[MK3] Fiesta 1.8D 1994r. - wiśniowy trup |
Autor |
Wiadomość |
Albercik
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 49 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Paź 2011, 22:34 [MK3] Fiesta 1.8D 1994r. - wiśniowy trup
|
|
|
Witajcie,
Jest to pierwszy mój post na tym forum (aktywnie działam na Marea Club Polska i na co dzień jeżdżę Fiatem Marea Weekend 2.4TD). Po krótce opiszę tu moją przygodę z Fiestą, która zaczęła się... wczoraj i jednocześnie będę liczył na Waszą pomoc Ale po kolei i wg schematu
1. NICK: Albercik
2. IMIĘ: Tomek
3. MODEL: Fiesta MK3 1.8D 60PS
4. WERSJA: ??? tego chyba nikt nie wie
5. ROCZNIK: MK3. 94r.
6. SILNIK: 1.8D 60PS
7. OPIS AUTA: Nie mam za bardzo co tu pisać. Kupiłem furę wczoraj za symboliczne 100zł od sąsiada. Auto od prawie trzech lat stoi i wrasta w ziemię pod moim blokiem. W środku pleśń na kanapie i mech na podłodze. Poprzecierana tapicerka, w komorze silnika syf, malaria i korniki. Nadkola tylne zeżarte przez rudą, prawy, tylny błotnik wgnieciony. Jedyny plus, że auto od kapitalnego remontu silnika przejechało ok. 10 000km, ma nowe opony i wydech.
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: zdjąłem pokrowiec fotela kierowcy i się przeraziłem
b. mechaniczne: przeczyściłem komorę silnika szmatą i dolałem płynu hamulcowego
c. audio: takie coś nie istnieje w tym aucie (no może są jakieś głośniki w drzwiach, ale nie jestem pewien
d. inne: zdjąłem tablicę tylną, bo by odpadła i mam nowe dwie ramki
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: wyczyszczenie lakieru i delikatna polerka + zaprawki tam, gdzie rdza bierze.
b. mechaniczne: uruchomienie i może przejadę się nawet kawałek, choć czarno to widzę, bo auto stało prawie trzy lata na ręcznym
c. audio: mam jakieś festyniarskie radio clatronic, które zostało mi z któregoś poprzedniego auta, to je włożę, jak będę miał przejściówkę
d. inne GENERALNE SPRZĄTANIE I PRANIE WNĘTRZA
10. FOTKI AUTA
a tu była kanapa
tutaj zaś fotel kierowcy:
normalnie poczułem się jak w lesie na grzybach tak - to zielone to mech
tutaj, jak na grzybobraniu
Podłoga bagażnika :(
Ogólnie auto kupiłem z myślą - 'podszykować i sprzedać jako traktor do wożenia ziemniaków na wioskę za 800 zeta', ale teraz zmieniłem plan i chcę w miarę możliwości podszykować ładnie to autko i oddać je koledze, bo ma ciężką sytuację i nie ma czym jeździć 20km do pracy po spaleniu się poprzedniego auta...
Liczę, że pomożecie przywrócić biedną Fieścinę do życia, bo spędziłem przy tym autku 3 godziny i już je polubiłem (a miałem kiedyś Escorta MK7 1.3 EFI)
Tak na pierwszy ogień pytanie: na co zwrócić uwagę zanim zniosę naładowany akumulator i przekręcę kluczyk? Sprawdziłem płyn w chłodnicy - jest. Olej też jest i to na maksa. W prawdzie czarny, ale w końcu to klekot jest a olej płynie i nie wygląda na zważony. Czy lepiej go zlać z miski i przelać świeżym? Coś poza tym trzeba zrobić/sprawdzić? |
_________________ Pomóżcie w odbudowie ruiny
|
Ostatnio zmieniony przez Albercik 27 Paź 2011, 23:24, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
mieszko
Naczelny spamer F.K.P.
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 1021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Paź 2011, 22:41
|
|
|
sprzątanie i pranie wnętrza to kosmetyka , drobiazg na 5 minut w porównaniu z tym co Cię czeka - mech i pleśń , malaria i korniki , ruda - zapowiada się kupa roboty , olej dla pewności wymień , nie wiem czy "gratulacje" będą tu odpowiednim słowem czytając opis ale na pewno gratuluję szlachetniej idei , powodzenia w pracach , informuj na bieżąco |
_________________ |
|
|
|
|
Albercik
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 49 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Paź 2011, 23:05
|
|
|
Jutro postaram się przytargać z pracy bańkę oleju i zalać świeżego. Tylko kurde nie wiem nawet co lać do tego silnika. 10W40, czy 15W40? Może tak: co powinno być fabrycznie? Filtr oleju już patrzyłem - 14 zeta będzie kosztował |
_________________ Pomóżcie w odbudowie ruiny
|
|
|
|
|
inno
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Paź 2011, 08:01
|
|
|
Trzymam kciuki za dążenie do szlachetnego celu
Albercik napisał/a: | Tylko kurde nie wiem nawet co lać do tego silnika. 10W40, czy 15W40? |
wg książki serwisowej:
Cytat: | olej silnikowy wielosezonowy o lepkości SAE 10W 30, 15W 40 lub 20W 50, o klasie jakości wg API SG/CD.
