Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: endura, hcs, mk3

[MK3] Zamontowanie silnika 1.3 Endura
Autor Wiadomość
mef 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 10
Skąd: BDG
Wysłany: 31 Maj 2011, 23:49   [MK3] Zamontowanie silnika 1.3 Endura

Witam! posiadam fieste mk3 z troche juz wysluzonym silniczkiem 1.1 ale ze zdrowa buda. dostalem ostatnio propozycje odkupienia silnika 1.3 endura z forda Ka, i tu rodzi sie moje pytanie czy to jest mozliwe do zrobienia i jak duzo rzeczy musialbym zeminic glownie martwie sie mocowanie siknika do budy, wydechu, skrzyni itp. ma ktos moze jakies pojecie w tym temacie? moze ktos robil takie manewry? prosze o podpowiedz. Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez bidżej 11 Cze 2011, 09:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
burdzyk2 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 1 Cze 2011, 03:04   

Bardziej chyba trzeba się martwić elektryką zawsze niż mocowaniem do budy... bo taki silniczek na pewno się zmieści, a jak się zmieści to i można tu przykręcić, tam przyspawać łapę itp. Tylko teraz trzeba poczekać na opinię kogoś kto zna elektrykę endury i będzie miał coś do powiedzenia, bo mi też proponowano do mk3 ten silnik, ale co z elektryką i komputerem??
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 1 Cze 2011, 08:01   

Mechanicznie wszystko pasuje, ale musisz zostawić wydech razem z kolektorem od swojego 1,1. Poduszki też podejdą, bo silniki takie same. Jeśli chodzi o elektrykę, to zależy czy chcesz mieć wielopunkt czy zrobić mono. W sumie i tak problem nie duży.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Cze 2011, 08:05   

A pytanie na boku, czym się różni endura na mono od hcs'a? Bo myślałem ze endura to hcs na wielopunkcie po prostu,,, ale nigdy tematu nie zagłębiałem,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 1 Cze 2011, 08:56   

endura rozni sie przede wszystkim innym ukladem zaplonowym (kolejnosc zaplonu 1243 lub 1342, ale to tez zalezy od kodu silnika endury bo niektore maja taka sama), w hcs i endura byly uklady paliwowe weber, motorcraft, bosch sefi i jest rozna pojemnosc miski olejowej do starej J6B wchodzi 3,25 litra, do nowej 3 zawsze kapke wiecej sie lalo do hcs :) no ale nowe maja w dowodach tez 1ccm czy 2 wiecej wiec roznia sie napewno, wiecej sie nie zaglebialem, glowica chyba ta sama, jedynie jak cos to dół inny
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Cze 2011, 10:15   

Czyli to ten sam klekot z lat 70? Bo to że zmienili kształt miski i wchodzi więcej/mniej oleju to raczej na konstrukcje silnika wpływu większego nie ma :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 1 Cze 2011, 10:17   

Ale zobacz pojemnosci sie roznia, 1298ccm (czasem podane jako 1297) i te nowe 1299, jakies zmiany w konstrukcji zapewne byly przez te 30 lat, no wiesz cos musieli zrobic ze starymi glowicami ktore im zostaly gy
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
burdzyk2 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 1 Cze 2011, 10:28   

Ja widziałem Endura-E w escorcie bodajże mk6 (tym zaokrąglonym) i nie robił aż tyle klekotu, ani nawet połowy z tego co mój 1,3hcs i do tego nawet żwawo jechał... To ile endura ma mocy?? A może więcej momentu, że pchali to do escorta??
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Cze 2011, 10:39   

Nie patrz na pojemność w papierach, bo ta bywała rożna dla takiego samego silnika ale w rożnych krajach :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 1 Cze 2011, 11:06   

Fieścina J6B 1.3i HCS ma 44kW 60KM, moment 101Nm (podaja czasem 1297ccm 58KM)
nowa 1.3i ma 103Nm, przy 60KM (tu zawsze podaja 60KM i 1298 lub 1299) tak samo escorty po 95 mk7, stare escorty mk6 maja 101Nm i ~60KM, tak jak stare fiesty III z HCS, te endura sa 44kW i 37, mam na mysli te 44kW 60-cio konne

[ Dodano: Sro Cze 01, 2011 11:08 ]
JoeMix napisał/a:
Nie patrz na pojemność w papierach, bo ta bywała rożna dla takiego samego silnika ale w rożnych krajach
nie wiem, byc moze wlasnie jakies kombinacje z oplatami - moc podatkowa i zwiazane z tym oplaty sie zmienialy
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Cze 2011, 11:37   

Pawełos666 napisał/a:
Fieścina J6B 1.3i HCS
A masz kod tych nowszych silników?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 1 Cze 2011, 13:12   

chodzi Ci o kody silnikow z fiest czwórek?

