Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Katalizator grzeje sie do czerwoności, brak mocy
Autor Wiadomość
patryk30 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 100
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 32
Skąd: olsztyn
Wysłany: 13 Lip 2011, 21:28   [MK3] Katalizator grzeje sie do czerwoności, brak mocy

katalizator rozgrzewa sie do czerwonosci, brak mocy, chodzi na 3 cylindry ,duze spalanie,mułowaty silnik.
jakie sa tego przyczyny? nie wiem co sie dzieje, robie blacharke w swojej fiescie i dzisiaj przejechalem sie po dlugim postoju. ciezko bylo ja zapalic. jak zapalila to gasła .. ale odpalilem przegazowalem i jako tako chodziła, ciagle obroty falowały az przygasała i czasem gasla. rozgrzałem silnik i juz pali normalnie. ale nie wiem dlaczego ten katalizator rozgrzewa sie do czerwonosci. silnik w ogole nie ma kopa. co jest :(
Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Lip 2011, 22:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 13 Lip 2011, 21:34   

nas pytasz?
a moze chciaz sprawdz czy pali na wszystkie czy iskra jest?
my nie siedzimy w silniku
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
patryk30 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 100
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 32
Skąd: olsztyn
Wysłany: 13 Lip 2011, 21:42   

chodzi na 3 cylindry a iskra jest na wszystkich na 1 i 3 mocna a na 2 i 4 słaba./
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 13 Lip 2011, 21:44   

przewodu sprawdz swiece oczyśc
kat czerwony bo moze zapchany jest
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lip 2011, 21:48   

patryk30 napisał/a:
chodzi na 3 cylindry
Czyli paliwo z 4 spala się na katalizatorze dlatego się do czerwoności grzeje - się najpierw w takim przypadku zaczyna od kompresji,,, bo jak auto stało to rożnie może np: You're just My Love być, jak silnik będzie miał kompresje to się grzebie w zapłonie wtedy
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
patryk30 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 100
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 32
Skąd: olsztyn
Wysłany: 13 Lip 2011, 21:52   

kompresja w zime byla mierzona i miał po 12 na kazdym garze.

w tym silniku nie ma zaplonu tylko cewka.
 
 
patryk30 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 100
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 32
Skąd: olsztyn
Wysłany: 13 Lip 2011, 21:57   

trafna uwaga z tym spalaniem w katalizatorze. na wiosne dawalem fest w palnik dla niej i i zapchal mi sie tlumik. wyciagnalem go i cała pakuła (te włosy z katalizatora) zostały wyplute przez wydech srodkowy. bylo tego mnostwo ! z 10 metrow ! widocznie to wszystko sie spalilo w katalizatorze i poszlo dalej zapychajac przy tym caly wydech . teraz nie ma zadnego wytłumienia w katalizatorze i nagrzewa sie az do czerwonosci bo tam spala sie paliwo. zaczal tez glosniej chodzic. czyli wina w tym ze nie chodzi na 4 gar, ale dlaczego ?
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 13 Lip 2011, 22:06   

patryk30 napisał/a:
kompresja w zime byla mierzona i miał po 12 na kazdym garze.


A nie jezdzi teraz, czy w zime? ;)
Od tego czasu mogło się troche pozmieniać w silniku.
 
 
mihor 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 65
Skąd: włocławek
Wysłany: 13 Lip 2011, 22:11   

Podstawa - sprawdż ciśnienia - czy w ogóle silnik do czegoś się nadaje.
Włóż zamiast katalizatora rurę.
Katalizator sprzedaj - w dziale KUPIĘ jest gość co skupuje.
Wymień aparat zapłonowy.
I powinno zadziałać.
_________________
Budzi się we mnie zwierz.
Obawiam się jednak że to... leniwiec.
 
 
 
patryk30 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 100
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 32
Skąd: olsztyn
Wysłany: 13 Lip 2011, 22:11   

zauwazylem tez plame oleju kolo kolektora wylotowego...

ciekawe co tam mogło wywalic...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lip 2011, 22:12   

patryk30 napisał/a:
kompresja w zime byla mierzona i miał po 12 na kazdym garze.
A to sorry, to ja nie widzę problemu,,, jak w zimę była w porządku, to teraz taz napewno jest,,,
patryk30 napisał/a:
w tym silniku nie ma zaplonu tylko cewka
No to jesteś w komfortowej sytuacji, odpadają Ci świece zapłonowe, przewody, sterownik,,, tylko cewka jest, to jak zimą sprawdzałeś kompresje to teraz sprawdź cewkę,,,
patryk30 napisał/a:
(te włosy z katalizatora)
Kurcze, masz naprawdę dziwne auto, bez zapłonu tylko z cewką, i włosami w katalizatorze, których też już nie ma,,, zawsze myślałem ze w katalizatorze jest blok ceramiczny pokryty metalami szlachetnymi, ale człowiek się całe życie uczy,,,
patryk30 napisał/a:
teraz nie ma zadnego wytłumienia w katalizatorze i nagrzewa sie az do czerwonosci bo tam spala sie paliwo. zaczal tez glosniej chodzic
Może byłem trochę za bardzo złośliwy wobec Ciebie,,, teraz rada od serca: Poczytaj o silniku, jak działa jak się w cylindrach spala paliwo i w jaki sposób może się przedostać do układu wydechowego, poczytaj o katalizatorze, jego zawartości i zasadzie działania, o okładzie zapłonowym (iskrowym, bez rozdzielacza - odpadnie parę pierdół) - a jeśli dalej w niewiedzy chcesz jeździć swoim autem, to obyś czegoś nie spalił (bo jak spalisz swoje auto to pestka) i obyć kogoś na utratę zdrowia czy życia nie naraził (bo jak siebie skasujesz to tylko Twój problem)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
patryk30 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 100
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 32
Skąd: olsztyn
Wysłany: 13 Lip 2011, 22:18   

