Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: lpg, mk3, regulacja lpg, spalanie, zuzycie paliwa

Otwarty przez: trzeci
30 Maj 2011, 21:47
[MK3] Duże spalanie LPG
Autor Wiadomość
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 36
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Maj 2011, 14:54   [MK3] Duże spalanie LPG

Witam

Jestem szczęśliwą posiadaczką fiesty z 1992roku silnik 1.1 benzyna plus LPG.
Instalacje założyłam w październiku 2010 roku, auto paliło mi około 11l/100km. Jakiś czas temu, zaczęła palić mi sporo więcej bo pali mi aż 13-14 litrów na 100km gazu (dodam że zimą paliła mi 11 a teraz jak jest ciepło... to pali mi więcej )
Byłam u gazownika, który wyregulował mi rzekomo gazik.. ale za dużo się nie zmieniło przejechałam 100km i już nie mam pół butli (w butle wchodzi około 28litrów)

Kilka dni temu wymieniłam świece (świece motorcraftu) bo były już trochę przepalone i czas był je wymienić i myślałam że może to jest przyczyną... ale niestety:(

Dodam że gaz mam na gwarancji, ale gazownik jest na drugim końcu miasta... i nie ukrywam że wolałabym jakoś to sama załatwić...
(ostatnio miałam taką sytuacje, że po tej wizycie u gazownika fieścinka miała muła na jedynce, a na drugi dzień w ogóle pedał gazu na LPG był tępy w ogóle nie reagował na wciskanie pedału - po telefonie do gazownika, kazał przekręcić mi o pół obrotu pokrętło będące na dwóch przewodach gumowych, który odpowiada za power)

fiesta teraz chodzi bez zarzutu... poza tym że mi dużo pali.. a nie ukrywam że interesuje mnie jak najtańsza jazda;))
Czy ktoś może podpowiedzieć mi co może być przyczyną takiego dużego spalania LPG??

Z góry dziękuje za pomoc!!
Ostatnio zmieniony przez bidżej 23 Maj 2011, 17:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
majdanos 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Wiktor
Wiek: 31
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 73
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Maj 2011, 15:01   

jak zaczelas krecic srubkami odpowiadajacymi za ilosc dostarczanego gazu do silnika to sie nie ma co dziwic ze wiecej pali :) napisz moze ile lat ma instalacja ulatwi to sprawe :)
 
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 36
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Maj 2011, 15:03   

zakładana była w październiku czyli ma 7 miesięcy mogę wstawić zdjęcie pod maską jeśli to coś ułatwi:)

dodam jeszcze że przekręciłam o pół obrotu to pokrętło od poweru - tak jak kazał gazownik - bo w ogóle nie było na gazie poweru.:) a nie że kręciłam sobie sama;P

zamieszczam foto spod maski:)





 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 18 Maj 2011, 18:35   

diablusia: A może całkiem prozaicznie gdzieś sobie gaz ulata nieszczelnością...? Niekoniecznie musi być zapaszek. :bezradny:
_________________
Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 18 Maj 2011, 18:47   

Cytat:
auto paliło mi około 11l/100km. Jakiś czas temu, zaczęła palić mi sporo więcej bo pali mi aż 13-14 litrów na 100km gazu


11L to dużo. Twoja fieścina w trybie mieszanym powinna palić max 8,5L. Coś nie tak od samego początku z tą instalacją.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 36
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Maj 2011, 19:46   

Maki - co do nieszczelności... to co proponujesz???? jak można to sprawdzić??? czy mogę zrobić to jakoś sama? czy muszę jechać do gazownika... mam czasem wrażenie że on chce mnie "zbyć" w sensie że niby coś tam pogrzebie i to wszystko.. a ja się nie znam.. on twierdzi że ona może palić 11L... ;-/ Więc szczerze mówiąc jestem troche smutna i zła że tak mnie robi..
może ktoś jest z bydgoszczy i ma dobrego gazownika? którego mógłby poelcić który zająłby się fiestą nalezycie a nie na odwal???
gdzie ewentualnie może być ta nieszczelność?
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 18 Maj 2011, 20:19   

