[MK3] polerowanie kolektora ssacego |
Autor |
Wiadomość |
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 8 Sty 2012, 17:57 [MK3] polerowanie kolektora ssacego
|
|
|
mam drugi kolektor do mojego silnika po wyczyszczeniu zastanawiam się nad polerowaniem kanałow ssących, kolektor w CVH składa się z dwóch części i często są tam nierówności co powoduje niepoządane zawirowania przepływu mieszanki
tu nasuwa się moje pytanie:
czy jest sens takiego zabiegu i jak bardzo jest on skuteczny? |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 8 Sty 2012, 17:58
|
|
|
podobno dolotu ma się nie polerować, a przynajmniej nie na lustro |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 8 Sty 2012, 18:31
|
|
|
Peedro napisał/a: | podobno dolotu ma się nie polerować, a przynajmniej nie na lustro |
w silniku zasilanym gaźnikiem... ale i tu nie wiem czy to prawda
Kuba, usuwanie progów na łączeniu dwóch części jak najbardziej. ziarnko do ziarnka... na styku głowicy i kolekora też można wyrównać, |
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 8 Sty 2012, 22:09
|
|
|
qoobcio-spec od nissana, zawsze zaczyna od spasowania kolektora z glowica |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
bartloba
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 3 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 24 Lut 2012, 14:24
|
|
|
Kuba
Tam nie ma zawirowań mieszanki. Tam jest tylko powietrze. Jesli mowa o 1.6 8V to mieszankę masz dopiero w głowicy, bo wtryski są tuż przed nią i paliwo z powietrzem miesza się już w kanale w głowicy. Też chciałem kiedyś polerować wszystko co się da, ale uznałem że w tym konkretnym przypadku nie warto ruszać kolektora. Zrobisz jak chcesz, ale jedynie to można rzeczywiście podpasować kolektor do głowicy i uszczelki. |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 24 Lut 2012, 19:53
|
|
|
bartloba napisał/a: | Kuba
Tam nie ma zawirowań mieszanki. Tam jest tylko powietrze. Jesli mowa o 1.6 8V to mieszankę masz dopiero w głowicy, bo wtryski są tuż przed nią i paliwo z powietrzem miesza się już w kanale w głowicy. Też chciałem kiedyś polerować wszystko co się da, ale uznałem że w tym konkretnym przypadku nie warto ruszać kolektora. Zrobisz jak chcesz, ale jedynie to można rzeczywiście podpasować kolektor do głowicy i uszczelki. |
Kolega praktycznie wyczerpał temat .
Ja dodam , że warto zrobić uszczelkę pomiędzy kolektor dolotowy a głowicę z czegoś nie przewodzącego ciepła , żeby kolektor się nie nagrzewał .
W gaźnikach mam kolektory na lustro , tak samo jak miałęm przy pojedynczym gaźniku jeszcze podczas jazdy na co dzień . Zimą przy ekstremalnych mrozach czuć było , że go przylewa (tak samo jak teraz mikuni) ale jak ktoś nie potrafi rozumieć gaźników to niech nie podchodzi do tematu
ps: Przepływ burzliwy mieszanki przy ściankach porowatego kolektora i tak tworzy warstwę wyrównującą , po której ślizga się główna struga laminarna. Duże przeszkody , ostre łuki i zawrotki , to jest problem , a nie porowatość kolektora. |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 24 Lut 2012, 20:34
|
|
|
jakby nie bylo, to jednak najmniejsze straty tarcia w rurociagu mamy w ruach technicznie gładkich, czyli polerka. Przy gladkiej powierzchni jest tez wieksze prawdopodobienstwo przeplywu laminarnego! Czyli wpadała by najwieksza ilosc strugi powietrza. Ake tyle z teorii, wiekszym problemem jest jednak wszelkie przewezenia, zmiany kierunku przeplywu... Jednak wychodzac z praktyki nic nie pomoze wypolerwoanie kolektora (przynajmneij nic z tego nie odczujemy)! Zabawa praktycznie nie warta zachodu! Ale jak koledzy powiedzieli usuniecie wszelkich progow w kolektorze i usuniecie wszelkich czynnikow przez ktore sie nagrzewa bedzie najlepsza opcja!
Pamietajmy w nagrzanym powietrzu jest mniej tlenu, oraz lepkosc gazow wraz ze wzrostem temperatury rosnie! A te dwa czynniki sa niekorzystne dla osiagow naszego silnika... |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
|