[MK3] FAQ - Kolektor plastikowy do naszych Zetec'ów |
Autor |
Wiadomość |
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 3 Sty 2013, 18:01
|
|
|
luki napisał/a: | Ja przeniosłem IAT w puszkę filtra i jest lepiej, tzn nie czuć tego zamulania np po staniu w korku w upale |
może to jest cała tajemnica zamulania.. Przecież sporo aut ma(miało) dolot aluminiowy i tylko przy okazji forda ludzie narzekają. |
|
|
|
|
Markz
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33 Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 251 Skąd: Zdzieszowice
|
Wysłany: 4 Sty 2013, 20:32
|
|
|
no jedynym problemem kolektora alu jest czujnik, ja go na czas rajdowania odpinam, ma zamule przez moze 5s po odpieciu, potem idzie jak burza (spalanie pewnie duzo wieksze) temat juz rozmyslalem, nawet znalazlem tabelki jaka opornosc na jakiej temperaturze ale ze przyszla zima to zapomnialem poprobowac, ktos sie moze bawil w lutowanie opornika? |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 4 Sty 2013, 21:53
|
|
|
Kolejną kwestią w fordzie jest stosunkowo "wąskie" gardło oryginalnego plastikowego dolotu co idzie nad pokrywą zaworów i kolektorem,a i że również ogrzewa się w nim powietrze |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 4 Sty 2013, 22:31
|
|
|
A ja powiem co nieco od siebie:
- odłączony IAT w moim RKC to wyczuwalny muł na niskich i średnich obrotach i 1-1,5l więcej na spalaniu!
IAT nie bez powodu jest przed przepustnicą: ma mierzyć temp powietrza jaka wpada do silnika, powietrze w obudowie filtra może i jest zimniejsze, ale:
IAT poda do ECU odczyt z zimnym powietrzem, ECU podleje odpowiednio ale i tak zweryfikuje to sonda (sprawna ofc ) i ECU kombinuje bo mu się nie zgadza. |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
Markz
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33 Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 251 Skąd: Zdzieszowice
|
Wysłany: 4 Sty 2013, 23:43
|
|
|
luki
akurat dolot juz mam troche zmieniony i owiniety bandazem wiec cos lepiej, kable przedluzylem, jutro wlutuje opornik na 20stopni i bede testowal zobaczymy |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 5 Sty 2013, 01:12
|
|
|
bobson, kombinuje lub nie ale po zmianie polozenia czujnika czy wymianie kolktora na plastik znika mul na goracym silniku |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 5 Sty 2013, 11:06
|
|
|
po przeniesieniu czujnika z kolektora w puszkę filtra nie odczułem zmiany zużycia no może trochę więcej pije poniżej 0*C ale to chyba normalne, na a pali jak w podpisie |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
Nesor
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 36 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 306 Skąd: KRAKÓW
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.