Może spalić jak źle jest wyregulowana. 11L to jakiś abstrakcyjny wynik. 11L to dużo za dużo.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
majdanos 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Wiktor
Wiek: 31
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 73
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Maj 2011, 20:50   

wlasnie sprawdzalem dzisiaj szczelnosc.zrobilem tak :wymieszalem wode z plynem do naczyn i wlalem to do zraszacza do szyb(taka butelka co sie pryska jak sie okna myje w chalupie)nastepnie pryskalem na zlaczenia poczynajac od butli.jak byl wyciek to byly bable.samochod musi miec pootwierane elektro zawory a najlepiej jak jest odpalony tylko wtedy trzeba uwazac zeby nie prysnac na goracy silnik bo moze byc zle :>
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Maj 2011, 22:00   

Maki, 11 po mieście do osiągnięcia spokojnie, silniczek 1.1 nie jest demonem mocy i trzeba go kręcić, kręci się go powyżej 3tyś to i spali swoje
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 18 Maj 2011, 22:21   

diablusia napisał/a:
Dodam że gaz mam na gwarancji, ale gazownik jest na drugim końcu miasta... i nie ukrywam że wolałabym jakoś to sama załatwić...

matko boska..
drugi koniec miasta o zgrozo..
Boisz się przejechać na drugą stronę?
Nie mieszkasz w Moskwie..
Pojedz do niego niech sam sie tym zajmie zanim stracisz gwarancję za durne kręcenie śrubek...
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18 Maj 2011, 22:27   

drzeniow, ale to jest gwarancja na regulacje, czy jak oni dają? Że nie można do innego zakładu podjechać,zeby wymienili filtry i wyregulowali?

Inna sprawa, ze jezeli silnik jest w sredniej kondycji to chyba może tyle palić. Moje 1.1 pali 9-10l benzyny w miescie(częsciej 10), więc gazowo by było 11-13.

A w ogole ci gaziarze niektórzy to sierotki jakieś :P . Znajomy buja się już prawie miesiąc, zeby mu wyregulowali instalacje 1 gen bo gaśnie na wolnych i nie mogą tego zrobić...
 
 
Magda M. 




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Magda
Wiek: 40
Dołączyła: 20 Lut 2010
Posty: 1353
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Maj 2011, 23:01   

Hmm... Coś znajomo brzmi. U mnie na 1.1 LPG też było spalanie 11 litrów na 100 kilometrów. Potem podskoczyło do 13. Wizyta u gazownika, regulacja, spadło z powrotem do 11. Tylko że jazda na gazie stała się masakrą, bo fiesta miała takiego muła, że szkoda gadać. Jak paliła 13, to na gazie szła lepiej i szybciej niż na benzynie, przy 11 przeszła do trybu standardowego, czyli LPG muł i power na benzynie. Ale miesiąc czy dwa po tej regulacji silnik nadawał się już tylko do śmieci i był swap.
Jedyna różnica to to, że tu jest nowa instalacja, a moja miała 13 czy 14 lat i parownik do wywalenia. Ale 11 litrów przy spokojnej jeździe po mieście to jest dużo za dużo jak na 1.1, a 13 - 14 to już tym bardziej...
_________________
Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw. :)

K.I.T.T. [']
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816

My car, my choice, my pride - Siekierap! :)
 
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 36
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19 Maj 2011, 06:29   

drzeniow napisał/a:
diablusia napisał/a:
Dodam że gaz mam na gwarancji, ale gazownik jest na drugim końcu miasta... i nie ukrywam że wolałabym jakoś to sama załatwić...

matko boska..
drugi koniec miasta o zgrozo..
Boisz się przejechać na drugą stronę?
Nie mieszkasz w Moskwie..
Pojedz do niego niech sam sie tym zajmie zanim stracisz gwarancję za durne kręcenie śrubek...


Nie chodzi o to że boje się jechac bo w tygodniu robie koło tysiąca kilometrów:) chodzi o to że już jade do niego 3-4 raz i tak na dobrą sprawę... g.. z tego mam;-/ ale dziś do niego zadzwonie powiem mu jak jest... i powiem że moge mu zostawić auto na troche niech się nim porządnie zajmie

[ Dodano: Czw Maj 19, 2011 07:31 ]
vegetagt napisał/a:
drzeniow, ale to jest gwarancja na regulacje, czy jak oni dają? Że nie można do innego zakładu podjechać,zeby wymienili filtry i wyregulowali?