|
a co do zabawy z wnętrzem to do cywila fotele i kanape kupisz już za stówę.
odnośnie wersji to w dziale HydePark jest temat, w którym możesz sprawdzić VIN i będzie więcej wiadomo na temat auta |
_________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift |
|
|
|
|
Albercik
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 49 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Paź 2011, 10:57
|
|
|
inno, dzięki za pomoc Jak wrócę do domu to sprawdzę tą wersję wyposażenia, bo teraz nie mam dokumentów auta przy sobie a jestem w pociągu na stacji Tczew Ale wydaje mi się, że to wersja C lub CL, bo jedyne wyposażenie, jakie ma to fabryczny szyber-dach, ale absolutnie nic poza tym. Brak wspomagania, elektryki szyb, czy nawet obrotomierza...
Ogólnie coś czuję, że będę częstym gościem szrotu
Przy okazji - jak będę kupował fotele i kanapę, to od MK4 by podeszły bez rzeźby? No i co z pasami bezp. bo, które są, to strasznie zapleśniały...
[EDIT]
Z wyposażenia to ona ma (się okazało) poduszkę powietrzną kierowcy |
_________________ Pomóżcie w odbudowie ruiny
|
|
|
|
|
inno
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Paź 2011, 12:50
|
|
|
od MK4 szyny by trzeba było przespawać. zobacz do giełdy. jest na sprzedaż wnętrze z xr2i za 90zł.
pasy bezp. odkręcasz na szrocie z innej fiesty i podejdą bez problemu. |
_________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift |
|
|
|
|
Albercik
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 49 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Paź 2011, 14:18
|
|
|
inno, dzięki raz jeszcze
Przy okazji - zamówiłem olej 15W40 na przelewkę, najtańszy po 10zł/L z beczki jakiś Mobil, albo inny chłam tego typu. Do przepłukania silnika będzie w sam raz, a potem zaleję go jedyną słuszną marką - Texaco Havoline Filtr zamówiony w zestawie - 17 zeta |
_________________ Pomóżcie w odbudowie ruiny
|
|
|
|
|
Albercik
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 49 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Paź 2011, 09:09
|
|
|
UPDATE:
Kupiony akumulator Exide 72Ah, 680A Trochę grosza kosztował, ale teraz jestem pewny, że bateria jest ok wymieniłbym jeszcze świece żarowe, ale kurde Motorcrafta są po 44 zeta szt. :/ |
_________________ Pomóżcie w odbudowie ruiny
|
|
|
|
|
Qlimaxss
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Adam
Wiek: 31 Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 153 Skąd: Aleksandrów Łó
|
Wysłany: 27 Paź 2011, 17:33
|
|
|
Powodzenia w Doprowadzaniu Fiesty do porzadku Dziennego;] |
_________________ Była Mk3 94 r "Chianti "
Jest Mk5 01 "Elance " |
|
|
|
|
Albercik
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 49 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Paź 2011, 20:02
|
|
|
Dzięki - idę zaraz na dół z papierem ściernym i wszystko, co pod maską i ma styki - idzie do czyszczenia |
_________________ Pomóżcie w odbudowie ruiny
|
|
|
|
|
Albercik
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 49 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Paź 2011, 23:16
|
|
|
No plan nie został wykonany, bo latarka odmówiła posłuszeństwa i skończył jej się prąd... ale za to inna część planu - przeznaczonego na jutro została wykonana A mianowicie: wywaliłem prawie całe wnętrze. wykładzina bagażnika - śmietnik, tylna kanapa z oparciem - śmietnik, tona śmieci - śmietnik. Fotel kierowcy wykręciłem, ale finalnie został w aucie, bo skończyło się miejsce w śmietniku
Ogólnie rzecz ujmując - podłoga w bagażniku jest w stanie tragicznym cała popuchnięta od rdzy (od spodu to samo), więc trzeba będzie się wyposażyć w wiadro włókna tuningowego i oryginalny lakier w spray'u plus wiadro bitexu, żeby po naprawie wszystko ładnie od spodu zabezpieczyć. Podejrzewam, że problem rdzy w bagarze jest w tym samym miejscu, co w Escorcie miałem, czyli cieknąca woda przez tylne lampy.
