Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:48
[MK6] 1.6 TDCI wymiana turbosprężarki
Autor Wiadomość
derdi
[Usunięty]

Wysłany: 12 Maj 2010, 14:23   [MK6] 1.6 TDCI wymiana turbosprężarki

Witam! Mam fieste 2006 1.6 tdci i szwankuje mi turbina. Powinna zalaczac sie po 2000 obr. a nic sie nie dzieje i samochod zamula jak zwykly diesel. Jeszcze nie bylem w serwisie ale pomyslalem ze jak bede musial zmieniac turbine to chcialem wmontowac wieksza. Czy to mozliwe i czy wiaze sie jeszcze z wymiana innych czesci? Z gory dzieki za pomoc. Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez trzeci 12 Maj 2010, 19:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Maj 2010, 16:59   

turbina zaczyna dmuchac od 1600
niezalaczajaca sie turbina niezawsze oznacza uszkodzenie wyzej wymienionej , jeszcze moze byc winny zawor doladowania, ten sam objaw.
najpierw jedz i zdiagnozuj co jest walniete, a pozniej dopiero kambinuj
Wieksza turbina to wieksze wtryskiwacze i koniecznosc zamatowania innego sterownika silnika, ponadto wysokoprawdopodobne uszkodzenie skrzyni no i pozostalych podzespolow odpowiedzialnych za przeniesienia napedu.
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12 Maj 2010, 19:50   

ElGrey napisał/a:
ponadto wysokoprawdopodobne uszkodzenie skrzyni no i pozostalych podzespolow odpowiedzialnych za przeniesienia napedu.


Nie od samego montażu większej turbiny lecz od większej mocy/momentu ale...

Po pierwsze, zależy o ile większa miałaby to być turbina. Jeśli spora, to wiadomo, rzeźba by doprowadzić odpowiednią ilość paliwa. Nie wiem jak wyglądają możliwości tuningu takiego silnika na seryjnych podzespołach. Być może warto by było przy okazji znaleźć nieco większą turbinę i pokusić się o chiptuning na seryjnych bebechach. Co to by dało? A to, że pewnie turbina nie musiałaby się aż tak bardzo męczyć, a co za tym idzie, powietrze z niej było by chłodniejsze, a chłodniejsze, znaczy gęstsze. Tak czy owak problem sprowadza się do kilku spraw. Przede wszystkim na jakiej flanszy mocowana jest fabryczna turbina i czy znajdzie się coś większego na tej samej flanszy bez konieczności robienia nowego kolektora. Jeśli ten problem będzie rozwiązany, to trzeba się dowiedzieć na ile pozwalają pozostałe bebechy, a głównie pompa wtryskowa. Jeśli ma zapas spory, to pewnie udałoby się to jakoś wystroić.

Swoją drogą, ktoś wie ile można wyłuskać samym chiptuningiem z seryjnej turbawki w 1.6tdci?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 12 Maj 2010, 20:03   

kamil wolski napisał/a:
Swoją drogą, ktoś wie ile można wyłuskać samym chiptuningiem z seryjnej turbawki w 1.6tdci?
Ktoś tu na forum pisał (nie pamiętam gdzie), że ok 100 kucy da się wyciągnąć...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12 Maj 2010, 20:05   

Jeśli chiptuningiem można zyskać 10KM przyrostu to... jedna wielka kupa. Czyli nie warto zmieniać sprężarki bo żeby ją wykorzystać będzie trzeba wymienić pół osprzętu ;)
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 12 Maj 2010, 20:19   

Seryjny uklad CR w fordzie jest strasznie delikatny (1.4 i 1.6 TDCI) niestety za wiele nie ugrasz na takim zabiegu.
_________________

 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12 Maj 2010, 20:26   

Pozostaje więc swap na silnik z Mondeo ;)
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Maj 2010, 19:28   

na fabrycznych podzespolach bezpiecznie 120 kucy, zalecane 115
tak mi w firmie tuningowej powiedzieli, pozniej juz wtryski za male ;-(
facet ktory robi turbiny i czasmi przyjezdza do maszej firmy poskladac jakis powalony dolocik powiedzial ze te silniki sa bardzo fajne bo WYTRZYMALE i osprzet przy dobrym paliwie trzyma sie ladnie, gorzej turbiny (zle uzytkowanie im nie sluzy) ;-( a silniki 2,0 i 2,2 te z mondzialka to padliny i sie sypie osprzet ;-| cos wiem na ten temat...
idac dalej turbiny z mondziaka tez nie zalozysz bo juz sa ze zmienna geometria, a w naszych silnikach sa maluchy ze stala geometria, wiec tez wymagaloby to kakretnych przerobek
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 16 Maj 2010, 19:39   

zmienna geometria to jedna wielka kupa, której nie polecam!
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16 Maj 2010, 22:59   

