG raczej nie spadnie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 22 Maj 2011, 22:05   

a dlaczego tak jest ze bedzie palic lpg wiecej ??? moc uzyskuje sie z masy nie z objetosci..... 1 kg lpg to ok 1,73 litra 1 kg benzyny to ok 1.33 litra, do tego jeszcze dochodzi kalorycznosc, a tej nie pamietam
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Maj 2011, 22:12   

Dokładnie, i jeśli się okazuje że silnik pali mniej gazu niż benzyny to albo ma za mocno skręconą mieszankę albo jego czasy świetności minęły i pali benzyny ponad normę,,, o ile w obecnych silnikach to nie częste, to w starych gaźnikowych prawie zasadą jest ze pali mniej gazu niż benzyny ze względu na rozklekotany gaźnik,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 22 Maj 2011, 23:37   

uczestniczylem w wymianie piercieni w fiacie uno 1.0 w ktorym wlasciciel (uwaga to nie zart) potrafil zejsc ponizej 6 litrow na 100 km, oczywiscie w trasie ..... po sciagnieciu glowicy zonk, nadzery na tlokach, glowicy i zaworach, slady takie jakby ktos przylozyl przecinak i mocno przywalil mlotkiem, najwiecej takich sladow mialy 2 srodkowe tloki (najwieksza temperatura) aktualnie gaz tak wyregulowany ze pali 7-9 litra, auto przebieg ma niewielki , jakies 150 tys, gaz zalozony chyba przy 80 tys.....oto co potrafi zrobic uboga mieszanka, w duzym fiacie sadystyczni uzytkownicy bawili sie gaznikiem poteznie zubozajac mieszanke (wczesniej planowanie glowicy, poprawa sprezania idt) jednak silnik wtedy tak sie nagrzewal ze olej kompletnie tracil swoja lepkosc i pompa przestawala tloczyc, olej zweglal sie tworzac potezne nagary ktore zapychaly kanaly olejowe i silnik po nie wielkim przebiegu sam sobie "rozwiercal" cylindry albo poprostu zacieral sie na amen, wszelakie teorie ze silnik niszczy paliwko LPG sa wyssane z palca, nie samo paliwo a ZUBOZONA mieszanka, lpg nie zmywa filmu olejowego, lpg nie degraduje oleju a przedewszystkim nie tworzy nagarow, tyle co moge powiedziec zdrowa fiesta powinna palic od 7 do 9 litra przy jezdzie w miare eko i bez pociskania
_________________

 
 
 
majdanos 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Wiktor
Wiek: 31
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 73
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23 Maj 2011, 02:22   

To juz wiemy od czego zalezy spalanie benzyny...zbyt mocne zubożanie mieszanki.na czym odpalac, kto gdzie mieszka,o uno tez wiemy nawet jak obrotomierz zrobic ! ale w temat nic ciekawego :2xf: a szkoda bo mnie sprawa interesuje :ok:
 
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 23 Maj 2011, 06:09   

majdanos na temat też sporo wiemy. Czego nie wiesz dokładne ?
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
GrubyP 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł Gruby
Wiek: 35
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 61
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23 Maj 2011, 07:14   

karolusms napisał/a:
tyle co moge powiedziec zdrowa fiesta powinna palic od 7 do 9 litra przy jezdzie w miare eko i bez pociskania


No to bogato. A jak to jest z instalacjami sekwencyjnymi do wielopunktowego wtrysku ?
Tam też można ustawiać "ręcznie" pokrętłem mieszankę, czy już nie... z tego co się orientuje to już nie....
Moja poza miastem paliła 5,5- 5,7 Pb teraz 6,5 LPG. Czytając to co piszecie to się trochę dziwie, same spece tutaj :twisted: , za 20 kkm silnik do remontu, czy jak ?

Kod:
(co nieco usunięto)
- bidżej
Ostatnio zmieniony przez bidżej 23 Maj 2011, 18:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23 Maj 2011, 08:11   

Oo ludzie ! przyprowadzam was do porządku... nie to jest tematem moich problemów :) :yes: tylko duże spalanie LPG mojej czerwonej fiesty:)

czy nikt się nie ustosunkuje do moich damskich domysłów odnośnie... sondy lambda spalania benzyny i wpływu na spalanie gazu;-/ :ra: powtórzone dwa razy kilka postów wcześniej....
Lepiej się tym zajmijmy a nie tym.. komu staje a komu nie;) ps. każdego z nas czeka ten sam wiek innych wczesniej innych później więc chillll
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
Blackknight88 LPG 7 4 Sty 2017, 23:32
cargo
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.