| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
 
	
			| [MK6] CB Radio |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | hds.147   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/70KM
 Dołączył: 12 Cze 2010
 Posty: 13
 Skąd: Nowy Sącz
 
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Cze 2011,  18:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Po cholere Ci wzmacniacz wysokiej klasy jak podłączysz go do badziewiastego głośnika,,, odwrotnie, bardzo dobra antena i pospolite radio będzie lepciejszym zestawem niż dobre radio i tandetna antenka,,, 	  | hds.147 napisał/a: |  	  | Generalnie założenia są takie: antena – nie wyższa niż 75-100 cm; radio – jak najlepsze. | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | DemptD   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 36
 Dołączył: 11 Lis 2007
 Posty: 2231
 Skąd: Piekary Śląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Cze 2011,  20:52   Re: CB Radio |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | hds.147 napisał/a: |  	  | - Czy radia mają standardowo wbudowany głośnik czy jest to raczej dodatkiem i trzeba myśleć o podłączeniu do nagłośnienia auta? | 
 Większość ma wbudowany głośnik, który wystarcza do normalnego odsłuchu w czasie jazdy (oczywiście jeżeli muzyka nie zagłusza wszystkiego innego..)
 
  	  | hds.147 napisał/a: |  	  | - Warto bawić się w podłączanie radia do układu elektrycznego auta [ jeśli tak to mniej więcej jak się do tego zabrać ] czy lepiej zainwestować we wtyczkę do zapalniczki ? | 
 To już zależy od Ciebie i od tego jak będziesz używać radia, jeżeli będziesz je chciał wymontować kiedykolwiek np. do innego auta na jakiś czas to wtyk do zapalniczki, a jak nie to podepnij pod instalacje elektryczną - najlepiej tak, żeby się włączało i wyłączało po przekręceniu kluczyka
 
  	  | hds.147 napisał/a: |  	  | - Na czym polega wyższość [ lub niższość ] „szklanych fiolek” w antenach ? | 
 Na niczym, jedynie na wyglądzie i tym, że cewka ma lepszą izolację od wody, ale nie jest to warte dopłacania, lepiej za taką samą kwotę kupić lepszą zwykłą antenę
 
  	  | hds.147 napisał/a: |  	  | - Na czym polega strojenie anteny i czy można wykonać to samemu czy lepiej jechać do profesjonalisty ? Ewentualnie ile takie strojenie może wynieść ? | 
 Musisz miec reflektometr i ustawić odpowiednią długość anteny przy jego pomocy
 
  	  | hds.147 napisał/a: |  	  | - A jeśli ktoś jeszcze ma ochotę do życia po przeczytaniu moich wypocin, to jak z grubsza interpretować podawane przez sprzedawców dane ?   | 
 Ale jakie dane?
 
  	  | hds.147 napisał/a: |  	  | do ~200 zł na radio | 
 Chcesz szumofon czy radio? Po 1 jak chcesz radio to NIGDY nie może to być NO-NAME...
 |  
				| _________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
 Czerwono-czarna®
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Michaus   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Michał
 Wiek: 42
 Dołączył: 10 Kwi 2011
 Posty: 101
 Skąd: Pabianice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lip 2011,  12:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | M-Tech Legend II to kopia wycofanego z produkcji Presidenta Harry II Classic (zastąpiono go Harrym III). Działa jak większość nowych radyjek - u mnie nie dało się słuchać - za dużo zakłóceń, albo ANL się nie wyrabiał. Stary Jackson (I) z '91r śmigał bez problemu (dodam, że przy tej samej antenie - Sirio T2-27 na alanowskim magnesie). Namawiam do zrobienia dziury w dachu i montażu anteny "jak się przynależy". Magnes to taki ersatz, który pogarsza znacząco parametry odsłuchowe.
 Z podlinkowanych anten i radyjek na pewno nie kupiłbym nic.
 Jak chcesz niedrogie i dobre, to musisz się pogodzić, że zaburzy ład i harmonię wnętrza Twojego autka ot np: takie coś.
 
