Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] 1.25 - Odwrócony obieg chłodzenia ?
Autor Wiadomość
Radical 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 47
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 6
Skąd: Zamość
Wysłany: 20 Paź 2011, 10:59   [MK4] 1.25 - Odwrócony obieg chłodzenia ?

Witam Serdecznie wszystkich forumowiczów

Na wstępie informuję, że UMIEM korzystać z opcji SZUKAJ :) )) - nie znalazłem odpowiedzi ani na forach polskich, ani europejskich +_+

Mój pierwszy post, lecz nie pierwsza Fiesta - więc proszę o wybaczenie drobnych błędów w netykiecie ;)

Mój obecny model Świestuchy MK4 1.25 Zetec sypnął focha i się przegrzewa:

1. Podczas postoju i korków - temperatura ok. Podczas jazdy rośnie
2. Chłodnica zimna, lecz załącza się wentylator, nagrzewnica raz działa, raz nie (bez zabawy pokrętłem i sterowaniem zaworu
3. Dużego obiegu brak.

Sprawa NIBY prosta:

Pierwsza diagnoza - termostat. Po kilku uciesznych kwadransach został wyciągnięty i wymieniony na nowy (wahler) - obydwa (stary i nowy) natomiast w teście garnkowym pracowały prawidłowo...

NIC - dalej to samo. Wyeliminowałem uszczelkę pod głowicą (silnik głowica/korba cacy, brak ciśnienia w układzie, brak charakterystycznych spalin, płyn badany miernikiem po wymianie na nowy) Nie pomogło manualne odpowietrzanie. Problem dalej występuje na wyższych obrotach (jazda do 3jki do 2k obrotów daje radę, potem OVERHEAT)

Po przejażdżce - ponownie przestudiowałem budowę alternatora i wyciągnąłem termostat całkowicie. Jazda próbna... i OK! Chłodnica drożna, moment oddaje ciepło. Tylko ziiiiimno jak 100 ch... Wypożyczyłem więc trzeci termostat - dalej przegrzewa.

TERAZ MOJA ULUBIONA CZĘŚĆ ;)

Przestudiowałem obieg cieczy - mały i duży obieg - POMPA WODY WYMUSZA OBIEG W ODWROTNĄ STRONĘ (wow!) Po prawej stronie silnika (tam, gdzie znajdują się czujniki temperatury i wentylatora) węże robią się ciepłe zaraz po odpaleniu - ciecz podróżuje do nagrzewnicy potem parownika (sprawdzany, odłączany itp) i wraca (WTF?!) przewodem prowadzącym od prawej strony silnika - pod alternator do TERMOSTATU!!! (pod kolektorem dolotowym) - WRACA JUŻ CHŁODNA, więc schładza termostat. Wąż od chłodnicy (prawa strona) również gorący PONADTO nawet jak termostat dostanie wrzątku uchyli się i dostanie zassie chłodnej cieczy z chłodnicy - natychmiast się zamknie - więc temperatura rośnie.

Odpowietrzniki sprawdzone po odpięciu - drożne (zbiorniczek wyrównawczy)
Problem w tym, że fiestucha miała wcześniej właściciela - rzeźnikia, który wymieniając amortyzatory założył nawet łożyska MCphersonów pod przykrywkę kielicha (OMG)

W każdym silniku benzynowym - nawet chińskiej produkcji - układ działa dokładnie odwrotnie termostat (zamontowany sprężyną do bloku oczywiście) puszcza ciepły płyn na chłodnicę, - NIE - pobiera z niej zimny zamykając się...

Teraz prośba do Forumowiczów posiadających owy model Zetec'a - czy możecie sprawdzić jak sytuacja wygląda u Was? Który wąż od nagrzewnicy robi się ciepły zaraz po odpaleniu? Czy ktokolwiek spotkał się z takim przypadkiem? Czy macie jakieś tajne rozwiązanie problemu????????? Help Help Help!
_________________
Twoja sygnatura była nieregulaminowa i została usunięta przez Freeman
Zapoznaj się z regulaminem.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 20 Paź 2011, 11:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Paź 2011, 11:16   

Prz zamkniętym termostacie obieg wody może wydawać się odwrotny, zmontuj układ bez termostatu,,, i zobacz co i jak będzie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Radical 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 47
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 6
Skąd: Zamość
Wysłany: 20 Paź 2011, 11:34   

