[MK4] Brak regulacji wolnych obrotów na zimnym silniku |
Autor |
Wiadomość |
felix1988
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 6 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 28 Lis 2011, 20:52 [MK4] Brak regulacji wolnych obrotów na zimnym silniku
|
|
|
Witam wszystkich.
Przeglądałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.
Mianowicie posiadam Forda Fiestę z silnikiem 1,25 ZETEC
Od początku nie miał wolnych obrotów na zimnym silniku. Gdy się rozgrzeje jest wszystko ok.
Nie wiem co może być przyczyna wymieniłem przepływomierz, sprawdziłem silnik krokowy jest sprawny dostaje jakieś napięcie na zimnym koło 3V potem spada. Gdzie mogę jeszcze szukać co jeszcze sprawdzić?? |
_________________ Kto pod kim dołki kopie...
Ten ma łopatę:D |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Lis 2011, 21:54
|
|
|
Co to znaczy nie ma wolnych obrotow, to bardzo nieprecyzyjne stwierdzenie
Auto gasnie
Masz wysokie obroty ponad 2 000 na min
jak to mamy rozumiec |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
felix1988
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 6 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29 Lis 2011, 08:07
|
|
|
Gdy auto jest zimnem i odpalam silnik muszę wcisnąć pedał gazu. A gdy go puszczę auto gaśnie. Potem w miarę jak się rozgrzewa nie muszę trzymać gazu ale obroty są niskie czesto auto gaśnie.
Gdy rozgrzeje się jest już w porządku. Ale wolne obroty mam wyregulowane podkładką pod linką gazu żeby utrzymać je na właściwym poziomie. Gdy usunę podkładkę obroty spadają do około 500/ min przy ciepłym silniku. |
_________________ Kto pod kim dołki kopie...
Ten ma łopatę:D |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 29 Lis 2011, 08:57
|
|
|
zwieksz cisnienie gazu z parownika |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
felix1988
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 6 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29 Lis 2011, 16:03
|
|
|
to znaczy??
Jak coś to nie mam LPG. |
_________________ Kto pod kim dołki kopie...
Ten ma łopatę:D |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Lis 2011, 16:25
|
|
|
Masz "mądry" silnik zapytaj go co wydaje mu się ze go boli,,, albo proforma wymień czujnik temperatury silnika, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 29 Lis 2011, 17:21
|
|
|
nie doczytalem jak nie jakies stare swiece to czujnik ntc temperatury, to ma wplyw na sklad mieszanki, wyszedl poza zakres tolerancji, przeklamuje, albo wcale nie dziala i parametry bierze z kompa awaryjnie, tak jak na odlaczonym |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 29 Lis 2011, 19:56, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
felix1988
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 6 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29 Lis 2011, 19:01
|
|
|
Wiem ten sinik posiada złącze diagnostyczne tylko problem w tym że nie posiadam do niego czytnika. Posiadam książkę serwisową do tego modelu wiec ten czujnik jest na bazie termistora. Jutro sprawdzę jego parametry. Mam pytanie czy ten czujnik czasem nie podaje także sygnału na wskaźnika temperatury umieszczonego w desce rozdzielczej?? |
_________________ Kto pod kim dołki kopie...
Ten ma łopatę:D |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Lis 2011, 08:58
|
|
|
felix1988 napisał/a: | Mam pytanie czy ten czujnik czasem nie podaje także sygnału na wskaźnika temperatury umieszczonego w desce rozdzielczej?? | Zazwyczaj są osobne,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 30 Lis 2011, 14:48
|
|
|
felix1988 napisał/a: | Mam pytanie czy ten czujnik czasem nie podaje także sygnału na wskaźnika temperatury umieszczonego w desce rozdzielczej?? |
tak, jest tylko jeden |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Lis 2011, 15:13
|
|
|
Qurcze,,, starzeje się i mi się zaczyna mylić jak widać,,, chyba zacznę sobie wynotowywać co niektóre rzeczy |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
felix1988
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 6 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 30 Lis 2011, 15:32
|
|
|
No to znaczy że jeśli działa mi wskaźnik (a działa) to czujnik temperatury cieczy powinien być ok.
Wydrukowałem i zaznaczyłem sobie w książce serwisowej kilka elementów odpowiadających za regulacje obrotów biegu jałowego.
Regulator prędkości obrotowej biegu jałowego (Sprawny)
Przepływomierz powietrza (Sprawny)
Czujnik temperatury zasysanego powietrza (Sprawny)
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (Najprawdopodobniej sprawny)
Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego (Nie sprawdzałem)
Czujnik prędkości pojazdu (Nie sprawdzałem) |
_________________ Kto pod kim dołki kopie...
Ten ma łopatę:D |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 30 Lis 2011, 15:37
|
|
|
a teraz mi powiedz jak sprawdzic zamierzasz czujnik hallotronowy wału? i walka
co tam ciekawego jeszcze w tej ksiazce pisza? wez poszukaj bo ja bym sobie sprawdzil czujnik wału, bo obroty mam za niskie...
do moderatorów: narazie prosze o cisze |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
felix1988
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 6 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 30 Lis 2011, 17:34
|
|
|
Hmm... Z tego co się orientuje wystarczy zwykły galwanometr:D
Niema co się nabijać jeżeli kolega ma coś do powiedzenia merytorycznie na temat to prószę bardzo.
Książka jest wydawnictwa WKŁ. Opisane są tylko elementy i do czego służy jego sygnał.
Więc jeżeli pisze jakąś herezje to proszę mieć pretensje do WKŁ. Chyba każdy z nas jeżeli czegoś nie wie szuka w literaturze.
5 serwisów nie umiało sobie z tym problemem poradzić. Utworzyłem ten temat po to aby spróbować rozwiązać ten problem w szerszym gronie. |
_________________ Kto pod kim dołki kopie...
Ten ma łopatę:D |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 30 Lis 2011, 17:56
|
|
|
potrzebowalbys oscyloskopu. jezeli auto pali to czujnik walu jest ok. czujnik walka rozrzadu jak masz w aucie nie wazne jakim to by byla mozliwosc odpalenia ale by nim rzucalo lub by cholernie ciezko palil... reszte to juz sobie poradzisz |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
|