| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
 
	
		| Zamknięty przez: PumaRST 12 Lip 2011,  07:55
 | FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8 |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | TomeX500   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Tomek
 Wiek: 37
 Dołączył: 10 Lut 2010
 Posty: 466
 Skąd: Opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Cze 2011,  11:54   FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8 | 
 |  
               | 
 |  
               | Przepływomierz Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8: kompletne FAQ 
 Krótko o modyfikacji:
 Celem jest założenie przepływki o większej średnicy wewnętrznej, żeby zapewnić lepszy przepływ powietrza. Na zdjęciu porównawczym można zaobserwować jak niezwykle mała jest średnica przepływki z RS1800 w porównaniu z mdo 2.0. Jest to jedna z modyfikacji typu bolt-on, do których nie trzeba specjalnych narzędzi, czy rozbierania silnika. Zacznijmy więc od paru pytań.
 
 1) Jakie są średnice przepływki RS1800 i Mdo 2.0?
 Odp: Na poniższym zdjęciu widać wizualną różnicę, obydwie mają wloty 75mm, więc ta z mdo2.0 PASUJE DO ORYGINALNEJ PUSZKI FILTRA POWIETRZA. Natomiast średnica wylotu RS1800 to ???, Mdo2.0 - 60mm. Najbardziej żałosna w tym wszystkim jest zwężka w środku przepływki RS1800, ale właśnie dlatego wsadzamy mdo2.0!
 
 [zdjecie z zaznaczonymi wymiarami]
 
   
   
 2) Czy elektronika może zostać z Mdo2.0?
 Odp: Nie. Chodzą legendy, że RS1800 na elektronice 2.0 wariuje, osobiście tego nie próbowałem i nie polecam, bo po co? Bez problemu można przełożyć czujkę z jednej obudowy na drugą, sa dokładnie identyczne z wyglądu. Tylko uważać na delikatne druciki i oring!
 
 3) Jakiej przepływki szukać?
 Odp: Generalnie szukamy przepływki z Mondeo MK1, Zetec 2.0. Ostatnio ze Scoooterem odkryliśmy, że w Mondziaku MK2 z silnikiem RS2000 jest identyczna przepływka. Przepływka ta została z powodzeniem zainstalowana w RedFordzie, więc zarówno Mdo2.0, jak i Scorpio RS2.0 podpasi. I jeszcze taki mały tip - skoro elektronikę przekładamy, to można szukać samej obudowy przepływki, ale rzadko kiedy ktoś chce tak sprzedać. Ewentualnie, żeby było taniej, można patrzeć za przepływką z wadliwą elektroniką, byle obudowa nie była uszkodzona.
 
 
   
 4) Jaki jest koszt takiej przeróbki?
 Odp: Przepływki chodzą średnio po 100 zł, swoją wyrwałem za 60 zł z przesyłką, niektórzy dostali za darmo od znajomego, ktoś wyrwał z jakiegoś zeszrociałego mondka itd. Dodatkowym kosztem jest albo rura dolotowa, albo redukcja, ale o tym za chwilę.
 
 
 Przygotowanie:
 Jak już zdobyliśmy przepływkę mdo2.0, możemy ją nieco oczyścić z syfu, jeśli jest brudna. Odkręcamy 2 śrubki torxem z wpustami, zdejmujemy czarne coś z wtyczką, zdejmujemy oring jeśli się przyczepił do obudowy. To samo powtarzamy z naszą starą przepływką, przekładamy czarne pudełeczko uważając na wystające druciki, bo jak je uwalimy to kaplica, pamiętamy też o uszczelce.
 
 
 Od tego momentu mamy różne sposoby rozegrania batalii. Musimy założyć rurę dolotową, na wylot przepływki mdo2.0. Opiszę te techniki, z którymi dotychczas się spotkałem.
 