Inna sprawa, ze jezeli silnik jest w sredniej kondycji to chyba może tyle palić. Moje 1.1 pali 9-10l benzyny w miescie(częsciej 10), więc gazowo by było 11-13.

A w ogole ci gaziarze niektórzy to sierotki jakieś :P . Znajomy buja się już prawie miesiąc, zeby mu wyregulowali instalacje 1 gen bo gaśnie na wolnych i nie mogą tego zrobić...


Jakiś czas temu też mi gasła na wolnych obrotach jak podjeżdżałam do skrzyżowania... ;-/ wrzucałam luz hamulec auto cyk i gasło:) wystarczyła regulacja czarnej śrubki od wolnych obrotów
a ogólnie silnik mam w miare dobrym stanie

[ Dodano: Czw Maj 19, 2011 07:33 ]
Magda M. napisał/a:
Hmm... Coś znajomo brzmi. U mnie na 1.1 LPG też było spalanie 11 litrów na 100 kilometrów. Potem podskoczyło do 13. Wizyta u gazownika, regulacja, spadło z powrotem do 11. Tylko że jazda na gazie stała się masakrą, bo fiesta miała takiego muła, że szkoda gadać. Jak paliła 13, to na gazie szła lepiej i szybciej niż na benzynie, przy 11 przeszła do trybu standardowego, czyli LPG muł i power na benzynie. Ale miesiąc czy dwa po tej regulacji silnik nadawał się już tylko do śmieci i był swap.
Jedyna różnica to to, że tu jest nowa instalacja, a moja miała 13 czy 14 lat i parownik do wywalenia. Ale 11 litrów przy spokojnej jeździe po mieście to jest dużo za dużo jak na 1.1, a 13 - 14 to już tym bardziej...


U mnie też był muł po ostatniej wizycie - wiec do szkoły 100km(w obie strony) jechałam na benzynie ;) po czym po podkręceniu poweru... wszystko było dobrze
dziś do niego zadzwonie i umówie się na odstawienie fiestki oby jeszcze udało się przed weekendem:)
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 19 Maj 2011, 08:36   

a ile Ci benzyny pali ?

u mnie gdy nagle zaczęła palić 12-14l gazu to przy błędach sczytanych z kompa wyszło na sondę lambdę. Faktycznie była rozwalona i trza było wrzucić nową.

Jedni mówią, że sonda lambda ma się nijak do LPG tu w fieście mk3 na monowtrysku, ale ja mówię jak było to u mnie.

Może u Ciebie sonda też siada ? zależ ile Ci pali PB.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
zdaszek 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 2.0 16V
Imię: Stasiek
Wiek: 34
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 214
Skąd: Łódź/Pabianice
Wysłany: 19 Maj 2011, 08:37   

Uważajcie na gazowników, którzy będą Wam za bardzo skręcać instalacje. Jak dla mnie ten koleś to jakiś partacz skoro w przeciągu 4 wizyt nie naprawił usterki. Skręcenie dawki przynosi korzyści na krótko, bo faktycznie mniej pali, ale kiedy mieszanka gazowo-powietrzna jest zbyt uboga (za mało w niej gazu) to dochodzi do wzrostu temperatury, w efekcie czego najpierw w d..ę dostaje uszczelka pod głowicą a później sama głowica (wypalanie zaworów i gniazd zaworowych). Czyli tak jak pisała Magda M. - najpierw miała ekonomię a potem silnik poza autem (z tym, że akurat ona na tym źle nie wyszła :ok: )

Generalnie nie pozwalaj przykręcać tego na pałę, bo wychodzi to tylko ze szkodą dla silnika.
Pojedź do innego (dobrego) gazownika, a tego partacza zostaw wspokoju, bo co Ci po jego gwarancji, skoro nic zrobić nie umie ? :tyłek:
 
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 36
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19 Maj 2011, 11:45   

A czy można jakoś sprawdzić czy sonda lambda jest walnięta???