Fiesta III 1.3i:

(GFJ)
05/91-01/97

J6B

44

60

1299

8

Hatchback


Fiesta IV 1.3i:


(JA_, JB_)
08/95-01/02

JJA <-- kod silnika

37 <-- moc w kW

50 <-- moc w KM

1299 <-- ccm

8 <-- zawory

Hatchback
------------------------
(JA_, JB_)
08/95-01/02

JJC

37

50

1299

8

Hatchback
------------------------
(JA_, JB_)
08/95-01/02

JJE

37

50

1299

8

Hatchback
-----------------------
(JA_, JB_)
08/95-01/02

JJJ

37

50

1299

8

Hatchback
------------------------
(JA_, JB_)
08/95-01/02

JJK

37

50

1299

8

Hatchback

(JA_, JB_)
08/95-01/02

JJM

37

50

1299

8

Hatchback
------------------------
(JA_, JB_)
08/95-01/02

J4C

44

60

1299

8

Hatchback

(JA_, JB_)
08/95-01/02

J4J

44

60

1299

8

Hatchback
------------------------
(JA_, JB_)
08/95-01/02

J4L

44

60

1299

8

Hatchback

(JA_, JB_)
08/95-01/02

J4Q

44

60

1299

8

Hatchback
------------------------
(JA_, JB_)
08/95-01/02

J4R

44

60

1299

8

Hatchback
------------------------
(JA_, JB_)
08/95-01/02

J4T

44

60

1299

8

Hatchback

podobno jeszcze byla jakas wersja IS
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 1 Cze 2011, 13:34, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Cze 2011, 13:26   

Pawełos666 napisał/a:
chodzi Ci o kody silnikow z fiest czwórek?
Chodziło o same kody,,, wszystkie są na J a to oznacza jeden worek oznaczony 1,3,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 1 Cze 2011, 13:36   

jest jeszcze silnik Endura-E z kodem IS, 37kW, 1298cc (ale to juz dane z innego katalogu dlatego cc sie nie zgadzaja, w ktorym wszystkie Endury-E maja 1298cc)
wg katalogow tloki w Endura-E 1.3i są takie same jak w HCS 1.3i kat ktory ma 1298cc (tyle samo co Endura-E)

KS tłok 74.00 STD FORD ESCORT 1.3i 90-2000
Informacje procudenta - Kolbenschmidt:
92396604
Tłok

Dodatkowe informacje katalogowe:
Wymiar standardowy [STD]:

średnica zewnętrzna [mm]:
18.034

Średnica wewnętrzna [mm]:
11

Średnica [mm]:
64

otwór o śr [mm]:
73.975

Wielkość kompresji [mm]:
29.4

Długość [m]:
53.9


z tym ze jest jeszcze HCS 1.3 bez katalizatora, który ma w tym samym katalogu wpisane 1297cc, i drugi 1298cc tez bez katalizatora, do niego (tego 1297cc) nie wiem jakie tłoki idą, nie ma info na ten temat, ale do tych z katalizatorem 1.3i HCS 1298cc lub 1.3i bez kata rowniez 1298cc oraz Fiest IV z Endura-E idą takie same z takim opisem: "KS tłok 74.00 STD FORD ESCORT 1.3i 90-2000" wiec widac ze takie same przez 10lat wpychali, nie wiem skad ta roznica w pojemnosciach w tych samych katalogach przy Fiescie III w HCS'ach i czemu tloki do 1.3 1297cc sa niedostepne, byc moze wlasnie tam ida inne i temu 1297cc (?)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 1 Cze 2011, 14:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mef 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 10
Skąd: BDG
Wysłany: 1 Cze 2011, 14:10   

widze, ze panowie ladnie podchwyciliscie temat i dzieki za wszystkie wypowiedzi ale co w koncu z ta elektryka?? duzo trzeba grzebac?? co dokladnie bym musial zmienic??
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 1 Cze 2011, 14:20   

zalezy co tam chcesz wsadzic, musialbys dokladnie podac kod silnika ktory chcesz tam wlozyc, wszystko zalezy od tego jak bedzie zasilany
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Cze 2011, 14:34   

mef, każdy silnik ma tak zwaną wiązkę, która musisz mieć lub zrobić, łączy się ona z instalacją auta w jednym miejscu,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
burdzyk2 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 1 Cze 2011, 15:43   

Zapewne chodzi o przejście z HCSa na Endure... czy potrzeba innej wiązki?? Komputera??
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Cze 2011, 16:34   

Jak jest inny sposób zasilania to tak, inną kolejność zapłonu da radę pozamieniać bo to i tak na podwójnej cewce wiec wystarczy odpowiednio podłączyć,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 1 Cze 2011, 19:54   

Po co ta gadka. Centymetr w tą czy w tą to żadna różnica (w mk3 1,3 też były trzy rodzaje tłoków i wcale nie chodzi o wymiary naprawcze tylko o grupy i tu si.ę kryje ten 1 czy 2 cm pojemności). Silniki są te same, tylko jest inny osprzęt. Jak chce założyć "prawdziwą" endurę, to musi wziąć wszystko: Kompa, wiązki kolektor dolotowy, zrobic inny dolot bo ten od mk4 za skarby nie podejdzie bo aku jest w innym miejscu. Oczywiście przełożyć bebechy to nie problem, ale trzeba mieć dawcę, bo dochodzi jeszcze immo w kompie i tym też trzeba się zająć. Trzeba wziąć pod uwagę też wszystkie czujniki włącznie z przepływomierzem, bo nic od mk3 nie podejdzie. Nawet wtyczka do kompa musi być od KA czy mk4, bo ten komp to EEC V i ma 104 piny a nie 60 jak w EEC IV. Osprzęt też trzeba zabrać, bo są inne koła pasowe (ale to by ominął zakładając koła od mk3 i alternator też). A jak chce zrobić mono, to bierze tylko silnik i zakłada wszystko od swojego 1,1 i nic nie musi zmieniać. Blok taki sam.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.