[MK6] Tylne hamulce tarczowe zamiast bębnów. |
Autor |
Wiadomość |
mikolaj
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.3/69KM
Wiek: 39 Dołączył: 13 Lip 2011 Posty: 47 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 13 Paź 2011, 18:31 [MK6] Tylne hamulce tarczowe zamiast bębnów.
|
|
|
Witam.
Za niedługi czas będę pewnie musiał zrobić generalny remont tylnych hamulców. Zaczynam się więc zastanawiać nad wstawieniem na tył hamulców tarczowych z STka. Czy ktoś z Was robił już coś takiego i może mi odpowiedzieć na następujące pytania:
1. Czy oprócz wymiany tego co wisi na tylnej osi (zaciski, tarcze, itp.) muszę wymienić coś jeszcze? Wiem że trzeba wymienić linkę hamulca ręcznego i przewody hamulcowe. Jeśli chodzi o przewody hamulcowe to rozumiem że wymienia się tylko ten krótki odcinek łączący zacisk/bęben z długim odcinkiem który idzie do pompy.
2. Czy czujniki absu w hamulcach bębnowych i tarczowych są identyczne i można je po prostu przełożyć?
Na tą chwilę rozpatruję tylko pomysł takiej konwersji, bo skoro już będę musiał władować trochę kasy w remont bębnów (a jak okaże się że do wymiany są nie tylko szczęki ale i bębny czy chociażby cylinderki) to może warto dołożyć parę złotych i mieć wydajniejsze hamulce. |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 35 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13 Paź 2011, 18:43
|
|
|
czy w jakikolwiek sposób uzytkujesz sportowo samochód? Stosunek wkładu pracy, pieniędzy do efektu jest znikomy, znacznie lepszym zabiegiem jest właśnie poskładanie ori hamulców na markowych gratach |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
mikolaj
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.3/69KM
Wiek: 39 Dołączył: 13 Lip 2011 Posty: 47 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 13 Paź 2011, 19:03
|
|
|
Z tego co patrzę po cenach części, jeśli okaże się że muszę wymienić bębny, szczęki cylinderki i samoregulatory to kosztowo zaczyna się robić w okolicach zakupu tylnej belki od STka z przyległościami. Roboty chyba by dużo nie było jeśli wymienić trzeba tylko to co wisi na tylnej osi.
Jeśli trzeba będzie wymienić coś jeszcze, to prawda, finansowo robi się to nie opłacalne. Tak samo jeśli jedyne co będzie do wymiany w bębnach to np. szczęki.
Dlatego napisałem że na tą chwilę tylko rozpatruję. Jak będę wiedział dokładnie jaki muszę poczynić wkład czasowy i finansowy, zdecyduję czy bawić się w przeróbkę czy naprawiać to co jest teraz. |
|
|
|
 |
TSRules

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 13 Paź 2011, 19:08
|
|
|
było już kiedyś na forum, z tego co pisano to tez dochodzi problem zbyt mocnego hamowania tylnej osi, co zimą może skończyć się bączkiem, albo jeszcze gorzej |
_________________
 |
|
|
|
 |
AccessX
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Paź 2011, 20:03
|
|
|
Chyba że i przednie hamulce byłyby z ST'ka, to wtedy siła hamowania winna być ta sama. |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 13 Paź 2011, 21:30
|
|
|
mikolaj - absolutnie bez sensu, teorię potwierdzę przykładem.
Z tyłu mam bębny po wymianie szczęk. Jadąc na rondzie, na mokrym asfalcie, byłem zmuszony nagle zahamować. Efekt był taki, że od razu musiałem założyć kontrę, bo zacząłem jechać bokiem.
Ok, mam mk5, ciut inna konstrukcja, ale dupa też w mk6 za ciężka nie jest i wymiana na tarcze bez zabawy z korektorem hamowania* przy każdym hamowaniu na skręcie kończyłaby się spektakularnym bąkiem.
Fajne miałbyś auto w prowadzeniu - dodając gazu masz podster, hamując masz nadster. A skoro inżynierowie Porsche czy Lambo na to nie wpadli, to można uznać, że takie dłubanie to objaw niewypuszczenia bąka.
Jedyne sensowne rozwiązanie (o którym już kiedyś pisałem na forum) to motosport i sytuacja kiedy po pociągnięciu hydraulicznego ręcznego blokujesz koła, żeby zarzucić dupskiem. Dopóki nie potrzebujesz wykonywać takich manewrów, nie ma sensu być cwańszym niż konstruktorzy.
*a znowu po tej zabawie, to wyjdzie na jedno czy używasz bębnów czy masz tarcze... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
mieszko
Naczelny spamer F.K.P.