 Dodam, że zestaw M-Tech Legend II + Sirio T3-27 na alanowskim magnesie zainstalowałem i zestroiłem koledze na Citroën'ie C4 Picasso i jest z niego b. zadowolony (wg mnie rewelacji nie ma, ale może jestem trochę zmanierowany starymi radiami), aż tak bardzo jak u mnie co prawda nie szumiał.
 U mnie w Mondziaku jeździ Maas Giant + takie samo Sirio T3-27 jak u kolegi, z tą tylko różnicą, że u mnie w otworze dachowym - zamontowana na stałe. Radio zabudowane jest w konsoli środkowej i w związku z tym trzeba było użyć zewnętrznego głośnika od zestawu głośnomówiącego Nokii (mały, podłużny, dobry w odsłuchu, łatwo zamontować).
 
   W Ibizie żony jeździł Kaiser, którego obecnie ma Zdaszek w swojej Fieście + Sirio SuperCarbonium - też na stałe.
 Zdaszek ma wspomniane radyjko i (tu małe przegięcie pały) President WA-27 t.j antenę powyżej 2m wysokości... oczywista, również w przedziurawionym dachu, bo nie znam magnesu, który by to utrzymał
  . Jak to wygląda, możesz zobaczyć w wątku o jego autku. |  
				| _________________ Jest gablota Gustavo Fringa...
 było Mdo Mk1 2.5 V6 Ghia, Mdo Mk2 2.5 V6 Ghia kombi - zombi
 była Mk3 1.4 Ghia, dwulitrowa menda from Ad@mus
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | hds.147   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/70KM
 Dołączył: 12 Cze 2010
 Posty: 13
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lip 2011,  17:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Głównym powodem długości anteny do 1 metra jest możliwość chowania jej do bagażnika. Czyli generalnie im dłuższa tym lepsza czy od czegoś jeszcze to zależy ? 
  	  | DemptD napisał/a: |  	  | To już zależy od Ciebie i od tego jak będziesz używać radia, jeżeli będziesz je chciał wymontować kiedykolwiek np. do innego auta na jakiś czas to wtyk do zapalniczki, a jak nie to podepnij pod instalacje elektryczną - najlepiej tak, żeby się włączało i wyłączało po przekręceniu kluczyka | 
 Założenie jest takie, że będzie raczej w jednym aucie… dlatego pytam czy podłączenie do elektryki auta jest trudne i na czym mniej więcej polega.
 
  	  | DemptD napisał/a: |  	  | Musisz miec reflektometr i ustawić odpowiednią długość anteny przy jego pomocy | 
 Czyli samemu raczej ciężko ?
 
  	  | DemptD napisał/a: |  	  | Ale jakie dane? | 
 Takie jak np.: Impedancja, Moc anteny, Długość fali, Zysk anteny, S.W.R, Wzmocnienie anteny, Częstotliwość strojenia, itp.
 
  	  | Michaus napisał/a: |  	  | Z podlinkowanych anten i radyjek na pewno nie kupiłbym nic. | 
 A jakie marki anten i radyjek w granicach cen jakie pisałem byś polecił ?
 
  	  | Michaus napisał/a: |  	  | zainstalowałem i zestroiłem koledze | 
 Czyli jednak da się ? Możesz mi zdradzić konkretniej niż kolega DemptD na czym polega strojenie ?
 |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | grzeste   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Grzegorz
 Dołączył: 30 Maj 2009
 Posty: 91
 Skąd: Stalowa Wola
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lip 2011,  18:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Masz opis z innego forum: 
  	  | Kod: |  	  | Zauważyłem że wiele osób pyta o to jak stroić antenę ? , czy to w ogóle coś daje ?, ...., otóż nic to nie daje gdy antena jest nowa i sprawna ale niekiedy trafia się nam antena przerabiana lub niekompletna wtedy niewiadmo jaką długośc powinien mieć promiennik ?....... 
 Strojenie anteny fabrycznej jest możliwe w warunkach amatorskich pod warunkiem że mamy oryginalną nieprzerabianą cewkę w dobrym stanie , lub do takiego stanu ją doprowadzimy  .
 