Testowany - wąż robi się ciepły po prawej stronie silnika (wężyk od nagrzewnicy również)- nie mam pojęcia, czy to fordowski patent, czy anomalia w obiegu - stąd prośba do forumowiczów...
Pozdrawiam
_________________
Twoja sygnatura była nieregulaminowa i została usunięta przez Freeman
Zapoznaj się z regulaminem.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Paź 2011, 14:20   

Nie wiem jak w 1.25 wygląda podłączenie pompy wody, ale czy nie ma opcji, że ktoś dał za krótki/za długi pasek i pociągnął go nie z tej strony koła pasowego?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Paź 2011, 22:29   

Wszystko jest OK, tak ma być, ciepły płyn płynie z prawej strony silnika, ochładza się w chłodnicy a dalej mamy dopiero termostat. Dziwne ale prawdziwe. Zrób prosty eksperyment i nie pytaj dlaczego tak. Pomiń elektrozawór nagrzewnicy, wstaw w jego miejsce rurkę. Następnie dobrze odpowietrz układ i sprawdź co będzie. Miałem ten sam problem kiedyś ale żeby nic więcej nie sugerować, resztę opiszę jak to zrobisz ;-))
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Radical 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 47
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 6
Skąd: Zamość
Wysłany: 21 Paź 2011, 19:47   

MARIUSZ.B napisał/a:
Wszystko jest OK, tak ma być, ciepły płyn płynie z prawej strony silnika, ochładza się w chłodnicy a dalej mamy dopiero termostat. Dziwne ale prawdziwe. Zrób prosty eksperyment i nie pytaj dlaczego tak. Pomiń elektrozawór nagrzewnicy, wstaw w jego miejsce rurkę. Następnie dobrze odpowietrz układ i sprawdź co będzie. Miałem ten sam problem kiedyś ale żeby nic więcej nie sugerować, resztę opiszę jak to zrobisz ;-))


Mariusz: masz na myśli elektrozawór nagrzewnicy :) -podstawa. To jak zacząć od wtyczki...Sprawdzany na krótko, odpinana nagrzewnica, parownik - dalej to samo - jedyne rozwiązanie jakie przychodzi mi do głowy - nawiercenie termostatu...
_________________
Twoja sygnatura była nieregulaminowa i została usunięta przez Freeman
Zapoznaj się z regulaminem.
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Paź 2011, 22:34   

Miałem to samo i pominięcie elektrozaworu pomagało, ostatecznie pomogła wymiana elektrozaworu na oryginał. Nie zapomnij o dobrym odpowietrzeniu układu, grzejesz auto na maxa a potem jeszcze mu w piz... dajesz. Sprawdź też wężyk idący ze zbiorniczka wyrównawczego do prawej części głowicy czy jest na 100% drożny. Ogólnie problem jest powietrze w układzie.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Radical 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 47
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 6
Skąd: Zamość
Wysłany: 24 Paź 2011, 13:01   

Wężyki sprawdzane jako pierwsze - zarówno odpowietrzający głowicę (prawa strona silnika) jak i odpowietrzający chłodnicę. Rozwiązałem jednak problem w sposób nieco heblarski. Prawdopodobnie rozwarstwiony od wewnątrz jest jeden z węży małego obiegu (przytyka?) lub zwyczajnie WAHLER robi termostaty nie wskazane do owego modelu silnika - nawiercenie termostatu (otwór fi=3mm w obręczy) załatwiło sprawę (wszystko ponownie cacy! -WTF?!). trzyma temperaturę, na chłodnicy i małym obiegu - przyczyna dalej jednak nieznana +_+ może zaworek zwrotny na termostacie to złe rozwiązanie? :)
_________________
Twoja sygnatura była nieregulaminowa i została usunięta przez Freeman
Zapoznaj się z regulaminem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Gotowanie z Żółwiem czyli co w układzie chłodzenia piszczy
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 2 28 Gru 2004, 20:45
Żółwik Tuptuś
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Nie chiała chłodzenie / obieg
Nie działające 2 przyciski
lordkaramba Elektryka 3 21 Sie 2010, 14:38
Tommi


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.