[MK3] Fiesta '91 1.8D - nie chce odpalić |
Autor |
Wiadomość |
kamil123
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 16 Lip 2011 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Lip 2011, 10:32 [MK3] Fiesta '91 1.8D - nie chce odpalić
|
|
|
Witam, od razu na wstępie to moje pierwsze auto i 4 dzień jego użytkowania.
Szukałem odpowiedzi w FAQ i poprzez opcję szukaj, ale nic nie znalazłem (pewnie problem jest tak banalny).
Po przekręceniu kluczyka silnik tylko "warczy", zapalają się 2 kontrolki (oleju i akumulatora), oleju gaśnie po 1-2 sekundach, akumulatora ciągle się świeci. Próbowałem odpalić z 6-7 razy, trzymając po 10-15 sekund przekręcony kluczyk.
Czy to wina akumulatora (muszę go podładować?/kupić nowy?), czy coś innego?
Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam |
|
|
|
|
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 16 Lip 2011, 10:44
|
|
|
Przekręca wogóle rozrusznik silnikiem? |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
|
kamil123
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 16 Lip 2011 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Lip 2011, 11:06
|
|
|
Silnik cały terkocze i się rusza gdy kluczyk jest przekręcony - o ile o to Ci chodziło. |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 16 Lip 2011, 16:20
|
|
|
pompa?
zapowietrzony moze być
ew rozrząd strzelił... ale to juz naprawde ekstremalny przypadek |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
kamil123
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 16 Lip 2011 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Lip 2011, 17:30
|
|
|
Po południu auto odpaliło (za pierwszym razem), przejechałem ok 7-8 km, zatrzymałem się na parkingu i po kilku minutach odpaliło znów normalnie, ale pedał zmiany biegów chodził całkiem luźno, nie dało rady w ogóle wbić biegu (któregokolwiek).
Co to może być? Sprzęgło poszło? W ogóle bawić się w naprawę tego? Jaki będzie koszt? |
|
|
|
|
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 16 Lip 2011, 17:38
|
|
|
Pedał zmiany biegów masz na myśli sprzęgło? Zobacz czy linka ze skrzyni nie spadła, na sucho biegi wchodzą? Wymiana sprzęgła nie jest jakoś specjalnie droga. |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
|
kamil123
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 16 Lip 2011 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Lip 2011, 17:52
|
|
|
Tak, sprzęgło. Jak sprawdzić czy linka ze skrzyni nie spadła? Jestem kompletnym laikiem w tych sprawach.
Jak jest silnik wyłączony to można biegi wbijać, jak jest uruchomiony to jest opór i żadnego biegu nie da rady wbić.
Jak wbiłem jedynkę z wyłączonym silnikiem, odpaliłem go i próbowałem ruszyć to zachował się tak jakby ciągle był na luzie (szarpnęło nim tylko).
Nie jest specjalnie droga, tzn.? Za auto dałem 1000 zł, miało posłużyć przez 2 miesiące do pokonywania ok 15 km dziennie (a później mogło się z nim dziać cokolwiek ), sprzedawca gwarantował, że na tak krótki okres czasu nic się z nim nie stanie i bez jakichkolwiek wkładów finansowych "dociągnie" te 2 miesiąca (a nawet i więcej - tak twierdził). |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.