Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[Inny] Listwa wtryskowa 1.8 16v ZETEC
Autor Wiadomość
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 3 Wrz 2011, 17:25   [Inny] Listwa wtryskowa 1.8 16v ZETEC

Problem polega na tym że atuo nie odpala, tylko łapie i odrazu gaśnie, paliwo nie przelewa się przez listwę wtryskową tylko gdzieś zatrzymuje.
W skrócie nie działa powrót.
Obstawiam to zaznaczone coś na czerwono.
Czy jest to regulator ciśnienia?
I jak go wymontować?
Dzięki za pomoc

_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 3 Wrz 2011, 18:06   

Regulator i tak i tak pusci paliwo przez siebie jak dostanie 2,7 bara na pysk bo jest tak konstrukcyjnie zrobiony iz nie da sie go uszkodzic po za membranami w srodku i w tym momencie zaczyna przelewac paliwa przez gorna czesc obudowy... wiec wychodzi na to ze pompa albo pada albo sitko masz zasyfiale...
Regulator zeby wyciagnac, musisz odkrecic 2 sruby od gory 7kluczyk i wydlubac go tylko uwazaj na oringi bo latwo je przeciac. Tak samo rownie dobrze mozesz zrobic test na wyciagnietej listwie i odlaczonym przewoddzie powrotnym czy wtryski podaja salwami czy tez puszcza 3 salwy i przestaja podawac... Moze byc tez to ze immo ci padl i masz problem... dioda na zegarku w momencie jak zacznie migac po odpaleniu sygnalizuje niewlasciwy odczyt klucza kodowego ....
_________________

 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Wrz 2011, 19:55   

albo jest odwrócone zasilanie z powrotem , u części fordów da się to odwrócić np przy wymianie pompy. Przewody są oznaczane kolorami. Zasilanie listwy jest po przeciwnej stronie niż regulator. Koło wejścia do listwy masz przyłącze dla manometru, więc po poskładaniu zmierz jakie jest ciśnienie. Wtedy będziesz wiedział czy jest zbyt niskie czy uszkodzony jest regulator ciśnienia (w co wątpię tak jak pisał Fordon).
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 3 Wrz 2011, 20:20   

Fordon napisał/a:
albo sitko masz zasyfiale...

masz na mysli filtr paliwa?

powiem jeszcze co zaobserwowałem.
Gdy wstrzyknę dawkę paliwa skrzykawką w dolot to po odpaleniu ładnie się wkręca.
Auto chodzi na niskich obrotach bez zarzutu i powyżej 4tys obrotów.
od 1tys do 4 wogóle nie chasa bez wtyskiwania ręcznie.

Wydaje mi się jednak że ten regulator jest amen bo wogóle nie idzie w nim nic ustami zaciągnąć na tym wężyku co idzie do kolektora.
Czy jest możliwość aby tam się coż zapchało?
Dodam jeszcze ze wymieniłem dopiero filtr paliwa bo był mocno zawalony.

Bardzo mnie irytuje fakt ze nic nie wraca spowrotem do baku. Nie działa powrót.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 3 Wrz 2011, 20:43   

drzeniow, nie filtr a sitko w zbiorniku. Pozwole sobie rozwinac temat z kruccami ktore poruszyl Dioda...
Dojscie paliwa zawsze ma zlaczke koloru bialego a powrot czerwonego... Zetec (w komorze silnika) na laczeniu przewodow gumowych ma farba oznaczone przewody a te od zbiornika maja szybko zlaczki w/w kolorow, natomiast te (pod autem) idace od zbiornika tez maja takie same kolory a dla ulatwienia jeden z kruccow ma pasek na kruccu z czerwonej folii.
Ja mialem tylko 2 przypadki uszkodzenia regulatora cisnienia paliwa i najczesciej puszczaly one paliwo kruccem, nic wecej nie ma prawa sie tam dziac.
_________________

 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 3 Wrz 2011, 20:51   

diodalodz napisał/a:
albo jest odwrócone zasilanie z powrotem , u części fordów da się to odwrócić np przy wymianie pompy. Przewody są oznaczane kolorami. Zasilanie listwy jest po przeciwnej stronie niż regulator. Koło wejścia do listwy masz przyłącze dla manometru, więc po poskładaniu zmierz jakie jest ciśnienie.

zasilanie mam dobrze podłączone, dla pewności próbowałem to odmienić ale nic nie pomogło.
Nie mam możliwości sprawdzenia jaie mam ciśnienie.

