Przesunięty przez: trzeci 27 Sie 2011,  20:45		 | 
	
			[MK3] Schemat układu chłodzenia - 1.3 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Morphinus8  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6/84KM 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 44  Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 153 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Sie 2011,  19:41   [MK3] Schemat układu chłodzenia - 1.3
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witajcie.
 
 
Potrzebuję dokładnych informacji na temat obiegu w silniku 1,3.
 
 
Wyjaśnijcie mi łopatologicznie jak płynie chłodziwo (w którą stronę i przez co) po kolei.
 
 
Proszę o to, bo specem nie jestem.
 
Wiem gdzie jest pompa wody, ale nie wiem w którą stronę pompuje. Jak płynie płyn w chłodnicy, czyli przez który wąż wpływa, a gdzie wypływa itd.
 
 
Schemat taki jest co prawda w książce, ale tam nie ma nagrzewnicy i strzałek z kierunkiem przepływu. | 
             
						
				_________________   
 
 
  | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Sie 2011,  20:47, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Nikuś  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Family 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 36  Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 672 Skąd: Rz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Sie 2011,  19:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Morphinus8, każdy układ chłodzenia działa tak samo   
 
 
 
 
 
1. to pompa wody. Wymusza ona obieg płynu chłodzącego. Płyn ogrzewa się w silniku, jeśli nie jest dostatecznie ciepły to idzie na tzw. mały obieg, prosto do pompy. Tam ogrzewa się coraz bardziej aż to temperatury pracy, wtedy termostat nr 3 puszcza płyn na tzw. duży obieg, czyli na chłodnicę, gdzie płyn chłodzący oddaje ciepło. Przy wyższej temperaturze włącza się wentylator. I tak w kółko.
 
 
Zresztą:
 
http://pl.wikipedia.org/w...ika_spalinowego | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Sie 2011,  20:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Chodzi o konkretnie silnik 1,3 z mk3,,, a nie ogólną zasadę działania,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Stunt_Man  		  
		 
         Niereformowalny
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Domi 
                  Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Sie 2011,  20:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               płyn płynie górnym przewodem do chłodnicy a dolnym do pompy (pompa zasysa płyn)
 
 
jest jeszcze nagrzewnica itp ale lepiej napisz co potrzebujesz dokładnie wiedzieć - łatwiej pomóc | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Morphinus8  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6/84KM 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 44  Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 153 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Sie 2011,  20:32   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Więc tak.
 
Ostatnio po swapie z 1,1 na 1,3 wszystko było OK do czasy aż na dłuższym odcinku poleciałem 120km/h. Z przyczyny takiej, że odpiął się wentylator troszeczkę mi się zagrzał, ale jak tylko zauważyłem to się zatrzymałem i podpiąłem. Z działającym wentylatorem pojechałem dalej aż do momentu nagłego zagotowania się płynu i rozerwania węża pompa<<>>nagrzewnica (nie wiem w która stronę płynie). Od tego momentu są problemy z przegrzewaniem. Termostat wywaliłem i testowałem bez niego (otwierał się nie przy ok 90 st. a po podgrzaniu nad gazem przez 5 minut.) dalej to samo. Płynu ubywa tyle co wypchnie przez zabezpieczenie w korku. Oleju w płynie nie ma, a i nie przybywa oleju. Z rury nie leci para, ani nie chlapie wodą. Pompa prawdopodobnie jest sprawna bo nagrzewnica działa (muszę tak jeździć z włączonym grzaniem do pracy     ) 
 
 
To chyba wszystko.
 
 
P.S.
 
Dzięki JoeMix, za zatrzymanie się i pomoc w naprawie. Sam bym się kilka godzin bawił. | 
             
						
				_________________   
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Sie 2011,  20:46   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               z kolektora ssacego wychodzi plyn do nagrzewnicy, z nagrzewnicy wraca do dolnego węza chłodnicy
 
górny wąz w chłodnicy doprowadza gorącą wodę z silnika a dolnym pompa ssie schłodzoną wodę do bloku
 
uwalona pompa moze być albo uszczelka pierdyknęła | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Sie 2011,  21:42   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kuba87 napisał/a: | 	 		  | z kolektora ssacego wychodzi plyn do nagrzewnicy, z nagrzewnicy wraca do dolnego węza chłodnicy  | 	  Z tego co tam widziałem to wyjście z kolektora jest spięte trójnikiem z nagrzewnica i podpięte do pompy,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Stunt_Man  		  
		 
         Niereformowalny
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Domi 
                  Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Sie 2011,  16:01   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nawet jakby ktoś zrobił pajęczyne z tych węży od nagrzewnicy to przecież silnik sie nie przegrzeje póki ma sprawny duży obieg(chłodnica)
 
więc albo uszczelka pod głowicą albo pompa nie pompuje płynu ( chłodnica sie grzeje? może być zatkana) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |