Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Poziom płynu chłodniczego i korek
Autor Wiadomość
kovalek 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Leszek
Wiek: 39
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 74
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 22 Wrz 2011, 16:26   [MK3] Poziom płynu chłodniczego i korek

Jak sprawdzać poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym? Na zimnym silniku (po nocy) mam tak powiedzmy 1/3 pomiędzy MIN i MAX, ale jak silnik rozgrzeje się do temperatury roboczej to poziom mam lekko ponad MAX. Myślę czy nie dolać na zimnym silniku tak do 2/3 skali, ale wtedy po rozgrzaniu będę miał sporo ponad MAX.

Jak sprawdzić, czy korek zbiorniczka działa prawidłowo? Jak odkręcam go na gorącym silniku to nic nie syczy - to chyba źle, bo w układzie nie ma żadnego ciśnienia, a minimalne powinno być. Węże nie są twarde, można je bez problemu ścisnąć ręką. Co prawda problemów żadnych z przegrzewaniem nie miałem, ale kto wie czy w przyszłości nie będzie problemu.
_________________
pozdrawiam
Leszek Kowalski
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Wrz 2011, 16:45   

kovalek napisał/a:
Jak sprawdzać poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym? Na zimnym silniku (po nocy) mam tak powiedzmy 1/3 pomiędzy MIN i MAX, ale jak silnik rozgrzeje się do temperatury roboczej to poziom mam lekko ponad MAX. Myślę czy nie dolać na zimnym silniku tak do 2/3 skali, ale wtedy po rozgrzaniu będę miał sporo ponad MAX.
Masz dobrze, po co chcesz dolewać,,, MIN to minimum, nie powinno być mniej,,, MAX to maximum, nie może być więcej bo wykipi, jak sam zauważywszy na ciepłym jest więcej niż na zimnym i jest ponad MAX, a max nie jest u góry zbiorniczka tylko gdzieś po środku... jak rano na zimnym silniku zauważysz ze spadnie poniżej MIN to wtedy dolej.

kovalek napisał/a:
Jak sprawdzić, czy korek zbiorniczka działa prawidłowo? Jak odkręcam go na gorącym silniku to nic nie syczy - to chyba źle, bo w układzie nie ma żadnego ciśnienia, a minimalne powinno być. Węże nie są twarde, można je bez problemu ścisnąć ręką. Co prawda problemów żadnych z przegrzewaniem nie miałem, ale kto wie czy w przyszłości nie będzie problemu.
Z układu spuszcza się cześć płynu, w dogodnym miejscu podłącza w okład specjalny trójnik i pompuje się ciśnienie, na manometrze odczytuje wartość, przy odpowiednim progu zawór powinien się otworzyć i nadmiar ciśnienia upuścić, potem w drugą stronę, w układzie się robi podciśnienie, które prawie natychmiast powinno być wyrównane. Równie dobrze można wziąć zbiorniczek ze szrotu i na nim sprawdzić korek, zatykając wszystkie wyloty powietrza i pompując kompresorem czy pompką do środka powietrze.

Możesz dolać do układu pod gwint, zakręcić korek i nacisnąć na jakiś gruby wąż, jak od razu się przeleje to znaczy ze zawór nie trzyma. Potem nadmiar płynu trzeba odciągnąć,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kovalek 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Leszek
Wiek: 39
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 74
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 22 Wrz 2011, 17:21   

Czyli poziom max na zimnym silniku też jest prawidłowy i nie ma co się przejmować, że na ciepłym będzie ponad MAX. Poziom MIN w zbiorniku od mk3 wydaje mi się bardzo mały (na oko jakieś 100-200ml płynu.

Jeszcze kwestia odpowietrzenia. Rozumiem iż układ sam po pewnym czasie się odpowietrzy (po wymianie termostatu) i nie trzeba robić zabiegów z rozgrzewaniem auta przy otwartym korku zbiorniczka wyrównawczego?
_________________
pozdrawiam
Leszek Kowalski
 
 
 
Nikuś 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 672
Skąd: Rz
Wysłany: 22 Wrz 2011, 17:43   

kovalek napisał/a:
Jeszcze kwestia odpowietrzenia. Rozumiem iż układ sam po pewnym czasie się odpowietrzy (po wymianie termostatu) i nie trzeba robić zabiegów z rozgrzewaniem auta przy otwartym korku zbiorniczka wyrównawczego?


Odpalasz, ogrzewanie na maxa, wentylator na maxa, jak się rozgrzeje i zacznie grzać jak jasny gwint to jest wszystko dobrze, możesz też pościskać węże, ale to w sumie dla lepszego samopoczucia. Potem patrzysz na zbiornik wyrównawczy na poziom płynu, ewentualnie dolewasz. Ale tak naprawdę czy będziesz miał te 0.5 czy 1cm poniżej czy powyżej zakresu to się nic nie dzieje, zapasu jest jeszcze sporo a jak będzie za dużo to Ci wywali odpowietrznik na korku.

Ja robię tak że na zimnym silniku staram się dolać tak żeby było na minimum, jak są jakieś wycieki to przynajmniej widać to na zbiorniczku.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Wrz 2011, 23:38   

kovalek napisał/a:
Rozumiem iż układ sam po pewnym czasie się odpowietrzy (po wymianie termostatu) i nie trzeba robić zabiegów z rozgrzewaniem auta przy otwartym korku zbiorniczka wyrównawczego?
Wystarczy przez pewien czas (nie wiem, 2 dni czy 200km) kontrolować poziom płynu i ewentualnie dolewać.
kovalek napisał/a:
Czyli poziom max na zimnym silniku też jest prawidłowy i nie ma co się przejmować, że na ciepłym będzie ponad MAX
Tak, choć dolewanie do MAX jest,,, bez większego sensu.
kovalek napisał/a:
Poziom MIN w zbiorniku od mk3 wydaje mi się bardzo mały (na oko jakieś 100-200ml płynu.
Tak naprawdę to będzie jeden litr poniżej MIN i takiemu 1,1 raczej nic się nie stanie,,, jak się kapniesz że jest poniżej min (ale jest płyn w zbiorniczku) to lepiej tak zostawić i potem dolać płynu niż awaryjnie dolać wody.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 26 Wrz 2011, 08:24   

Nikuś napisał/a:
Odpalasz, ogrzewanie na maxa, wentylator na maxa,
On ma mk3, a nie mk4.... W mk3 nagrzewnica grzeje cały czas na maxa... Więc włączanie wentylatora i ogrzewania mija się z celem (chyba żeby sprawdzić czy grzeje).
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.