Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Podtrzymanie napięcia
Autor Wiadomość
Docio 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Zbyszek
Wiek: 60
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 125
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Lip 2011, 11:20   [MK3] Podtrzymanie napięcia

Czytałem gdzieś na forum o tym i teraz nie mogę znaleźć, choć wyświetliło mi tylko 7-em podstron. :)
Najbliższy, teraz znaleziony, był temat z doładowaniem przez panel solarny i gniazdo zapalniczki ale nie wyczerpuje on mojego dylematu. Zacznę może jednak od początku.

Pokonuję krótkie odcinki, ok 5km, najwyżej dwa-trzy razy w tygodniu. W efekcie akumulator muszę ładować raz na 3-4 miesiące. Irytujące jest to, że po każdym odłączeniu akumulatora muszę na nowo robić "jazdę ustawiającą" oraz programować radio. Pomyślałem więc o dodatkowym zasilaniu przez gniazdo zapalniczki w celu podtrzymania napięcia w aucie na czas ładowania, od wieczora do rana. No i teraz:
- czy wybór gniazda zapalniczki jest odpowiedni, czy też raczej zdecydowanie inne miejsce?
- jakiej pojemności aku powinien wystarczyć - 4/7/10Ah?

Dodam, że zgodnie z poradnikiem JoeMix pobór bez obciążenia na postoju to 0,13A (podtrzymanie radia, zabezpieczenia, inne nieznane). Maksymalny czas ładowania akumulatora to 14h.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Lip 2011, 11:29   

Docio napisał/a:
Dodam, że zgodnie z poradnikiem JoeMix pobór bez obciążenia na postoju to 0,13A (podtrzymanie radia, zabezpieczenia, inne nieznane).
x24h to jakieś 3,5Ah na dobę, taki standardowy 7Ah powinien wystarczyć, dołączany do gniazda zapalniczki - może być (o ile podtrzyma co ma podtrzymać - tzn, gniazdo nie będzie odcięte) jedynie co uważaj to żeby dodatnia klema do czegoś nie dotknęła, najlepiej ją w jakąś obciętą butelkę czy coś wsadź. Pozostaje problem ładowania dodatkowego akumulatora.

Garażyk masz? Może ładować akuska w autku? '91 jest na tyle "tępe" że krzywda się jej stać nie powinna
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Docio 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Zbyszek
Wiek: 60
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 125
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Lip 2011, 12:00   

Niestety nie obdarzyło mnie dobrodziejstwem garażu, więc bezpośrednie ładowanie odpada nawet przy wielkich chęciach (4 piętro).
Osłonkę zrobię choć i tak chyba wygodniej będzie zdjąć klips z blaszki robiącej za kołek. Doładowanie to nie problem, do domu i się doładuje. Do pojazdu będzie trafiać jedynie na czas dołaowania lub na wyjazdy, których w tym roku niestety nie planuję.
Skoro 7Ah wystarczy to będę musiał zakupić 10Ah. Nie z bojaźni lecz wymagań mojego prostownika - min 10Ah, max 50Ah. Posiadam Alpina typ4 z serii dla HR Austria.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Lip 2011, 12:06   

Tylko takie małe kostkowe akumulatorki (np. jak w centralach alarmowych, UPSach) często nie nadają się doładowania prostownikiem do akumulatorów samochodowych (kwasowo-ołowiowych czy jakie one tam są) - więc zaopatrz się w taki akumulatorek żebyś mógł tym prostownikiem naładować
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Docio 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Zbyszek
Wiek: 60
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 125
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Lip 2011, 13:02   

Szczerze mówiąc myślałem o takim do motocykla. :) jednak ceny są nieco odstraszające. Są takie po 120-140zł do quadów. Nie wiem, czy nie taniej wyjdzie jakiś żelowy + ładowarka albo coś takiego .
 
 
mihor 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 65
Skąd: włocławek
Wysłany: 14 Lip 2011, 17:06   

Zerknij
http://allegro.pl/bateria...1695423965.html
Stawiasz auto na słońcu max. prąd 0,3A - no niech będzie 0,2A (bo nie zawsze słońce jest na maxa) po 3h dziennie przez 100dni
Pojemność jaką naładujesz z tych ogniw = 0,2A x 3h x 100dni = 0,2Ax300h = 60Ah
100dni - 3 lub 4 miesiące.
Uważam, że powinny wystarczyć na doładowywanie. A chodzenie z akumulatorem....
Ja pomimo posiadania garażu, conocnie doladowywałem akumulator - nie wytrzymałem - po tygodniu kupiłem nowy akumulator.
Wytworzą tyle prądu przez trzy miesiące co Twoje ładowanie akumulatora raz na trzy miesiące.
I za przednią szybę albo na tylną półkę...
I jeszcze kable.... jakąś diodę (chociaz nie wiem czy w ogóle potrzebna)
Duże nie jest 33x18cm....
I dokup ubezpieczenie wyposażenia wnętrza....
_________________
Budzi się we mnie zwierz.
Obawiam się jednak że to... leniwiec.
 
