
|
[MK5] Silniczek regulacji oświetlenia. Pracuje nieproszony. |
Autor |
Wiadomość |
Maciej 1978
Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 13 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 3 Sie 2011, 17:27 [MK5] Silniczek regulacji oświetlenia. Pracuje nieproszony.
|
|
|
Witam uzykownikow forum.
Fiesta, 2002, MK5, ghia 1.6
Mam taki maly problem. Kiedy wylaczam zaplon ale kluczyk pozostawiam w stacyjce w pozycji 1 i caly czas mam wlaczone swiatla slysze ze silniczek w prawym reflektorze kreci sie co jakis czas. Pochodzi pare sekund, wylaczy sie i znowu. Jest to uzaleznione od ruchu... kiedy trzasne drzwami albo klapa zalacza sie na chwilke. Rozkrecilem oba reflektory ale nie widze zadnej wyrazniej roznicy pomiedzy nimi. Czytalem w poradniku Haynes ze jest on raczej zintegrowany z lampa wiec o naprawie nie ma mowy?? Czy czeka mnie wymiana calej lampy jesli chce sie pozbyc tego irytujacego dzwieku???
z gory dziekuje
Maciej |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Paź 2011, 21:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Sie 2011, 17:36
|
|
|
Maciej 1978 napisał/a: | chce sie pozbyc tego irytujacego dzwieku | Odłączyć silniczek, ustawić na stacji lampy manualne w jednym położeniu. Maciej 1978 napisał/a: | Czytalem w poradniku Haynes ze jest on raczej zintegrowany z lampa wiec o naprawie nie ma mowy | Tak, silniczek jest w środku a lampa klejona,,, Maciej 1978 napisał/a: | Kiedy wylaczam zaplon ale kluczyk pozostawiam w stacyjce w pozycji 1 i caly czas mam wlaczone swiatla slysze ze silniczek w prawym reflektorze kreci sie co jakis czas. Pochodzi pare sekund, wylaczy sie i znowu | Albo lampa się zablokowała i silniczek nie może jej przestawić w zadane położenie, albo układ regulacji (mechanicznie) szlag trafił,,, Maciej 1978 napisał/a: | Jest to uzaleznione od ruchu... kiedy trzasne drzwami albo klapa zalacza sie na chwilke | Może gdzies zwarcie/przebicie w układzie sterowania i silniczek dostaje sygnał poza zakresem i kręci lampe w kosmos (oba oczywiście nie ma możliwości takiego ruchu) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 3 Sie 2011, 22:01
|
|
|
To może być zajechany silniczek/mechanizm. Trafią do niego wibracje, coś zaskoczy i słychać ten charakterystyczny dźwięk. Kup działający, rozklej lampę, wymień i sklej z powrotem (lub, jak wolisz się nie brudzić, oddaj do zakładu, gdzie przy okazji wyczyszczą szkło i odbłyśnik w obydwu reflektorach za parę złotych). |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Maciej 1978
Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 13 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 6 Sie 2011, 23:33
|
|
|
Dzięki za wszystkie rady.
Silniczek działa i kręci lampkami obiema w górę i w dol. Teoria że dostaje impuls poza zakresem wydaje mi sie najbardziej prawdopodobna.
Przy okazji jak odkleic szkło od plastyku. Bo chyba nie na siłę... |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 7 Sie 2011, 00:50
|
|
|
Żeby rozkleić szkło o plastikową obudowę, trzeba użyć opalarki/suszarki. Wszystko powoli i dokładnie, bo jak rozgrzejesz jedną część, a druga będzie zimna, to możesz mieć "trach" i trochę większy problem niż niedziałający silniczek |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
zabka35i

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 14 Sie 2011, 20:34
|
|
|
Miałem ten sam problem i pomogło rozpięcie wtyczek i popsikałem WD-40 i narazie nie mam tego problemu. |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 24 Paź 2011, 22:20
|
|
|
zabka35i napisał/a: | pomogło rozpięcie wtyczek i popsikałem WD-40 i narazie nie mam tego problemu |
wd-40 do styków skąd u ludzi pomysły, że wd-40 jest dobre do wszystkiego... do konserwacji styków używa się preparatu kontakt-s |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|