 Jeżeli do strojenia użyjemy popularnego przyrządu do określania różnicy impedancji od nominalnej ,czyli SWR'a (Standing Wave Ratio) to potrzebujemy dachu samochodu lub odpowiedniego kawałka blachy o wymiarach minimim 1 metr kwadratowy , mocowania anteny umieszczonego dokładnie w środku tego objektu , radia CB o mocy 4 Waty, sprawnego SWR'a , kabla pomiarowego o długości 3,62 metra lub wielokrotności tej długości , krótkiego kabla pomiędzy radiem a SWR'em.
 
 USTAWIENIE PRZYRZĄDU:
 
 Radio CB podłączyć do napięcia około 13,5V (12-15V) , do radia podłączyć kabel możliwie krótki (20cm) i do jego końca SWR, do wyjścia antenowego SWR'a podłączyć kabel pomiarowy 3,62 metra lub wielokrotność tej długości , kabel pomiarowy podłączyć do głowicy anteny.
 
 Najlepiej użyć prostego przyrządu aby zmniejszyć ryzyko złego posługiwania się nim i nieprawidłowych odczytów.
 
 Prosty przyrząd ma dwa przełączniki (Power i SWR) oraz (FWD i REF)
 
 Ustawiamy pierwszy przełącznik w pozycję SWR a drugi w pozycję FWD,
 naciskamy PTT (Push To Talk) czyli przycisk mikrofonowy , ustawiamy pokręłem SWR'a wskazówkę tak aby była na końcu skali w miejscu oznaczonym SET (kalibracja) ,
 przełączamy przełącznik z pozycji FWD na pozycję REF , i odczytujemy wartość niedopasowania , po odczycie puszczmy przycisk PTT
 
 UWAGA czas pomiaru z naciśniętym przyciskiem PTT nie powinien trwać dłużej niż 20 sekund ,po czym należy dać 30 sekundową przerwę na schłodzenie tranzystora mocy (to najgorszy przypadek ,niektóre radia wytrzymują dłużej a inne nie , ale lepiej nie ryzykować ..., po drugie ilość ciepła które rogrzewa tranzystor mocy zależy od wielkości SWR'a , przy dużym niedopasowaniu > 3.0 tranzystor bardzo mocno się nagrzewa i należy szybko i sprawnie sprawdzać odczyt .
 
 Każda antena ma pewien zakres minimum SWR, długie anteny mają szerszy ten zakres a krótkie znacznie węższy..., ANTENA IDEALNA POWINNA MIEĆ NAJNIŻSZY SWR NA ŚRODKU PASMA CZYLI NA KANALE 20-dziestym , w miarę oddalania się od środka pasma SWR będzie rosnąć - uzyskująć największe , czyli najgorsze wyniki na kanałach 1 i 40.
 
 JAK STROIĆ PRZYPADKOWĄ ANTENĘ:
 
 Mamy jakąś cewkę i promiennik , montujemy to razem , podłączamy tak samo jak w zestawie pomiarowym.
 
 KAŻDY POMIAR NALEŻY SKALIBROWAĆ ! , przy zmianie kanału BEZWZGLĘDNIE (wsazówka na SET w mierniku SWR)
 
 Na kanale 1 odczytujemy SWR = 1,9 (przykład..., po prostu ma być niższy niż na 40 kanale)
 Na kanale 40 odczytujemy SWR = 2,1(przykład...,po prostu ma być wyższy niż na 1 kanale)
 
 co to oznacza?
 
