Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: gaznik, lpg, mk3

[MK3] Strzela w gaźnik/wydech, traci moc na lpg
Autor Wiadomość
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27 Maj 2011, 11:12   [MK3] Strzela w gaźnik/wydech, traci moc na lpg

Nie pali na czwarty cylinder, zapewne dlatego że jest słaba iskra lub w złym momencie. Cewka podmieniona i było to samo, kable WN wymienione, świece wymienione, napięcie na wtyczce do cewki po 10,6V na zapłonie. Gorszym problemem jest dla mnie to, że na gazie, szczególnie jak się rozgrzeje traci na mocy, a przy przyśpieszaniu nie dość że się dławi to jeszcze strzela w gaźnik albo w wydech, ciężko powiedzieć w co bo to tylko podczas jazdy się dzieje, słychać takie syknięcie i szarpnie. Daję do mechaniki ponieważ na benzynie też się tak zdarza ale rzadko. Macie jakieś pomysły?
_________________
Ostatnio zmieniony przez trzeci 12 Sie 2011, 13:04, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Maj 2011, 11:30   

matrix-1990 napisał/a:
napięcie na wtyczce do cewki po 10,6V na zapłonie.
Środkowy pin do masy i takie napięcie? Zamień cylindry miejscami parze,,, jak kompresja na silniku?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27 Maj 2011, 11:38   

nom i po dwóch stronach po 10,6V, kompresja po 9 na rozgrzanym
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Maj 2011, 12:02   

matrix-1990, na cewce nie masz napięcia po 2 stronach, tylko jest jeden przewód zasilający (bodajże środkowy) i trzeba zmierzyć napięcie między nim a masą pojazdu,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27 Maj 2011, 18:20   

ale po bokach masz od masy i właśnie do tych mas patrzałem, no jak chcesz to sprawdzę do karoserii, jutro zobaczę z podmianą kabli, a dzisiaj zauważyłem że na benzynie szarpnie i strzeli w gaźnik jak jest rozgrzany i jak próbuję szybko ruszyć z dobrze dobraną ilością gazu, żeby nie strzelił muszę przygazować ciut
_________________
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 27 Maj 2011, 18:30   

pokaz co masz pod maską :P
93 rok i gażnik?
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27 Maj 2011, 18:42   

no wtrysk ssania ręcznego raczej nie ma :P a nie chce mi się gibać specjalnie z aparatem na dół żeby zwyczajnego hcs'a pokazać
_________________
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 27 Maj 2011, 19:49   

moze edis padł
sprobuj podmienic
i czujnik wału korbowego
pokaz kotku co masz w srodku :D
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27 Maj 2011, 20:05   



tu jakąś fotkę sprzed pół roku znalazłem :P czujnika wału korbowego gaźniki nie mają :P z ESC właśnie się zastanawiam, no ale jeden zwój jest na 1 i 4 cylinder, jesli na 4 jest slaba iskra to czemu nie na 1, w ogóle jak to rozdziela zapłon skoro JoeMix mówi że jest jeden plus?
_________________
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 27 Maj 2011, 21:57   

bo ten 1 plus rozdzielony jest na dwie cewki
a te są sterowane masą, dlatego masz dwie masy i jeden plus
przewody sprawdzałeś?
i pytanie do JOE
da się zastapic esc przez DIS?
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 27 Maj 2011, 22:49   

koledze chyba nie chodzilo o sterowanie cewka a rozdzieleniem wyjsc z cewek na przewody WN 1 i 4
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Maj 2011, 22:51   

