  
                  
                   | 
                            
          
         		       
      
 
 
    
     
	
			| 
		[MK4] Odpowietrzenie skrzyni korbowej | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Cze 2011,  08:43   [MK4] Odpowietrzenie skrzyni korbowej
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wymyśliłem sobie, że trochę zmodyfikuje odpowietrzenie skrzyni korbowej, bo możliwe, że przez badziewny zawór odpowietrzający czasami występują podwyższone obroty. Sam zawór wykazuję brak działania, bo powinien być jednokierunkowy, a puszcza w obydwa... (tak wiem, można wymienić)
 
 
ten biały srutututu z krućcem to zawór odpowietrzający
 
 
 
 
dolot, pomiędzy kanałami 1-2 3-4 są króćce, które oryginalnie są podłączone do tego srutututu co jest na zdjęciu powyżej
 
 
 
 
tak ja to podłączyłem, krucce w kolektorze zaślepione
 
 
 
 
 
Teraz pytanie, czy tak może być? Góra ori była pociągnięta od krucca z dekla zaworów do puszki filtra powietrza. Odpowietrzenie skrzyni jest wysysane przez podciśnienie w kolektorze.
 
 
Jak to wygląda w innych silnikach. To co zrobiłem to dobry pomysł czy nie? Po modzie wolne obroty częściej są w okolicach 900 niż przed, trochę mało testowałem, więc póki co nie mogę potwierdzić, że lewe powietrze na pewno szło tamtędy. | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 11 Cze 2011,  08:40, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Cze 2011,  09:12   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Marcin napisał/a: | 	 		  | Odpowietrzenie skrzyni jest wysysane przez podciśnienie w kolektorze.  | 	  Dokładnie tak ma być,,, 	  | Marcin napisał/a: | 	 		  | To co zrobiłem to dobry pomysł czy nie? | 	  Generalnie niesprawny układ się naprawia,,, a nie przerabia,,, pojeździsz to się przekonasz, najwyżej uszczelki w silniku wymienisz,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Cze 2011,  10:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  | pojeździsz to się przekonasz, najwyżej uszczelki w silniku wymienisz,,, | 	  
 
niby dlaczego? nie zatkałem odpowietrzenia tylko zmieniłem jego podłączenie i jedynie co się zmieniło to, że nie ma tam bezpośredniego podciśnienia z dolotu. | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Cze 2011,  11:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Może zacząć cieknąc tu i ówdzie,,, ważne żeby nie było tam nadciśnienia, czyli nie było to na amen zatkane,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Cze 2011,  11:22   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  | Może zacząć cieknąc tu i ówdzie,,, | 	  
 
"może" jest szerokie i głębokie, potwierdź dlaczego, bo domyślam się, że chodzi Ci o nadciśnienie, o którym sam napisałeś, którego w moim wypadku tam nie będzie. Co więcej same odpowietrzenie idzie do puchy filtra powietrza i tam też panuję podciśnienie z faktu zasysania powietrza.
 
 
Wypowie się ktoś jeszcze mający pojęcie o sprawie? Nikt nie ma ochoty napisać jak to jest w innych silnikach?     | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Pawełos666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Ford BMW 
                  Wiek: 38  Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Cze 2011,  11:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Odme odłączamy od dolotu po to by silnik nie ssal dodatkowo ciepłego powietrza. Ja np mam odłączona. Żeby silnik nie chlapal olejem i nie śmierdzialo pod maska (ja nie czuje) na końcu montuje się filtr powietrza na kawałku węża. Są też pojemniko filtry nie pamiętam jak to się fachowo zwie, mniejsza o to chodzi o takie pojemniki które podłącza się pod przewód główny odmy i olej wraca z powrotem do miski. | 
             
						
				_________________ CVH 1.4 FU..'89
 
 
 
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Cze 2011,  11:59   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ponieważ nie zatkałaś przewodów to nadciśnienia nie będzie, ale z rysunku nie wynikało że podpiłeś to do puszki, myślałem ze po prostu gdzieś na boku jest wyjście i sobie ewentualne nadciśnienie będzie uchodzić,,, w takiej sytuacji np. ściekający bo ściance olej może sobie zrobić "wyciek" gdzieś koło uszczelki,,, standardowo panujące podciśnienie minimalizuje taką sytuację,,, jeśli więc w przewodach faktycznie występuje "ssanie" to problemu nie powinno być poza tym że z czasem w mojej opinii uwali się od oleju cały dolot
 
 
Wspomniany wcześniej zaworek i jego podejrzenie o wolne obroty wydaje mi się mylne gdyż zawór powinien puszczać ze skrzyni korbowej w dolot a nie odwrotnie bo ma zapobiegać przedostawaniu się mieszanki paliwowej do skrzyni i rozrzedzanie oleju,,, chociaż jak patrze na pierwszym zdjęciu to wtryskiwacza są dalej,,, w skrzyni by musiało jakieś podciśnienie panować by odbierać silnikowi mieszankę na wolnych,,, a to mi się wydaje dziwne do zaistnienia,,, zresztą w nowych silnikach na każdym przewodzie jest jakiś zaworek, cylinderek czy coś innego co się może popsuć a tak naprawdę nie wiadomo po co jest   
 
 
Po prostu: zrobiłeś, pojeździsz, zobaczysz jak będzie    wybuchnąć nie wybuchnie     | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Cze 2011,  12:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  | ale z rysunku nie wynikało że podpiłeś to do puszki | 	  
 
fakt, nie precyzyjnie to opisałem, ale podłączenie z dekla zaworów właśnie idzie do puchy od filtra powietrza, co jest w pierwszym poście.
 
 
 	  | Pawełos666 napisał/a: | 	 		  | Odme odłączamy od dolotu po to by silnik nie ssal dodatkowo ciepłego powietrza. | 	  
 
nie pomyliło Ci się z dolotem z nad kolektora wydechowego zanim silnik się nie nagrzeje? kosiarki tak miały jeśli dobrze pamiętam...
 