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 33 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 1021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13 Paź 2011, 21:37
|
|
|
może lekkie OT ale pozostaje w temacie : jak wygląda kwestia zamiany przednich hamulców ??? Parę razy przeglądałem aukcje na Allegro i trafiłem na zaciski przód od ST . Jest to na zasadzie p&p czyli kupno zacisków + klocków i tarcz czy coś jeszcze ??? Nie chcę zmieniać ale pytam z ciekawości.
P.S. - szukajka nic nie wykazała. |
_________________  |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 13 Paź 2011, 21:50
|
|
|
Pomijając fakt uciekania dupy przy hamowaniu na zakrętach, klocki wymienia się ze DWA RAZY CZĘŚCIEJ niż szczęki... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
mikolaj
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.3/69KM
Wiek: 39 Dołączył: 13 Lip 2011 Posty: 47 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 13 Paź 2011, 23:04
|
|
|
Wszystkim bardzo dziękuję za cenne uwagi:)
Przeglądając zagraniczne fora widziałem że ludzie robią takie modyfikacje (dziś trafiłem nawet na opis z zastosowaniem tarcz i zacisków od Fokusa, gdzie na dobrą sprawę znalazłem też odpowiedzi na nurtujące mnie pytania), nie koniecznie połączone z wymianą silnika lub pod zastosowanie sportowe. Nie rzuciło mi się też w oczy żeby ktoś narzekał że auto później nie zachowuje się jak powinno.
Skoro już tak dyskutujemy, to nie staram się być cwańszym od konstruktorów. Oni nie koniecznie zastosowali najlepsze możliwe rozwiązanie, a wręcz jestem pewny że zastosowali tylko wystarczające. Kiedy pojawia się opcja poprawienia fabryki to ją rozważam, bo czemu by nie? Czemu nie mi powiedzieliście, więc zostanę przy bębnach i nie będę rzeźbił, no chyba że rano pod drzwiami znajdę 2.0:D |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 13 Paź 2011, 23:09
|
|
|
mikolaj napisał/a: | nie staram się być cwańszym od konstruktorów. Oni nie koniecznie zastosowali najlepsze możliwe rozwiązanie, a wręcz jestem pewny że zastosowali tylko wystarczające. | Przy Twoim 1,3 w/g Ciebie tylko wystarczające To co powiesz na bębny w MK6 1,6 100KM i w MK7 1,6 120KM |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Paź 2011, 06:43
|
|
|
Nie wiem o czym on mowi, nawet jak pogonie ze heble smierdza, to nadal skutecznosc standardowego zestawy jest wystarczajaca, po co kabinowac w 1,3 ledwo zipie |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12085 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Paź 2011, 08:13
|
|
|
mikolaj, Jak tak wyczytałeś to zakładaj i nie marudź,,, ale po co wkładać do auta 2 litrowy silnik skoro zamierza się jeździć 50-tką po mieście, czyli będziesz musiał bardzo mocno obniżyć skuteczność tych hamulców lub co chwila będzie Ci ABS się uruchamiał o ile w ogóle będzie pracował prawidłowo,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 40 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 14 Paź 2011, 08:24
|
|
|
mikolaj napisał/a: | dziś trafiłem nawet na opis z zastosowaniem tarcz i zacisków od Fokusa |
mozesz sie podzielic |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14 Paź 2011, 10:52
|
|
|
Różnicy nie odczujesz. Tył to tylko 20% siły hamowania i na pewno nie może być większa niż przód. Tak więc wydasz na tarcze, które będą hamowały jak bębny. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14 Paź 2011, 11:33
|
|
|
a mądrosci ludowe głoszą, że ręczny na tarczach będzie wymagał większej siły w łapie by zablokowac koła |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 14 Paź 2011, 13:38
|
|
|
...a czy jak jest full tarcza (a nie tarczobęben), to nie wymaga to już hydrauliki...? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12085 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Paź 2011, 16:17
|
|
|
Są zaciski z wyjściem na linkę |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
mikolaj
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.3/69KM
Wiek: 39 Dołączył: 13 Lip 2011 Posty: 47 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 15 Paź 2011, 10:08
|
|
|
Jakby kogoś interesowało to tutaj znalazłem opis jak podmienić bębny na tarcze:
http://webcache.googleuse...l&ct=clnk&gl=pl
Link wrzucone przez kopię z google, bo na stronie trzeba się zalogować żeby poczytać. |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 15 Paź 2011, 11:32
|
|
|
I że to do mk4, 5 i 6... Fajnie by to u mnie wyglądało... 260 z przodu, 280 z tyłu |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
mikolaj
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.3/69KM
Wiek: 39 Dołączył: 13 Lip 2011 Posty: 47 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 15 Paź 2011, 12:20
|
|
|
Rozmiar tarczy też mnie zdziwił, przypuszczam że koleś z przodu też ma zmienione na coś większego. Jednak co i jak trzeba zrobić jest opisane i podmiana z STka powinna wyglądać tak samo jak ta opisana w linku. |
|
|
|
 |
|