 
 
Docio 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Zbyszek
Wiek: 60
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 125
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Lip 2011, 18:50   

Dzięki. :) Fajne rozwiązanie ale bezpośrednio podłączając taki panel możesz pożegnać się z instalacją w samochodzie. Zapomniałeś o regulatorze. Autor aukcji nawet o tym wspomina i dedykuje konkretną firmę a ten jest najtańszy. Jeśli jednak chciałbyś wiedzieć co się dzieje z ładowaniem to dodatkowo potrzebny wyświetlacz za kolejne 140,- To "tanie" i genialne rozwiązanie kosztuje od 220 - 360,- do kosztu używanej, w pełni sprawnej i eleganckiej Fiesty, że o dodatkowym ubezpieczeniu nie wspomnę.
Nadal uważam, że aku, który linkowałem w promocyjnej cenie i wadze do 5kg jest rozwiązaniem lepszym.
 
 
mihor 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 65
Skąd: włocławek
Wysłany: 14 Lip 2011, 22:32   

Zgadza się Docio... masz rację.
Mnie chodziło o bezobsługowość ale ta z punktu widzenia ekonomii jest za droga.
Zawsze możesz dołożyć przekaźnik, że jak przekręcisz kluczyk to panel słoneczny zostanie odłączony bo... niepotrzebny (akumulator ładowanie ma). I tak jak wyjmiesz kluczyk to wtedy panelik będzie ładował akumulator.
_________________
Budzi się we mnie zwierz.
Obawiam się jednak że to... leniwiec.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Lip 2011, 22:44   

mihor napisał/a:
Zawsze możesz dołożyć przekaźnik, że jak przekręcisz kluczyk to panel słoneczny zostanie odłączony bo... niepotrzebny (akumulator ładowanie ma). I tak jak wyjmiesz kluczyk to wtedy panelik będzie ładował akumulator.
Jakim napięciem? 5V jak będzie chmura czy 20V jak będzie ostre słońce?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
mihor 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 65
Skąd: włocławek
Wysłany: 14 Lip 2011, 23:45   

Nawet niech ma 20V to podłączasz diodę że jak spadnie poniżej 13V to aby nie ładowało.
A SEM takiego ogniwa uważam że nie uszkodzi akumulatora i nie wytworzy nagle prądu 40A.
Aż sam się zastanawiam czy nie kupić i nie poeksperymentować.
_________________
Budzi się we mnie zwierz.
Obawiam się jednak że to... leniwiec.
 
 
 
Docio 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Zbyszek
Wiek: 60
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 125
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Lip 2011, 23:49   

Może za kilka lat, jak będzie więcej producentów podstawowych części, jak lobby ropo-weglowe przestanie mieć wiodący głos, jak zdecydowanie stanieje. Tak jak technologie, które dziesięć lat temu nawet nie były kosmiczne a w fazie projektów. Czy długo będzie trzeba czekać? Chyba nie. Nie dalej jak 14 lat temu sieć modemem stała. Dziś mnóstwo ludzi ma routery, że o WiFi nie wspomnę. A ceny? Za taki podstawowy jak mam ja w 2000 roku musiałbym zapłacić 2-3tyś zł, albo i więcej. Przykładów jest więcej. Łączność, media, procesory, karty graficzne i dźwiękowe, muzyka i tv. Dziś pendrive 4GB jest czymś tak normalnym jak bułki w sklepie a 10-ięć lat temu... :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Lip 2011, 23:50   

Jak podłączysz panel bezpośrednio do akumulatora,,, to uaha,,, przy odrobinie szczęścia pójdzie auto z dymem,,, to tak jakbyś kolektor słoneczny taki od ogrzewania wpoił bezpośrednio w rury od centralnego,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
mihor 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 65
Skąd: włocławek
Wysłany: 15 Lip 2011, 00:41   

JoeMix napisał/a:
Jak podłączysz panel bezpośrednio do akumulatora,,, to uaha,,, przy odrobinie szczęścia pójdzie auto z dymem,,, to tak jakbyś kolektor słoneczny taki od ogrzewania wpoił bezpośrednio w rury od centralnego,,,

Nie będę się z Tobą kłócił.
Ten panelik ma moc max. 5W... więc co może zrobić?
To zrobię stabilizator na zwykłej Zenerce oraz tranzystorze.
JoeMix - przecież z tego "paneliku" prąd max. 0,3A - to czym mam się martwić.
Upraszczając - zwykły obwód z dwoma rezystancjami wewnętrznymi oraz przeciwsobnie skierowanymi żródłami - wszystko szeregowo połączone - zwykłe prawo Ohma tylko że w postaci troszeczkę rozszerzonej.
To panel o mocy 5W ma "pokonać" akumulator 40Ah?
Wygląda na to że jak wrócę z wakacji to spróbuję.
Pozdrawiam.
_________________
Budzi się we mnie zwierz.
Obawiam się jednak że to... leniwiec.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Lip 2011, 07:34   

Ja też się kłócić nie zamierzam, po prostu się bawiłem swego czasu panelami,,, może były jeszcze niższej mocy, ale i akumulatory mniejsze (rzędu 2x7Ah) i dobra elektronika zasilająca to była podstawa, bo albo leciały akumulatory albo leciały panele,,, Panel to źródło napięcia fakt problem w tym że szalenie zmiennego, bo raz będzie jak pisałem 5V a raz 20,,, więc potrzebna elektronika która tym będzie starowała, może jak zrobisz jakiś prosty układ to teoretycznie zadziała, tylko możliwe ze wykończy Ci akumulator w rok czy 2 lata pomimo swojego 5W
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.