 Na seryjnej rurze dolotowej:
 
 Technika jutsu "cztery śrubokręty" by adamus - jak w nazwie, wymagane dwie osoby, choć sadomasochista michaus twierdzi, że nie trzeba aż tylu.
 
 Technika "szampanowa masakra" by stunt_man - przytoczę tu cytata samego twórcy techniki: "Butelka po tanim szampanie, opalarka i 15 minut roboty... czemu butelka po szampanie? A bo można na nią naciągać gume jednocześnie to podgrzewając opalarką (dobrze też nasmarować)"
 
 [zdjecia butli itd]
 
   
   
 Technika kitsune "ominięcia problemu" by madek - redukcja od gazu pod blos, 2 obejmy ślimakowe. "Co prawda ta guma oryginalna wchodzi do srodka, lepsze by było żeby łapało dookoła. Ja dodatkowo skleiłem klejem wulkanizującym i ścisnąlem opaską"
 
 [zdjęcie tegoż wynalazku]
 
   
 Jednym dodatkowym ułatwieniem byłoby przetoczenie wylotu przepływku z zewnątrz o 1-2mm, jak ktoś ma dostęp do tokarza/tokarki to polecam. Ja u siebie próbowałem techniki "na jana" - naciągania palcami, ale w końcu pękła mi guma i tyle było z r...oboty.
 
 Techniki nieseryjnej rury dolotowej:
 
 Tutaj trzeba mieć farta, dojścia, albo jakąś wiedzę. W moim przypadku sfrustrowany pękniętą gumą, poleciałem do domu podumać chwilę co zrobić. Postanowiłem odwiedzić sklep motoryzacyjny, w nadziei, że będą mieć akurat dokładnie rurę 75/60. Myliłem się i sfrustrowany jeszcze bardziej, zaryzykowałem wypad na nieodległy szrot i po chwili miałem idealną rurę dolotową z Renault 21. Oczywiście była za długa, więc trzeba było ją o połowę skrócić i przyciąć pod odpowiednim kątem.
 
 Użytkownik kenczorf rozwiązał problem, zdobywając "większy średnicowo wąż". Więc jak się poszuka, to się znajdzie.
 
 Osobiście polecam ten mod w połączeniu z kolkiem rs2000, rozwolnionym wydechem i gąbkowym filtrem powietrza.
 
 W razie pytań, sugestii, pisać!
 |  
				| _________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
 
 XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Lis 2012,  20:10, w całości zmieniany 2 razy |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Cze 2011,  12:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | dobre   
 rozumiem, że samo stoczenie obudowy z mondka o ten 1-2mm jeszcze nie rozwiązuje sprawy?
 |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | TomeX500   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Tomek
 Wiek: 37
 Dołączył: 10 Lut 2010
 Posty: 466
 Skąd: Opole
 
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | luk-90   Prince of Tor Kielce 2014
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: SuperS
 Silnik: ST 170
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Lut 2009
 Posty: 2600
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Cze 2011,  12:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dodaję to co Mi było potrzebne i co znalazłem w necie podczas sprawdzania, przedłużania i lutowania wiązki. 
 Opis pinów kostki MAF'u i gdzie idą
 
 pin       kolor                        gdzie leci przewód
 1           Czarny                  - 8 pin w złączu EDIS( moduł zapłonowy)
 2           wolne miejsce
 3           Brązowy                - masa
 4           Brązowo czerwony - 50 pin w złączu ECU
 5           Brązowo czerwony - 9 pin w złączu ECU
 
 Myślę, że może komuś to kiedyś zaoszczędzi szukania, Pozdro
   |  
				| _________________ ==>  Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
   
 Tekst roku 	  | Cytat: |  	  | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | 
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez luk-90 11 Lip 2011,  22:08, w całości zmieniany 1 raz |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Lip 2011,  07:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | Temat zamykam i zostawiam powieszony, jak by ktoś miał coś do dodania proszę pisać PW do mnie lub do innych Modów a otworzymy. |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |