[MK4] Pracuje na 3 garach |
Autor |
Wiadomość |
Blackchart
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Sebastian
Wiek: 33 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 21 Skąd: kraków
|
Wysłany: 10 Lis 2011, 15:28 [MK4] Pracuje na 3 garach
|
|
|
Witam, jako że to mój pierwszy post na forum chciałbym się ze wszystkimi przywitać, więc dzień dobry wszyscy
Mam taki problem ...
Posiadam Fiesta mk4 1.25 zetec z 97roku z gazem sekwencyjnym.. Chodzi ona na 3 garach a nie pali dokładnie na ostatnim cylindrze po lewej stronie.
Iska na świecy jest b.dobra, rozebrałem wtryski i nie wyglądają na zapieczone. Ciśnienie raczej ma ponieważ na tych 3 sobie nie najgorzej radzi oraz o dziwo trzyma równo obroty nie faluje ani nic. W najbliższym czasie jeszcze sprawdzę czy wszystkie wtryski pracują ... i tu sie urywa moja liczba pomysłów co może być jeszcze przyczyną... Co ciekawe silnik na gazie pracuje tak samo tzn tez na 3 cylindry i też nie działa ostatni lewy przez co wydaję mi się że przyczyna nie leży w kwestii nawet ewentualnie nie działającego ostatniego wtrysku...
Może ktoś z kolegów ma jakieś pomysły?
Oraz mam jeszcze jedno pytanie jak te silniki znoszą gaz? Czy one także posiadają ceramiczne gniazda zaworowe jak to ma miejsce w focusach? Posiadam to autko od tygodnia i ciekawi mnie ta kwestia ..
Za wszelkie rady dziekuję i pozdrawiam
Sebastian |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 11 Lis 2011, 11:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
marek_zegarek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 31 Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 81 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 10 Lis 2011, 15:40
|
|
|
sprawdz uszczelkę pod kolektorem dolotowym czy na tym cylindrze nie jest przerwana. tez z moja fiechą miałem problem ,bo nie chodzila mi na 4 cylindrze.iskra ,wszystko było. paliwo dochodzilo a ona dalej kulała, zauwazylem ze na tym cylindrze nie bylo uszczelki,poprostu byla przerwana. zmienilem na nowa i jak ręka odjal ,silnik chodzi na 4 gary |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Lis 2011, 16:04
|
|
|
Ciśnienie warto by zmierzyć na tym cylindrze. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
Blackchart
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Sebastian
Wiek: 33 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 21 Skąd: kraków
|
Wysłany: 10 Lis 2011, 19:09
|
|
|
Jeżeli chodzi o świece wymienione zostały dwa dni temu poprzedni właściciel tuż przed sprzedażą wymienil przewody na Motorcrafty, świece NGK.
Osobiście wydaje mi się iż to może być kwestia komputera iz nie podaje sygnalu na jeden wtrysk. Aczkolwiek sprwdzę jeszcze tą kwestie uszczelkii... Zreszta jak już wspominałem tak samo pracuje na sekwencji ...
Iskra jest mocna... |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
Blackchart
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Sebastian
Wiek: 33 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 21 Skąd: kraków
|
Wysłany: 10 Lis 2011, 20:01
|
|
|
Stwierdzam to na zasadzie że na wszystkich 4 garach jest iskra tej samej "mocy"...