kuba87 napisał/a:
93 rok i gażnik?
Ja mam 94 i gaźnik :P
matrix-1990 napisał/a:
tu jakąś fotkę sprzed pół roku znalazłem
NA foto jest gaźnik,
matrix-1990 napisał/a:
czujnika wału korbowego gaźniki nie mają
Mają
matrix-1990 napisał/a:
z ESC właśnie się zastanawiam
Tego gaźniki akurat nie maja :P EDIT: Mają, pomyliłem z EEC :P
matrix-1990 napisał/a:
den zwój jest na 1 i 4 cylinder, jesli na 4 jest slaba iskra to czemu nie na 1
Zamień je miejscami i zobacz co będzie,,,
matrix-1990 napisał/a:
w ogóle jak to rozdziela zapłon skoro JoeMix mówi że jest jeden plus?
Na środkowym pinie jest 12V na zewnętrznych jest masa, sterownik zapłonu czy komputer na zmianę odcina masę raz z jednej raz z drugiej strony (chodzi o wtyczkę), zanik napięcia w cewce powoduje zmianę pola magnetycznego (tez jego zanik) a to powoduje indukowanie się wysokiego napięcia na drugim uzwojeniu którego końce są podpięte pod świece, dlatego iskra jest raz na 2 cylindrach a potem na drugich dwóch i tak na zmianę,,,
kuba87 napisał/a:
da się zastapic esc przez DIS?
ESC to układ sterujący zapłonem dokładnie ESC-III (w mk1 1,6 był ESC-I a w mk2 było ESC-II),,, eDIS z tego co wiem to jedynie moduł wykonawczy sterujący cewką a sam jest sterowany przez EEC, samodzielnie nie będzie wiedział co zrobić, ESC do pracy poza zasilaniem i podłączoną cewką wymaga jeszcze czujnika położenia wału,,, i powinien silnik odpalić (na gaźniku oczywiście lub na LPG) do szczęście przyda się czujnik temp silnika i podciśnienie w kolektorze (EEC ma zawsze osobnego MAPa a ESC ma wbudowanego tak samo jak moduł wykonawczy DIS dla cewki, przy EEC może być albo w środku kompa albo jako osobne pudełko),,, więc co rozumiesz przez zastąpienie ESC modułem DIS

matrix-1990, sprawdź czy masz na kole pasowym nacięcie oznaczające GMP i jak jest to poszukaj gostka z lampa do ustawiania zapłonu, nich Ci sprawdzi, bo co prawda zmienić momentu zapłonu się nie da, ale stroboskopem da się sprawdzić czy równo podaje iskrę,,,

Druga sprawa jak by Ci się chciało zdjąć górę puszki filtra i zrobić foto, i kolejne z odsuniętym mixerem od gazu by gaźnik było widać,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28 Maj 2011, 09:50   



Dobra więc, zamieniłem kable na świecach 4 z 1 i iskra była lepsza na 4 cylindrze, ale mimo tego dalej na 4 cylindrze nie palił. Zauważyłem jeszcze coś, na kolektorze dolotowym w miejscu, które właśnie dochodzi do czwartego cylindra jest chyba podczepiony mapsensor i tam widzę, że ta rurka jakby pękła, ciężko pokazać bo graty od lpg mi zasłaniają ale mniej więcej widać
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Maj 2011, 09:54   

matrix-1990, Ty tego nie pokazuj, to to uszczelnij :hihihi:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28 Maj 2011, 09:56   

a to będzie przyczyna czy jeszcze nie wiadomo? :D
_________________
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 28 Maj 2011, 11:48   

matrix-1990 dopóki tego nie naprawisz to się nie dowiesz... do roboty! :hihihi:
 
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28 Maj 2011, 12:08   

ok zaizolowałem no i wygląda że to było to :) teraz pali na wszystkie 4 cylindry, jeszcze dwa pytania:

Czy można całą tą rurkę wymienić od kolektora do bębenka? Próbuję odkręcić tą nakrętkę co jest na kolektorze do której przyczepiona jest rurka no i nie idzie, jeszcze nie mam pomysłu jak ją odczepić od bębenka.

I wiecie może jeszcze jaka przyczyna może być że na 2 i 4 kablu jest słaba iskra? Tzn mimo tego że słaba to pali ok, ale na 1 i 3 po prostu mocniejsza jest o wiele :)
_________________
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 28 Maj 2011, 14:56   

matrix-1990 napisał/a:
Czy można całą tą rurkę wymienić od kolektora do bębenka? Próbuję odkręcić tą nakrętkę co jest na kolektorze do której przyczepiona jest rurka no i nie idzie, jeszcze nie mam pomysłu jak ją odczepić od bębenka.

jakiego bębenka? :9:
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28 Maj 2011, 17:06   



takiego
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Maj 2011, 10:40   

To normalny waż na psisk, chyba ze ktoś kiedyś błysnął i go przykleił... pewnie starczy na długość, obetnij przy przerwaniu, zeskrob resztki z króćca i nasuń ponownie
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
Blackknight88 LPG 7 4 Sty 2017, 23:32
cargo
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.