Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Zagięta sonda lambda
Autor Wiadomość
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 10 Lis 2008, 11:55   [MK3] Zagięta sonda lambda

Mam pytanko do mądrych głów. Czy taka sonda ma prawo dobrze działać.


Dodam że autko zaczęło więcej palić, około 8l na 100km (głównie miasto i drogi gruntowe), no i rura wygląda tak:


Świece wyglądają normalnie i oleju nie wpierdziela.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Jose 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 49
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Lis 2008, 12:14   

Taka sonda prawdopodobnie nie działa. Kiedyś rozszabrowałem sondę z fiesty celem zaspokojenia ciekawości, co się znajduje w środku. Jest tam ceramiczny pręcik, który przy takim zgięciu pewnie się pokruszył.
Pozdr
_________________
..____...
..|'''''@|..
c|-O,,ob
..|\__/|..
...\..../...

FIESTA CHIANTI 1.3i 94'
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 10 Lis 2008, 16:29   

http://www.allegro.pl/ite...sta_mondeo.html

Może być? Bo oryginał ze dwa razy więcej kosztuje..
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 10 Lis 2008, 16:54   

Marcinowaty, wygląda ok.

Poszukaj może jeszcze, ja swoją ori kupiłem za 20pln więcej od gościa który sprzedał fiestę zanim założył sondę.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 11 Lis 2008, 20:19   

"bidżej86"

Była jakaś zmiana po wymianie sondy?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 11 Lis 2008, 20:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 11 Lis 2008, 20:32   

pewnie że była - silnik pracuje zupełnie inaczej, no i zszedłem ze spalaniem do 5-5,5l w trasie przy wcale nie lekkiej nodze...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 11 Lis 2008, 20:34   

A kasowałes kod usterki czy cos takiego?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 11 Lis 2008, 20:43   

koniecznie!
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 12 Lis 2008, 12:06   

Wystarczy odłączyć akumulator na jakiś czas czy trzeba kasować na kompie?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
FreeHack
[Usunięty]

Wysłany: 12 Lis 2008, 12:37   

Odłączenie akumulatora(reset) spowoduje usunięcie kodu usterki:) Później poprawna adaptacja i zabieg zakończony.
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 14 Lis 2008, 12:46   

FreeHack napisał/a:
Później poprawna adaptacja i zabieg zakończony.


Na czym polega?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 14 Lis 2008, 12:51   

Marcinowaty, kto szuka ten znajdzie <było> <szukaj>
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
uciu 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 88
Skąd: Poznań
Wysłany: 14 Lis 2008, 12:54   

Marcinowaty napisał/a:
FreeHack napisał/a:
Później poprawna adaptacja i zabieg zakończony.


Na czym polega?


KLIK KLIK
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 14 Gru 2008, 15:32   

Sonda już przyjechała, kosztowała mnie z wysyłką 110 zł. Wygląda na solidną :cojest:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
borutka
[Usunięty]

Wysłany: 19 Gru 2008, 08:56   

Witam, posiadam Fiestę Flair 97/98 i nie wiem dlaczego od listopada zaczęła palić 10l/100km!! Przeczytałam, że sonda lambda może mieć z tym coś wspólnego :) Jestem tym lekko przerażona bo to silnik 1.3! Wymieniłam świece, przewody wysokiego napięcia i masy, silniczek krokowy i spalanie spadło do 9 z hakiem.. Auto było również na komputerowej diagnostyce spalania. zastanawiam się co będzie kiedy przyjdą prawdziwe mrozy i ssane będzie chodziło dłużej. Będę wdzięczna za sugestie przyczyny takiego spalania i rady co jeszcze mogłabym sprawdzić. Nie gazuję, nie męczę go na zimnym silniku, biegi zmieniam prawidłowo, nie stoje w jakiś nadzwyczajnych korkach. Z góry dziękuję, pozdrawiam
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 19 Gru 2008, 10:21   

borutka, na spalanie może mieć wpływ właśnie sonda (do sprawdzenia) albo jeszcze czujnik temp silnika / powietrza zasysanego (chociaż nie wiem czy taki jest w Twoim silniku), ewentualnie samoadaptacja (też nie jestem pewien - nie pamiętam czy w endurach się robi)...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 23 Gru 2008, 12:26   

:cojest: :hahaha: :kaput:


Nowa już na miejscu:


Bardzo się zdziwiłem przy wymianie, bo bardzo szybko stara sonda "puściła". Po założeniu nowej, podpięciu aku (godzinę był rozłączony) nie było żadnego falowania obrotów i innych problemów. Także czy nastąpiła samoadaptacja? Przejechałem się kilka kilometrów i zauważyłem że auto jest elastyczniejsze i lepiej przyspiesza. Do tego nie chodzi na wolnych obrotach jak traktor (trzęsło kierownicą na wolnych).
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
draglukasz 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 87
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 15 Gru 2011, 17:47   

MI przepaliła się rura kolektora prawie dookoła sondy lambda. Także ledwie co się sonda trzyma. Mam fiestę na części i akurat taka rura jest w bardzo dobrym stanie- będę podmieniał. Ale problem jest taki że w tej dobrej rurze nie było sondy lambda (silnik na gaźniku). Myśle że nie będzie problemem wspawać w rurę nakrętkę i zrobić otwór- tylko jaki gwint? jaka średnica? i czy ważne jest miejsce takiego otworu?
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 15 Gru 2011, 18:14   

taką tulejke z gwintem na sonde kupisz w motoryzacyjnym albo u tłumikarzy za pare groszy
potem tylko dziurka, sparka i gotowe
miejsce no chyba najlepiej tam gdzie oryginalnie :)
 
 
draglukasz 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 87
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 15 Gru 2011, 18:17   

aha- więc zwykła nakrętka nie będzie rozumiem. poszukam więc tej tulejki.
puki co dzięki za odpowiedź
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.