 Oznacza to że promiennik jest za długi , przycinamy po centymetrze i z powrotem mierzymy w takich samych niezmiennych warunkach , NIE WOLNO ZMIENIAĆ POCHYŁU KĄTA ANTENY !.
 
 Po kilku lub bardzo wielu przycięciach i pomiarach uzyskujemy SWR który jest najniższy na 20 kanale i rośnie na krańcach , należy wiedzieć że czym bliżej będziemy właściwego pomiaru tym zmiany będą bardziej odczuwalne na mierniku SWR przy takich samych przycięciach promiennika , UWAGA nie uciąć za dużo - wymaga cierpliwości .
 
 A co gdy na kanale 1 jest SWR = 2.0 a na 40 SWR = 1.8 ?. (to przykład ,chodzi o to że SWR jest wyższy na kanale 1 a niższy na 40 kanale)
 
 To niedobrze ...promiennik anteny jest za krótki ! ,trzeba kupić bardzo długi i powoli go skracać tak jak opisałem wcześniej.
 
 Dlaczego nie piszę ile antena powinna mieć SWR'a ?.
 
 Dlatego że każda antena ma inny SWR minimalny , długie anteny mają przeważnie niższy SWR minimalny a któtsze wyższy.
 
 Jest już dobrze gdy SWR jest mniejszy od 2.0
 Gdy jest 1.5 to już jest doskonale
 A gdy mniej to nasza instalacja jest prawie idealna !.
 
 SWR NALEŻY MIERZYĆ TYLKO NA KANALE 20 ,to tu jego wartość powinna być najniższa ( ogromny ideał )
 
 Nie należy się przejmować gdy SWR na kanale 20 jest = 1,3 a na kanale 1 lub 40 = 2,5 ..... to normalne zjawisko.
 
 Powyższe wyniki są oczywiste dla anten zamocowanych prawidłowo czyli tak jak pisałem wcześniej a do tego w odległości 5,5 metra od anteny nie powinny znajdować się żadne metalowe elementy na długości całej anteny i powyżej !.
 Jeśli nie jesteśmy w stanie spełnić tych warunków to SWR zmierzony NAWET BARDZO SPRWNEJ I NOWEJ ANTENY będzie wysoki i NIE NALEŻY JEJ STROIĆ W TAKICH WARUNKACH - spowoduje to jej rozstrojenie pomimo polepszenia się (zmniejszenia) wyniku SWR !.
 
 Anteny mocowane nieprawidłowo (lusterka samochodowe, owiewki,narożniki dachu ,za lub z boku kabiny ,pod przykrywami itp.) będą zawsze miały wysoki lub bardzo wysoki SWR !.
 Nie należy ich skracać (stroić) pomimo polepszania się SWR.
 
 Co do tranzystorów mocy w radiach CB to psują się one też przypadkowo i nie należy za to winić od razu złej anteny , to zwykłe zużycie , czasem wada elementu lub przegrzanie (Ci co gadają za dużo) .
 