...bo? Warto jak się coś pisze, uzasadnić.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
moci 

Model: Inne auto
Wersja: C
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 92
Skąd: bzin
Wysłany: 17 Maj 2010, 08:18   

zmienna geometria jest dobrym wynalazkiem ale do jeżdżenia powoli i nie dając turbinie się porządnie rozkręcić to zły wynalazek bo się zaciera i nie chce się ruszać i włącza się w tryb awaryjny. By to rozruszać to jest trochę zabawy
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Maj 2010, 09:02   

jek kazda turbina wymaga odpowiedniego uzytkowania, ma nizsza wytrzymalosc (ale nie zesra sie po 200 000 km), ale wieksza sprawnosc, lepiej dmucha w niskich zakresach co daje jej przewage nad zwykla.
jak ktos nie dba to i zwykla rozwali w trymiga, a te turbiny sa bardzo wrazliwe na olej o zlych parametrach
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17 Maj 2010, 10:57   

moci napisał/a:
zmienna geometria jest dobrym wynalazkiem ale do jeżdżenia powoli i nie dając turbinie się porządnie rozkręcić to zły wynalazek bo się zaciera i nie chce się ruszać i włącza się w tryb awaryjny. By to rozruszać to jest trochę zabawy


łozyska w kołach też się psują... to co? rezygnujemy z nich?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
fiesta88 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 21
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Sie 2011, 21:22   

ale ten silnik nie ma chlopaki zmiennej geometrii lopatek na turbo.
ja mam przebieg 215tys. i turbo nic ale coz jak sie dba to sie ma :)
co do podniesienia mocy to do 110km mozna spokojnie :)
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Sie 2011, 22:20   

A kto powiedzial ze jest <???>
czytaj powoli to do ciebie dotra wszystkie informacje :-P
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
lakiernik175 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 46
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 240
Skąd: Kraśnik Lub.
Wysłany: 5 Sie 2011, 19:43   

A tak w ogóle to te sprężarki od 1.6tdci to chyba wielka lipa.Mój jeden kumpel w C-maxie robił w ciągu dwóch lat dwa razy turbinę, a drugi w Peugeot 307 w ciągu pół roku robił dwa razy.Nie wiem czy to wina warsztatu że była powtórka w naprawie ale często sie słyszy o awaryjności turbin w 1.6.Na szczęście w 1.4 tdci jest spokój z tym.
_________________
Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem.
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Sie 2011, 20:25   

no patrz a w fofce jest ta sama w 1,4 i 1,6 :-P .
ogolnie silnik 1,6 we fiescie jest troche inny niz w foce, ale nie wiem dokladnie czym sie roznia, oczywiscie oprocz fabrycznych osiagow katalogowych :)
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
lakiernik175 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 46
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 240
Skąd: Kraśnik Lub.
Wysłany: 6 Sie 2011, 07:28   

ElGrey napisał/a:
no patrz a w fofce jest ta sama w 1,4 i 1,6 :-P .
ogolnie silnik 1,6 we fiescie jest troche inny niz w foce, ale nie wiem dokladnie czym sie roznia, oczywiscie oprocz fabrycznych osiagow katalogowych :)

Sprężarka jest 100% inna.Patrzyłem nawet kiedyś ,kto jest producentem tych turbin i jest to jakaś niemiecka firma.Wygląd też jest inny
Ta z 1.6
http://moto.allegro.pl/tu...1747602366.html
Ta z 1.4
http://moto.allegro.pl/tu...1716080943.html
W każdym bądź razie gość u którego zaopatruje się w części blacharskie, a rozebrał już około 30 fiest i fusionów 1.4 tdci, powiedział, że udało mu sie sprzedać przez 5 lat tylko dwie turbiny od 1.4. w tym jedna dostała po strzale.
_________________
Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem.
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Sie 2011, 09:17   

nie bede sie spieral, bo to opinia zaslyszana i moze byc bledna, zwlaszcza ze osobiscie nie rozbieralem zadnej fofy z silnikiem 1,4 :)
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 6 Sie 2011, 19:25   

turbina wymaga odpowiedniego;oleju,chłodzenia po zakonczonej jezdzie,i trzymania stanu oleju pomiędzy 3/4 a max.Kto jest wlascicielem auta od nowości ,przestrzega tych zasad i padla mu turbina?
pzdr
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.