Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 16:41 |
[MK6] Powolne nagrzewanie sie silnika |
Autor |
Wiadomość |
morsio
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 18 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 31 Paź 2013, 00:41 [MK6] Powolne nagrzewanie sie silnika
|
|
|
witam, mozliwe ze moje pytanie jest nietypowe i bezsensowne ale wole sie upewnic.
po ilu km wskaznik temperatury silnika powinien sie znajdowac w poziomie optymalnym (pod katek 45 stopni). w moim przypadku jestto po około 8-10 km. wydaje mi sie ze poziom ten powinien byc osiagniety duzo pozniej, mam racje?? jelsi tak co to moze oznaczac?? |
Ostatnio zmieniony przez Parzych 31 Paź 2013, 01:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 31 Paź 2013, 01:06
|
|
|
morsio napisał/a: | Powolne nagrzewanie sie silnika |
morsio napisał/a: | w moim przypadku jestto po około 8-10 km. wydaje mi sie ze poziom ten powinien byc osiagniety duzo pozniej, | Może byś się zdecydował, za wolno się nagrzewa czy za szybko |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
morsio
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 18 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 31 Paź 2013, 07:18
|
|
|
duzo szybciej miało byc, sorka za pomyłke. |
|
|
|
|
Transporteur
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Damian
Wiek: 35 Dołączył: 14 Paź 2013 Posty: 58 Skąd: Cz-Dz
|
Wysłany: 31 Paź 2013, 07:47
|
|
|
Nie jestem ekspertem od diesla, ale one chyba z natury wolniej się grzeją. Pytanie też, czy te 8km to stanie w korkach, czy może intensywna jazda. |
|
|
|
|
lukaszz
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 15 Lut 2013 Posty: 9 Skąd: w-wa
|
Wysłany: 31 Paź 2013, 08:08
|
|
|
Sprawdź temperaturę na chłodnicy i wężach doprowadzających płyn do chłodnicy jak tylko podniesie się odrobinę wskaźnik temperatury. Jeśli są ciepłe to termostat będzie do wymiany. |
|
|
|
|
morsio
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 18 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 31 Paź 2013, 09:31
|
|
|
lukaszz napisał/a: | Sprawdź temperaturę na chłodnicy i wężach doprowadzających płyn do chłodnicy jak tylko podniesie się odrobinę wskaźnik temperatury. Jeśli są ciepłe to termostat będzie do wymiany. |
jesli beda ciepłe czyli termostat do wymiany, jelsi sie go nie wymieni i bedzie sie z nim jezdzic jakie moga byc tego konsekwencje?? bo w sumie wiem ze srednio w ciagu najblizszych 2-3tygodni bede miał mozliwosc zeby podstawic auto do mechanika zeby mi to zrobił
Transporteur napisał/a: | Nie jestem ekspertem od diesla, ale one chyba z natury wolniej się grzeją. Pytanie też, czy te 8km to stanie w korkach, czy może intensywna jazda. |
jazda poza miastem w granicach 80-100km/h |
Ostatnio zmieniony przez Parzych 31 Paź 2013, 13:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
lukaszz
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 15 Lut 2013 Posty: 9 Skąd: w-wa
|
Wysłany: 31 Paź 2013, 10:01
|
|
|
jeśli to termostat i go nie wymienisz to silnik będzie niedogrzany i będzie więcej palił. W dłuższym okresie paliwo dostaje się do oleju, "majonez" pod korkiem oleju z wilgoci. |
|
|
|
|
morsio
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 18 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 31 Paź 2013, 10:16
|
|
|
a mozliwe ze to jest spowodowane jakas nieszczelnoscią?? w okolicach płynu od chłodnicy słysze dziwne syczenie jak otworze maske |
|
|
|
|
lukaszz
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 15 Lut 2013 Posty: 9 Skąd: w-wa
|
Wysłany: 31 Paź 2013, 10:48
|
|
|
układ chłodzenia jest układem zamknięty nic nie powinno syczeć. Może masz niedokręcony korek w zbiorniku wyrównawczym lub uszkodzona jest uszczelka w korku. |
|
|
|
|
morsio
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 18 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 31 Paź 2013, 11:06
|
|
|
lukaszz napisał/a: | układ chłodzenia jest układem zamknięty nic nie powinno syczeć. Może masz niedokręcony korek w zbiorniku wyrównawczym lub uszkodzona jest uszczelka w korku. |
a czy to moze miec wpływa na problem ktory wczesniej opisałem czy grzanie silnika?? w sensie ze byłaby nadzieja ze to nie termostat?? |
|
|
|
|
lukaszz
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 15 Lut 2013 Posty: 9 Skąd: w-wa
|
Wysłany: 31 Paź 2013, 11:19
|
|
|
ciężko gdybać co jest z układem chłodzenia bez jego sprawdzenia. Jak jest syczenie to gdzieś jest nieszczelność i płyn może uciekał - sprawdź poziom i obserwuj czy nie ubywa. układ chłodzenia ma 2 obiegi - mały i dłuży - który otwiera termostat i puszcza płyn na chłodnice jeżeli temperatura płynu ma około 80-85 stopni. jeśli padnie termostat w pozycji zamkniętej to płyn szybko się gotuje i po przejechaniu kilku kilometrów wskaźnik temperatury wejdzie na czerwone pole - powyżej 90.