 UWAGA: miniaturowe anteny typu Midland 18-244, super mini ,Florida,New York itp.(szczególnie magnesówki) pracują z wysokim niedopasowaniem(SWR) ,mimo tego nie należy ich regulować za pomocą skracania czy wydłużania promiennika - doprowadzi to do pogorszenia ich działania ! , można zmieniać długość kabla lub zastosować 'maczer' , długość kabla i maczer zmieniają tylko SWR nie mając wpływu na częstotliwość rezonansową anteny ale oba rozwiązania nie wpływają na jakość działania anteny gdy kabel jest krótki (mniejszy lub równy 2,7 metra).
 | 
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | hds.147   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/70KM
 Dołączył: 12 Cze 2010
 Posty: 13
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lip 2011,  13:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki grzeste   |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | hds.147   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/70KM
 Dołączył: 12 Cze 2010
 Posty: 13
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Lip 2011,  14:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wybór najprawdopodobniej padnie na Lafayette Atena i antena Sirio AS-100. I mam jeszcze dwa pytanka już bardziej odnośnie konstrukcji fiesty...
 1] Czy w aucie znajdują się gdzieś jakieś "luźne przewody" żeby można było podłączyć zasilanie do cb radia, czy muszę już ingerować w elektrykę auta dodając taki przewód ?
 2] Zastanawiam się też nad zastosowaniem rozdzielacza do zapalniczki samochodowej, który najczęściej będzie działał pod obciążeniem: nawigacja gps + cb radio. W takim przypadku trzeba zainwestować w jakiś mocniejszy bezpiecznik do zapalniczki, czy standardowy fordowski wytrzyma takie obciążenie ?
 |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | AccessX   
 Model: Ford Fiesta Mk2`84
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3/66KM
 Imię: Radek
 Dołączył: 18 Mar 2010
 Posty: 669
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Lip 2011,  15:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | 1) CB radio ma kabel metrowy (lub trochę dłuższy), z koncowka do zapalniczki, wiec normalnie podlaczasz do zapalniczki. Nie musisz, samemu dorabiac kabla. 2) Standardowy bezpiecznik wystarczy.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Lip 2011,  16:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak, robią takie zestawy ale równie dobrze może z radia wystawać 10cm kabli zakończonych gniazdkiem w które będzie wetknięta wtyczka z kolejnymi 10cm przewodu. 	  | AccessXR napisał/a: |  	  | CB radio ma kabel metrowy (lub trochę dłuższy), z koncowka do zapalniczki | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Pele   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Michał
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 757
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Lip 2011,  16:49 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | hds.147 napisał/a: |  	  | 1] Czy w aucie znajdują się gdzieś jakieś "luźne przewody" żeby można było podłączyć zasilanie do cb radia, czy muszę już ingerować w elektrykę auta dodając taki przewód ? 2] Zastanawiam się też nad zastosowaniem rozdzielacza do zapalniczki samochodowej, który najczęściej będzie działał pod obciążeniem: nawigacja gps + cb radio. W takim przypadku trzeba zainwestować w jakiś mocniejszy bezpiecznik do zapalniczki, czy standardowy fordowski wytrzyma takie obciążenie ?
 | 
 
 W Mk6 trochę ciężko, ale najlepiej dorobić sobie kable i pociągnąć je bezpośrednio do akumulatora. Bez tego po podpięciu pod zapalniczkę i włączeniu radia (zwykłego - samochodowego) będą szumy i znaczne ograniczenie zasięgu nadawania/odbierania ... tak samo jak kupisz rozdzielacz na podwójne wyjście zapalniczki, podepniesz CB i nawigację i możesz zapomnieć o jakimkolwiek odbiorze ...
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | inno   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 34
 Dołączył: 21 Wrz 2010
 Posty: 621
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Lip 2011,  19:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | http://allegro.pl/radio-c...1685636777.html 
 ja mam identyczny zestawik jak ten w linku i nie narzekam póki co, no raz narzekałem jak zostawiłem antene na dachu i ktoś ją sobie pożyczył i trzeba było kupić nową.
 |  
				| _________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
 01.2012-10.2012 Civic EG3
 11.2012-03.2015 MK4 Plum
 02.2015-... Almera N16 Lift
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | AccessX   
 Model: Ford Fiesta Mk2`84
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3/66KM
 Imię: Radek
 Dołączył: 18 Mar 2010
 Posty: 669
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Lip 2011,  21:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | inno i jak Ci pożyczyli tę antenę... to kupiłeś jeszcze raz taki sam model ? |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | hds.147   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/70KM
 Dołączył: 12 Cze 2010
 Posty: 13
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Lip 2011,  21:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja najprawdopodobniej zaopatrzę się we wspomniany zestaw Lafayette Atena + Sirio AS-100.  Czytałem sporo pochwalnych opinii na temat tego radia i anteny, a czy to prawda, się okaże   Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem i pomoc
   |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | hbr   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: Hubert
 Wiek: 40
 Dołączył: 23 Lis 2005
 Posty: 114
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lip 2011,  09:29 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Pele napisał/a: |  	  | W Mk6 trochę ciężko, ale najlepiej dorobić sobie kable i pociągnąć je bezpośrednio do akumulatora. Bez tego po podpięciu pod zapalniczkę i włączeniu radia (zwykłego - samochodowego) będą szumy i znaczne ograniczenie zasięgu nadawania/odbierania ... tak samo jak kupisz rozdzielacz na podwójne wyjście zapalniczki, podepniesz CB i nawigację i możesz zapomnieć o jakimkolwiek odbiorze . | 
 Skąd taka teoria?
 |  
				| _________________ --== fkp wawa team ==--
 