o dziwo pod kanapą nie ma grama nawet rdzy
Do pierwszego postu wrzucam fotki (kiepskiej jakości, bo telefonem, ale macie już pierwszy pogląd na sytuację)
Patrzyłem na allegro, to można kupić oryginalne radio z kodem i rds'em (żeby był full-wypas ) za 40-50 zeta, więc takie też zagości w Fieście
W ogóle, to nie wiem, czy Admini się ze mną zgodzą, ale chyba bardziej odpowiednim działem, będzie 'projekty', niż 'nasze auta' - bo póki co, tego samochodem jeszcze nie można nazwać |
_________________ Pomóżcie w odbudowie ruiny
|
|
|
|
|
mieszko
Naczelny spamer F.K.P.
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 1021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27 Paź 2011, 23:47
|
|
|
Na projekty to trza sobie zasłużyć... |
_________________ |
|
|
|
|
Albercik
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 49 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Paź 2011, 00:02
|
|
|
buahaha - wg mnie, to jest projekt żywcem z 'pimp my ride' |
_________________ Pomóżcie w odbudowie ruiny
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 28 Paź 2011, 00:08
|
|
|
wjedz nią na kanał i zobacz od spodu jak wygląda |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Albercik
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 49 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Paź 2011, 22:51
|
|
|
kuba87, buahahaha dobreeee Auto ma zaspawane szczęki do bębnów, przez dwa lata stania na ręcznym, ale spoko - może da radę
A tak na serio - wywaliłem dziś resztę wnętrza i m.in. wykładzinę podłogi, która była zarośnięta mchem, oraz tą gąbkę, co pod nią jest i co się ukazało moim oczom? w 96% zdrowa podłoga. żadnych ognisk korozji, z wyjątkiem rudego nalotu wokół tych jakby plastikowych zaślepek do odprowadzania wody i przy mocowaniach foteli. A że to jest pod wykładziną, to odrobina papieru 800, butelka benzyny oraz puszka hammerite'a czarnego powinno załatwić sprawę na parę lat... Poza tym jakichkolwiek oznak rudej - brak
dodatkowo wymyśliłem, że tam, gdzie przykręca się fotele do podłogi (gdzie szyny stykają się z podłogą) dam wycięte na wymiar (żeby nie było widać) kawałki cienkiej gumy - tak by fotel wibrując na polskich dziurach nie ścierał farby antykorozyjnej, żeby nic tam nie rdzewiało
Jak widać póki co prowadzę prace rozbiórkowe, ale już jestem coraz bliżej Jak już rozbiorę całkiem wnętrze - przyjdzie pora poskładania (Iluminaci twierdzili, że trzeba najpierw coś zniszczyć, by móc na tym coś budować)
Poza tym cały śmierdzę stęchlizną |
_________________ Pomóżcie w odbudowie ruiny
|
|
|
|
|
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 28 Paź 2011, 22:55
|
|
|
No tak sie powinno auto robić, wybebeszyć, rozebrać jak najwięcej, wyczyścić, co trzeba wymienić i złożyć do kupy |
|
|
|
|
Albercik
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 49 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Paź 2011, 23:08
|
|
|
i tego się właśnie trzymam jak kupiłem moją ostatnią mareę, to już drugiego dnia jej posiadania całe wnętrze leżało w piwnicy, a po pięciu dniach silnik leżał obok (a w 2.4TD to nie jest łatwe wyjąć silnik pod blokiem ).
Z fiestą jest o tyle mniej problemu, że kilka śrubek i jest prawie cała rozebrana - w Mery 30 godzin poświęcił na rozbiórkę do tego stopnia, co w Fieście zrobiłem przez godzinę
[EDIT]
AAAA zasadnicze pytanie - czy w fiestach MK3 występowało takie coś, jak tunel środkowy? czy tylko to obrzydliwe gumsko przy lewarku zmiany biegów i to wszystko? |
_________________ Pomóżcie w odbudowie ruiny
|
|
|
|
|
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 28 Paź 2011, 23:39
|
|
|
Tunel jest, może niezbyt wyrafinowany ale jest
Edit: o coś >>>TAKIEGO<<< |
|
|
|
|
mefis_radom
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 41 Skąd: Radom
|
Wysłany: 29 Paź 2011, 01:49
|
|
|
Niezapomnij o wymianie filtra paliwa i przepłukania baku. |
|
|
|
|
Albercik
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 49 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Paź 2011, 02:34
|
|
|
no dobra - przyznaję - ie chciało mi się już nic dziś robić. Ale jutro chcę wywalić całą deskę rozdzielczą wraz z przyległościami oraz - prawdopodobnie - będzie wyciąganie sinika |
_________________ Pomóżcie w odbudowie ruiny
|
|
|
|
|
|