
|
[MK3] Poziom płynu chłodniczego i korek |
Autor |
Wiadomość |
kovalek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Leszek
Wiek: 39 Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 74 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 22 Wrz 2011, 16:26 [MK3] Poziom płynu chłodniczego i korek
|
|
|
Jak sprawdzać poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym? Na zimnym silniku (po nocy) mam tak powiedzmy 1/3 pomiędzy MIN i MAX, ale jak silnik rozgrzeje się do temperatury roboczej to poziom mam lekko ponad MAX. Myślę czy nie dolać na zimnym silniku tak do 2/3 skali, ale wtedy po rozgrzaniu będę miał sporo ponad MAX.
Jak sprawdzić, czy korek zbiorniczka działa prawidłowo? Jak odkręcam go na gorącym silniku to nic nie syczy - to chyba źle, bo w układzie nie ma żadnego ciśnienia, a minimalne powinno być. Węże nie są twarde, można je bez problemu ścisnąć ręką. Co prawda problemów żadnych z przegrzewaniem nie miałem, ale kto wie czy w przyszłości nie będzie problemu. |
_________________ pozdrawiam
Leszek Kowalski
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Wrz 2011, 16:45
|
|
|
kovalek napisał/a: | Jak sprawdzać poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym? Na zimnym silniku (po nocy) mam tak powiedzmy 1/3 pomiędzy MIN i MAX, ale jak silnik rozgrzeje się do temperatury roboczej to poziom mam lekko ponad MAX. Myślę czy nie dolać na zimnym silniku tak do 2/3 skali, ale wtedy po rozgrzaniu będę miał sporo ponad MAX. | Masz dobrze, po co chcesz dolewać,,, MIN to minimum, nie powinno być mniej,,, MAX to maximum, nie może być więcej bo wykipi, jak sam zauważywszy na ciepłym jest więcej niż na zimnym i jest ponad MAX, a max nie jest u góry zbiorniczka tylko gdzieś po środku... jak rano na zimnym silniku zauważysz ze spadnie poniżej MIN to wtedy dolej.
kovalek napisał/a: | Jak sprawdzić, czy korek zbiorniczka działa prawidłowo? Jak odkręcam go na gorącym silniku to nic nie syczy - to chyba źle, bo w układzie nie ma żadnego ciśnienia, a minimalne powinno być. Węże nie są twarde, można je bez problemu ścisnąć ręką. Co prawda problemów żadnych z przegrzewaniem nie miałem, ale kto wie czy w przyszłości nie będzie problemu. | Z układu spuszcza się cześć płynu, w dogodnym miejscu podłącza w okład specjalny trójnik i pompuje się ciśnienie, na manometrze odczytuje wartość, przy odpowiednim progu zawór powinien się otworzyć i nadmiar ciśnienia upuścić, potem w drugą stronę, w układzie się robi podciśnienie, które prawie natychmiast powinno być wyrównane. Równie dobrze można wziąć zbiorniczek ze szrotu i na nim sprawdzić korek, zatykając wszystkie wyloty powietrza i pompując kompresorem czy pompką do środka powietrze.
Możesz dolać do układu pod gwint, zakręcić korek i nacisnąć na jakiś gruby wąż, jak od razu się przeleje to znaczy ze zawór nie trzyma. Potem nadmiar płynu trzeba odciągnąć,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kovalek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Leszek
Wiek: 39 Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 74 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 22 Wrz 2011, 17:21
|
|
|
Czyli poziom max na zimnym silniku też jest prawidłowy i nie ma co się przejmować, że na ciepłym będzie ponad MAX. Poziom MIN w zbiorniku od mk3 wydaje mi się bardzo mały (na oko jakieś 100-200ml płynu.
Jeszcze kwestia odpowietrzenia. Rozumiem iż układ sam po pewnym czasie się odpowietrzy (po wymianie termostatu) i nie trzeba robić zabiegów z rozgrzewaniem auta przy otwartym korku zbiorniczka wyrównawczego? |
_________________ pozdrawiam
Leszek Kowalski
 |
|
|
|
 |
Nikuś

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 672 Skąd: Rz
|
Wysłany: 22 Wrz 2011, 17:43
|
|
|
kovalek napisał/a: | Jeszcze kwestia odpowietrzenia. Rozumiem iż układ sam po pewnym czasie się odpowietrzy (po wymianie termostatu) i nie trzeba robić zabiegów z rozgrzewaniem auta przy otwartym korku zbiorniczka wyrównawczego?
|
Odpalasz, ogrzewanie na maxa, wentylator na maxa, jak się rozgrzeje i zacznie grzać jak jasny gwint to jest wszystko dobrze, możesz też pościskać węże, ale to w sumie dla lepszego samopoczucia. Potem patrzysz na zbiornik wyrównawczy na poziom płynu, ewentualnie dolewasz. Ale tak naprawdę czy będziesz miał te 0.5 czy 1cm poniżej czy powyżej zakresu to się nic nie dzieje, zapasu jest jeszcze sporo a jak będzie za dużo to Ci wywali odpowietrznik na korku.
Ja robię tak że na zimnym silniku staram się dolać tak żeby było na minimum, jak są jakieś wycieki to przynajmniej widać to na zbiorniczku. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Wrz 2011, 23:38
|
|
|
kovalek napisał/a: | Rozumiem iż układ sam po pewnym czasie się odpowietrzy (po wymianie termostatu) i nie trzeba robić zabiegów z rozgrzewaniem auta przy otwartym korku zbiorniczka wyrównawczego? | Wystarczy przez pewien czas (nie wiem, 2 dni czy 200km) kontrolować poziom płynu i ewentualnie dolewać. kovalek napisał/a: | Czyli poziom max na zimnym silniku też jest prawidłowy i nie ma co się przejmować, że na ciepłym będzie ponad MAX | Tak, choć dolewanie do MAX jest,,, bez większego sensu. kovalek napisał/a: | Poziom MIN w zbiorniku od mk3 wydaje mi się bardzo mały (na oko jakieś 100-200ml płynu. | Tak naprawdę to będzie jeden litr poniżej MIN i takiemu 1,1 raczej nic się nie stanie,,, jak się kapniesz że jest poniżej min (ale jest płyn w zbiorniczku) to lepiej tak zostawić i potem dolać płynu niż awaryjnie dolać wody. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 26 Wrz 2011, 08:24
|
|
|
Nikuś napisał/a: | Odpalasz, ogrzewanie na maxa, wentylator na maxa, | On ma mk3, a nie mk4.... W mk3 nagrzewnica grzeje cały czas na maxa... Więc włączanie wentylatora i ogrzewania mija się z celem (chyba żeby sprawdzić czy grzeje). |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|