Ten pojemnik, o którym piszesz to chyba cvh miało, gdzieś na jakimś foto widziałem coś takiego z filterkiem. | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Pawełos666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Ford BMW 
                  Wiek: 38  Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Cze 2011,  13:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Marcin napisał/a: | 	 		  nie pomyliło Ci się z dolotem z nad kolektora wydechowego zanim silnik się nie nagrzeje? kosiarki tak miały jeśli dobrze pamiętam...
 
Ten pojemnik, o którym piszesz to chyba cvh miało, gdzieś na jakimś foto widziałem coś takiego z filterkiem. | 	  
 
nie chodzi mi o kolektor tylko odma wlasciwie rura juz z pokrywy do dolotu czy obudowy filtra cieple powietrze tamtedy leci to niektorzy odlaczaja to i zakladaja tam filterek na tej rurce zaraz. cvh ma rure z tylu do pokrywy zaworow po prawej stronie. a po lewej stronie pokrywy zaworow leci gorace do gaznika. a te pojemniko filtry montuje sie omijajac pokrywe zaworow Box oil, oil catch tank czy jakos tak łapacz oleju i wraca z powrotem. przepraszam za bledy. z telefonu... | 
             
						
				_________________ CVH 1.4 FU..'89
 
 
 
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Cze 2011,  16:34   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zrób z 50 km po trasie, zatrzymaj silnik i połóż rękę na puszcze filtra takiego co jest nad silnikiem,,, to co tam silnik ciepłego powietrza zasysa jakimś wężykiem na pewno ma wtedy jakieś znaczenie     
 
 
Z tego co wiem to nikt nie odpina odmy od dolotu dlatego bo tam leci ciepłe powietrze,,, tylko dlatego ze zasysając "aromaty" z silnika spada zawartość O2 w zasysanym powietrzu,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Pawełos666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Ford BMW 
                  Wiek: 38  Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Cze 2011,  17:19   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | to tez ale wez przyloz reke po 50km do rurki z dekla i przygazuj idzie prosto w gardziel zajebiscie gorace, ja akurat mam dolot odizolowany pianka i alu a puszke filtra k&n tld(tldm) czy dftm z alu odizolowana od gaznika odbija cieplo od silnika, po 3 syfi sie filter, zawsze cos tam skapnie w tych starszych modelach do puchy, jak pluje olejem z silnika...jak masz serie | 
             
						
				_________________ CVH 1.4 FU..'89
 
 
 
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Cze 2011,  19:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Foty albo są miniaturkami , albo otwierająsię w rozmiarze wielkości czterech monitorów i są nieczytelne ( przynajmniej u mnie ) 
 
 
Z tego co piszesz i co wylookałem z miniatur , to dobrze to podłączyłeś . 
 
Jedyne co bym zrobił, to połączył przeloty pomiędzy 1-2 i 3-4 i zobaczył czy wtedy nie będzie lepiej pracował na wolnych ( nie masz zjawiska jakby oborty falowały , pomimo tego , że silnik kręci sięz tą samą prędkością ? ) | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Cze 2011,  20:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Żółwik Tuptuś napisał/a: | 	 		  | Jedyne co bym zrobił, to połączył przeloty pomiędzy 1-2 i 3-4 i zobaczył czy wtedy nie będzie lepiej pracował na wolnych ( nie masz zjawiska jakby oborty falowały , pomimo tego , że silnik kręci sięz tą samą prędkością ? ) | 	  
 
chyba nie falują, ale spróbuje jeszcze je tak podłączyć
 
 
 	  | Żółwik Tuptuś napisał/a: | 	 		  Foty albo są miniaturkami , albo otwierająsię w rozmiarze wielkości czterech monitorów i są nieczytelne ( przynajmniej u mnie )
 
 | 	  
 
faktycznie, imageshack mi wtedy nie chciał nic załadować i wrzuciłem gdzie indziej... | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Cze 2011,  20:23   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | połączenie ze sobą dolotów ( kompensacja ) to chyba jedyne do czego bym się przyczepił . | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 drzeniow  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 35  Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Cze 2011,  23:09   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ja u siebie w zetecu 1.6 16v odłączyłem odpowietrzenie i zatkałem przewód który idzie do kolektora ssącego silnik teraz równo pracuje, ale zaczął palić 12litrów gazu i mieć muła, czy to moglo być winą ze nie ciagnie jakiegoś dodatkowego powietrza z odpowietrzenia? | 
             
						
				_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie. 
 
Aktualnie:
 
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 
Było:
 
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 damianisko5  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 502 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Sie 2012,  08:15   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam, kto wie co to za dwa króćce pod kolektorem ssącym skierowane w stronę silnika ? Z jednego z nich spadła gumowa rurka idąca od zaworka przy końcu listwy wtryskiwaczy. Jej kształt i długość sugeruje, że powinna być założona na ten króciec, który jest  bliżej prawej stron czyli akumulatora. Obok jest identycznie wyglądający króciec . Nie ma tam żadnej rurki - CO TO jest i do czego służy ?? KTO wie i pomoże w rozwiązaniu problemu . Dzięki | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Sie 2012,  12:57   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Masz Mk5 to po co piszesz w temacie o Mk4 (skoro taki sam post w temacie o Mk5 tez napisałeś) - daj foto tego co Cię gryzie, bo nikt nie jest jasnowidzem,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 damianisko5  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 502 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
 
       
   
 
 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.  
   
    |    | 
 
 
 |