Ale gdy wcisnę zaworek od sprawdzania ciśnienia, to paliwo psika aż na maskę.

Fordon napisał/a:
Ja mialem tylko 2 przypadki uszkodzenia regulatora cisnienia paliwa i najczesciej puszczaly one paliwo kruccem, nic wecej nie ma prawa sie tam dziac.

masz na mysli to że puszczały paliwo spowrotem do baku? u mnie się właśnie to nie dziaje ;/
A i jeszcze jedno pytanie czy zaworek ma prawo puścić troche paliwa w dolot? tym wężykiem od podciśnienia?
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Wrz 2011, 21:05   

http://allegro.pl/pistole...1788590855.html
faktycznie wydatek po byku .
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 3 Wrz 2011, 21:07   

diodalodz,
taki to mam :D
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Wrz 2011, 21:11   

to masz wszystko. Odkręcasz kapturek plastikowy i podpinasz . Jak wciśniesz "spust" to poleci paliwo. Czasami robi się to by zobaczyć czy nie leci powietrze. Do samego pomiaru nic się nie wciska tylko podłączasz pod listwę . Pomiaru należy dokonywać w 2 osoby by kontrolować czy nie ma wycieku , bo profesjonalnie końcówka powinna być nakręcana.
Listwa powinna trzymać ciśnienie pow 1 bara nawet po 30 sekundach od zgaszenia (wyłączenia pompy). Ciśnienie nominalne w okolicach 3 barów z delikatnymi wahnięciami przy przyspieszaniu silnika.
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 3 Wrz 2011, 21:13   

własnie dzisiaj mam nieszczelność, jutro to naprawię i zmierzę, ile powinno wynosić ciśnienie?
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 3 Wrz 2011, 21:34   

2,7 Bara na listwie w piku do 3. Regulator z reszta ma na sobie nabite Bosch "2,7kPa"
_________________

 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 3 Wrz 2011, 21:39   

mi łapał i gasł po chwili, jak nie bylo podcisnienia od regulatora podłączonego.
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 4 Wrz 2011, 10:35   

Tak więc zmierzyłem na działającym escorcie pokazało mi 2.6bara
na tym który próbuje naprawić wskazuje niecałe 0.5bara. Co to znaczy?
pompka do wymiany czy regulator ciśnienia?
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 4 Wrz 2011, 12:34   

Moze byc pompa, moze byc waz miedzy pompa a deklem zbiornika jak i zawalone sito syfem. tak czy siak czeka cie sciaganie zbiornika. ;)
_________________

 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Wrz 2011, 17:34   

Cytat:

Moze byc pompa, moze byc waz miedzy pompa a deklem zbiornika jak i zawalone sito syfem. tak czy siak czeka cie sciaganie zbiornika. ;)

Fordon przestań mnie cytować :) Dokładnie to samo napisałem "drzeniow" na gg :)
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 4 Wrz 2011, 20:43   

diodalodz, jeszcze wyjde na tajnego szpiega przez GG :D hehehe
_________________

 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 4 Wrz 2011, 20:56   

zbiornik zdemontowany, pompka wyjęta, zamontowana nowa, ale zbiorni jeszcze nie zamontowany, jutro po pracy się za to zabieram.
Napisze jakie są wyniki naprawy :D
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 5 Wrz 2011, 00:52   

drzeniow, sito , waz gumowy miedzy pompa a samym deklem jak wyglada ??
Zawsze sie to sprawdza po opuszczeniu zbiornika i wlacza zaplon... bo robic sobie podwojna robote to proste lecz zrobic to raz a dobrze to inna sprawa ... tak ze wierze w twoje umiejetnosci i daj znac co i jak :)
_________________

 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Wrz 2011, 20:14   

Cisza panuje :)
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 6 Wrz 2011, 20:30   

sorki ze wczoraj ani słowa ale czasu nie było :D

Tak więc winna okazała się być pompa paliwa, wszystko w niej wyglada jak nowe, sciagnalem ten wąż i podłączyłem pompkę na krótko i nadal słabo pompuje.
Po prostu jej czas już nadszedł :)

za 50zł kupiłem używkę i autko działa dalej.

Dzięki za pomoc diodalodz, i Fordon,
Pozdrawiam. :)
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
TomeX500 Tuning mechaniczny 4 12 Lip 2011, 08:55
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.