Nie wiem ile mi pali benzyny bo po to zakładałam gaz żeby na benzynie nie jeździć:D ale ostatnio jechałam bo musiałam zrobiłam 80 - 100km około - na trasie - to SPALIŁA MI benzyny tak za 35-40zł tankowałam po 5.05zł za litr czyli około czyli przy moich obliczeniach też w sumie wychodzi koło 9-10 l benzyny więc może tu w tym jest problem;-/

zdaszek, dzisiaj dzwoniłam do niego mówił że mam ją przywieźć ale muszę ją u niego zostawić ostatnie 4 wizyty były na zasadzie - podjeżdżam otwieram maske on cos robi, pomieszał dobra do widzenia:)
A teraz mu powiedziałam że ma zrobić ją porządnie... a moze rzeczywiście problem tkwi w sondzie lambda?
 
 
zdaszek 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 2.0 16V
Imię: Stasiek
Wiek: 34
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 214
Skąd: Łódź/Pabianice
Wysłany: 19 Maj 2011, 12:10   

40 podzielić na 5 wychodzi idealnie 8 <8>
Jednak 8 litrów benzyny na trasie to i tak dużo.
U mnie np. za gaśnięcie na skrzyżowaniach odpowiedzialny był CPP. Wymieniłem z tego czerwonego na czarny i jest OK.
Z tym, że moje 1.4 przy mocnym butowaniu w trasie gazu spala 10l/100km a przy butowaniu po mieście około 13-14l/100km
 
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 36
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19 Maj 2011, 12:55   

No tak.. ale to na 100km.. a ja z bydgoszczy do torunia nie mam 100km jest około 80km a przed założeniem gazu pamiętam że też coś mi dużo chlała U mnie nie pamiętam co było ale zrobili więc luz.. ale chyba też CPP był wymieniany...

a co do sondy lambda bo zaczynam się zastanawiać że to może ona jest winna znalazłam na youtubie odczyt z sondy lambda miernikiem tylko nie wiem czy to jest odczyt jaki powinien być? mógłby ktoś podpowiedzieć?
Jak dokładnie jest z tym sprawdzeniem tej sondy jak to można zrobić??? bo nie chce kupować części a może się okazać że to nie to;P

aaaa i wiecie co jeszcze.... już spory czas temu zaobserwowałam u siebie pewną nieprawidłowość:) mianowicie:

Ruszam spod domu do sklepu który jest oddalony około 2km. Auto odpala bez problemu itp, jedzie bez problemu po czym parkuje przed sklepem robie drobne zakupy (powiedzmy około 5min) wsiadam do auta i próbuje odpalić... i jest problem... muszę długo trzymać kluczyk przekręcony żeby auto odpaliło...;-/
2 dni temu podjechałam po chłopaka pod dom (około 1km) nie był jeszcze gotów więc zgasiłam silnik, czekałam może 3minuty-5minut i co po przekręceniu kluczyka auto się jakby dusiło i nie chciało odpalić;-/ niby załapuje obroty po czym gaśnie... albo w ogóle nie chce wskoczyć na obroty.
Problem pojawia się tylko po przejechaniu krótkich dystansów, zgaszeniu silnika i chęci odpalenia go po krótkim postoju;-/
dodam że:
1. Płyn w chłodnicy był wymieniany na nowy jest na max.
2. Akumulator jest w stanie idealnym - facet w sklepie gdzie kupowałam sprawdzał mi ako trzema różnymi przyrządami :)
3. Ładowanie alternatora też jest dobre bo sprawdzałam miernikiem

czy przyczyną tego może być sonda? czy ktoś wie co może być przyczyną owej sytuacji... ??
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Maj 2011, 13:23   

Masz LPG, możliwe ze po zgaszeniu się zalewa gazem,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
zdaszek 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 2.0 16V
Imię: Stasiek
Wiek: 34
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 214
Skąd: Łódź/Pabianice
Wysłany: 19 Maj 2011, 13:43   

Generalnie jest tak, że zawsze się powinno odpalać na benzynie.
Jeżeli przejedziesz kilka kilometrów to auta nie zagrzejesz. Jeżeli w tym czasie przełączasz sama na gaz i potem chcesz jeszcze na tym gazie odpalić to problem faktycznie może być i nie ma w tym nic dziwnego.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
Blackknight88 LPG 7 4 Sty 2017, 23:32
cargo
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.