no ok. posprawdzam.. ale ja tym samochodem zrobilem od tej zimy moze z 500 km i mysle ze jest wszystko wporządku..

oby to nie byla jakas usterka typu powypalane zawory, popekane pierscienie czy cos w tym stylu bo nie bedzie mi sie oplacalo tego naprawiac...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lip 2011, 22:31   

Dlatego pierwszą się sprawdza kompresje, możliwe że silnik "się skleił" jak postał, jak go ruszyłeś poleciała kompresja czy coś, jak się okaże że silnik trzyma ciśnienie to będzie wiadome że paliwo idzie do wydechu normalnie "na wydechu" i nie jest odpalane w komorze i wtedy trzeba będzie kombinować z zapłonem.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
patryk30 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 100
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 32
Skąd: olsztyn
Wysłany: 13 Lip 2011, 22:37   

ok zrobie blacharke do konca i pojade na warsztat. chociaz mysle ze to wina iskry. bo na 2 cylindrach jest mocna a na 2 pozostałych słaba.

przeciez jakby nie bylo kompresji to niewiadomo co by sie tam dzialo silnik by farfolil, ciezko palil itp.

a on odpala normalnie.olej bierze jak przystało na stara fieste. i chodzi rowno w miare.

tylko jak raptownie daje gaz w podoge to nie wkreca sie tak szybko jak trzeba, jest zmulenie i dopiero sa max obroty. ale to juz wiadomo czemu. bo niechodzi na 4 cylinder. przy tym spala duzo wiecej. w zime jak jezdzilem to łykał 10 l. beny.. masakra.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lip 2011, 22:48   

patryk30 napisał/a:
przeciez jakby nie bylo kompresji to niewiadomo co by sie tam dzialo silnik by farfolil, ciezko palil itp.
Ja mam 1,4 po zerwanym rozrządzi 2 cylindry mają zerowa kompresje, pracuej jak traktor, ale nawet zimą przy -15 odpalała i dało się jechać,,, co prawda więcej jak 60 to nie idzie, ale niejeden mój silnik sprawny pali gorzej niż ten rozwalony,,,

Przekręć te 2 świece co mają dobrą iskrę na te cylindry co mają słabą (a najlepiej wsadź nowe świeczki - 7 zeta sztuka to nie majątek), zamień miejscami przewody na świecach ze słabą iskrą
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
patryk30 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 100
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 32
Skąd: olsztyn
Wysłany: 13 Lip 2011, 22:55   

ja jechałem swoja najwiecej 130 wlasnie wtedy w zime... potem tlumik mi sie zapchał to ledwo wyciagala 110. dzis moze bym bujnal do 120 ale trzeba bylo dlugo bujac.. ogolnie nie ma takiego kopa silnik, jest słaby probuje ruszyc z piskiem to zamieli ze 3 razy kolami i tyle w temacie. kumpla fiesta o wiele żywsza jest i mniej spala.
 
 
patryk30 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 100
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 32
Skąd: olsztyn
Wysłany: 13 Lip 2011, 22:56   

jutro zrobie ten motyw z przestawieniem przewodow.z 1 i 3 dam te co daja slaba iskre. a na 2 i 4 dam te co daja mocna iskre. ale obawiam sie ze nawet samochod nie odpali tylko bedzie pyrkal i strzelał bo juz cos mieszalem kiedys z kablami...
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 13 Lip 2011, 23:01   

nie zamienaj "z 1 i 3 dam te co daja slaba iskre. a na 2 i 4 dam te co daja mocna iskre"
w ten sposób
zamien 1 z 3 i 2 z 4
inaczej go nie odpalisz
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lip 2011, 23:03   

Iskra jest zawsze na 2 świecach, na zmianę raz na jednej parze raz na drugiej, więc w parach możesz miejscami zamieniać do woli,,, jak jesteś pewny tej kompresji to zapakuj nowe świece i przewody WN i zobacz co będzie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
patryk30 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 100
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 32
Skąd: olsztyn
Wysłany: 13 Lip 2011, 23:09   

przewody sa nowe. alemogą byc trefne. mam jeszcze jedna parę starych od kolegi. jutro kupie nowe swiece i zaloze te drugie przewody.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Gry i inne bajery dla nudzacych sie w pracy
Mafios Linkownia 138 3 Sie 2015, 00:14
driver90
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 11:38
TOMASSS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.