jak termostat padnie w pozycji otwartej to jest ciągle duży obieg płynu o ile dobrze pamiętam 1.4tdci ma 5 litrów płynu, który się będzie długo grzał a płyn w chłodnicy a dodatkowo będzie chłodzony przez wpadające wpadające powietrze do silnika. |
|
|
|
|
morsio
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 18 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 31 Paź 2013, 11:42
|
|
|
ok juz wszytsko wiem wielkie dzieki za pomoc |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 31 Paź 2013, 20:25
|
|
|
Krótko: jeśli jedziesz kolego jak emeryt, to diesel może potrzebować nawet 10 minut (przy temperaturze na zewnątrz rzędu 10-15°C), żeby się nagrzać. Jak masz ciężką nogę, to możesz zobaczyć wskazówkę w pionie nawet po 2-3 minutach.
W zimie np., jechałem emerycko i po 20km wskazówka nie wspięła się do 90°C, natomiast jak "dawałem w but", to chwilę po wyjechaniu spod domu już leciało mi z nawiewu lekko ciepłe powietrze. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
pawel_mk3
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i/75KM
Wiek: 32 Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 341 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 31 Paź 2013, 23:12
|
|
|
Pufcio ale Twojego golasa nie da się zajechać a pałowanie zimnego turbo diesla to wyrok dla turbo. |
_________________
Auto-Elektryka Zielona Góra
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 31 Paź 2013, 23:19
|
|
|
pawel_mk3, ale Pufcio ma turbo |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 1 Lis 2013, 10:00
|
|
|
vegetagt napisał/a: | pawel_mk3, ale Pufcio ma turbo |
Otóż to I to jeszcze po wirusie z podniesionym dodatkowo ciśnieniem doładowania. Jest butowanie, litości nie ma, jeżdżę tak od ponad 40'000km (obecnie mam >210'000) i turbo po wysłaniu do firmy od regeneracji wróciło z adnotacją "turbo nie wymaga regeneracji, zostało wyczyszczone i sprawdzone nawet powyżej parametrów pracy, wszystko jest ok". Więc gadanie o tym jak to dawanie "w pałę" dieslowi, który się nie zagrzał jest szkodliwe, włożyłbym (na pewno w przypadku jednostek żeliwnych) między bajki |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 1 Lis 2013, 14:08
|
|
|
Cytat: | w moim przypadku jestto po około 8-10 km. |
może tak być, jechałem z kolegą jego autem i po 4-5 km wskazówka nadal nie była w pionie, a jeszcze przymrozków nie ma |
_________________
|
|
|
|
|
janek80
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 37 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 74 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 17 Gru 2013, 19:35
|
|
|
A osłona dolna pod silnikiem jest? |
_________________
|
|
|
|
|
morsio
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 18 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 19 Gru 2013, 07:48
|
|
|
nie ma
janek80 napisał/a: | A osłona dolna pod silnikiem jest? |
|
|
|
|
|
|