[MK3] dziwne szarpanie |
Autor |
Wiadomość |
misiu77
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 24 Cze 2011 Posty: 8 Skąd: Niemcy
|
Wysłany: 24 Cze 2011, 09:00 [MK3] dziwne szarpanie
|
|
|
Witajcie. Jestem nowy na forum i potrzebuje waszej pomocy. Spróbuje opisac sytuacje, może ktos juz mial cos takiego. Wiec tak.....Moja fiescina coraz czesciej zaczyna dziwnie szarpac (nigdy tego nie było) to przypomina troche dławienie sie silnika. Zazwyczaj gdy szarpie to musze zredukowac bieg, wcisnac gaz wiecej niz powinienem na danym biegu i jest ok. Ale gdy nie zdąrze zredukowac to silnik zwyczajnie gasnie po czym nie moge go zapalic....zeby zapalic musze wcisnac gaz bo inaczej nie da rady odpalic (a i to ma duze opory). Wymieniłem swiece na nowiutkie (takie same jakie miałem wczesniej przed tymi szarpaniami) i naprawde nie mam pojecia co to moze byc. Nie chce dawac go do mechanika bo moze to jest błahostka która sam usune. Fordzik jest z roku '90 z silnikiem 1.4 CLX. Jezeli macie jakies pytania to pytajcie. Odpowiem na każde pytanie byleby mi ktos pomógł. Bo ja sie już |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 25 Cze 2011, 19:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Cze 2011, 09:04
|
|
|
1,4 to się rozimie na gaźniku,,, '90 rok to pewnie aparat zapłonowy masz normalny? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
misiu77
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 24 Cze 2011 Posty: 8 Skąd: Niemcy
|
Wysłany: 24 Cze 2011, 09:27
|
|
|
tak normalny |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Cze 2011, 09:33
|
|
|
i kiedy ostatni raz zaglądałeś pod kopułkę oraz ustawiałeś zapłon? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
misiu77
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 24 Cze 2011 Posty: 8 Skąd: Niemcy
|
Wysłany: 24 Cze 2011, 09:35
|
|
|
mam to auto od pół roku i tego nie robiłem |
|
|
|
 |
misiu77
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 24 Cze 2011 Posty: 8 Skąd: Niemcy
|
Wysłany: 24 Cze 2011, 09:36
|
|
|
tzn. jakies 5 moze do 7 miesiecy temu były robione zawory i wiem ze zapłon był ustawiany....(bo to auto było dziadka) |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Cze 2011, 09:50
|
|
|
No to zdejmij kopułkę i zobacz czy styki nie są mocno wypalone czy paluch nie ma "obgryzionego paznokcia" |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
misiu77
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 24 Cze 2011 Posty: 8 Skąd: Niemcy
|
Wysłany: 24 Cze 2011, 10:00
|
|
|
No dobra....Po 1 powiedzmy ze ma "obgryzionego palucha" to co wtedy? A po 2 jeżeli "paluch" jest ok to co mogłoby byc innego? Bo nie ukrywam, że gdybym miał to robic to jutro...dlatego tak sie pytam. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Cze 2011, 10:22
|
|
|
Jak styk na końcu palca jest wypalony to trzeba wymienić na nowy, tak samo jak kopułka ma wyślizgany centralny kontakt albo wypalone te po obwodzie to się klasyfikuje do wymiany na nową,,, przy okazji sprawdź podciśnienie na aparacie i szczelność połączeń,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
misiu77
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 24 Cze 2011 Posty: 8 Skąd: Niemcy
|
Wysłany: 24 Cze 2011, 10:31
|
|
|
no super dzieki...a jak to nie pomoże? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Cze 2011, 10:38
|
|
|
Nie wiem, będzie trzeba myśleć dalej,,, pytanie tylko co było robione z zaworami? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
misiu77
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 24 Cze 2011 Posty: 8 Skąd: Niemcy
|
Wysłany: 24 Cze 2011, 10:43
|
|
|
byly poprostu wymieniane na nowe...wszystkie jak leciało |
|
|
|
 |
Ghost_Rider
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Dawid
Wiek: 33 Dołączył: 13 Cze 2011 Posty: 8 Skąd: OSW
|
Wysłany: 24 Cze 2011, 17:36
|
|
|
witam was mam dlokladnie ten sam problem tak jak by pompa paliwa nie dostarczala, ale widze ze mowicie o czyms innym a jako ze nie jestem specem pod maska to moze dali byscie jakies zdjecia lub bardzo dokladnie opisali krok po kroku jak dojsc do tego palucha itp (najlepiej co i gdzie dokladnie po podniesieniu maski) bede bardzo wdzieczny. Czekam na odp |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Cze 2011, 17:38
|
|
|
1,3 nie ma rozdzielacza ani palucha,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Ghost_Rider
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Dawid
Wiek: 33 Dołączył: 13 Cze 2011 Posty: 8 Skąd: OSW
|
Wysłany: 24 Cze 2011, 17:39
|
|
|
aha i dodam ze kiedy silnik chodzi (bo nieraz nie zgasnie choc sa bardzo niskie obroty) to dziwnie smierdzi tak jakby cos sie lekko przypalalo ale tak na marginesie |
|
|
|
 |
Ghost_Rider
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Dawid
Wiek: 33 Dołączył: 13 Cze 2011 Posty: 8 Skąd: OSW
|
Wysłany: 24 Cze 2011, 18:49
|
|
|
U mnie sprawa sie juz wyjasnila !!! chodzilo o przewody i swiece, prawdopodobnie przewod jest gdzies przerwany i niestety trzeba wymienic. Do: misiu. Polecam wymienic przewody bo to raczej one nie lacza. |
|
|
|
 |
misiu77
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 24 Cze 2011 Posty: 8 Skąd: Niemcy
|
Wysłany: 24 Cze 2011, 22:46
|
|
|
też juz o tym myslałem....pierw zobacze tego palucha i jak to nie pomoże to wymienie kable....a jak i wymiana kabli nie pomoze to wymienie caly silnik Dzieki wam za rady. Jak usterka zniknie to napisze co to było. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Ghost_Rider
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Dawid
Wiek: 33 Dołączył: 13 Cze 2011 Posty: 8 Skąd: OSW
|
Wysłany: 25 Cze 2011, 15:27
|
|
|
no niestety problem rozwiazalem w 50 % gdy akumulator mam wlaczony to pod filtrem powietrza nieraz slychac takie stuki, wiec odpal autko przejedz sie kawalek i pozniej szybko otwieraj maske i sluchaj czy tez masz cos takiego lecz na wlaczonym akumulatorze. Mechanik mi polecil sprawdzic i przeczyscic jakas iglice od wolnych obrotow wiec zaraz zabieram sie do roboty i pozniej napisze czy pomoglo pozdro |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Cze 2011, 17:02
|
|
|
Ghost_Rider napisał/a: | gdy akumulator mam wlaczony | Że jak?! Ghost_Rider napisał/a: | Mechanik mi polecil sprawdzic i przeczyscic jakas iglice od wolnych obrotow | Gaźnik ma coś takiego - ale zasada jest taka ze jak pogrzebiesz przy gaźniku to spalanie zazwyczaj rośnie, więc ostrożnie z tym. Zaworek ma jeden przewód na którym pojawia się 12V po włączeniu zapłonu, trzeba sprawdzić skuteczność połączenia,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|