Wtrysków sie nie da wykręcić .. w tym modelu jest cała listwa wtryskowa... |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
Blackchart
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Sebastian
Wiek: 33 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 21 Skąd: kraków
|
Wysłany: 12 Lis 2011, 17:13
|
|
|
Listwa wtryskowa sprawdzona, piękna chmurka, wałki i zawory sprawdzone - wałki są idealne, pozostaje tylko kwestia dolotu / ciśnienia ... sprawdzę to w pon aczkolwiek wszelkie sugestie mile widzane ;-) |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 12 Lis 2011, 17:18
|
|
|
tu juz sie pomysły koncza
sprawdz kompresje może zawór wypalony |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12 Lis 2011, 23:34
|
|
|
Pozamianiaj kable WN na świecach, iskra jest na 2 garach w tym samym momencie. I sprawdz kompresje:] |
|
|
|
|
Blackchart
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Sebastian
Wiek: 33 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 21 Skąd: kraków
|
Wysłany: 18 Lis 2011, 13:28
|
|
|
Kompresja sprawdzona i ... wynik ciekawy... na cylindrze który nie pracuje ciśnienie oscyluje w granicach 1bara / braku ciśnienia.... Próba olejowa nic nie pomogła. Jak na moje oko to wydmuchana uszczelka pod głowicą ale może ktoś ma inny pomysł/bardziej zatrważający? (uprzedzając pytania - korbowód nie urwany bo coś mimo wszystko dmucha)..
Jakieś sugestie może co zrobić z Fifi? |
|
|
|
|
marek_zegarek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 31 Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 81 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 18 Lis 2011, 15:33
|
|
|
Blackchart napisał/a: | Kompresja sprawdzona i ... wynik ciekawy... na cylindrze który nie pracuje ciśnienie oscyluje w granicach 1bara / braku ciśnienia.... Próba olejowa nic nie pomogła. Jak na moje oko to wydmuchana uszczelka pod głowicą ale może ktoś ma inny pomysł/bardziej zatrważający? (uprzedzając pytania - korbowód nie urwany bo coś mimo wszystko dmucha)..
Jakieś sugestie może co zrobić z Fifi? |
zawieszony, wypalony zawór w głowicy?
zapieczone pierscienie ? |
|
|
|
|
Blackchart
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Sebastian
Wiek: 33 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 21 Skąd: kraków
|
Wysłany: 18 Lis 2011, 16:03
|
|
|
Ale gdyby były zapieczone pierścienie to o ile się nie mylę próba olejowa dałaby chyba jakiś rezultat? Jeżeli chodzi o zawieszony zawór - czy nie miałoby to skutku w postaci wytartego wałka rozrządu? Wałki są idealne ...
Pytanie nr 2 Czy naprawa tego ma sens? Czy lepiej może wymienić silnik na drugi biorąc pod uwagę ceny bloków...
Pytanie nr 3 Zna ktoś może mechanika w Krakowie który by dość tanio wykonał taką usługę? Bo przy cenach 500zl wzwyż zastanawiam się na przeprowadzeniem całej operacji samemu ... |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 18 Lis 2011, 16:12
|
|
|
Blackchart napisał/a: | Czy naprawa tego ma sens? Czy lepiej może wymienić silnik na drugi biorąc pod uwagę ceny bloków... |
A skąd pewność że nie kupisz kolejnej kaplicy? Swapowanie zawsze niesie za sobą obawę, że można kupić w gruncie rzeczy gorsze, albo podobne padło do tego, które się ma. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Blackchart
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Sebastian
Wiek: 33 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 21 Skąd: kraków
|
Wysłany: 19 Lis 2011, 22:58
|
|
|
Po namyśle doszedłem do wniosku jaki mi koledzy forumowicze proponowali...
Więc planuje rozebrać całość samemu, zdiagnozować głowicę i ... podjąć decyzję... czy naprawiam tą którą mam czy kupuje drugą po regeneracji...
Z tym że najbardziej z całości obawiam się rozebrania rozrządu.. i tu pojawia się pytanie czy ma ktoś może manual jak to zrobić? Z tego co widziałem jest on w strefie klubowicza w downloadzie ale niestety nie mam tam dostępu... może ktoś mógłby mi go jakoś podesłać na priv albo coś w tym stylu? Oraz może macie jakieś rady przez rozpoczęciem całego procederu? Dodam tylko że to będzie druga uszczelka pod głowicą jaką będę wymieniał więc zakładam że i tym razem się uda jak to miało miejsce wcześniej przy pomocy... kolegów oraz dr. google.. |
|
|
|
|
|