 
 "Fords are magnificent in every word" J. Clarkson
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | inno   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 34
 Dołączył: 21 Wrz 2010
 Posty: 621
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lip 2011,  21:48 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | AccessXR napisał/a: |  	  | inno i jak Ci pożyczyli tę antenę... to kupiłeś jeszcze raz taki sam model ? | 
 tak
 |  
				| _________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
 01.2012-10.2012 Civic EG3
 11.2012-03.2015 MK4 Plum
 02.2015-... Almera N16 Lift
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Pele   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Michał
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 757
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lip 2011,  22:10 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | hbr napisał/a: |  	  | Pele napisał/a: W Mk6 trochę ciężko, ale najlepiej dorobić sobie kable i pociągnąć je bezpośrednio do akumulatora. Bez tego po podpięciu pod zapalniczkę i włączeniu radia (zwykłego - samochodowego) będą szumy i znaczne ograniczenie zasięgu nadawania/odbierania ... tak samo jak kupisz rozdzielacz na podwójne wyjście zapalniczki, podepniesz CB i nawigację i możesz zapomnieć o jakimkolwiek odbiorze .
 
 Skąd taka teoria?
 | 
 
 Z życia ...
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | hbr   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: Hubert
 Wiek: 40
 Dołączył: 23 Lis 2005
 Posty: 114
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Lip 2011,  11:37 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Pele napisał/a: |  	  |  	  | hbr napisał/a: |  	  | Pele napisał/a: W Mk6 trochę ciężko, ale najlepiej dorobić sobie kable i pociągnąć je bezpośrednio do akumulatora. Bez tego po podpięciu pod zapalniczkę i włączeniu radia (zwykłego - samochodowego) będą szumy i znaczne ograniczenie zasięgu nadawania/odbierania ... tak samo jak kupisz rozdzielacz na podwójne wyjście zapalniczki, podepniesz CB i nawigację i możesz zapomnieć o jakimkolwiek odbiorze .
 
 Skąd taka teoria?
 | 
 
 Z życia ...
   | 
 OK, to inaczej. Może tak się dziać, ale nie jest to regułą. Zależy od samochodu, filtrów w radiu...
 |  
				| _________________ --== fkp wawa team ==--
 
 
 "Fords are magnificent in every word" J. Clarkson
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | hds.147   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/70KM
 Dołączył: 12 Cze 2010
 Posty: 13
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lip 2011,  19:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zestaw zakupiony i dziś lekko przetestowany. Wszystko śmiga aż miło  Poza potrzebą przestrojenia radyjka na polskie częstotliwości [ dosłownie 5 sekund ] wszystko pięknie działa   |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | AccessX   
 Model: Ford Fiesta Mk2`84
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3/66KM
 Imię: Radek
 Dołączył: 18 Mar 2010
 Posty: 669
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lip 2011,  21:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Cieszymy się twoim szczęściem  . Tylko napisz jaki zestaw zakupiłeś i jaki zasięg (o ile wiesz). Pozdrawiam |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |